Jest reakcja dewelopera z osiedla Przyjazny Smolec

Dorota Kuźnik, mh | Utworzono: 2020-10-27 13:22 | Zmodyfikowano: 2020-10-27 13:24
A|A|A

fot. mieszkańcy

Konsekwencją tego były zalania mieszkań, a także grzyb i pleśń, które rozwijają się we wszystkich mieszkaniach na parterze. Próby napraw, zdaniem mieszkańców, sprawiają, że ich sytuacja mieszkaniowa tylko się pogarsza, natomiast deweloper nie zaproponował nikomu, na ich czas, lokalu zastępczego.

Jak tłumaczy pełnomocnik dewelopera Krzysztof Mitoraj - deweloper chce współpracować:

Firma deweloperska wie o zalanych mieszkaniach oraz panującej w mieszkaniach wilgoci i od samego początku wystąpienia problemu próbowała sobie poradzić z sytuacją.

To jednak nie bezpośrednio deweloper, lecz firma projektowa oraz generalny wykonawca ponoszą odpowiedzialność za wady - tłumaczy prawnik:

Przypomnijmy, że mieszkania na osiedlu Przyjazny Smolec od wielu tygodni są zalewane wodami opadowymi, m.in. przez nieszczelnie wykonaną izolację.

Grzyb, wilgoć i robactwo. Tak mieszka się w "Przyjaznym Smolcu"

