Pociągiem na wrocławskie lotnisko? Tego chcieliby samorządowcy

d | Utworzono: 2020-02-06 12:56 | Zmodyfikowano: 2020-02-06 12:56
A|A|A

(fot. Andrzej Owczarek)

- Przekazaliśmy PKP Polskie Linie Kolejowe SA nasze propozycje do opracowywanego studium wykonalności Wrocławskiego Węzła Kolejowego - poinformował dziś Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego odpowiadającego za transport kolejowy w regionie.

Projekt zakłada budowę linii kolejowej Wrocław Żerniki – Wrocław Zachodni, ułatwiającej dojazd do lotniska w stolicy regionu. - To jeden z naszych pomysłów na WWK.

Samorządowcy chcieliby także odbudowy i elektryfikacji linii nr 292, a także stacji Wrocław Świebodzki z nowym wyjazdem w kierunku stacji Wrocław Mikołajów oraz dalej tunelem w kierunku do stacji Wrocław Główny oraz wprowadzenia możliwości kończenia biegu pociągów pasażerskich na stacjach Wrocław Muchobór i Wrocław Mikołajów.

Dokument przekazany PKP PLK zakłada również zwiększenie w godzinach szczytu kursów pociągów regionalnych, łączących Wrocław z resztą województwa, które miałyby kursować co 30 minut, a na linii Wrocław-Legnica co kwadrans.

- Rozbudowa WWK jest kluczowa z punktu widzenia dalszego rozwoju transportu kolejowego na Dolnym Śląsku. Liczę na to, że nasze propozycje znajdą odbicie w gotowym dokumencie - dodaje Myrda.

Wrocławski Węzeł Kolejowy z linią prowadzącą na lotnisko? ???????? Budowa linii kolejowej Wrocław Żerniki – Wrocław Zachodni,...

