Jacek Sutryk: Nic nie będzie jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Ciężko pracujemy, żeby coś zmienić

Dariusz Wieczorkowski, GN | Utworzono: 2020-07-16 08:52 | Zmodyfikowano: 2020-07-16 08:53

Koronawirus mocno zweryfikował budżety samorządów. Stolica Dolnego Śląska zakładała przed wybuchem epidemii dochody w 2020 roku na poziomie ponad 5 miliardów złotych. Dziś już wiadomo, że wpływy będą mniejsze. 

W Rozmowie Dnia Jacek Sutryk tłumaczył, że na razie trudno ocenić jakie będą skutki pandemii, bo nie wiadomo czy koronawirus znów da o sobie znać jesienią. Ale pierwsze liczby już magistrat ma:

Pytaliśmy także, kiedy mieszkańcy wrocławskiego Jagodna będą mieli tramwaj na swoje osiedle. Na razie mamy pat, bo PKP PLK i miasto nie mogą porozumieć się w sprawie skrzyżowania linii tramwajowej z kolejową. Koleje przedstawiły swoją koncepcję i odbijają piłeczkę w stronę miasta. Z kolei prezydent Wrocławia Jacek Sutryk mówił, że rozwiązanie z dwoma wiaduktami nie wchodzi w grę:

Według wcześniejszych zapowiedzi miasta, pierwszy tramwaj na Jagodnie miał pojawić się w 2022 roku.

A jaka będzie przyszłość Pałacu Hatzfeldów, czyli dawnej siedziby BWA? Miasto planuje sprzedać budynek, bo nie ma środków na remont, ale ma pomysł, jak to miejsce mogłoby funkcjonować w przyszłości:

Wiadomo też, że piłkarze Śląska Wrocław nie zagrają w europejskich pucharach, ale ich wyniki Jacek Sutryk ocenia bardzo pozytywnie. Miasto nie planuje większych nakładów na piłkarski Śląsk, ale prezydent zdradza, że w klubowej kasie będzie na pewno więcej pieniędzy:

Jacek Sutryk dodał, że jeszcze w tej kadencji jego prezydentury ma rozpocząć się budowa akademii Śląska Wrocław. 

Posłuchaj rozmowy:


Wybory prezydenckie pokazały, że Polki i Polacy są podzieleni. Jak to wszystko ocenia socjolog Jacek Sutryk?

Rzeczywiście te wybory po raz pierwszy pokazały coś, czego się spodziewaliśmy. Wiedzieliśmy, że jest bardzo silna polaryzacja, nie tylko wśród klasy politycznej, ale także w społeczeństwie. Dziś trzeba z tego wyciągnąć określone wnioski. Prawo i Sprawiedliwość kolejny raz wzięło pełną odpowiedzialność za rządzenie, więc oczekiwałbym w pierwszej kolejności takich autentycznych i prawdziwych ruchów z tej strony sceny politycznej.

To czego by Pan oczekiwał?

Oczekiwałbym, żeby tych podziałów, skoro już są, nie pogłębiać. Oczekiwałbym, żeby wszystkie grupy społeczne i zawodowe szanować, aby traktować je podmiotowo, rozmawiać. To samo dotyczy samorządu. W końcu chodzi o budowanie Polski, w której wszystkim nam się będzie dobrze żyło. To jest pierwsze i naczelne zadanie rządzących, mam nadzieję, że będziemy tego świadkami.

Czy prezydenci miast, bez względu na swoje sympatie, powinni witać głowę państwa, gdy ta odwiedza małe ojczyzny poszczególnych samorządowców?

Jeżeli takie zaproszenie jest skierowane i nie jest to wiec wyborczy, to z całą pewnością tak.

Czyli gdy Prezydent Andrzej Duda był na wrocławskim rynku, to takiego zaproszenia nie było?

Po pierwsze, byłem zaproszony od ponad miesiąca na spotkanie z osobami niepełnosprawnymi na placu Solnym. To spotkanie zostało zaburzone organizowaną wizytą Prezydenta Dudy, o której się wszyscy dowiedzieliśmy dwa dni wcześniej. Najpierw w ogóle był plan, żeby się spotkać przed Muzeum Historii Zajezdnia na ulicy Grabiszyńskiej, potem jednak się okazało, że będzie to rynek, który już był mocno zajęty. Po drugie ja nie dostałem żadnej informacji, żadnego zaproszenia na spotkanie. Po trzecie głowa państwa, Andrzej Duda, przyjechał na wiec wyborczy. Ja nie popieram pana Andrzeja Dudy, co jest chyba wszystkim wiadome, tylko Rafała Trzaskowskiego, w związku z tym trudno, żebym poszedł na wiec wyborczy Prezydenta Dudy. Natomiast gdyby ktoś do mnie zadzwonił i powiedział - Panie Prezydencie Sutryk, Prezydent Duda przyjeżdża i chce wpaść do pana na kawę, czy pan się z nim spotka? Wtedy bym zaprosił Prezydenta na kawę i dał jeszcze dobre ciastko.

A Panu się marzy polityka krajowa, rozważa Pan to w jakiejś perspektywie czasowej? Czy na razie partia Wrocław?

Nie, nie i nie. Tylko i wyłącznie partia Wrocław, w której wszyscy razem jesteśmy. Chciałbym rozwijać i budować Wrocław, tak jak to robili moi dziadkowie, odgruzowując go po Festung Breslau. Chcę tu zostać, kocham to miasto, kocham mieszkańców, z którymi spotykam się na co dzień. Chcę rozmawiać o Wrocławiu i o niczym więcej. Nie interesuje mnie żadna większa polityka. Chciałbym tylko, żeby ta duża polityka pomagała nam rozwijać polski, w tym wrocławski, samorząd. O to jedno proszę i błagam, jako samorządowiec.

Rafał Dutkiewicz coraz częściej mówi o powrocie do krajowej polityki. Czy Pan by widział miejsce dla Pana Dutkiewicza w tym świecie? Czy to jest osoba, która mogłaby "pomóc" samorządowcom?

Z całą pewnością tak. Rafał Dutkiewicz jest doświadczonym samorządowcem, ale też doświadczonym politykiem. Uważam, że to jest ten "zasób" do wykorzystania. Żałuję, że Prezydentowi Dutkiewiczowi nie udało się wskoczyć w "okienka wyborcze". Z drugiej strony rozumiem, że chciał odpocząć od świata polityki. Jest to też relatywnie młody polityk, 60-letni z dużym doświadczeniem. Chciałbym, żeby tacy politycy byli w Polsce wykorzystywani. W ogóle uważam, że jesteśmy mistrzami w marnowaniu różnych potencjałów, czasami przeszkadza w tym polityka, interesy. Mam nadzieję, że doczekamy czasów, kiedy tego typu politycy, będą w kraju bardziej wykorzystywani.

Koronawirus mocno zweryfikował miejski budżet? Czy oprócz budowy nowej zajezdni MPK, będziecie musieli zrezygnować z jakichś dużych, spektakularnych inwestycji?

Na razie doliczyliśmy się straty na poziomie 140 milionów złotych. To jest dużo i niedużo, jeśli weźmiemy pod uwagę, że za taką kwotę można zmodernizować prawie 50 tramwajów, to jest to jednak dużo. W samorządzie oglądamy każdą złotówkę podwójnie, w związku z tym to są duże pieniądze. Ale rok się jeszcze nie skończył. Obserwuję co prawda, że w niektórych pozycjach w podatku dochodowym PIT, CIT, PCC, jeżeli chodzi o sprzedaż nieruchomości, trochę te parametry odbijają, ale nie są to wyniki z ubiegłego roku. Musimy być niestety przygotowani na sytuację, w której okaże się, że tych dochodów jest zdecydowanie mniej i wtedy musimy nasze plany pod tę sytuację dostosować.

To jeśli rozmawiamy o budżecie w połowie roku, to jaką ocenę w skali szkolnej przyznałby Pan kondycji finansowej miasta? Bo wpływy to ponad 5 miliardów, straty 140 milionów, to relatywnie niewiele. Ile jeszcze czasu zajmie podliczanie tego wszystkiego?