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Zalamany
2020-11-20 18:54:59
z adresu IP: (83.230.xxx.xxx)
Ocena: 0
Czy ktoś już zdecydował się na pozew przeciwko nieuczciwemu deweloperowi.?
~ktoś
2020-10-29 08:02:58
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 0
Deweloper chyba zapomniał że GW jest pod nadzorem inwestorskim i prace są odbieranie przez inwestora czyli HLM. i dopiero po odebraniu prac są płacone wypłacane pieniądze oraz od GW zatrzymuje się zwyczajowo kilka % na usterki. Nie ma też żadnej korelacji między nabywcą a a GW. tak jak napisał jeden z was i nikogo nie powinno obchodzić jak GW to wybudował bo kupiono to do dewelopera który powinien zadbać o prawidłowe wykonanie. współczuje! mam nadzieje że sprawa nabierze rozgłosu i uda się wam odzyskać pieniądze. trzeba mowić głośno NIE pato-deweloperom !
~Szok
2020-10-28 18:54:19
z adresu IP: (195.206.xxx.xxx)
Ocena: 1
1 zgloszenie ? A ile zgloszeń bylo wyslanych poczta z doreczeniem do rak wlasnych i nikt nie chcial odebrac dpkumentow ?? Jak mozna tak klamac ??? WSTYD , Pieknie jedna sasiadka powiedziala HLM - HURTOWO LIKWIDUJE MARZENIA
~Dreak
2020-10-28 17:29:31
z adresu IP: (195.206.xxx.xxx)
Ocena: -1
Byliśmy w hlm podpisać umowę rezerwacyjną. Od razu dalo się wyczuć negatywną energię czy brak sympatii. Na szczęście udało sie wycofać z umowy ze względu na opóźnienia i nie wywiązanie się z terminów. Jawnie oszukiwali przez telefon odnośnie terminu oddania/braku opóźnień pomimo, ze wystawiali w internecie mieszkania z dalszym terminem oddania. Czytając artykuł łapie sie za głowę jak niezwykłe mieliśmy szczęście. Dziś byłbym z kredytem i jeszcze niewybudowanym mieszkaniem, które zalewa.
~Mrc
2020-10-28 15:47:10
z adresu IP: (83.29.xxx.xxx)
Ocena: 0
Strona umowy z nabywca jest deweloper . To jego problem ze GW sobie takiego wybral
~Lucy
2020-10-28 09:22:12
z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Ocena: 0
Poradzić sobie można-trzeba sprawdzić czy Panowie projektanci, kierownik budowy i nadzoru są ubezpieczeni. Trzeba zgłosić sprawę do Izby, gdzie należą. Developera też można pociągnać z OC. Dobrego prawnika trzeba szukać.
~Załamana
2020-10-28 09:14:58
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 1
Jak długo będziemy słuchać tych krętactw:( 5 miesięcy żyjemy w systematycznie zalewanych mieszkaniach. Na moje zgloszenia nikt nie odpowiedział :( NIKT
~Mieszkanka
2020-10-28 08:01:56
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 3
Panie Mecenasie, nie wstyd Panu tak publicznie kłamać skoro mieszkańcy mają dowody, że o lokal zastępczy prosiło kilkanaście osób? To jest żenujące i poniżej poziomu, prawnik a żeby tak kłamał. Nieładnie.
~Mieszkanka
2020-10-28 07:34:32
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: 4
Kłamstwa! Wiele osób prosiło o lokale! Panie Krzysztofie Pan zauważył jeden?! Żal mi Pana, że Pana wystawiono z tym do mediów. Mieszkańcy żyją w pleśni i grzybach przez pół roku! Ciekawe co na to Państwa rodziny, czy też chcieliby żyć w takich warunkach?! Proszę się zabrać za porządną naprawę wszystkich 3 budynków, nie udawac, że będzie coś robione od kiedy media się tym zainteresowaly. Naprawdę zależy nam by godnie żyć!
~Wkurzony mieszkaniec
2020-10-28 07:33:00
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: 3
Wystarczy wejść do każdego mieszkania na parterze, aby zrozumieć że jego mieszkańcom należy się lokal zastępczy. Firma deweloperska próbuje poradzić sobie z sytuacją uspokajając nas i media słownie, bo efektów prac naprawczych tak jak nie było tak dalej nie ma. Nawet nie możemy uzyskać informacji co obejmują dokładnie i jaką technologią są te prace wykonywane. Nie ma to jak ze stoickim spokojem powiedzieć, że się ma mieszkańców osiedla w poważaniu. Wstrzymana sprzedaż widocznie nie zmotywowała dostatecznie dobrze, byle szybko zatuszować i uciszyć.
~Sprytny
2020-10-28 06:52:07
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: 4
Panie Krzysztofie, zgodnie z naszą wczorajszą rozmową może pan już odejść, powiedział pan że kiedy nie będzie w stanie pomóc to odejdzie a kłamiąc publicznie nie pomaga pan ani nam ani swojemu klientowi. Żegnam.
~Zen
2020-10-28 06:29:52
z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Ocena: 8