Opublikowany przez Tymoteusza Myrdę, Członka Zarządu Województwę Dolnośląskiegę Środa, 5 lutego 2020
REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~KODLKPM
2020-02-07 15:13:47
z adresu IP: (221.154.xxx.xxx)
Ocena: 11
CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI - KOLEJNA AKTUALIZACJA!!! Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie. Paweł Kukurоwski alias "Leuthen" Bezrobotny historyk z Wrocławia, naczelny troll stale hejtujący Lwówek na wszystkich portalach, który nienawidzi za to, że są tam historycy, którzy publikują więcej książek od niego i których uważa za konkurencję. Wcześniej oczerniał tych historyków w internecie. Posuwa się nawet do podszywania pod różne znane osoby, np. byłego sołtysa Marczowa. Troll wreszcie został zidentyfikowany z imienia i nazwiska na stronie Polskiego Radia Wrocław: www{kropka}radiowroclaw{kropka}pl/articles/view/91891/Samorzad-wojewodztwa-dolnoslaskiego-przejmuje-od-PKP-100-km-linii-kolejowych Kamil Styrna Krzysztof Czarnecki Maciej Miłosz Wiktor Lis Cztery trolle ze Świdnicy obrażające mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujące pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont. Radosław Miśta Grzegorz Jóźwicki Rafał Skrzatek Marek Świtalski Jakub Adamczyk Dariusz Wojciechowski Tomasz Warszawski Adam Mikołaj Maćkowiak Bartosz Jewsiewicki Damian Chrustowski Maciej Gorzechowski Robert Mitura Jacek Kaźmierczak Jacek Wielgus Emil Sawicki Tomek Janiszewski Jarosław Lizak Kamil Oroń Andrzej Sosna Kamil Cywicki Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego. Grzegorz Oleś "Światowid" Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras. Jakub Madrjas Michał Szymajda Kamila Bielawska Redaktorzy i moderatorka "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach. Marcin Medyk Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami. Michał Nadolski Agnieszka Szymkiewicz Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24. pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej. Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku. Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana. Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane. Kоmitet Obrоny Dolnоśląskich Linii Kоlejowych Przed Mikоlami (KODLKPM)
~Komentarz został usunięty
2020-02-07 13:47:13
z adresu IP: (37.120.xxx.xxx)
Ocena: 10
Komentarz został usunięty
~Wiesław ze Świniar
2020-02-07 13:45:49
z adresu IP: (184.75.xxx.xxx)
Ocena: 13
Wrocławianie oczekują bazaru, gdzie można kupić tanią marchewkę, używane portki i różne klamoty z szabru, a nie dworca. I tak nikogo tu nie stać na bilety na pociąg.
~Jacek Kaźmierczak
2020-02-07 13:43:45
z adresu IP: (185.153.xxx.xxx)
Ocena: 12
Nie jestem ani z Wrocławia ani z Wałbrzycha. Ale na zmianę mieszkam w obu miastach. Krótka piłka; Wrocław to główny śmietnik dolnośląskiej ziemi. Brud, smród, prostactwo. Nie wielu zostało rodowitych wrocławiaków. Miłych, kulturalnych i przede wszystkim inteligentych. Większość to hołota z zabużańskich wsi. Pato-kołchoz. Wstyd mieć taką stolicę województwa.
~No, wreszcie!
2020-02-07 13:39:46
z adresu IP: (5.253.xxx.xxx)
Ocena: 19
Dobrze, że w końcu moderator pokasował ten spam świra z Wrocławia, który nagminnie zniesławia tutaj różne znane osoby. Trzymajcie rękę na pulsie i kasujcie ten ściek.
~wrocławianin
2020-02-07 13:11:42
z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Ocena: 9
Gdyby nie marnowanie pieniędzy z miejskiej kasy na stadion, kopaczy i inne bzdety to już od kilkunastu lat transport we Wrocławiu bylby wspierany przez linie kolejowe. Dutkiewicz tę szansę zmarnował. Teraz rozbudowę transportu kolejowego wewnątrz aglomeracji wrocławskiej zaniedbuje $utryk.
~Brawo!
2020-02-07 12:47:09
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: -13
Widzę że moderacja wzięła się za psychofana linii lwóweckiej, trolla który szarga dobre imię wielu ludzi. Oby tak dalej.
~Logiczna wypowiedź
2020-02-07 09:48:16
z adresu IP: (88.199.xxx.xxx)
Ocena: -9
@Podróżnika. Bardzo mądra przemyślana wypowiedź. Koniec
~bolo
2020-02-07 07:36:04
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: -8
Tramwaje dwusystemowe – Wrocław Kolej aglomeracyjną we Wrocławiu zamierzają utworzyć władze wojewódzkie. Jednak przedstawiciele miasta są wobec tych planów nieufni. Do tego stopnia, że stawiają marszałkowi ultimatum: jeżeli w ciągu dwóch lat taka kolej nie powstanie, to magistrat wprowadzi tramwaje dwusystemowe, czyli takie które pojadą po torach tramwajowych i kolejowych. Projekt jest na liście rezerwowej w kolejce po pieniądze z UE na lata 2014-2020 – informuje „Gazeta Wrocławska”. Urząd Marszałkowski wciąż jednak nie ustalił szczegółów dotyczących harmonogramu uruchamiania kolei aglomeracyjnej. Władze województwa podkreślają w tym względzie konieczność współpracy z gminą Wrocław. Ta deklaruje, że chce współpracy, ale na konkretne decyzje daje marszałkowi dwa lata. Inaczej zacznie wdrażać w życie alternatywny projekt, czyli tramwaj dwusystemowy. Zaletą takiego pojazdu jest możliwość jazdy zarówno po torach tramwajowych, jak i kolejowych. Zwłaszcza, że ich rozstaw jest taki sam. Projekt znajduje się na liście rezerwowej wśród zadań do realizacji współfinansowanych ze środków unijnych do 2020 roku. Wrocław oszacował, że przedsięwzięcie pochłonie aż 412 mln zł, z czego 285 mln zł pokryje UE.
