Dieta ketogeniczna

Michał Hamburger | Utworzono: 2021-03-08 10:18 | Zmodyfikowano: 2021-03-13 10:23
A|A|A

fot. Facebook

O diecie ketogenicznej rozmawiamy psychodietetykiem Ireneuszem Chmielem:

Główne założenia diety keto to: spożywanie tłuszczy i wyeliminowanie węglowodanów oraz ograniczenie posiłków zawierających cukier.

Należy spożywać produkty z dużą zawartością tłuszczu: tłuste mięsa, ryby, oleje, śmietanę i masło oraz orzechy. Tłuszcze powinny być wysokiej jakości, a więc nie rafinowane, tylko tłoczone na zimno. Szczególnie zalecana jest: oliwa z oliwek, olej kokosowy, olej sezamowy, olej z awokado oraz masło kokosowe.

Z owoców wskazane jest awokado, a z warzyw dopuszczalne jest spożywanie brokułów, papryki, pomidorów i ogórków. Można również jeść grzyby, najlepiej smażone na oleju.

Dla wielu osób dużym problemem w diecie ketogenicznej jest restrykcyjne przestrzeganie jej zasad. Nabranie odpowiednich nawyków żywieniowych może trwać nieraz bardzo długo i wymaga silnej woli, a ponadto dużego samozaparcia.

Dieta jest uboga w witaminy i minerały, ponieważ znacznie ogranicza owoce i warzywa, dlatego też, aby zachować zdrowie, należy dodatkowo przyjmować odpowiednie suplementy.

Nie każdy może stosować dietę ketogeniczną, dlatego najlepiej prowadzić ją pod kontrolą lekarza lub doświadczonego dietetyka – tym bardziej że nieumiejętne jej stosowanie może doprowadzić do kwasicy ketonowej.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Reklama