Wrocław: Konflikt w ZS 15. Nie będzie mediacji - nauczyciele odrzucają propozycję urzędników

Justyna Kościelna | Utworzono: 2021-06-11 00:02 | Zmodyfikowano: 2021-06-11 00:32
Wrocław: Konflikt w ZS 15. Nie będzie mediacji - nauczyciele odrzucają propozycję urzędników - fot. Patrycja Dzwonkowska
fot. Patrycja Dzwonkowska

O powodach odrzucenia propozycji mówi Beata Bukała z nowopowstałego w szkole związku zawodowego Inicjatywa Pracownicza:

Beata Bukała dodaje, że nauczyciele - walcząc o godność - walczą także o dobro uczniów i całej szkoły. Związek powstał w ubiegłym tygodniu. Do tej pory zapisało się do niego około 30 osób. 

ZOBACZ KONIECZNIE: "Rzucanie przedmiotami, krzyki, mobbing". Nauczyciele chcą odwołania wieloletniej dyrektor

Majową uchwałę o odwołaniu dyrektor poparło 60 nauczycieli. 16 było przeciw, a 8 wstrzymało się od głosu. 

O powołaniu i odwołaniu dyrektora placówki oświatowej decyduje organ prowadzący szkołę, czyli gmina. Dwa dni temu w rozmowie z Radiem Wrocław wiceprezydent Wrocławia Renata Granowska przekonywała, że mediacje pomogą wyjść z patowej sytuacji. - Jestem dobrej myśli. Wierzę, że we wrześniu cała społeczność, uśmiechnięta, rozpocznie nowy rok szkolny - mówiła wiceprezydent: 

Dziś już wiadomo, że mediacji - przynajmniej w kształcie zaproponowanym przez urząd - nie będzie. Tymczasem kilka dni temu nauczyciele, w liście otwartym, pisali, że jeżeli dyrektor zostanie na stanowisku, wielu z nich odejdzie z pracy i nie będzie miał kto uczyć dzieci - bo już teraz w placówce jest wiele wakatów.

- Czekamy na decyzję organu prowadzącego. Przed gminą trudne zadanie - przyznaje Dolnośląski Kurator Oświaty Roman Kowalczyk dodając, że formalnie kuratorium nie jest zaangażowane w sprawę. - Nie otrzymaliśmy od organu prowadzącego prośby o zaopiniowanie zamiaru odwołania pani dyrektor - wyjaśnia Roman Kowalczyk:

Nie udało się nam dzisiaj skontaktować z dyrektor Jolantą Dołęgowską. Departament edukacji nie chce komentować sprawy - komunikat dotyczący pomysłu na rozwiązanie problemu w ZS 15 ma zostać wydany w przyszłym tygodniu.

 

 

Reklama

Komentarze (69)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Kolejny przejaw mobbingu 2021-06-28 13:11:03 z adresu IP: (37.159.xxx.xxx)
W dniu dzisiejszym została sporządzona notatka służbową. Jedna z nauczycielek w piątek 25 czerwca w kancelarii szkoły rozliczyła się z dziennika LIBRUS I złożyła sprawozdanie z pracy własnej. Pani Bukała nie raczyła tego sprawdzić i wymaga tych dokumentów ponownie. Nie chcę jej się udać do Kancelarii żeby to sprawdzic. Pani Kedzierska przejmuje dzienniki i nie kwituje ich odbioru. Po prośbie o pokwitowanie wyżej wymieniona nauczycielka zostaje wyproszona z gabinetu. Proszę o natychmiastowe przeprowadzenie kontroli i zaprzestania mobbingowania nauczycieli przez wyżej wymienione panie. Numer telefonu komisji podany na stronie fb +48692326349 milczy
~Kolejne nowości 2021-06-24 15:51:42 z adresu IP: (37.159.xxx.xxx)
W dniu wczorajszym pani Bukała zwróciła się do jednej z nauczycielek z żądaniem zrobienia "Sprawozdania Klasyfikacyjnego". Osoba ta była na długotrwałym zwolnieniu lekarskim. Wróciła dopiero do szkoły. Zgodnie z Zaleceniem pisemnym pani dyrektor za nauczycieli będących na chorobowym takie coś powinny zrobić dyrektorki. Otrzymały stosowne polecenie służbowe na piśmie. Za coś pieniądze w tej szkole chyba biorą. Bo nie za siedzenie i piłowanie paznokci lub picie kawy za zamkniętymi drzwiami swojego gabinetu. Żadna z trzech wicedyrektorek tego nie zrobiła. Widocznie uważają że teraz będą pobierały pieniądze za siedzenie w związkach zawodowych. Wszystko jest to dostępne w dzienniku Librus. Pani Bukała twierdzi że sprawozdanie takie powinna robić osoba będąca na chorobowym. Zmusza nauczycielkę do łamania kodeksu pracy i obowiązku pracy w czasie gdy jest na zwolnieniu chorobowym. Z tego samego powodu inna nauczycielka poszła na chorobowe. Ponieważ pani Bukale nie chce się pracować i swoje obowiązki chciała zrzucic na nia. Pani Bukała i pozostałe wicedyrektorki są chyba zdania że będąc w związkach zawodowych są specjalnie chronione i praca ich nie obowiazuje.Mam nadzieję że pani redaktor Justyna Kościelna jest dziennikarzem z krwi i kości i przedstawia wszystko w swoich artykułach bezstronnie. Dam pani radę. Proszę wybrać się do tej szkoły i porozmawiać z nauczycielkami terroryzowanymi przez wicedyrektorki. Pogadać z rodzicami którzy byli straszeni że nauczyciele odejdą. Że egzaminy osmoklasisty się nie odbędą. Albo została pani zmanipulowana albo jest pani jednostronna. Myślę że wie pani co trzeba zrobić. Pani dyrektor Dolegowska powinna w trybie pilnym zająć się tą sprawą. Zebrać dowody i przekazać do kuratorium. Nie można pozwolić na to by za nic nie robienie i terroryzowanie innych nauczycielek wicedyrektorki pobierały pieniądze i śmiały się wszystkim w twarz. Myślę że rodzice którzy zostali oszukani powinni również złożyć specjalne oświadczenia w kuratorium. Tu chodzi o wasze dzieci.