Wszystko zależy od tego, co się wydarzy jesienią. Czy sytuacja z pandemią się utrzyma, czy będzie jej nawrót? Tego nie wiemy, a przecież to będzie miało swoje skutki dla gospodarki polskiej, światowej i tym samym dla gospodarki Wrocławia. Na razie nie chcę ani zanadto straszyć i utrzymuje wszystkie ważne miejskie inwestycje, ale tez nie chcę być nadmiernym optymistą. Chcę do tej sytuacji uczciwie podejść, dlatego skoro mnie Pan pyta, jaka jest sytuacja, to odpowiem - jest stabilna, ale jest jeszcze za wcześnie, by mówić jak wylądujemy. Tych zmiennych na koniec roku jest po prostu zbyt dużo.

Czy Prezydent Jacek Sutryk często podróżuje pociągiem?

Teraz mniej, kiedyś podróżowałem więcej, szczególnie kiedy mieszkałem w Warszawie.

Pytam, bo wszedł Pan do rady nadzorczej Kolei Dolnośląskich. Co to oznacza dla spółki i dla Dolnoślązaków? Czy dzięki temu szybciej powstanie kolej miejska we Wrocławiu?

Gdyby tylko to było takie proste, to byłoby super. Ja tam jestem po to, by zadbać o interes stolicy regionu. Chodzi też o to, aby wspólnie z kolegami z samorządu województwa, móc te plany rozwoju i polepszania kolei dolnośląskiej prowadzić. To jest taki projekt cywilizacyjny. O tym rozmawiam często z Marszałkiem Cezarym Przybylskim.

Jest szansa na tę kolej?

Jest, zresztą jesteśmy świadkami wielu rewitalizacji linii kolejowych. Myślimy nad takim związkiem transportowym w układzie aglomeracyjnym. Już mówiliśmy, nawet w tym studiu, że do Wrocławia każdego dnia wjeżdża 240 tys. aut. Teraz trochę mniej, ale i tak musimy cały czas szukać dobrych alternatyw, przy tym zdefiniowanym układzie drogowym, który nie udźwignie większej liczby samochodów. Dobrą alternatywą może być między innymi kolej. Cieszę się i dziękuję za to, że Wrocław, jako miasto stołeczne może współpracować z samorządem i wypracowywać najlepsze rozwiązania.

To kiedy ta kolej powstanie? To jest kwestia pięciu lat, dekady?

To są projekty wieloletnie, nie będę tu żadnej ściemy na antenie uprawiał. To są projekty, które za zadanie mają poprawić infrastrukturę. Przy tym też jest wiele uwarunkowań, które niekoniecznie zależą od miasta czy od samorządu województwa. To są projekty wieloletnie, ale trzeba z nimi wystartować i je realizować. Miasto i to jak ono się zmienia to jest proces. Nic tutaj nie będzie jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, ale trzeba ciężko pracować, żeby coś zmienić. Wydaje mi się, że to zmianę zresztą widać.

A czy różdżką macha Pan nad tramwajem na Jagodno, o który pytam już Pana regularnie od wielu miesięcy? Na jakim dziś jesteśmy etapie? Rozmawiałem wczoraj z PKP i rzecznik Mirosław Siemieniec powiedział, że w tej chwili piłeczka jest po stronie miasta, najlepiej byłoby wybudować wiadukt.

Tylko, że jest to wiadukt nad wiaduktem, co pokazuje absurd całej sytuacji. Takie rozwiązanie będzie kosztowało kilkaset milionów złotych. Musimy realnie do tej sprawy podchodzić. Ja oczekiwałbym dużo prostszych rzeczy, to znaczy zamiast pokazywać nierealne rozwiązania, bo to z wiaduktem jest zbyt kosztowne i nas na to nie stać...

A daliście o tym znać PKP?

Pisaliśmy o zmianę przepisów. W XXI wieku to naprawdę nie jest dużą filozofią, w sposób bezpieczny, dokonać przecięcia torów tramwajowych z torami kolejowymi w poziomie. Proszę zamknąć oczy i sobie wyobrazić wiadukt nad wiaduktem. Przecież tam, poza tym, że mamy tę linię kolejową rewitalizowaną w poziomie, to na górze jest jeszcze towarowa obwodnica kolejowa.

Mam wrażenie, że właśnie wzdłuż tej obwodnicy należałoby wybudować wiadukt do tej linii, która prowadzi dalej do Sobótki i Świdnicy. Czyli tylko kilkanaście milionów złotych, a nie kilkaset.

Nie, to jest kilkadziesiąt albo nawet kilkaset milionów złotych, przy czym ten projekt jest realizowany przez samorząd województwa i przez PLK, i oni tego w planach nie mają. W związku z tym to by dziś wymagało wzruszenia całego projektu, być może nawet zakończyłoby się to utratą środków. My na szczęście pracujemy nad alternatywnymi rozwiązaniami komunikacyjnymi, nie skupiajmy się na jednym rozwiązaniu, tylko bądźmy otwarci. Ma być szybko, komfortowo i bezkolizyjnie.

To może jakiś autobus lub trasa autobusowo-tramwajowa?

W pierwszym etapie rozmawiamy o tym, by zaprojektować wyseparowaną trasę po tym śladzie, gdzie miał iść tramwaj. Tam będą już przygotowane pewne elementy pod infrastrukturę tramwajową w przyszłości.

Czyli tak zwane rynny?

Tak. Póki co możemy tam puścić szybkie autobusy, które będą mieszkańców Jagodna i Wojszyc dowozić. Raz jeszcze - to nie chodzi o to, żeby się fiksować na tramwaju czy na pociągu. Szukajmy rozwiązań, które są efektywne i które są szybkie. Chciałbym się dostać do centrum szybko, bez względu na środek transportu.

To kiedy się Jagodno odkorkuje?

Ja jeżdżę codziennie i to jest jakiś miejski fetysz.

Ja również.

I ile Pan stoi?

Jak zaczynam jechać w okolicy ulicy Świeradowskiej i dalej Buforową, to z 10-15 minut na pewno.

I to jest dużo? To są koszty mieszkania w dużym, metropolitalnym mieście. Mieszkamy w wielomilionowym mieście i przejazd przez centrum w dwie minuty jest niemożliwy.

To kończąc temat Jagodna - bez ściemy - kiedy tam się coś zmieni komunikacyjnie?

Polepsza się cały czas, zresztą dobudowujemy tam inną infrastrukturę, żłobkową, sportową, przedszkolną.

Miało być bez ściemy, Panie Prezydencie. Kiedy ten przyspieszony autobus?

No, ale to jest bez ściemy. Nikt nie ma zaczarowanej różdżki, to trzeba zaprojektować, wybudować, to trwa miesiące. Chyba, że ktoś potrafi to zrobić w miesiąc, to zapraszam i oferuję duże pieniądze.

Co dalej z Pałacem Hatzfeldów i siedzibą BWA?

Chcielibyśmy wybudować nową siedzibę dla BWA, a Pałac Hatzfeldów, była siedziba BWA, wymaga gigantycznych nakładów finansowych, idącą w dziesiątki milionów złotych. My dzisiaj tych pieniędzy nie mamy, w związku z tym chcemy ten budynek sprzedać, w taki sposób, by on jakąś funkcje artystyczną zachował. Koncept podobny trochę do tego, z czym mamy do czynienia dziś na Wyspie Słodowej.

Czyli Concordia. A gdzie mogłaby być nowa siedziba BWA i w jakim czasie mogłaby powstać?

To są rzeczy ze sobą powiązane. Pracujemy nad takim rozwiązaniem, które ma na celu sprawić, że ulica Księcia Witolda będzie taką reprezentacyjną ulicą. I tam, w pobliżu Starej Piekarni, gdzie dzisiaj jest m.in. Teatr w Podziemiu i Teatr im. Grotowskiego, chcielibyśmy wybudować nową siedzibę BWA. Taki jest plan.

Czyli jest jednak plan.

