Na razie dzieli zamiast łączyć. Jest sprzeciw mieszkańców wobec budowy S5

Aleksander Ogrodnik, GN | Utworzono: 2020-07-22 08:17 | Zmodyfikowano: 2020-07-22 08:24
Na razie dzieli zamiast łączyć. Jest sprzeciw mieszkańców wobec budowy S5 - fot. archiwum Radia Wrocław
fot. archiwum Radia Wrocław

Jak przekonywała Radio Wrocław reprezentantka mieszkańców Katarzyna Korta-Waz, droga niesie ze sobą ogromne zagrożenie dla wielu miejscowości:

- Ta droga będzie przebiegała bardzo blisko zabudowań. Cały ten korytarz nie był konsultowany z mieszkańcami. Nie wyobrażamy sobie, że droga może być na przykład 50 metrów od domu. Zanieczyszczenia, hałas o tym już tutaj nikt nie myśli. Tutaj jest piękna agroturystyka, jeżeli tutaj powstania taka droga szybkiego ruchu, to po prostu wszystko będzie się mijało z celem - tłumaczy Katarzyna Korta-Waz.

Część mieszkańców nie podziela jednak opinii swoich sceptycznych sąsiadów. Uważają oni, że nowa droga będzie lepszym rozwiązaniem niż DK35, przy której stoją ich domy.

Swoje stanowisko przedstawiła też Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Jak powiedziała Radiu Wrocław Lidia Markowska, Dyrektor Wrocławskiego GDDKiA, droga ekspresowa S5, to ogromna szansa na rozwój miejscowości, a przede wszystkim na poprawę bezpieczeństwa:

- Droga ekspresowa S5 jest potrzebna. Przede wszystkim poprawia znacznie bezpieczeństwo, wyprowadza ruch ciężki z miejscowości, a wiadomo że droga 35 jest niezwykle obciążona, jest tu ponad 20 tysięcy pojazdów na dobę. Również pozwala na rozwój tych terenów i myślę, że daje przyszłość - mówi Lidia Markowska.

Po spotkaniu ustalono, że poszukiwane będzie pośrednie rozwiązanie, które pozwoli odsunąć drogę od zabudowań, tak jak chcieliby tego mieszkańcy.

(kliknij w obrazek, żeby powiększyć)

Reklama

Komentarze (5)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Haga2020-07-22 14:09:44 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Dyskusja nad przebudową dróg powinna się toczyć razem z dyskusją o modelu transportu. Nie można oczekiwać, że pasażerowie przesiądą się z samochodów do pociągów, a transport towarowy będzie odbywał się dalej drogami. Bardziej istotne jest to na kierunku wschód-zachód, gdzie mamy przykład A4 zapchanej ciężarówkami ale systemowe rozwiązanie powinno dotyczyć całego transportu.
~rafka2020-07-22 14:04:39 z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
Może wystarczyło by wybudować drogę w standardzie 2+1? To prawda, że teraz DK35 jest przeciążona, ale robienie ekspresówki w jej przebiegu tylko zachęci ludzi do dojazdu do Wrocławia samochodami. A tu i tak nie ma na nie miejsca. Remontujemy właśnie linię kolejową do Świdnicy - może warto nieco postrzymać ambicje drogowe?
~Gość 12020-07-22 18:05:57 z adresu IP: (80.53.xxx.xxx)
Jak nie masz nic do powiedzenia, to nie smrodź na forum
~John2020-07-22 14:09:25 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
To nie będzie rozbudowa DK35 w jej przebiegu. To ma być zupełnie nowa, niezależna od 35 droga. DK35 po jej budowie ma stać sie droga wojewódzka i będzie obsługiwać jedynie ruch lokalny, miejscowy.
~Mieszkaniec2020-07-22 12:14:54 z adresu IP: (45.11.xxx.xxx)
Ta droga jest niezbędna! DK35, to dramat, dramat którego przepustowość zbliża się do końca. Wystarczy jeden wypadek, traktor albo inna koparka i wszystko stoi. Lepiej mieć wygłuszoną ekranami autostradę 100 metrów od domu niż ruchliwą 35tke przed oknem i drzwiami. S5 wyprowadzi ruch tranzytowy z naszych miejscowości, będzie spokojniej. DK35 stanie się drogą lokalną. Z pożytkiem dla wszystkich.