Pociągi między Wrocławiem a Poznaniem pojadą szybciej i ciszej

Piotr Pietraszek, PP/inf. prasowa | Utworzono: 2021-03-04 10:25 | Zmodyfikowano: 2021-03-04 10:25
Pociągi między Wrocławiem a Poznaniem pojadą szybciej i ciszej - fot. Patrycja Dzwonkowska
fot. Patrycja Dzwonkowska

Zamierzony efekt inwestycji, czyli skrócenie czasu podróży do ok. 90 min ze stolicy Dolnego Śląska do stolicy Wielkopolski, zapewnią prace specjalnych maszyn. Od Rawicza w stronę Czempinia regulację 70 km torów prowadzi tzw. podbijarka. Następnie do szlifowania szyn wykorzystywany jest pociąg Speno. To maszyna, która „bada” ultradźwiękami powierzchnie szyn, a następnie szlifuje z dokładnością poniżej milimetra. Takie działania zwiększą komfort podróży pociągiem, ograniczą hałas, a także wydłużą czas użytkowania torów.

podbijarka torowa w okolicy Rawicza - fot. mat. prasowe

IV etap prac na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań  realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. to inwestycja za ok. 1,5 mld zł. Zakończenie robót przewidziane jest w kwietniu.

Reklama

Komentarze (7)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~moose2021-03-08 17:08:59 z adresu IP: (129.19.xxx.xxx)
O tym jakie koszty w perspektywie 10 lat wiązałyby się z uruchomieniem sensownie ułożonego rozkładu (np. 12 par) i jego utrzymaniem mógłbym popełnić tu spory wykład, ale zostawiłbym sobie tę przyjemność na spotkanie przy piwku. Generalnie - nie wszystkie linie powinny być odtwarzane, takie mam zdanie. Z Poznania do Wrocławia też nie. Kolej to cholernie droga zabawka. Tak to niestety zostało prawnie przez lobbystów i nieudaczników załatwione. Lepiej reaktywować linie do Lwówka, Kowar i Karpacza (duży ruch turystyczny).
~Pyra z Poznania2021-03-08 17:05:29 z adresu IP: (1.252.xxx.xxx)
Ws.ioki z Wr.ocławia ja.k przyje.żdżają d.o Pozn.ania t.o wsz.ędzie s.yf zost.awiają.W restau.acjach,w park.ach i wsz.ędzie gdz.ie s.ię ni.e poj.awią.C.o t.o j.est z.a by.dło,k.to j.e spł.odził?
~historyk Leuthen2021-03-08 17:02:37 z adresu IP: (218.232.xxx.xxx)
Znacie podanie o powstaniu pierwszej, historycznej nazwy Wrocławia? Otóż pierwszemu człowiekowi, który przybył na miejsce dzisiejszego Wrocławia, okolica wydała się tak wstrętna i obrzydliwa, że powiedział tylko "Bleee". Po czym usiadł i zwalił klocka (dostał rozwolnienia). Tak powstała nazwa tego miejsca: Blee Sr.ał (która na przestrzeni dziejów ewoluowała w Breslau). A że znane powiedzenie głosi "Miliony much nie mogą się mylić", do tej kupy g... zaczęli ściągać wieśniaki, którzy dobrze czuli się w smr.odzie i założyli osadę. Ta pierwsza, historyczna nazwa Wrocławia do dzisiaj ma swoje odzwierciedlenie w nazewnictwie, bowiem wielu mówi na to miasto "Klocław" zamiast "Wrocław". Nawet nazwa "Klocław" jest bardziej właściwa, bo nawiązuje do historii.
~Viper Wiprowski2021-03-08 16:59:59 z adresu IP: (220.79.xxx.xxx)
Ktos usilnie próbuje robić z małego Wrocławia metropolie i na sile stworzyć z Wrocławia węzeł kolejowy i tzw linie metropolitalna gdzie może przez krótki czas będzie obliczenie pasażerów A potem prawdopodobnie kilka osób w pociagach
~Tomek Janiszewski2021-03-08 16:58:23 z adresu IP: (106.250.xxx.xxx)
Pociągów do Sobótki nawet sami mieszkańcy nie chcą, bo niszczą wszystko to co zrobiła firma budowlana podczas remontu torów. Wpiszcie w Google: "Kradną części maszyn i niszczą sprzęt. Złodzieje i wandale prawdziwą plagą dla remontujących linię kolejową" albo "Tak powstaje linia kolejowa Wrocław - Sobótka. Kiedy pojawią się tu pociągi?" i przeczytajcie w tekście akapit "Most nad Ślęza dopiero wyremontowany, a już zniszczony!". Szkoda publicznych pieniędzy na remont linii, która stale będzie niszczona przez wandali z Wrocławia i okolic.
~kociol20092021-03-04 11:20:09 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
uzasadniona inwestycja! Tam gdzie ludzie chętnie korzystają z pociągów trzeba im polepszać warunki podróży. Ale wiadomo, że nikogo na siłę do korzystania z pociągów się nie zmusi. Dla tego równolegle powinny iść inwestycje na niepotrzebnych liniach kolejowych, które świetnie nadają się na ścieżki rowerowe i przyciągają mnóstwo bogatych turystów z Niemiec.
~kot Larek ze Świeadowa2021-03-08 16:57:53 z adresu IP: (106.250.xxx.xxx)
Dlatego do Sobótki to już raczej nie będzie linii , jest kompletnie zdemolowana przez miejscowych. Nadziei nie ma - nasi lokalni mieszkańcy w temacie kolei mają prosty plan działania , najpierw demolka a później rewitalizacja. Na samym końcu znowu kradzież i rozbiórka. Za nieboszczki II Rzeczypospolitej tak było za Bugiem i tak też pozostało u zabużańskich wsiurów we Wrocławiu i okolicach.