Oczywiście, my bez planów nie wychodzimy z domu.

Co ze strategią rowerową? W 2020 roku ona się kończy po 10 latach. Co dalej?

Dalej rozwijamy rowerowy Wrocław, nawet wystarczy wyjść z siedziby radia i buduje się ścieżka, kilka kilometrów z centrum na południe. Tylko w 2019 roku wydaliśmy na to przeszło 50 milionów złotych. Ta strategia jest realizowana i będzie realizowana, bo chcemy zwiększać udział rowerzystów w podróżach po mieście. Sam zresztą jeżdżę na rowerze, motorze, wszelkimi środkami transportu, dlatego nie rezygnujemy i będziemy tę strategię rozwijać.

A co ze strategią sportową związaną ze Śląskiem Wrocław? Co raz częściej wraca pytanie o akademię piłkarską. Czy tutaj Prezydent też ma plan i kiedy ten plan się ziści?

Na pewno nie w miesiąc, ale się doczeka. To jest zadanie na tę kadencję. Mam nadzieję, że przynajmniej pierwszy etap uda się zorganizować. Śląsk, który dobrze sobie radzi, bo już mniejsza o puchary, chodziło o to, żeby Śląsk znalazł się w czubie ligi. Tak się stało, jest czwartą drużyną, jest w pierwszej ósemce. Ja plan, który miałem, zrealizowałem. Kibice przychodzą na stadion...

Ucieka Pan od odpowiedzi.

Nie uciekam, tylko pokazuję pewien kontekst. Udało się zainstalować w Śląsku sekcję żeńską, e-sportową, wcześniej blind football. O tym trzeba mówić, bo taki jest kontekst Śląska. Oczywiście, do tego kontekstu trzeba fajnej akademii Śląska, gdzie młodzież i dzieci będą się szkoliły i prace nad tym projektem trwają.

To kiedy młodzi piłkarze wybiegną na murawę?

Chciałbym jak najszybciej, tylko jest coś takiego drobnego, co kiedyś Fenicjanie wymyślili - pieniądze. Oni ich wymyślili niestety za mało, a jak będziemy ich mieli wystarczająco dużo, to zrobimy akademię. Langsam, langsam, aber sicher - powoli, powoli, ale do przodu. Uzbrójmy się w cierpliwość, ja zawsze o to proszę.

A będzie więcej pieniędzy dla Śląska Wrocław w przyszłym sezonie?

Śląsk będzie miał więcej pieniędzy w przyszłym sezonie, poza tym wsparciem z miasta, które planujemy na tym samym poziomie, czyli 13 milionów złotych.

A będzie miał więcej, bo to wynika ze sponsora?

Po pierwsze ze sponsora, po drugie szykują się duże transfery, ale o tym nie chcę mówić, bo to są kompetencje zarządu klubu. Myślę, że te transfery ustabilizują jednak klub finansowo.

