Wrocław rozbudowuje system ITS. Płynniej mają jeździć tramwaje

, KM | Utworzono: 2020-06-24 06:59 | Zmodyfikowano: 2020-06-24 07:01
A|A|A

fot. archiwum Radia Wrocław

Po Wrocławiu będzie się jeździć lepiej – przynajmniej pasażerom komunikacji publicznej. Miasto szykuje się do rozbudowy Inteligentnego Systemu Transportu. Ewa Mazur, rzeczniczka prasowa Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta zdradza Radiu Wrocław co zmieni się dla motorniczych:

Opozycyjny radny Robert Grzechnik przypomina, że we Wrocławiu zlikwidowano sekundniki na wielu skrzyżowaniach, bo miasto tłumaczyło, że nie mogą one funkcjonować z systemem ITS. Tymczasem w Szczecinie takie rozwiązanie wprowadzono:

To będą wyświetlacze przeznaczone tylko dla motorniczych. Dzięki nim będą oni wiedzieć, czy na danym skrzyżowaniu mają priorytet oraz ile czasu będzie się świecić dla nich zielone światło. Zwykli kierowcy chcieliby podobnych rozwiązań:

W ramach zmian ITS będzie wyświetlał także automatycznie trasy zastępcze pojazdów komunikacji miejskiej. Pod koniec tego roku na 102 skrzyżowaniach nowe urządzenia powinny już być zamontowane. Potem nastąpi ich testowanie.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~////
2020-06-29 02:17:41
z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ocena: 0
Mają... :)
~pasażer MPK
2020-06-25 08:48:14
z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Ocena: 1
Pojazdy MPK jeżdżą po mieście z usterkami. Przekazywanie pojazdu polega na wyliczeniu co nie działa, na co trzeba uważać, co od wielu dni nie zostało poprawione.
~Bardziej obawiam się
2020-06-25 06:51:28
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: 2
zwiększającej się liczby wypadków tramwajów i autobusów z powodu stresu, jaki przeżywają kierowcy. Jeden z nich opowiadał mi, że są mobbingowani w pracy, ciągłe kontrole kabin na pętlach, obcinanie premii z powodu minutowego opóźnienia. Relacje motorniczych to koszmar.
~MPK
2020-06-24 11:33:27
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 3
Wielokrotnie widziałem (pl. Społeczny, pl. Legionów) skrzyżowanie zablokowane przez tramwaj, którego motorniczy nie upewnił się, że jest w stanie je opuścić. Winny jest także miś o małym rozumku, który np. wymyślił buspas na Traugutta. Kierowcy ruszają z dwóch pasów, po czym za skrzyżowaniem muszą opuścić pas z torami. Jeśli prawy pas jest zapchany, to czekają z mrugającymi kierunkowskazami ale blokują przejazd tramwaju. Jeśli motorniczy ma IQ w okolicach numeru tramwaju, jaki prowadzi to i tak ruszy z przystanku i zablokuje skrzyżowanie. Tu żaden ITS nie pomoże, jeśli ruchem sterują dyletanci.
~Równowaga
2020-06-24 10:49:00
z adresu IP: (176.120.xxx.xxx)
Ocena: 3
Dla tramwajów można, dla kierowców nie można. Jakie to wrocławskie.
~pasażer MPK
2020-06-24 09:43:40
z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Ocena: 4
Co oznaczają te trzy rodzaje informacji o czasie przyjazdu pojazdu MPK: 5 minut, godzina i minuty, godzina i minuty podświetlone? I czym się różnią.
~Tersa
2020-06-24 08:21:42
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 0
Kiedy pojawią się "czerwone strefy " na torach - przejazdach tramwajowych , np na Pułaskiego / T.Kościuszki. Samochody blokują przejazd tramwaju - zwłaszcza w szczycie .
Reklama