~Trener2021-06-18 22:15:11 z adresu IP: (37.159.xxx.xxx)
Zgodnie z listem rodziców. Nie chcą zmiany pani dyrektor. I nie widzą możliwości by wicedyrektorki zostały na stanowiskach. W konflikcie wygrała szkoła i uczniowie. Nikomu nie są potrzebne osoby które na każdym kroku łamią albo prawo pracy albo nie przestrzegają karty nauczyciela. Wicedyrektorki zgodnie z prawem do zwolnienia ze stanowiska. Prawo które sobie przyznalyście czyli ochronę bo jesteście w związkach zawodowych nie działa wstecz. I nie broni przed łamaniem kodeksu pracy. Pani Kędzierska dodatkowo sprawa za udostępnianie danych osobowych.
~Odeszłam2021-06-13 14:30:43 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Czytam z ciekawoścìą komentarze i poraz kolejny dochodzę do wniosku, że słusznie zrobiłam, że odeszłam z SP 25trz. Widzę, że się nic nie zmieniło. Walczycie w słusznej sprawie. Macie prawo, to przedtstawiania swojego zdania i wdrażania swoich pomysłów. Mam nadzieję, że uda Wam się przeprowadzić zmianę dyrektorki.
~Stop mobbing2021-06-12 22:41:53 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Widzę, że piszący poniżej albo nie wiedzą, co się dzieje w szkole, albo bronią Pani Dyrektor pod jej dyktando i udają, że w szkole wszystko jest pięknie. Nie jest pięknie i ktoś w końcu miał odwagę powiedzieć to na głos, a nie jak do tej pory milczący i zastraszony tłum słuchał Pani dyktator. Jeśli ktoś myśli, że to Pani Dyrektor zorganizowała egzaminy 8klasistow jest w dużym błędzie. To wicedyrektorki robią mrówcza pracę a główna się pod wszystkim podpisuje i chwali, że to jej zasługa. Kolejne klamstwo Pani Dyrektor tak jak wiele innych w ostatnim czasie. Rodziców również potrafi omotac i manipulować rzeczywistoscią. Szkoda, że rodzice na ostatnim spotkaniu nie mieli odwagi wyprosić Pani Dyrektor z ich spotkania, na które nie była zaproszona i klamala możliwie dotkliwie. Ludzie obudźcie się, to nie średniowiecze, w końcu nauczyciele mają swój głos a nie są biernym tłumem kierowanym przez dyktatora.
~Głos rozsądku2021-06-12 23:06:00 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Mrówcza praca pań wicedyrektorek, no chyba to jakiś żart. Może teraz w pisaniu donosów, organizowaniu zebrań swoich popleczników, zakładaniu własnych związków zawodowych. Szkoda, że ta energia i aktywność nie była ukierunkowana na działania dla dobra dzieci i szkoły. Mnie osobiście żadna z nich w niczym nigdy nie pomogła. Na każde pytanie słyszałam odpowiedź nie wiem, proszę sprawdzić w rozporządzeniu, trzeba zapytać dyrektora... Każdą swoją pracę przerzucały na nauczycieli. Nawet opracowanie semestralnego sprawozdania z pracy wicedyrektora kazały zrobić jednej z nauczycielek, bo przecież nie mają pojęcia o wykresach w Excel. A teraz koniec roku. Czy może nasza kadra zarządzająca zaplanowała już jak i gdzie odbędzie się zakończenie roku i pożegnanie uczniów? Czy będą mogli być obecni rodzice, np. na pożegnaniu òsmoklasistów? Czy będą nagrody dla wyróżnionych uczniów, bo w tamtym roku to jakoś paniom dyrektor umknęło? A może nasz wspaniały nadzór nam zagwarantuje działające, posiadające pełne tonery drukarki, by sprawnie podrukować świadectwa. No proszę wybaczyć, że takie prozaiczne sprawy poruszam, jak tu walka o władzę i godność przez duże G. A ja jestem zwykłą nauczycielką, dla której godność to także piękne i ważne podziękowanie uczniom i ich rodzicom za ten bardzo trudny rok i za wspólnie spedzone lata.
~Trener2021-06-12 23:00:49 z adresu IP: (37.159.xxx.xxx)
Kto zajął się egzaminami ? Wicedyrektorki? Kto tak powiedział? Pewnie z kurnika który tam stał 20 lat temu największy zespół szkolno przedszkolny także zbudowały one ? Nie ośmieszajcie się już. Proszę sprawdzić kto odbierał dokumenty. Proszę sprawdzić kto podpisywał wszystko. Znaleźć tam podpisy Wicedyrektorek. Słowa przeciw dokumentom. Komu wierzyć ?