Reklama

Komentarze (102)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~aws2020-09-16 17:07:02 z adresu IP: (94.231.xxx.xxx)
Dopóki tory kolejowe nie zostaną użyte w formie metra naziemnego nic nie rozwiąże problemów komunikacynych tego miasta. Władza może mydlić oczy, bredzić i nawet jak w tym tekście nie odpowiadać konkretnie na zadawane pytanie, problem jest taki, że to nie przybliża nas do rozwiązania problemów. Do tego jakikolwiek ruch to z tego co słyszę długie miesiące i lata. Wszystko pod przykrywką wielkiego METROlopolitalnego miasta. Wrocław może się uczyć od Warszawy (bardziej zadłużonej niż drugi w tym rankingu Wrocław) i Gdańska. O zabudowie miejskiej, parkach i planach nie wspominam. Bez namysłu, bez pomysłu, bezpłodnie kąpiąc się w betonie.
~Cheemi2020-07-28 14:53:27 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Rozwiązaniem dla tramwaju na Jagodno i Ołtaszyn jest podniesienie linii kolejowej 285 w granicach miasta na nasyp. Dobrze by było rozważyć nasyp na dwa tory. Uważam, że inwestycje tę mogły by finansować wspólnie Miasto, Zarządca Lini Kolejowej oraz Urząd Marszałkowski.
~NIE MIAŁO BYĆ PIĘKNIE2020-07-18 14:12:41 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Bo Jacek Sutryk niczego nie obiecywał, podobnie jak Trzaskowski zresztą. Sutryka wybrali zwolennicy PO, którzy robili wszystko, aby nie wygrała kandydatka PIS-u. A że teraz kwiczycie z powodu podwyżek cen biletów to powinniście być zadowoleni - będziecie mieć ceny jak w Europie. Jako ekolog i rowerzysta, który nie ma rodziny, jestem bardzo zadowolony z prezydenta Sutryka.
~////2020-07-17 22:59:20 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
A miało być tak pięknie, tak magicznie :) Sutryk, do roboty, za co ci płacę...
~Sutryk..2020-07-17 21:19:55 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Arogancki,chamski,bezduszny,fałszywy człowiek to widać po wypowiedziach obudźmy się on zrujnuje Wrocław bardziej niż Trzaskowski Warszawe! Referendum jest potrzebne!
~Czarna Parasolka2020-07-17 18:45:27 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
JaCuś ględzioł pospolity czyli POlszewicki obiecywacz gruszek na wierzbie. A w realu od nowego roku seria podwyżek za bilety i usługi. Przy następnych wyborach samorządowych POlszewiki kolejny raz zrobią wyborców w bambuko. Nik wam tyle nie naobiecuje jak totalne członki Patologii Oszustów.
~Zapomniałaś2020-07-17 18:59:06 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
tylko dodać, że ceny usług w znacznym stopniu zależą od ustaw podpisywanych przez PAD'a (jak choćby cena wywozu nieczystości), ceny wody ustala i akceptują "Wody Polskie" - Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie utworzone przez PiS 1 stycznia 2018, do tego rząd zrzuca na samorządy kolejne zadania ale ich nie finansuje, do tego lockdown wprowadzony przez ten rząd też spowodował zmniejszenie dochodów miast i gmin. Za chwilę wejdą podwyżki cen gazu i prądu, więc miast będą płaciły więcej za te media np. w szkołach czy innych budynkach publicznych. Nie podoba mi się propozycja nowych, wysokich cen za bilety, ale trzeba też patrzeć racjonalnie i szerszym kontekście - MPK też dostało finansowo mocno w tyłek od marca.
~motorniczy2020-07-17 09:14:35 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Wczoraj po południu na skrzyżowaniu ulic Peronowej i Piłsudskiego doszło do kolizji tramwaju z autobusem.
~pasażer MPK2020-07-17 21:55:24 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Wina $utryka bo zatrudnił Balawajdera, a ten zatrudnia nieodpowiednich kierowców i motorniczych. A ci co przychodzą do pracy nie są sprawdzanie alkomatem i na prochy
~Pieszy2020-07-17 17:49:53 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
i rozumiem, że kolizja tramwaju i autobusu jest winą prezydenta a nie motorniczego i kierowcy autobusu ??
~Jaś Fasola2020-07-17 08:56:02 z adresu IP: (89.71.xxx.xxx)
Wyborcy samorządowi we Wrocławiu to skończeni kretyni, że od kilkudziesięciu lat wybierają takich ludzi do zarządzania Wrocławiem. Wrocław to dziadostwo pod wieloma względami: 1. Drogi nie remontowane od 1945 r., jest tego całe mnóstwo, pozapadana, pofalowana kostka i to główne arterie np. Powstańców Śl., Gajowicka, Komandorska, i tak można wymieniać bez końca. 2. Brak obwodnicy wschodniej Wrocławia. 3. Stadion za 1 mld PLN nikomu do niczego nie potrzebny, zmarnowane pieniądze. 4. Wieczne korki. 5. Kiepski stan powietrza. 6. Wiecznie rozkopane miasto. 7. Drogie i niefunkcjonalne nieruchomości. 8. Kiepska infrastruktura osiedlowa. 9. Brud, smród i szczury. 10. Podsumowując wiele czynników - jakość życia we Wrocławiu jest naprawdę bardzo niska.
~wrocławianin2020-07-18 07:08:01 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Bardzo trafne obserwacje. Można do tego dodać kiepskie torowiska tramwajowe oraz krzywe i dziurawe chodniki i dwumetrowe chwasty. Ale czemu Wrocławianie wybierają takich prezydentów?
~Oli2020-07-17 06:59:15 z adresu IP: (85.222.xxx.xxx)
Jacek Sutryk - Prezydent wszystkich.... deweloperów
~wrocławianin2020-07-17 09:11:36 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Dawno się tak szeroko nie uśmiechnąłem.
~WROCŁAWIANIE - 2020-07-17 03:06:08 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
PLATFORMERSI - wybraliście go i teraz plujecie na niego? Prawdziwa twarz wrocławiaków Po raz szósty przegraliście wybory i już do własnych strzelacie? Wstyd !!!
~Kadu2020-07-17 06:31:06 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Dokładnie! Najpierw głosują na Dutkiewicza - czarusia, europejskie to, europejskie tamto, miliard na lewo, miliard na prawo, a drogi dziurawe... Jak rozdęte ego Dutkiewicza nie mieści się we Wrocławiu to wyciąga kierownika na kandydata a lemingi glosują - na "zmianę".... Jedyny plus tej rozmowy, to przyznanie nie wprost, że po Dutkiewiczu został niewyobrażalny b.. bałagan i długi, które trzeba będzie latami sprzątać. Ale Jacuś tego nie dźwignie, bo jest z tej samej bajki co Rafał - i setki urzędników pod nimi, którzy żyją w przeświadczeniu, że nic im nie grozi....
~Komentarz został usunięty2020-07-17 00:16:35 z adresu IP: (5.60.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~175 baniek za kasowniki:)2020-07-16 23:33:12 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
System jest wart 175 mln zł, składa się ze 170 biletomatów i 3,3 tys. kasowników oraz systemu informatycznego i biur obsługi klienta. System obsługujący około 600 pojazdów, kosztuje tyle, co 170 autobusów. Tyle, że autobusy we Wrocławiu użytkowalibyśmy przez 17 lat, a z systemu będziemy korzystali tylko 8,5 roku, ponieważ nie jest on własnością gminy Wrocław – mówił na konferencji prasowej Patryk Wild.
~Wielka podwyżka b. MPK2020-07-16 23:19:30 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Miasto chcę zachęcić do korzystania z MPK wprowadzając prawie 40% podwyżkę cen biletów. Nie ma kasy na "tjamwaj na Jogoskiej". Zapłacą jelenie, nie mający wyboru.
~biskupinianka2020-07-16 22:42:51 z adresu IP: (111.90.xxx.xxx)
A czy miłośnicy poniosą konsekwencje kiedy okaże się że do jazdy tymi bzdurnymi pociągami nie będzie chętnych? Przypominam że busy i autobusy latają co kilkanaście minut w tych kierunkach, a przystanek w Sobótce jest na samym dole i potem i tak trzeba przesiadać się do busów jeżdżących dalej kompletna głupota i marnowanie pieniędzy. A ile osób dziennie skorzystało by z bezpiecznych ścieżek poprowadzonych po torowiskach. Niech miłośnicy wsiądą na rower i przejadą się DK5 do Sobótki zobaczą jakie to niebezpieczne.