~Komentarz został usunięty
2020-02-06 22:12:51
z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Ocena: 14
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2020-02-06 22:12:10
z adresu IP: (93.119.xxx.xxx)
Ocena: 12
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2020-02-06 22:11:12
z adresu IP: (185.186.xxx.xxx)
Ocena: 11
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2020-02-06 22:09:39
z adresu IP: (179.43.xxx.xxx)
Ocena: 14
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2020-02-06 21:27:16
z adresu IP: (211.52.xxx.xxx)
Ocena: 14
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2020-02-06 21:25:11
z adresu IP: (222.108.xxx.xxx)
Ocena: 14
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2020-02-06 21:22:48
z adresu IP: (60.98.xxx.xxx)
Ocena: 13
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2020-02-06 21:20:48
z adresu IP: (1.230.xxx.xxx)
Ocena: 15
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2020-02-06 20:42:01
z adresu IP: (109.237.xxx.xxx)
Ocena: 9
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2020-02-06 20:40:11
z adresu IP: (217.20.xxx.xxx)
Ocena: 10
Komentarz został usunięty
~Anka Trzebniczanka
2020-02-06 20:36:48
z adresu IP: (103.137.xxx.xxx)
Ocena: 9
Marszałek, czy ty jesteś normalny człowieku? Ludzie się wyprowadzają z Wrocławia bo mają serdecznie dość stania w korku... A tu kolejne reaktywacje linii kolejowych się szykują. szybciej dojadę busem do Trzebnicy niż twoim śmierdzącym pociągiem
~Tramwaj Rogowska i sens?
2020-02-06 20:16:03
z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ocena: -7
"Dokument przekazany PKP PLK zakłada również zwiększenie w godzinach szczytu kursów pociągów regionalnych, łączących Wrocław z resztą województwa, które miałyby kursować co 30 minut, a na linii Wrocław-Legnica co kwadrans." Co 15 minut z Nowego Dworu będzie kursował pociąg - 9 minut i ludzie są w centrum. Jaki jest sens budowania linii tramwajowej na Rogowskiej za 500 mln złotych, gdzie tramwaje nie będą jeździć co kwadrans, i jechać do centrum przez 30 minut lub dłużej.
~Podróżnik
2020-02-06 19:48:36
z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Ocena: -10
Dworzec Świebodzki powinien działać. Jest on najbliżej centrum i dużo osób by z niego korzystało. Szczególne z zachodniej części miasta. Przedłużeniem Lini kolejowej z Świebodzkiego mógłby być dojazd na lotnisko. Wystarczy zaraz za stacja Wrocław Żerniki poprowadzić tory w kierunku lotniska. Teren ten nie jest jeszcze tak gęsto zabudowany. Poza tym Dworzec Świebodzki odciążyłby Dworzec Główny który ma ograniczoną przepustowość i w godzinach szczytu nawet kilkuminutowe spóźnienie pociągów powoduje ogromny problem. Dworzec Mikołajów nigdy nie będzie dworcem początkowym czy końcowym bo jego infrastrukturaf i krótki peron nie pozwalają na to. Podobnie Dworzec Muchobór. Pozdrawiam.
~pieszy z Pieszyc
2020-02-06 18:41:33
z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Ocena: 11
Dobrze że u nas w Pieszycach nie ma pociągów. Piekło dla pasażerów!!! Apeluję do marszałka województwa odpuście sobie remont torów do Sobótki.Tu nikt nie chce pociągów. Ratujcie to co już się psuje.
~Maciej Musiał
2020-02-06 18:39:53
z adresu IP: (179.43.xxx.xxx)
Ocena: 12
Linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo: 1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku), 2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom), 3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej. Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?
~Komentarz został usunięty
2020-02-06 18:36:59
z adresu IP: (93.119.xxx.xxx)
Ocena: 13
Komentarz został usunięty
~Do Lwówka
2020-02-06 18:34:12
z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Ocena: -14
Jak przekroczysz 1000 komentarzy pod tym postem, to sam napiszę petycję do marszałka, żeby ci uruchomili tę linię, do dzieła!
~Komentarz został usunięty
2020-02-06 17:58:10
z adresu IP: (185.86.xxx.xxx)
Ocena: 14
Komentarz został usunięty
~abc
2020-02-06 17:51:47
z adresu IP: (93.190.xxx.xxx)
Ocena: 10
Bierzcie przykład z Sobótki. Zburzyć wszystkie dworce kolejowe we Wrocławiu, żeby wrocławianie żyli w spokoju i bez kłótni, czego szczerze wszystkim mieszkańcom Wrocławia życzę.