~N-l2021-06-12 22:15:05 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Czytam te komentarze i przykro mi, że niektórzy uważają  60 nauczycieli za takie "owce" bez swojego zdania. Wcale tak nie jest od wielu lat pracujemy w tej szkole i wiemy jak postępuje Pani dyrektor. Gdyby było dobrze w szkole i byłyby to jedynie wymysły wicedyrektorek nie poparliby ich wniosku i głosowanie by się nie odbyło o wotum nieufności. W końcu  nowi nauczyciele w szkole otworzyli nam starszym oczy, że tak być nie musi, że  możemy być traktowani z szacunkiem. Przełożony ma być wymagający i stanowczy ale traktować każdego z szacunkiem ! Wysłuchać każdego! Dbać o dobro ucznia ! A nie w jego obecności krzyczeć , poniżać i na dodatek straszyć uczniów swoim zachowaniem- tak obecnie i od kilku lat wygląda nasza szkoła( są na to dowody i świadkowie). A wręcz teraz jeszcze bardziej się nasliło. Nauczyciele się  boją,  a te ciągłe zastraszanie wszystkich i szukanie haków na siłę jest męczące.  Miasto powinno przyjść do szkoły ,aby porozmawiać ze wszystkimi nauczycielami albo zrobić anonimową ankietę oraz wysłuchać wszystkich Rodziców.
~Rodzic2021-06-13 02:14:38 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Przecież odrzucają państwo chęć mediacji , mediacja miała służyć rozmowom z każdym z nauczycieli w celu rozpoznania i poprawy sytuacji ... nie jak sugerują niektórzy "wybieleniu dyrektor".
~N-l2021-06-13 00:19:24 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Tych sytuacji jest tysiące, żeby się tu rozpisywać. Ale z chęcią się podzielimy nimi z osobami z miasta. Poza tym może osoby, które się wycierpiały nie koniecznie chcą te sytuacje tu w komentarzach upubliczniać.
~Obiektywny2021-06-12 22:35:32 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
No chyba jednak owce bez swojego zdania, skoro przez wszystkie poprzednie lata, nigdy nie zgłosili sprzeciwu, problemu. Tyle rad pedagogicznych i tylko milczenie i pochylona głowa. Tyle niewykorzystanych okazji. Tak owce to delikatne określenie.
~Trener2021-06-12 22:28:32 z adresu IP: (37.159.xxx.xxx)
Proszę przeczytać moje komentarze. Tam są konkrety. Proszę przytoczyc sytuację jakie miały miejsce. Czyżby 60nauczycieli nie potrafiło napisać konkretnie o co chodzi ?
~Wspólna sprawa2021-06-12 21:24:06 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Niestety, ale panie wicedyrektor aby zemścić się na dyrektorce nawet pakt z diabłem zawiążą (założenie związku zawodowego z nauczycielką znęcającą się nad dziećmi, która ma komisję dyscyplinarna- pani M.K.). Cały czas powołują się na głosujących nauczycieli, ale ci nauczyciele dostrzegli, że są tylko rękami w akcie zesty i się wycofują. Wola mediacji! Już widzą, że dyrektorka tezchce się zmienić i być z nauczycielami. Nie wyszło z nauczycielami to wicki teraz próbują wykorzystać rodzicow. Czy się uda?
~Trener2021-06-12 21:18:55 z adresu IP: (37.159.xxx.xxx)
W wypowiedzi pani wiceprezydent padaja słowa "duży przetarg" na miejscu organu prowadzącego zainteresował bym się sposobem przeprowadzenia przetargu gdyby pani Dolegowska odeszła. Bo być może słowo klucz w tej całej sprawie to właśnie jest przetarg. Przejąć szkole by zrobić duży przetarg po swojemu. Pani Dolegowska ma wiele takich przetargów za sobą i wiele kontroli które nie wykazały nieprawidłowości. A tu mowa o dużym przetargu nie o przetargu
~krystian2021-06-12 20:49:51 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Uwaga, poniżej pole minowe trolli. Dziwne rzeczy się dzieją wokół tej sprawy.
~Obiektywny2021-06-12 20:54:04 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
Nie dość, że Bigda to jeszcze saper!
~Trener2021-06-12 20:54:03 z adresu IP: (37.159.xxx.xxx)
Oskarża pan o trollowanie ale nie przedstawia żadnych dowodów. Ja piszę konkretnie o sprawach które miały miejsce i które są udokumentowane
~Obiektywny2021-06-12 20:37:15 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
W jednym ze wcześnieszych wpisów pojawia się informacja o nauczycielu, który ma postępowanie dyscyplinarne za znęcanie się nad dziećmi w klasie... Czy to ten nauczyciel, który jest członkiem zarządu nowego związku zawodowego?
~Trener2021-06-12 21:04:10 z adresu IP: (37.159.xxx.xxx)
Dziękuję znalazłem. Myślałem że odniósł się pan do moich wpisów. O tamtej sprawie nie posiadan wiedzy. To co opisuje są świadkowie i dowody rzeczone w postaci screenów
~Obiektywny2021-06-12 20:58:38 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
Wpis: nick: nauczyciel, godz. 16:15:22 IP 188.146
~Trener2021-06-12 20:52:10 z adresu IP: (37.159.xxx.xxx)
Który wpis mówi o tym ? Nie umiem znaleźć. Wiem że jedna z komisji ma za udostępnianie danych osobowych. Druga z komisji jest oskarżana przez nauczycielkę o mobbing i czytałem dowody na to. A trzecia bez wiedzy dyrekcji wprowadziła podczas nauczania zdalnego inna platformę narażając na opłaty rodziców. Platforma była płatna a szkoła nie ma podpisanej umowy z nią. w tym momencie platforma także otrzymała dane osobowe których ta pani nie miała prawa przekazać. I jest to złamanie zasad RODO.