~Romek2020-07-16 22:40:17 z adresu IP: (50.7.xxx.xxx)
W Kobierzycach jest zdewastowany dworzec kolejowy który ciekawostka miał podziemne przejścia na perony.Gadanie i nic z tego nie będzie to wielka ściema. Na ciul wiadukt jak nie ma torowiska mosty kolejowe od dziesiątek lat nie konserwowane to będzie po trzeba dziesiątki milionów złotych.Gadanie dla frajerów
~Jan z Biskupina2020-07-16 22:38:01 z adresu IP: (23.105.xxx.xxx)
Przy tej ilości przystanków do Sobótki będzie się jechać pociągiem min. godzinę. Za długo, szybciej autobusem, samochodem.
~zbychu2020-07-16 22:35:57 z adresu IP: (59.140.xxx.xxx)
To są te tory czy mają je i tak rozebrać. Jak napisałem, jutro przejadę autem po torowisku. Wątpię czy film się zmieści do zamieszczenia. Będę nagrywał fragmentami. To i tak nie zmieni mojego zdania. Kolej to Sobótki to marnotrawstwo pieniędzy podatników. ! Ciekawe ile wagonó zawróci na dworcu PKP w Sobótce ? Chyba cały skład Orient Ekspresu :D Żegnam do jutra, do relacji z trasy.
~marek2020-07-17 12:39:31 z adresu IP: (37.130.xxx.xxx)
Do jarek: Wiesz co oznacza słowo "jutro", dzbanie?
~skwarek2020-07-16 23:30:04 z adresu IP: (198.24.xxx.xxx)
A to on chce nakręcić ten filmik? Zamiast obrażać tłumoku przyznaj że nie potrafiłeś przeczytać ze zrozumieniem, bo dostaniesz między zęby i skończy się twoje kozaczenie.
~Komentarz został usunięty2020-07-16 23:15:40 z adresu IP: (194.181.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~marek2020-07-16 23:06:33 z adresu IP: (37.130.xxx.xxx)
Do jarek: Wiesz co oznacza słowo "jutro", dzbanie?
~jarek2020-07-16 23:04:28 z adresu IP: (194.181.xxx.xxx)
Gdzie ten filmik można znaleźć?
~Gość2020-07-16 22:33:32 z adresu IP: (42.114.xxx.xxx)
Panie Sutryk - podaj sens ...wyliczenia , ekonomię tej inwestycji ! Nie porównuj Warszawy i tamtych tras kolejowych z naszym zapyziałym Wrocławiem. W tej cenie lepiej zbudować drogę do gór. Od Karpacza do Szklarskiej, rozładuje ruch a walory widokowe będą konkurować z Alpami. Kolej do Sobótki to idiotyzm. Trasy rowerowe tak, i autobus szybki z pominięciem wioch. Prostoz Wro do na Ślężę, dwa przytanki, BP i Orlen.
~furman2020-07-16 22:32:54 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Sutryk kombinuje jak koń pod górę aby się wykpić od trasy tramwajowej na Jagodno. Co robi furman jak widzi, że się z koniem nie dogada? Ano śpiewa mu ku przestrodze, tak jak w tej piosence: Wszystkich dziś ciekawość budzi, Kto jest najszczęśliwszym z ludzi? A ja mówię, że nad pana, Najszczęśliwszy los furmana. Hej wio! Hejta wio! Hejta stary, młody jary! Hej wio! Hejta wio! Hejta, wiśta, prrr! Gdy z kozła kieruję konie, Jestem jakby król na tronie. Tam gdzie zechcę, szkapy idą. Czy to koczem, czy to bidą. Hej wio! Hejta wio! Hejta stary, młody jary! Hej wio! Hejta wio! Hejta, wiśta, prrr! Gdybyś koniom nie dał paszy, Tylko biczem ciągle straszył, Wtedy próżna twa mitręga. Sam do wozu się zaprzęgaj! Hej wio! Hejta wio! Hejta stary, młody jary! Hej wio! Hejta wio! Hejta, wiśta, prrr! Zapamiętaj, taki-siaki, Coś się dobrze dał we znaki: Choćbyś koniom cukier dawał, Już nie weźmiesz ich na kawał. Hej wio! Hejta wio! Hejta stary, młody jary! Hej wio! Hejta wio! Hejta, wiśta, prrr! Nie pomieniałbym się z nikim - Pamiętliwe mam koniki Nie zapomną nigdy w świecie. Tych, co cieli je po grzbiecie. Hej wio! Hejta wio! Hejta stary, młody jary! Hej wio! Hejta wio! Hejta, wiśta, prrr! A tego, co w zbytkach brodzi, Kogo kraj swój nie obchodzi, Z fornalkami marsz do brony! Niechaj uprawia zagony. Hej wio! Hejta wio! Hejta stary, młody jary! Hej wio! Hejta wio! Hejta, wiśta, prrr! Wszystkich, co krew braci ssają. I co ludzkości nie znają, Wrogów pobrałbym na furę. I wyrzucił w jaką dziurę. Hej wio! Hejta wio! Hejta stary, młody jary! Hej wio! Hejta wio! Hejta, wiśta, prrr! Lecz wy, którym rząd oddany, Bierzcie za przykład furmany. Wam to należy zmiarkować, Jak podwładnymi kierować. Hej wio! Hejta wio! Hejta stary, młody jary! Hej wio! Hejta wio! Hejta, wiśta, prrr!
~@furman2020-07-17 17:56:01 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Zapomniałeś tylko dodać jednego "drobnego" szczegółu w temacie trasy tramwajowej na Jagodno - inwestycji sprzeciwia się od kilku lat PKP (no przypadkiem spółka państwowa, podległa rządowi). Wcześniej trwały już rozmowy między PKP a miastem nt. optymalnego rozwiązania przecinających się linii. Teraz rozmów nie ma - PKP mówi jak Duda: "nie bo nie".
~Stefan2020-07-16 22:29:43 z adresu IP: (121.183.xxx.xxx)
Torów na trasie do Sobótki, nie ma. Nie istnieją ! Fragmenty gdzie są, są nie zdatne dla pociągów, szybkich pociągów. a cenę budowy tej lini, kupię 4 autokary i będę woził ludzi z PKS i PKP bezpośrednio na Ślężę. Zarobi na tym jeszcze mój syn i jego syn.
~do Mge2020-07-17 15:50:22 z adresu IP: (37.130.xxx.xxx)
Dolny Śląsk ma ważniejsze potrzeby kolejowe niż jakaś linia do Sobótki, to przede wszystkim remont ważnych turystycznie linii do Karpacza, Kowar i Lwówka.
~Mge2020-07-17 14:55:04 z adresu IP: (185.75.xxx.xxx)
Ej, ten pociąg nie jedzie tylko do Sobótki. Świdnica, Jedlina. Rola tej linii to odciążenie ruchu na linii 274
~maros2020-07-16 22:31:50 z adresu IP: (23.235.xxx.xxx)
I to będzie działać następnego dnia. Popieram.
~Marek z Krzyków2020-07-16 22:27:06 z adresu IP: (121.124.xxx.xxx)
Kto będzie do tego dokładał ? Zróbcie ścieżkę dla pieszych i rowerów do Sobótki. Sukces będzie większy niż kolej !
~woj2020-07-16 22:22:40 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
"chodzi o budowanie Polski, w której wszystkim nam się będzie dobrze żyło" Pan Sutryk zrobił pierwszy krok - do skromnej prezydenckiej pensji dostanie "dodatek" za zasiadanie w radzie nadzorczej Kolei Dolnośląskich.
~rysiek2020-07-16 22:28:14 z adresu IP: (146.185.xxx.xxx)
Nie wiem co jest w tej kolei ? Dla mnie to idiotyzm, jest fajne miejsce na ścieżkę rekreacyjną a nie na nowe tory. usnąć, wyciąć drzewa i zrobić jak w Kamiennej Górze. Takie proste, w miarę tanie i jakie za...te !!! Koleją do Sobótki, kto z Wrocławia będzie tam nią jechał ? :D Banda id...ów i populistów.
~Wrocławianin2020-07-16 22:19:47 z adresu IP: (42.115.xxx.xxx)
Torów do Sobótki nie ma i długo nie będzie ale będzie nowy przystanek Bareja do kwadratu gdzie mózg i pisiory z kwiatami dla dudy, dno,
~Dariusz2020-07-16 22:15:59 z adresu IP: (94.75.xxx.xxx)
Na chooj komu te koleje, drogi porobić, bo niedługo będzie się po nich jechać jak koleją do Lwowka kiedyś 25/godzinę! Chyba że do Westercity to będzie chociaż atrakcja.
~partyniczanin2020-07-16 22:12:18 z adresu IP: (95.211.xxx.xxx)
czy oni sami będą płacić za utrzymanie tej linii do Sobótki czy zapłacimy my wszyscy ? bo jak ja mam płacić na kolej z której nie będę korzystał to się nie zgadzam - zrobić ścieżki rowerowe !! no chyba że oni chcą to wyremontować za państwowe nasze pieniądze a potem odkupić za przysłowiową złotówkę i odsprzedać niemcom za miliony euro - coś jest na rzeczy że pchają ten temat w mediach - coś chcą ugrać i chyba nie chodzi jak zwykle o pieniądze - może jacyś dziennikarze śledczy się temu przyglądną kto stoi za tymi ludźmi bo pasjonaci to oni raczej nie są ..
~mieszkaniec Jagodna2020-07-16 21:25:15 z adresu IP: (111.90.xxx.xxx)
Jako mieszkaniec Jagodna protestuję przeciwko powrotowi kolei do Sobótki. Hałas , spaliny nie są nam potrzebne.
~wrocławianin zza Buga2020-07-16 21:02:24 z adresu IP: (50.7.xxx.xxx)
Wrocławianie oczekują bazaru, gdzie można kupić tanią marchewkę, używane portki i różne klamoty z szabru, a nie kolei miejskiej. I tak nikogo tu nie stać na bilety na pociąg.
~sołtys Sobótki2020-07-16 21:00:22 z adresu IP: (23.105.xxx.xxx)