~mieszkaniec
2020-02-06 17:35:50
z adresu IP: (93.119.xxx.xxx)
Ocena: 8
Najpierw remonty zaniedbanych linii kolejowych do Lwówka (linia zamknięta przez Koleje Dolnosląskie rok temu!)., Karpacza, Kowar, Świeradowa, Kamiennej Góry, a potem można będzie myśleć dworcach we Wrocławiu. Najpierw Dolny Śląsk, potem Wrocław!
~Zdzichu
2020-02-06 17:31:53
z adresu IP: (103.136.xxx.xxx)
Ocena: 10
Heh, zaraz zaczną się hejty na Lwówek ze strony wrocławskich trolli ni z gruchy ni z pietruchy. Wrocławskie trolle - do ataku!
~Komentarz został usunięty
2020-02-06 17:24:48
z adresu IP: (89.163.xxx.xxx)
Ocena: -2
Komentarz został usunięty
~Rychu
2020-02-06 17:04:19
z adresu IP: (89.78.xxx.xxx)
Ocena: -15
O ho! Tematyka kolejowa. Zaraz pojawią się głosy, żeby ten pociąg jechał przez Lwówek. Póki co mało komentarzy. 3.. 2.. 1.. START!
~XOX
2020-02-06 16:40:51
z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ocena: 10
Kolejna dolnośląska fanaberia kolejowa - już teraz pakują setki milionów złotych w linię Jedlina Zdrój - Świdnica - Wrocław, gdzie każde gospodarstwo na wsi ma co najmniej jeden samochód, przystanki kolejowe są często (dolina Bystrzycy) w miejscach bez szans na porządny parking P&R i z marniejącą demografią. Odpowiadają za to politycy - ale co to za odpowiedzialność bez okna z kratą?
~Roman
2020-02-06 16:37:32
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: -9
Na lotnisko pociagiem bardzo dobry pomysł.Tak jak linia do Sobotki przez Partynice.10 minut do dworca a 113 po poludniu 45.Zycze aby sie udalo????
~Nonsens
2020-02-06 16:30:08
z adresu IP: (195.136.xxx.xxx)
Ocena: 7
Gdybyż to miało sens. To jest tak samo potrzebne jak przekop Mierzei Wiślanej i budowa CPK. Jak już chcecie samorządowcy budować coś pożytecznego to zacznijcie budować metro z Oleśnicy do Wrocławia.
~taka prawda
2020-02-06 15:41:19
z adresu IP: (109.191.xxx.xxx)
Ocena: 10
A z czego miasto-bankrut sfinansuje te projekty? Jak go nawet nie stać na finansowanie swojej kolei aglomeracyjnej. Warszawa dopłaca kupy kasy do swojej kolei aglomeracyjnej. Wrocław tylko żeruje na Dolnym Śląsku, przez co brakuje pieniędzy na projekty regionalne. Wrocław - największy pasożyt.
~Marek
2020-02-06 15:30:02
z adresu IP: (221.158.xxx.xxx)
Ocena: 11
O, wizjonerzy z Urządu Marszałkowskiego wymyślili kolejną bajkę dla naiwnych. A tymczasem 30-kilometrowej lokalnej linii do Lwówka nie są w stanie wyremontować. Cała Polska zna już ten symbol dolnośląskiego niedasimu. Panowie - nie ośmieszajcie siebie i województwa przed innymi. Nie potraficie nic zrobić - oddajcie stołki lepszym zamiast mamić ludzi dyrdymałami, które nigdy nie powstaną.
~Dolnoślązak
2020-02-06 15:25:58
z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Ocena: 12
Zaraz pewnie znowu przylezie ten troll Kukurowski z Wrocławia i zrobi śmietnik z dyskusji hejtem Lwówka. Biedny, sfrustrowany histEryk - życiowy nieudacznik.
~Komentarz został usunięty
2020-02-06 15:21:45
z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Ocena: -9
Komentarz został usunięty
~wrocławianin
2020-02-06 15:19:08
z adresu IP: (60.57.xxx.xxx)
Ocena: 15
Nie ośmieszajcie się panowie samorządowcy! A kto będzie jeździł pociągami do tego lotniska? Idealny sposób na wywalenie grubej kasy w błoto na pociągi wożące powietrze. Taka kolejka do lotniska ma sens ale w Warszawie, Krakowie, Poznaniu czy Katowicach a nie takiej dziurze jak Wrocław. Tak jak piszą poprzednicy, zajmijcie się lepiej reaktywacją lokalnych linii w regionie. To wstyd, żeby taki kurort jak Karpacz nie miał połączenia kolejowego! Jak ktoś chciałby pociągi do Legnicy co 15 minut to też chyba na głowę upadł, podczas gdy na linii do Jeleniej Góry już teraz nie można wcisnąć się do pociągów.
~Emil Sawicki
2020-02-06 14:56:06
z adresu IP: (112.70.xxx.xxx)
Ocena: 9
Wątpię, żeby bankrutujący Wrocław było stać na takie inwestycje. A władze województwa mają ważniejsze zadania do realizacji, to przede wszystkim odbudowa bardzo potrzebnych linii do Lwówka, Karpacza, Kowar.
~Fred
2020-02-06 14:36:26
z adresu IP: (165.225.xxx.xxx)
Ocena: -8
Czy dobrze rozumiem nowa linia: WW-Lesnica - Lotnisko - Zachodni i dalej? To przypomina mi rozmach Frankfurt Flughafen. Tyle czy Sz.P. prezes sie zgodzi? Budowa torow do Modlina zostala juz zablokowana... Jak dlugo jeszcze PISuar bedzie sie mieszal do lokalnych planow?
~Tom
2020-02-06 13:25:31
z adresu IP: (165.225.xxx.xxx)
Ocena: -9
Popieram, zycze powodzenia w dzialaniu i prosze konsekwentnie zabiegac o realizacje tych pomyslow - kolej to przyszlosc, jezeli chcemy rozladowac korki i pozwolic ludziom zostawic samochody w garazu, gdy nie sa one koniecznie potrzebne.
Reklama