Więcej miejsca dla podróżnych. MPK likwiduje "strefy buforowe"

jk, materiały prasowe | Utworzono: 2021-05-25 16:15
A|A|A

fot. MPK

W Polsce poprawia się sytuacja epidemiczna. Spada liczba zakażeń, a co za tym idzie – rozluźniane są kolejne restrykcje. W ślad za tym zwiększa się liczba osób korzystających regularnie z transportu publicznego w dojazdach do szkół, zakładów pracy czy instytucji kultury, a rząd podwyższył limit osób, które mogą zajmować miejsca w pojazdach.

– Liczymy, że udostępnienie miejsc na początku pojazdu, ułatwi trochę zachowanie dystansu społecznego, o którym mimo wszystko wciąż powinniśmy pamiętać – mówi prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder. – Podkreślam jednak, że badania pokazują, iż transport publiczny jest i był bezpieczny. I zrobimy wszystko, by dalej taki pozostał. Bezpieczniejsi są także sami kierowcy i motorniczowie. Wielu z nich jest już zaszczepionych przeciwko COVID-19.

Taśmy z tabliczkami „strefa wydzielona — zakaz wstępu” odgradzały pierwsze drzwi oraz siedzenia w bezpośrednim sąsiedztwie kabiny kierującego. W tramwajach dwukierunkowych – także na końcu pojazdu. Miejsca te w każdym z pojazdów zostaną udostępnione najpóźniej w czwartek (27.05).

Tego samego dnia zaczną z powrotem funkcjonować tzw. „gorące przyciski”, czyli mechanizm samodzielnego otwierania drzwi przez podróżnych chcących wsiąść lub wysiąść z pojazdu. Był on wyłączony właśnie z uwagi na potrzebę ograniczania kontaktu z powierzchniami dotykowymi.

Na wozach wciąż będą za to widoczne informacje o limitach liczby pasażerów. Te, zgodnie z obecnymi rządowymi regulacjami, wynoszą połowę sumy liczb siedzących i stojących w konkretnym pojeździe.

 

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~motorowy
2021-05-25 21:59:21
z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Ocena: 2
Aby transport publiczny był bezpieczny należy dbać o personel MPK, tory tramwajowe, zwrotnice, wagony. Dotychczasowy praktyka pokazała, że $utryk dba przede wszystkim o swój wizerunek w mediach i Internecie.
Reklama