Próby zrzucania odpowiedzialności przez developera źle o nim świadczą, wobec nabywców tylko on jest stroną bo sprzedał im wadliwe mieszkania i ma obowiązek do naprawy sytuacji. A to że źle nadzorował inwestycję i została wadliwie zaprojektowana oraz wykonana tylko pogarsza jego wizerunek moim zdaniem i w żaden sposób nie usprawiedliwia. Teraz deweloper musi ponieść koszty i usunąć wady, zanim będzie za późno.
~Karolina
2020-10-28 06:18:23
z adresu IP: (45.11.xxx.xxx)
Ocena: 5
Nie jestem mieszkanką tego osiedla, ale przeraża mnie bezkarność dewelopera. Ciekawe jak Ci ludzie mogą spokojnie wiedzieć w swoich ciepłych i suchych mieszkaniach, wiedząc, że przez ich partactwo tyle rodzin żyje w stresie i w towarzystwie wilgoci. Trzymam za Was kciuki żeby udało się szybko znaleźć lokale zastępcze, a deweloper zrobił coś z tymi wszystkimi usterkami i wypłacił wszystkim odszkodowania. Wszystkim znajomym będę odradzać tego dewelopera. Wiem, że żaden nie jest święty, ale to chyba największy partacz na rynku.
~Mieszkaniec
2020-10-28 06:16:20
z adresu IP: (195.206.xxx.xxx)
Ocena: 1
Przykro się słucha takich wypowiedzi jak wypowiedź pana mecenasa.... Pomijając już fakt pisemnych próśb to ile razy w rozmowie osobistej w biurze pytaliśmy o mieszkania zastępcze. Deweloper był informowany o postępujących szkodach w mieszkaniach - w tym grzybach i dokładnie wiedział jaka jest sytuacja
~Zart!!
2020-10-28 06:04:38
z adresu IP: (195.206.xxx.xxx)
Ocena: 3
Nikt nie ubiegal sie o mieszkanie?? MOŻE GDYBY HLM ODPOWIADAŁ NA PISMA TO WIEDZIAŁBY ŻE WSPÓLNOTA ŻĄDAŁA MIESZKAŃ ZASTĘPCZYCH DLA WSZYSTKICH POSZKODOWANYCH! W WASZEJ SIEDZIBIE MOZNA DEPTAĆ PO TONACH AWIZO!!!
~K.
2020-10-28 06:04:20
z adresu IP: (195.206.xxx.xxx)
Ocena: 0
Nie wstyd wam kłamliwe szuje z hlm?
~Lokator ps
2020-10-28 00:33:51
z adresu IP: (195.206.xxx.xxx)
Ocena: 3
Deweloper w ŻADEN SPOSÓB nie próbował poradzić sobie z sytuacja, śmiał się ludziom w twarz mówiąc, że coś będą robić. W lipcu mieli sprawdzić szczelność izolacji, NIE ZROBILI NIC. Tylko mydlą oczy, są aroganccy i opieszali. Mam nadzieje, że odpowiedzą za swoje czyny!
~Anonim
2020-10-28 00:26:14
z adresu IP: (195.206.xxx.xxx)
Ocena: 3
Oszuści i krętacze! Do roboty a nie tylko kasę brać za gadanie bredni i nic nie robienie!
~Mieszkaniec
2020-10-28 00:18:35
z adresu IP: (195.206.xxx.xxx)
Ocena: 4
„z tego co widzę....”, bo resztę rzeczy deweloper ukrył, zataił a to jest karalne!! Żądany natychmiast prac naprawczych, pod okiem NIEZALEŻNEGO INSPEKTORA, a nie Pana Rysia, który klepnie wszystko, bo jest niedouczony i niepoważny.
~mieszkaniec
2020-10-28 00:16:44
z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Ocena: 3
dopiero teraz jak się media zainteresowały to raczył przybyć i coś zrobi.. powiedzieć (bo jeszcze nic nie zrobił), wcześniej śmiał się prosto w twarz że te zalania to nie jego problem.
~Zbulwersowany
2020-10-28 00:09:39
z adresu IP: (195.206.xxx.xxx)
Ocena: 4
Panie pełnomocniku, proszę jeszcze raz przejrzeć te zgłoszenia. Tym razem w trybie rzeczywistym.
~Mieszkaniec S.
2020-10-28 00:06:19
z adresu IP: (195.206.xxx.xxx)
Ocena: 3
Mieszkańcy prosili o lokale zastępcze! Prosili o pomoc, bo żyją w warunkach zagrażających ich zdrowiu! Jak można mówić takie rzeczy publicznie!?
~Mieszkaniec MS
2020-10-28 00:01:10
z adresu IP: (195.206.xxx.xxx)
Ocena: 2
Drodzy Państwo, nic mylnego, proszę serdecznie w imieniu mieszkańców o nie podawanie nieprawdziwych informacji . My od Czerwca prosimy o mieszkanie zastępcze do dzisiaj bez odpowiedzi. Według moich informacji jesteśmy nie pierwszą rodziną, która prosiła o mieszkanie zastępcze i została zignorowana. Sugeruje o zapoznanie się z sytuacją na Osiedlu Przyjazny Smolec.
~Lokator
2020-10-27 23:56:34
z adresu IP: (195.206.xxx.xxx)
Ocena: 1
Wiele osób zgłaszało chęć mieszkania zastępczego ale deweloper to zignorował!! To jest kolejne kłamstwo z jego strony!!
~Mieszkaniec
2020-10-27 23:54:55
z adresu IP: (195.206.xxx.xxx)
Ocena: 3
Dla mnie stroną jest HLM deweloper i do niego mam roszczenia, ponieważ sprzedał mieszkania z wadami ukrytymi. Na usterki zgłaszane od czerwca nawet nie odpowiada.
~Mieszkanka przyjaznego sm
2020-10-27 23:54:31
z adresu IP: (195.206.xxx.xxx)
Ocena: 2
Żart? Większość mieszkańców chciała lokale zastępcze o co prosiła dewelopera oczywiście bez odp. Bo kto chce stracić zdrowie zyjac w wilgoci grzybie robactwie???????????
Reklama