~Obiektywny2021-06-12 20:24:54 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
Widzę, że dezinformacja ze strony popleczników Bukały i Kędzierskiej hula w najlepsze. Oczywiście w tym wicedyrektorki były najlepsze przez lata: nawalanie mailami, fałszem lub półprawdami, byle tylko zwalić winę na innych. Weźmy te egzaminy ósmoklasistów: wicedyrektorki palcem nie kiwnęły a teraz mają tupet trrolować w internecie i produkować taką ściemę. Masakra, farmę trroli sobie wykupiły, czy może to tych kilkoro rodziców, którzy mają interse w obronie wicedyrektorek. Trener personalny wicedyrektorek szaleje.
~rodzic2021-06-12 19:45:59 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
a ja się tak zastanawiam ,skoro dzieci w rozmowach z rodzicami mówią o wicedyrektorkach że to one krzyczały na nauczycieli na korytarzach i doprowadzały je do łez , co więcej dzieci również doświadczyły agresji słuchały ich krzyków, lub uwag typu " te dzieci są jakieś nie rozgarnięte". Może warto porozmawiać ze swoimi dziećmi
~krystian2021-06-12 19:55:08 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
oj tak, polecam. U mojego dziecka akurat krzyk i agresja kojarzy się z dyrektorką. No i pat. Poza tym, ja nie twierdzę, że wszystkie osoby po stronie nauczycieli nie mają nic za uszami, ale bez przesady. Tak czy owak, mam nadzieję, że mediacji nie będzie, i albo odwołają Dołęgowską, albo zrezygnuje, albo zostanie... no i cóż, niech już nauczyciele nie pozwalają na pomiatanie.
~krystian2021-06-12 19:13:49 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Widzę, że dezinformacja ze strony popleczników Dołęgowskiej hula w najlepsze. Oczywiście w tym dyrektorka była najlepsza przez lata: nawalanie mailami, fałeszem lub półprawdami, byle tylko zwalić winę na innych. Weźmy te egzaminy ośmioklasistów: dyrektorka palcem nie kiwnęła, a teraz ma tupet trollować w internecie i produkować taką ściemę. Masakra, farmę trolli miasto jej wykupiło, czy może to te kilkoro rodziców, w tym zarząd rady, którzy mają jakieś interesy w obronie dyrektorki. Trener personalny dyrektorki szaleje.
~Do obiektywny - Trener2021-06-12 20:43:39 z adresu IP: (37.159.xxx.xxx)
Czy może pan przytoczyc kilka sytuacji? Konkretnie. Co się wydarzyło? Czy byli świadkowie? Gdzie to zostało zgłoszone? Rzeczy które ja opisuje miały miejsce i są na nie dowody. Co więcej nauczycielka mobbingowana przez panią Bukale może zgłosić mobbing do komisji której przewodnicząca jest pani Bukala. Czy to nie jest chore ?
~Obiektywny2021-06-12 20:02:12 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
"niezła ustawka" - brawo Bigda!
~krystian2021-06-12 19:49:15 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Polecam poczytać apel rodziców i upubliczniony list nauczycieli. Tam jest część konkretów. Kuratorium potwierdza, że ma w tej placówce wyjątkowo sporo zgłoszeń na dyrektorkę. Oczywiście ona pewnie powie, że to nieprawda, ale co ma powiedzieć... Jak tylko w apleu rodziców pojawiło się, że jest niedostępna, to nagle ogłosiła godziny przyjęć:) A szkoła podczas pandemii była kompletnie niedostępna dla dzieciaków. Kompletnie. Jakieś pojedyncze osoby mogły uczyć się z biblioteki... reszta odbijała się od ściany! Kontakt z dyrektorką to jest koszmar, takie mam doświadczenie ja i wielu rodziców, którzy w tej sprawie stoją po stronie nauczycieli (tak tu jest konflikt dyrektorki ze zdecydowaną większością nauczycieli!). Sam starałem się zbierać informacje w tej sprawie, by wyrobić sobie zdanie i po kontaktach z urzędnikami, kuratorium, nauczycielami, rodzicami i biorąc pod uwagę własne doświadczenia... niestety nie widzę innej opcji: trzeba ją odwołać. Mam nadzieję, że kontrole szybko wykażą nieprawidłowości. Od samego początku sprawy dyrektorka chciała, by wyszło na to, że to sprawa personalna, bo to łatwy motyw dla zdegradowanej wice. Niezła ustawka, ale na szczęście tym razem większość nauczycieli, którzy głosowali za odwołaniem Dołęgowskiej, a także rodzice, nie dadzą sobie takich rzeczy wmówić.
~Skołowany2021-06-12 19:31:57 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Słyszy się głosy obydwu stron i ciężko się połapać co jest prawdą a co jest propagandą. Ale jednak zarzuty wobec pań wice się potwierdzają (są zgłoszenia przestępstwa itd.) a w przypadku zarzutów tej drugiej strony słyszy się tylko o trollach lub posiadaniu interesów w obronie i nikt nie jest w stanie mi przytoczyć żadnych rzeczywistych zarzutów, czegoś co jest udokumentowane. Może pan byłby w stanie? Czy to na działania dyrektorki czy też na korupcję (a o to przecież pan ich oskarża) wśród rodziców czy rady rodziców. Nie trzymam żadnej ze stron (jeszcze), ale jeśli z drugiej strony nikt nie przedstawi rzeczywistych sytuacji to coraz bardziej przypomina zwykłą kampanię kłamstw.