Panie prezydencie, proszę brać przykład z Sobótki. Zburzyć wszystkie dworce kolejowe we Wrocławiu, żeby wrocławianie żyli w spokoju i bez kłótni, czego szczerze wszystkim mieszkańcom Wrocławia życzę.
~Panicz z Warszawy2020-07-16 20:57:54 z adresu IP: (121.115.xxx.xxx)
Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.
~cegła2020-07-16 20:37:28 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Sutryk ciężko pracuje? No proszę. Nie wiedziałem, bo wasza opcja to zawsze były lenie. Patrz Trzaskowski. Leń, Laluś i Fuszer w jednym.
~Gość 12020-07-16 19:29:17 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Nieudacznik. Spartolił Jagodno, a pcha sie na dużo trudniejsze Maslice. Niech wraca do warsiawki.
~Byrd2020-07-16 18:16:49 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ale jak - po kadencjach Dutkiewicza coś trzeba poprawiać? Przecież jest idealnie, nagrody, tytuły, statuetki - i to wszystko lipa?
~Sutryk-dymisja!2020-07-16 17:18:12 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Sutryk-bezczelny łgacz i kłamca popierający aborcję i inne tego typu straszne rzeczy nsjgorszy prezydent w powojennym Wrocławiu ale i Polski nawet Trzaskowski nie dyskryminowal dzialaczy pro-life a ten matoł sam jest matołem a wyzywał ludzi,którzy nie popierają zsbójdtwa dzieci
~Andrzej 642020-07-16 16:54:15 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Niech napisze do rafalka to mu pomoże w inwestcjach
~A JA POCHWALĘ PANA SUTRYK2020-07-16 16:16:11 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Chociaż nie jestem zwolennikiem Platformy, to jednak uważam, że to bardzo dobry prezydent. Po pierwsze dziękuję, że w końcu mamy w mieście łąki trzymające wilgoć i podtrzymujące egzystencję pszczół. Po raz pierwszy mogłem zobaczyć, jak na trawnikach przed urzędami rosną piękne kwiaty. To jest działanie proekologiczne i za to mu chwała. Drugą sprawą są ścieżki rowerowe, których we Wrocławiu przybywa. Jako cyklista jestem zadowolony.
~Gość 12020-07-16 19:34:18 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Coś z głową? Wilgoc dla pszczół czy hord komarów? Żeby były łąki kwitnę to trzeba obsiac je kwiatami, nie pozwalać rosnąć chwastom. Na Party i ach po armii drzewa umarły stojąc. Wypad nieudacznik z Wrocka. To do Satyryks
~wrocławianin2020-07-16 17:54:51 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Oczywiście ze nie jesteś zwolennikiem Platformy. Nie można być jednocześnie zwolennikiem Platformy i trollem internetowym
~mowmyprawde2020-07-16 16:14:41 z adresu IP: (194.221.xxx.xxx)
Taka polaryzacja nie pokazała się pierwszy raz, ale trwa przez 4 ostatnie wybory prezydenckie. Pan Prezydent nie zna historii najnowszej?
~Jest gotowy wiadukt2020-07-16 15:14:55 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Tam jest wolne przęsło na nowym wiadukcie i można dołożyć 4 tor lekko przesuwając linię kolejową z Sobótki wraz z dobudową nasypów po obu stronach wiaduktu. Rolą dziennikarzy jest dotarcie do informacji czy miasto rozmawiało w tej sprawie z PKP. A bajki o wiaduktach nad wiaduktami niech opowiada bardziej kompetentna (i zabawna) osoba niż były kierownik MOPSu.
~Marcin Medyk2020-07-16 20:58:56 z adresu IP: (23.235.xxx.xxx)
Wbijcie sobie do łba tępaki, że żadnej kolejki do Sobótki nie będzie. Mieszkańcy Dolnego Śląska nie będą finansować kolejnych bieda promocji dla kmiotów z Wsiocławia, których nie stać na bilety kolejowe. Natomiast zostanie wyremontowana linia kolejowa do Lwówka Śląskiego, bo potrzebują jej mieszkańcy i jest dużo atrakcyjniejsza turystycznie niż jakaś linia do Wsiobudki po krzakach. Zajarzyłeś tępoto? To przestań spamować wszystkie portale swoją zasraną Sobótką!
~jarek2020-07-16 19:05:42 z adresu IP: (194.181.xxx.xxx)
Aktualnie na wiadukcie są trzy tory, które są użytkowane przez pociągi jadące Wrocławską Obwodnicą Towarową. Jest też krótki odcinek torów biegnących na wiadukcie, tj. 4 tor. O tym torze mówi PKP PLK jako "wykorzystanie inwestycji istniejącego obiektu mostowego dedykowanego przyszłej rozbudowie linii nr 750 poprzez położenie na nim nawierzchni linii 285. Inwestycja Miasta Wrocław obejmować w takiej sytuacji powinna projekt i budowę odcinków dojazdowych dwutorowych dla układu docelowego." Wydaje mi się, że chodzi o poszerzenie nasypu, po którym będą przebiegały tory kolejowe bezpośrednio przed wiaduktem kolejowym nad ul. Buforową i za tym wiaduktem kolejowym. Chodzi o odcinek o długości około 1,5 kilometra.
~@garym2020-07-16 17:28:02 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Magistrat wrocławski działa na szkodę mieszkańców - nie da się tego inaczej skomentować w świetle wypowiedzi przedstawiciela PKP, który przytomnie zauważył, jak łatwo rozwiązać problem. Ale to Wrocław - tutaj nawet światło z latarki nie świeci prosto.
~garym2020-07-16 16:55:52 z adresu IP: (131.228.xxx.xxx)
– Traktując tę sprawę wyjątkowo, możliwe jest udostępnienie dla Państwa inwestycji istniejącego obiektu mostowego dedykowanego przyszłej rozbudowie linii nr 750 poprzez położenie na nim nawierzchni linii 285. Inwestycja Miasta Wrocław obejmować w takiej sytuacji powinna projekt i budowę odcinków dojazdowych dwutorowych dla układu docelowego, natomiast dobudowa przęseł dla piątego toru w przyszłości pozostałaby elementem pozostałym dla inwestycji PKP PLK – tłumaczy w piśmie do magistratu Ireneusz Merchel.
~Biuro2020-07-16 16:24:17 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Nie ma gotowego wiaduktu. Bajki. Wyniesienie linii na tym odcinku to kilkadziesiąt milionów złotych.
~garym2020-07-16 15:17:50 z adresu IP: (131.228.xxx.xxx)
co ciekawe PKP zgodziło się na takie rozwiązanie :)
~Tom2020-07-16 14:37:12 z adresu IP: (165.225.xxx.xxx)
Jaki "wiadukt nad wiaduktem"? Co pan Sutryk wygaduje - przecież mieszkańcom chodzi o to, żeby linia kolejowa, która obecnie kolizyjnie przecina Buforową (szlabany) i uniemożliwia budowę linii tramwajowej poszła wiaduktem nad Buforową. Czyli wiadukt nad ulicą (a nie nad innym wiaduktem) - co jest zupełnie normalnym rozwiązaniem w każdym dużym mieście. Popieram Sutryka w niektórych kwestiach, ale irytuje mnie jego arogancja, gdy ktoś się z nim nie zgadza i proponuje inne rozwiązanie.
~Tom2020-07-16 21:28:11 z adresu IP: (87.239.xxx.xxx)
~Biuro - skoro ta linia blokuje ulicę w mieście i budowę linii tramwajowej w mieście, to zadaniem i interesem miasta jest wypracowanie z PKP takiego rozwiązania, żeby nie blokowała. Teraz też podobno PKP proponuje miastu dobudowanie nasypu i puszczenie torów górą po obecnym wiadukcie. I co? Pan Sutryk idzie w zaparte, "że się nie da i już, bo to miliony". Ktoś próbował się przyjrzeć temu pomysłowi z obecnym wiaduktem czy po prosu najprostsza opcja puszczamy pociąg dołem, niech się Buforowa korkuj, a i na tramwaj pieniędzy nie trzeba będzie dawać, bo się zrzuci na PKP winę.
~wrocławianin2020-07-16 21:01:13 z adresu IP: (146.185.xxx.xxx)
Linia do Lwówka to trasa jest o wiele piękniejsza turystycznie, znaczenie komunikacyjne dla mieszkańców też dużo większe niż jakaś linia do Sobótki przez same wioski. A jak to co jest nie starczy na remont Sobótki, to trudno. Kasę będzie można wydać na remont innych linii, np. do Karpacza, Kowar albo Świeradowa. Najważniejsze żeby ta kasa się nie zmarnowała. Mieszkańcom Sobótki natomiast wystarczą autobusy.
~Biuro2020-07-16 19:21:57 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Linię na Sobótkę buduje PKP i urząd marszałkowski, a nie miasto.
~Tom2020-07-16 17:03:02 z adresu IP: (165.225.xxx.xxx)