~Obiektywny2021-06-12 19:31:44 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Oczywiście, jak Bukała i Kędzierska to prawda, jak Dołęgowska to dezinformacja. "nawalanie mailami", "produkowanie ściemy", "masakra" - gratuluję wykształcenia. Uwaga! Bigda idzie!
~Trener2021-06-12 17:57:27 z adresu IP: (37.159.xxx.xxx)
Egzaminy ośmioklasistow . Dyrektor załatwiła wszystkie sprawy. Dopięła bez pomocy Wicedyrektorek wszystko na ostatni guzik. (To one powinny przygotowywać te egzaminy) Co robiły w tym czasie Wicedyrektorki? Straszyły rodziców że egzaminy są zagrożone. Pani dyrektor przyjechała wcześnie rano do szkoły by odebrać testy w obawie że w ramach sabotażu testy znikną. Wicedyrektorki w szoku. Tak kochani rodzice. To że egzaminy się odbyły zawdzięczacie pani Dyrektor bo Wicedyrektorki chciały kosztem waszych dzieci walczyć. Więc otwórzcie oczy
~Trener2021-06-12 17:52:11 z adresu IP: (37.159.xxx.xxx)
Egzaminy ośmioklasistow . Dyrektor załatwiła wszystkie sprawy. Dopięła bez pomocy Wicedyrektorek wszystko na ostatni guzik. (To one powinny przygotowywać te egzaminy) Co robiły w tym czasie Wicedyrektorki? Straszyły rodziców że egzaminy są zagrożone. Pani dyrektor przyjechała wcześnie rano do szkoły by odebrać testy w obawie że w ramach sabotażu testy znikną. Wicedyrektorki w szoku.
~Trener2021-06-12 17:39:51 z adresu IP: (37.159.xxx.xxx)
Przypomniało mi się coś ważnego. I można to sprawdzić bo są na to świadkowie. Jedna z nauczycielek składa zażalenie do pani dyrektor o mobbing ze strony wicedyrektorki. Wicedyrektorka zostaje o tym poinformowana i odpowiada że odniesie się na tę zarzuty pisemnie. Później gdy pani dyrektor przychodzi i mrosi o to uzasadnienie w obecności ludzi z biura pani wicedyrektor krzyczy że jest mobbingowana. Tak więc zapamiętajcie. Obecne standardy wskazują na to że nie masz prawa niczego oczekiwać od podwładnych poniewaz zostaniesz oskarżony o mobbing. Świat zwariował i myślicie że wszyscy razem z nim ?
~Trener2021-06-12 17:21:14 z adresu IP: (37.159.xxx.xxx)
Czytając zarzuty innych i znając to co ja wiem panie redaktorze moze zacznie pan się interesować innymi nauczycielami? Czy może pan współpracuje z ludźmi którzy chcą przejąć szkole? Prawdziwy redaktor jest bezstronny i słucha obu stron. Opiera pan artykul na zeznaniach osoby Osoba nr 1 Mobbing wobec nauczycieli po własnych błędach Osoba nr 2 Postępowanie w sprawie przekazania do publicznej wiadomości informacji na temat na jej tematy zdrowotne (złamanie RODO) Osoba nr 3 Postępowanie w sprawie zmuszenia rodziców do korzystania z innych platform w czasie nauczania zdalnego za które rodzice pomimo tego że szkoła jest bezpłatna musieli płacić. Spowodowało to przekazanie do tej platformy danych osobowych bez podpisania umowy z platformą o danych osobowych. Narażenie na straty rodziców. Narażenie danych osobowych (RODO) Czy redaktor za cel wziął sobie obronę przestępców ?
~Nauczyciel 2021-06-12 16:15:22 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Pani Kędzierska i pani Bukała planowaly pozbyć się dyrektorki po odwołaniu Kędzierskiej z funkcji wicedyrektora. Dołączyła do nich nauczycielka co ma postępowanie dyscyplinarne za znęcanie się nad dziećmi w klasie. Wniosek w tej sprawie złożyła dyrektorka Dołęgowska. Teraz jej się zawdzięczają. Mobbinguja ją i tych nauczycieli co nie chcą ich popierać. Jak Dołęgowska szykowala szkole do kontroli kuratorium to one wyciagaly nauczycieli z klas w czasie lekcji i kazały podpisywać im listę do odwołania dyrektorki. Ludzie w szoku nie wiedzieli co podpisują. Potem Kędzierska zmusiła radę rodziców do udziału e radzie pedagogicznej pod pretekstem zagrożenia egzaminów ósmoklasisty. Przerażone matki były na radzie i zobaczyły lincz na dyrektorce. Skandal
~Obiektywny2021-06-12 20:29:00 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
Ojej, dyrektorka ostro gra informacją. To oczywiście prawda.
~adam2021-06-12 19:08:21 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
ojej, dyrektorka ostro gra dezinformacją. To oczywiście nieprawda.