2 lata temu przebudowywano kompleksowo Buforową i istniejący wiadukt, wtedy można było najtaniej puścić też linię na Sobótkę górą. Nie wiem dlaczego tego nie zrobiono. Czy naprawdę wrocławscy urzędnicy są tak krótkowzroczni? Najwidoczniej tak, skoro wymyślili sobie bubel w stylu skrzyżowania kolejowo-tramwajowego nie konsultując tego z koleją, a do tego szlabany na Buforowej. Oczywiście nikt nie przyzna się w mieście do błędu i nie polecą głowy, a pan prezydent rozkłada teraz ręce i mówi, że na razie tramwaju nie będzie.
~Biuro2020-07-16 16:27:09 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
To przynajmniej kilkadziesiąt milionów złotych...
~wrocławianin2020-07-16 14:18:07 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Żeby $utryk tak dbał o interesy mieszkańców Wrocławia jak się zaprezentował podczas tej osiemnastominutowej rozmowy. To co zdziałał od początku swojej kadencji prezentuje się mizerniutko w porównaniu z wrażeniem z rozmowy w Radiu Wrocław.
~Kto projektuje takie bubl2020-07-16 13:20:42 z adresu IP: (185.135.xxx.xxx)
We ,,wrocławskich inwestycjach'' też socjolodzy ,,pracują''? A może politolodzy albo kulturoznawcy? Na ul. Buforowej zatoczki dla autobusów tak ,,zaprojektowano'', że dwa autobusy nie mieszczą się, co dodatkowo paraliżuje komunikację na Jagodnie! Nie przewidzieli, czy czasu zabrakło?
~Mieszkaniec Jagodna także2020-07-16 17:30:25 z adresu IP: (87.239.xxx.xxx)
Może i do centrum jedzie się dobrze, ale ten niezastąpiony buspas jest tylko w jednym kierunku i już powrót z centrum to prawdziwa porażka. Zatoczki rzeczywiście są w skali mikro, ale autobusy nie jeżdżą na tyle często, żeby się w nich spotykać. Sama Buforowa to więcej bezużytecznego trawnika po środku niż droga. Brak chodników i skrzyżowań. Często zastanawiam się czy przebudowa tej ulicy to Prima Aprilis, które zatrzymało się w czasie.
~Mieszkaniec Jagodna2020-07-16 16:55:56 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
O czym Ty mówisz? To chyba coś wymyślasz albo od kogoś usłyszałes i powtarzasz. Autobusem na Jagodnie i do centrum jedzie się bardzo dobrze.
~wrocławianin2020-07-16 12:57:12 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
W pełni się zgadzam z poniższym tekstem: ~Odlot3 min. temuz adresu IP: (178.235.xxx.xxx) Ocena: 1 "Mieszkamy w wielomilionowym mieście" - facet odlatuje i, nie tylko po tym, widać, że stanowisko mu nie służy. W sprawie tramwaju na Jagodno to miasto dało ciała przy przebudowie wiaduktu, gdzie cały sprzęt był już na miejscu i wystarczyło wcześniej pomyśleć i w trakcie remontu dobudować kolejne przęsło z kawałkiem nasypu po obu stronach, tak żeby szynobusy przejeżdżały nad torami tramwajowymi i ulicą. Tam JEST bezkolizyjne i bezwywłaszczeniowe miejsce na nasypy i wiadukt - całość do zrobienia w 2-3 miesiące. Brak tej infrastruktury to wina wrocławskich urzędników, którzy każdego dnia potwierdzają, że nie pracują dla dobra mieszkańców (np. szlabany za kilkanaście milionów przy parkingach Parkuj i jedź, które zarastają trawą, bo są niedostępne bez biletów komunikacji miejskiej). Dziwne, że mieszkańcy Jagodna nie pozywają urzędu miasta za brak kompetencji przy planowaniu rozwoju miasta. Taki pozew powinien mieć miejsce na następny dzień po ukończeniu remontu wiaduktu w obecnym kształcie. Kilkadziesiąt tysięcy ludzi daje się komunikacyjnie terroryzować grupce urzędników, których pensje w dodaktu sami sponsorują. A bredni "gościa" o skrzyżowaniu jednopoziomowym nie da się słuchać, bo przecież nie chodzi tutaj o kwestie techniczne, tylko o likwidację korków, które będą gigantyczne po uruchomieniu linii kolejowej do Świdnicy. Na koniec zapytam: Kiedy Wrocław będzie miał urzędników, którzy nie będą pośmiewiskiem tej części Europy?
~Bofemiano2020-07-16 12:54:59 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Wielomilionowe miasto - może pan płezydent wlicza „mniejszość” ukraińską?
~Odlot2020-07-16 12:52:04 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
"Mieszkamy w wielomilionowym mieście" - facet odlatuje i, nie tylko po tym, widać, że stanowisko mu nie służy. W sprawie tramwaju na Jagodno to miasto dało ciała przy przebudowie wiaduktu, gdzie cały sprzęt był już na miejscu i wystarczyło wcześniej pomyśleć i w trakcie remontu dobudować kolejne przęsło z kawałkiem nasypu po obu stronach, tak żeby szynobusy przejeżdżały nad torami tramwajowymi i ulicą. Tam JEST bezkolizyjne i bezwywłaszczeniowe miejsce na nasypy i wiadukt - całość do zrobienia w 2-3 miesiące. Brak tej infrastruktury to wina wrocławskich urzędników, którzy każdego dnia potwierdzają, że nie pracują dla dobra mieszkańców (np. szlabany za kilkanaście milionów przy parkingach Parkuj i jedź, które zarastają trawą, bo są niedostępne bez biletów komunikacji miejskiej). Dziwne, że mieszkańcy Jagodna nie pozywają urzędu miasta za brak kompetencji przy planowaniu rozwoju miasta. Taki pozew powinien mieć miejsce na następny dzień po ukończeniu remontu wiaduktu w obecnym kształcie. Kilkadziesiąt tysięcy ludzi daje się komunikacyjnie terroryzować grupce urzędników, których pensje w dodaktu sami sponsorują. A bredni "gościa" o skrzyżowaniu jednopoziomowym nie da się słuchać, bo przecież nie chodzi tutaj o kwestie techniczne, tylko o likwidację korków, które będą gigantyczne po uruchomieniu linii kolejowej do Świdnicy. Na koniec zapytam: Kiedy Wrocław będzie miał urzędników, którzy nie będą pośmiewiskiem tej części Europy?
~miś ślężański2020-07-16 21:04:03 z adresu IP: (37.130.xxx.xxx)
W Sobótce również mieszkańcy zbierają podpisy- ludzie chcą żeby rozebrać resztki tej linii bo wszyscy chcą asflatowej ścieżki rowerowej na Ślężę.
~@garym2020-07-16 14:49:16 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Faktycznie, tam jest całe wolne przęsło i to po dobrej stronie wiaduktu! Tylko dobudować nasypy i położyć tory - góra miesiąc roboty. Może magistrackie ... nie mają internetów, co by zajrzeć, jak ich miasto wygląda z lotu ptaka. A może za dużo bawią się swoimi ptaszkami w godzinach pracy?
~garym2020-07-16 14:08:23 z adresu IP: (131.228.xxx.xxx)
nawet wiadukt jest. wystarczy najazdy dobudować. PKP się zgodziło na takie rozwiązanie.
~wrocławianin2020-07-16 13:07:38 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Urząd nie pomyślał bo cała uwaga Urzędu jest skupiona na stadionie, kopaczach, ...
~wrocławianin2020-07-16 12:51:28 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
$utryk planuje wsparciem z miejskiej kasy dla Śląska Wrocław na poziomie 13 000 000 złotych. Najwyższy czas pozbyć się wiekowych trzeciorzędnych kopaczy, a postawić na wychowanków Śląska Wrocław nawet gdyby to się miało łączyć z ryzykiem spadku do niższej ligi piłkarskiej.
~Krzys2020-07-16 12:05:15 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Zero wizji. Mieszkancy Jagodna stoicie i stac w korku bedziecie, to jest cena mieszkania POD "wielomilionowa metropolia" haha. Obiecany byl tramwaj, kolej, a bedzie figa z makiem... nowy autobus. Masakra. Aut więcej nie wjedzie,bo infrastruktura jest jaja jest, ale altrmernatywy nie ma... kolej w powijakach, w cieniu mgly
~Grzegorz2020-07-16 13:01:34 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Oczywiście elita bez cudzysłowu głosując na MSR uzyskała by dużo lepsze zarządzanie miastem... ech naiwne ludki.
~mieszkaniec jagodna2020-07-16 12:35:34 z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
ale za to jaka "elyta" tutaj mieszka. Wyniku w ostatnich wyborów mówią same za siebie - statystycznie 80 % Trzaskowski - 20 % Duda
~Grzegorz2020-07-16 12:02:51 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Jaką zmianę przepisów? Chyba odstępstwo. Do z tego co kojarzę do ministerstwa.
~ws. tramwaju na Jagodno2020-07-16 12:02:37 z adresu IP: (185.135.xxx.xxx)
Z odpowiedzi pana Sutynika wynika, iż planu ani strategii nie ma. A mieszkańcy nich czekają przez kolejne dziesięciolecia a najlepiej stulecia.
~wrocławianin2020-07-16 11:53:32 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
14 lipca $utryk został powołany do Rady Nadzorczej Kolei Dolnośląskich, zarobi za to około 35 tysięcy złotych rocznie.
~Wiktoria Piracka2020-07-16 21:08:01 z adresu IP: (146.185.xxx.xxx)
Na szczęście u nas ten koszmar z koleją nie istnieje. Wiem, co mówię, bo jestem z Sobótki. My tu tyle lat, tyle lat musieliśmy znosić te katusze. Tego nawet nie da się opisać prostymi słowami. Dosłownie udręka. Nikomu nie życzę takiego cierpienia, nawet swoim wrogom. Od kiedy tylko wzięli sobie te przeklęte pociągi, aż zachciało się żyć. Nasza miejscowość stała się oazą ciszy i spokoju. Nasze dzieci zaczęły się prawidłowo rozwijać, znikła troska o ich bezpieczeństwo. Nie chowają się już po szafach czy gołębnikach na przeraźliwy gwizd nadciągającego potwora na torach. Trzoda nabrała apetytu, w lesie grzyby obrodziły, rzeki się zarybiły, łąka porosła koniczyną, w stawach znów kumkają żaby. I kazania można w skupieniu wysłuchać, i nowennę odmówić, i na zebraniu wiejskim się wypowiedzieć. Bez kropli na uspokojenie i na bezsenność. Bez ciągłego lęku o zderzenie, wykolejenie, czy potrącenie na przejeździe. Nawet bociany przyleciały, spłoszone wybuchem lokomotywy w 1987 r. Po tym zdarzeniu ludzie do dzisiaj żyją w traumie. Oby to okropieństwo już nigdy do nas nie wróciło. Niech inni się mordują z tymi przeklętymi pociągami. My teraz walczymy o asfaltową ścieżkę rowerową, żeby połączyła Wrocław ze Ślężą. Tanio, ekologicznie i bezpiecznie, bez hałasu, płoszenia zwierzyny, czy najeżdżania na ludzi. Wolimy asfaltową, bo się nie pyli i jest gładka. Biedni turyści z Wrocławia, którzy do nas przyjeżdżają, bardzo sobie chwalą, bo na pociąg i tak ich nie stać.
~synekura2020-07-16 13:10:42 z adresu IP: (185.135.xxx.xxx)
Celu swojej obecności w radzie nie podal. Żadnych konkretów, dat, korzyści dla mieszkańców. Nic.
~wrocławianin2020-07-16 13:05:15 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
W Lidlu tyrasz cały dzień przy kasie lub noszą duże ciężary. A tu kilka zebrań. Obecnie zapewne telekonferencje.
~tez_wroclawianin2020-07-16 12:25:28 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
No to rzeczywiście kokosy! Dodaj do tego, że brutto. Czyli prawie mniej niż na kasie w Lidlu.
~bolo2020-07-16 11:15:40 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
W Toruniu powstanie pierwsze skrzyżowanie torów tramwajowych z kolejowymi Może być pod kątem od 90 do 60 stopni. Linia tramwajowa prowadząca z centrum Torunia na osiedle JAR przetnie tory kolejowe przy ul. Legionów. Będzie to pierwsze tego typu skrzyżowanie w mieście. Nowe torowisko pobiegnie z al. Solidarności, zlokalizowanej przy CKK Jordanki, nieopodal toruńskiej starówki, następnie na północ – ul. Szosa Chełmińska, do skrzyżowania z ul. Długą. Kolejno poprowadzona zostanie ul. Legionów do skrzyżowania z ul. Polną. W projekcie przewidziano także tory do zajezdni autobusowej. Tam stanie m.in. myjnia tramwajowa. Trasa nowej linii tramwajowej na ul. Legionów przecinać się będzie z torami kolejowymi. Tory nie są eksploatowane codziennie, jednak mają duże znaczenie. Łączą miasto ze składnicą paliw w Zamku Bierzgłowskim. Jak informuje Sylwia Derengowska, rzeczniczka MZK w Toruniu, w rozmowie z toruńskim dziennikiem „Nowości”, skrzyżowanie torów będzie jednopoziomowe. Szczegóły projektu uzgodnione zostały ze spółką PKP. – Ponieważ mamy do czynienia z czynną linią kolejową żeby wdrożyć takie rozwiązanie, konieczne jest przeprowadzenie skomplikowanych procedur dopuszczających wbudowanie takich elementów – podkreśla Derengowska. Przetarg na wykonanie nowej trasy tramwajowej na osiedle JAR zaplanowano na drugą połowę 2020 r. Według założeń, prace gotowe będą pod koniec 2022 r.
~Natalia Trefler2020-07-16 21:06:15 z adresu IP: (198.24.xxx.xxx)
Dobrzy ludzie - chodźmy obronimy Wrocław i Sobótkę przed koleją żelazną. To są przepiękne tereny i niech te qrły z warszawki nie zrobią nam kolei. To są tereny piękne dla mieszkańców Wrocławia i Świdnicy, a nie żeby nam tu słoiki z warsiawki przyjeżdzały. Razem zakrzyknijmy - niech żyje przyroda w Sobótce. Nie chcemy kolei ani tam, ani we Wrocławiu.
~cyk2020-07-16 15:46:41 z adresu IP: (185.21.xxx.xxx)
na Jagodnie tymi torami będą szły co najmniej 2 pociagi na godzinę więc troche inna sytuacja
~Jarek2020-07-16 15:10:41 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
To Zarządzenie MKiGK z 5 lutego 1964 r. chyba już nie obowiązuje. Tak dla porządku.
~Grzegorz2020-07-16 11:34:11 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Zarządzenie MKiGK z 5 lutego 64. Do zapoznania.
~inzynier2020-07-16 10:30:53 z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
zabudowę w wielu miastach wykonuje się wielopoziomowo w układzie przesterzennym a nie tylko jednopoziomowym. No ale czego wymagać od socjologa, aby myslał przestrzennie jak tam tylko jednopoziomowość dominuje. Brak absolutnie wizji rozwoju, poza oczywiście jedną jedyną chorą wizją lewacką - a podobno lewica to postęp ;-)
~Grzegorz2020-07-16 10:23:44 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Bardzo to smutne. Primo. Już w 20 wieku ludzie wpadli na to, że skrzyżowanie bezkolizyjne jest lepsze niż kolizyjne. Miast jest po to, bg tworzyć warunki życia mieszkańcom. Zapewnianie ładu przestrzennego, dostępu do kultury mieszczą się w tej perspektywie. Kulturę Wrocław pod rządami administracji dutkiewiczowo- sutrykowskiej wystrzelił w komos podczas ESK. Ład, jak w większości polskich miast leży. Może nawet bardziej. Infrastruktura jest tak zaniedbana, że awarie zmuszają do działania... ale co tam. Będzie Akademia Śląska Wrocław. A może lepiej byłoby dotować różnorodne programy sportowe w szkołach, co Panie Rezydent?
~fachowiec2020-07-16 11:18:46 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Zgadzam się w 100%, nic dodać nic ująć.
~fil2020-07-16 10:22:51 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
ostatnia kadencja Sutryka trwa
~Panu prezydentowi2020-07-16 10:09:12 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Dziękujemy za ścieżki rowerowe ! To plus, bo w liberalnym mieście zwykłych młodych ludzi stać tylko na rower. Co roku nas przybywa. Pozdrawiamy pana prezydenta Jacka Sutryka.
~wrocławianin2020-07-16 10:07:27 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Miasto nie powinno dotować piłkarski Śląsk. Budżet Śląska Wrocław powinien być oparty na wpływach z biletów i sponsorach. Tak jest na zachodzie. To co praktykuje $utryk to jest dotowanie zagranicznych i polskich trzeciorzędnych kopaczy i przymykanie oczu na grzanie ławy przez wychowanków Śląska Wrocław. Jak wychowankowie nie będą grać 90 minut to nie osiągną klasy mistrzowskiej. Mieszkańcy Wrocławia mają pilniejsze potrzeby niż marnowanie pieniędzy na stadion i kopaczy. Dutkiewicz wrobił Wrocław w stadion nadwymiarowy w stosunku do ilości kibiców Śląska Wrocław, pozostawiając po sobie koszty utrzymania nietrafionych, nierentownych inwestycji i wielomiliardowe długi. Nigdy więcej prezydenta takiego jak Dutkiewicz.
~Uwaga2020-07-16 09:18:02 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Pisiorowskie trolle: 3..2..1 START!
~Grzegorz2020-07-16 10:24:17 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Podziwiam wysiłek.