~Nauczycielka 2021-06-12 14:46:30 z adresu IP: (37.159.xxx.xxx)
Pani Kedzierska atakowała nielubianych przez siebie nauczycieli na korytarzu przy uczniach za rzekome niewłaściwe pełnienie dyżuru ( a nauczyciel pełnił dyżur właściwie co widać na monitoringu) sama zaś jako osoba pełniąca nadzór nie zadbała o to, aby na korytarzu była właściwa liczba nauczycieli czyli dwóch a nie jeden. Potem zaś nachodziła nauczyciela podczas lekcji, aby wymusić podpis pod jej fałszywa notatka sporządzona rzekomo na polecenie pani dyrektor - co w konfrontacji okazało się nieprawda. Obie panie wicedurektor nie szanują nauczycieli, napuszczaja na nich rodziców o byle co ( bo pan za dużo zadaje itd). Gdy jest potrzebna pomoc z ich strony to są zawsze trzy możliwości: 1. Są zajęte. 2. Proszę czytać przepisy. 3. One już są po pracy. W czasie pandemii wydzwnaiały do nauczycieli pracujących z domu, aby pod byle pretekstem przyjechali do szkoły np przywieźc jedna kartke, którą można przesłać mailem, bo przecież " one są w szkole" - tak im było żal, że pracujemy z domów z własnymi dziecmi i rodzinami na karku. Obie panie nie informowały skutecznie pracowników o przydzielanych im dyżurach czy zastępstwach a potem wydzierały się na korytarzu na nauczycieli. Powszechne było przydzielanie niewygodnym nauczycielom zastępstw w czasie ich OBOWIAZKOWYCH zajęć dodatkowych lub cotygodniowych konsultacji dla rodziców czym skutecznie dezorganizowaly pracę i nauczycieli i dzieci. I one mówią o dobru dzieci ???? A na wszystko są dowody w Librusie.... Jak takie osoby mogą być w jakiejkolwiek komisji? Zapominają chyba, że to wobec nich mogą zostać podjęte dalsze kroki prawne ....
~Trener2021-06-12 14:44:46 z adresu IP: (37.159.xxx.xxx)
Pani dyrektor zleca zrobienie klasyfikacji za nauczycieli będącym na chorobowym Wicedyrektorką. Wicedyrektorka zleca to jednej z nauczycielek. Nauczycielka idzie na chorobowe. Wina pani dyrektor. To można sprawdzić. Nie wiem kto wymyśla wasze plany ale to są podręcznikowe manipulacje. Niech tym się zajmie kuratorium. Przerzucaniem pracy Wicedyrektorek na nauczycieli. I oskarżaniem że to na zlecenie pani Dyrektor
~Do P. Beaty B.2021-06-12 14:29:15 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Nie życzę sobie aby Pani Beata B. Wypowiadała się w imieniu nauczycieli. Proszę odsunąć tą osobę od mediów.
~Głos rozsądku2021-06-12 21:07:47 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
Związek wszystkich nauczycieli? Nie ma mnie w tym związku i na pewno nie zamierzam do niego przystąpić. A mówią za mnie, że fakt, że prawo, że prawda...
~Do do do2021-06-12 20:15:14 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Jeśli te kłamstwa ze strony p bukaly nie skończą się, osobiście złoże skargę o pomówienia
~do do do...2021-06-12 19:34:04 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Życzenia każdy może mieć. Fakt jest taki, że mają związek zawodowy i reprezentują WSZYSTKICH pracowników. Takie jest prawo. Całe szczęście, że wreszcie się z dyrektorką nie patyczkują...
~Trener2021-06-12 14:22:46 z adresu IP: (37.159.xxx.xxx)
Są dowody na Mobbing ze strony Wicedyrektorek na jednej z pracownic. Odpowiedz pani wicedyrektor że ona mobingu nie widzi. Zadajmy sobie ważne pytanie. Jak w komisji związku zawodowego mogą zasiadać wicedyrektorki. Do kogo ma udać się pracownik? Do swojego przełożonego? To są jakieś jaja. Jak wyglądał mobbing w szkole. Słowa jednej z Wicedyrektorek " po co idziesz do pani dyrektor ona będzie krzyczeć" a prawda jest taka. Od roku ponad wicedyrektorki wprowadziły dyskredytację pani Jolanty tylko po to by usunąć ja ze stanowiska. Mobbing to ciągle kontrolowanie wybranego pracownika. Proszę inspektorów o zajrzenie do Librus jak się traktuje niewygodnych nauczycieli. Napaść na jedną z nauczycielek na korytarzu przez panią wicedyrektor która nie potrafiła skutecznie powiadomić o zastępstwie i chciała wymusić podpisem przyznanie się do winy nauczycielki. Zróbcie w końcu porządek z Wicedyrektorektorkami bo na wszystko są dowody. A osoby które oskarżają panią dyrektor o mobbing wystarczy w obecności kuratora skonfrontować. Kiedy gdzie w jakiej sytuacji to miało miejsce. Zobaczymy co powiedzą
~Trener do Adam. 2021-06-12 21:00:37 z adresu IP: (37.159.xxx.xxx)
Masz problem bo znam osobiście osobę której to dotyczy. Są dowody w postaci screenów. I zostały dodane do zgłoszenia o mobbingu. Przewodnicząca komisji Bukala rozpatrzyc ma wniosek o mobbing wobec nauczycielki przez Wicedyrektor Bukale. Tego nawet Bareja by nie wymyślił
~Obiektywny2021-06-12 20:43:49 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
Co znaczy: "ale jazdę masz - powtarzanie bzdet"? Prywatna uczelnia czy niewłaściwa literatura?
~adam2021-06-12 19:14:44 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
ale jazdę masz - powtarzanie bzdet, które podsuwa ci Dołęgowska jest żenujące. Ale brawo za lojalność.
~Media to ostatnia deska2021-06-12 14:09:19 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Czyżby męski głos z ostatniego artykułu zmienił się w kobiecy? Proponuje zajac się pracą, a nie medialną propagandą.
~////2021-06-12 01:16:29 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Sutryk co ma kota i wszystko jasne. Jeździ gdzieś na pierogi ruskie, zamiast zająć się Wrocławiem.
~belfer2021-06-11 23:14:33 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Konflikt ten jest tylko i wyłącznie konfliktem między wicedyrektorkami (byłą przedszkolanką i nauczycielką klas 1-3) o niespełnionych ambicjach, których awans zawodowy (a co za tym idzie, w ich mniemaniu także społeczny) rozdmuchał ego do niebywałych rozmiarów a dyrektorem szkoły, który kieruje nią w sposób konkretny i stanowczy. Konflikt wybuchł w chwili, kiedy dyrektorka postanowiła odwołać jedną z wicedyrektorek, (widząc jej niekompetencje i odbierając liczne skargi od nauczycieli na jej głupotę), ta zaczęła odstawiać wówczas aktorstwo rodem z niemego kina - omdlenia, zasłabnięcia - niczym Pola Negri. Nie bronię dyrektora szkoły, ale czy nikt z was nie pamięta już zachowania tych dwóch miernot? "Syndrom złotej tabliczki na drzwiach", prostactwo, językowy prymitywizm. Rozmawialiście kiedyś z wicedyrektor Bukałą? Miała coś sensownego do powiedzenia? Nie byliście wstrząśnięci, że jest to wasz przełożony... Tym dwóm niedokształconym paniom, o manierach straganiarek ciężko by było prowadzić konflikt z dyrektorem szkoły, ponieważ nie mają żadnych argumentów, więc zmanipulowały i nadal manipulują część nauczycieli, że to w ich interesie, w ich obronie. Nic takiego robią to tylko i wyłącznie dla siebie. A może to ból z powodu braku nagrody dyrektora w tym roku... Kategorycznie sprzeciwiam się temu, aby ktoś tak prymitywny, prostacki i tępy jak wicedyrektorki, uzurpował sobie prawo do mówienia w moim imieniu. Sama siebie reprezentuję przez całe życie i żaden plujący w mediach trybun ludowy mi nie potrzebny. Nie reprezentujecie nauczycieli lecz tylko i wyłącznie siebie! Jest mi całkowicie obojętne czy wylądujecie na bruku czy na zasiłku dla bezrobotnych. Nawet nie próbujcie mówić o dzieciach, bo to ostatnia rzecz do której jesteście predystynowane (panią Bukałę odsyłam do słownika języka polskiego PWN). Do moich koleżanek i kolegów apeluję - jesteście wykształconymi, mądrymi ludźmi, nie pozwólcie się powodować, dwóm sfrustrowanym miernotom, niech same sobie radzą w swoich sprawach.
~Do „nauczycielka” z IP9…2021-06-12 16:01:48 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Z takim poziomem jaki reprezentuje Pani w wypowiedzi, a także używaniem skrótów typu „BTW” na forach publicznych, nie chciałabym aby uczyła Pani moje dziecko. Proszę agresje wyładowywać na polu czy siłowni. Przynajmniej jakiś pożytek będzie.
~Do nauczycielka2021-06-12 14:39:28 z adresu IP: (37.159.xxx.xxx)
Zapomina pani o tym że jest to zespół szkolno przedszkolny. I że przedszkole głosowało zupełnie inaczej. Nie wysyła anonimów tylko jawnie się pod tym podpisali. Zapomniała pani dodać równiez że głosowanie odbyło się z brakiem kforum które wynosi 67 proc. Poprostu osoby które zagłosowały zostały poinformowane o głosowaniu i że mają być Przedszkola nikt nie zaprosił choć to ten sam zespół szkół. Manipulacja rodem z podręcznika.
~belfer2021-06-12 00:59:50 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam...
~nauczycielka2021-06-12 00:32:34 z adresu IP: (94.231.xxx.xxx)
Niech pani dyrektor się nie kompromituje i niech nie pisze peanów na swój temat oczerniając wicedyrektorki. Jeśli jednak nie jesteś dyrektorką, to już tak przesiąkłaś jej jadem, że masz jej styl wypowiedzi. BTW - Dołęgowska też jest z wykształcenia nauczycielem 1-3. Bukała wypowiada się w imieniu 60 nauczycieli, którzy chcą odwołania dyrektorki. Tylko 16 osób było przeciw. Więc chyba wypowiada się w imieniu większości, ale chyba nie znasz się na tak prostej matematyce, co? Jeszcze tak na koniec - gdyby dyrektorka była taka wspaniała, to nie urządzałaby teraz polowania na czarownice, biorąc wielu nauczycieli na dywanik i doprowadzając do łez...
~Nauczyciel S. P. 252021-06-11 22:37:03 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Pani Bukała, jak twierdzi, mówi w imieniu wszystkich nauczycieli. Nigdy ani ja, ani wielu moich kolegów i koleżanek nie udzieliliśmy jej pełnomocnictwa, aby wypowiadała się gdziekolwiek w naszym imieniu. Uczę w tej szkole i niestety pamiętam czas, kiedy panie wicedyrektorki, dziś rzekome "ofiary dyrektora oprawcy" i "obrończynie uciśnionych i gnębionych nauczycieli, same zachowywały się wobec tych nauczycieli w sposób prostacki i opryskliwy, podnosiły głos na nauczycieli, wyrzucały ze swojego gabinetu, kazały zlikwidować klamkę w drzwiach do gabinetu wicedyrektorów, aby nikt z nas im nie przeszkadzał i wydawały absurdalne polecenia, tylko po to, by utrudnić nam życie. Niektórym nauczycielom wymyślały "kary". Powołując się na swoją funkcję, tak naprawdę maskowały swoją niewiedzę i niekompetencję. A teraz bohaterki. No proszę. Fałsz, obłuda, hipokryzja, obrzydliwość. Kiedy weszły w osobisty konflikt z dyrektor szkoły, rozpętały cyrk, w który wciągnęły wielu nauczycieli, rodziców i dzieci.
~Rodzic2022-04-13 17:57:21 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
I niestety sprawa trwa od roku a pani B nie spuściła z tonu. Podszywa się pod głos rodziców mówi w ich imieniu. Czeka tylko az nadarzy się okazja aby wypić szpilę obecnej kadrze zarządzające. Żenada. Poniżej jakiejkolwiek krytyki. Pw Powinna zostać usunięta ze stanowiska.
~BejbeA2021-06-11 21:32:16 z adresu IP: (37.190.xxx.xxx)
Odwołanie, odwołajcie. Ciekawe jak potem takie ciepłe kluchy jak Beata Bukała poradzą sobie z firmą na 1200 osób w której każdy rodzic, każdy nauczyciel i każdy uczeń ma własne zdanie. Hehehe. Swoją drogą sprawa powinna być zgłoszona do PIP i kuratorium, a nie do radia.
~AjWaj2021-06-11 14:11:40 z adresu IP: (89.71.xxx.xxx)
Wrocław to miasto wariatów i zboczeńców! Szalom!
~Niech nauczyciele się 2021-06-11 11:19:45 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
odłączą od Wrocławia i ogłoszą powstanie księstwa "antypis". Tak jak chce to zrobić wielu antypolskich samorządowców.
~adam2021-06-11 09:47:40 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Wreszcie konkretne działania ze strony nauczycieli, bardzo dobre wieści. Trzymam kciuki, że będzie to dobry przykład potrząśnięcia feudalizmem w szkołach i układzikami między departamentem i dyrektor(k)ami. Inicjatywa Pracownicza ruleZ!
~defer2021-06-11 09:46:45 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Co zostanie po oddzieleniu małej i dużej polityki od całego tematu? Jeżeli pozostaną jakieś konkrety, to w czym tkwi problem? Jak rozwiązać stosunek pracy z dyrektorem, czy wnieść oskarżenie przeciwko pracownikom o pomówienia? W każdej szkole (jak w urzędzie) to samo: procedury, papiery, projekty, sprawozdania, a do tego kliki i dupy przyklejone do stołków. Zastanawiam się kiedy przyjdzie czas na nauczanie dzieci - to one są tutaj (do jasnej cholery) najważniejsze! Takie sprawy załatwia się szybko i cicho. No ale, jak wszyscy widzimy w telewizorni i radyju, to ujadanie może trwać miesiącami, a podmiot nie ma już większego znaczenia.
~Do Adam 2021-06-12 22:15:12 z adresu IP: (37.159.xxx.xxx)
Walka o dzieci? W którym miejscu. Wicedyrektorka przychodzi na zastępstwo zdalne i jej jedyny sukces to usunięcie grupy i dzwonienie do nauczycielki będącej na chorobowym że ona nie założyła zespołu. To jak uczyla wcześniej. Późniejsze sprawdzenie Trans pokazało że wiedza tej pani jest taka iż jedyne co zrobic potrafiła to usunąć zespół. Dodatkowo troska o dzieci to pewnie jest też wyjście ze szkoły w czasie zajęć bez zastępstwa bo księżniczka musi jechać do związków zawodowych?
~„Adam”2021-06-12 16:07:24 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
A może Pan Adam podpisze się z imienia i nazwiska, a także poda prawdziwe i POTWIERDZONE ŹRÓDŁA informacji, z których czerpie swoją wiedzę. A jeśli takie NIE ISTNIEJĄ, niech przestanie się wypowiadać.
~defer2021-06-11 10:06:35 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Nie, nauczyciele walczą jedynie o swój komfort pracy i to jest bardzo ważne, to im się należy. Bo większość dyrektorów szkół w dużych miastach nie stoi za nauczycielami, a za rodzicami. Bat na dyrektorów trzyma urzędas i każe kłaniać się rodzicom w pas. Gdyby nauczyciele chcieli dobrze dla dzieci, to by wyszli na ulice miast protestować przeciw ćwierćmózgom wymyślającym kolejne bzdury w oświacie. Nie ma co się dziwić urzędasom, bo jeśli dyrektor im pasuje, to nie chcą precedensu. Na myśl przychodzi żydokomuna w dawnym prlu.
~adam2021-06-11 09:51:36 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
No właśnie tak po ciuchu dyrektorka wszystko do tej pory załatwiała, że stała się niezatapialna, ma plecy organów i jest zamordyzm, sami urzędnicy to przyznają... ale z jakiegoś powodu nie chcą kiwnąć palce. Walka nauczycieli w tym wypadku, to walka o dzieci!
~normalny2021-06-11 08:30:39 z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
że tym ludziom nie wstyd zapisywać się do tego anarchosyndykalistycznego (czytaj bardziej komunistycznego od komuny) g*wna żądającego uspołecznienia środków produkcji (czyli defakto kradzieży firm właścicielom) jak Inicjatywa Pracownicza? Serio? Aż tak nisko upadacie? Ha tfu.
~Jan Kowalski2021-06-11 09:07:20 z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
O anarchosyndykalizmie to sobie możesz gardłować w prywatnej firmie, która ma przynosić zysk, a nie w dotowanej z budżetu szkole. Dyrektorka jak się nie umie zachować i pomyliła swoją funkcje z XVI -wiecznym folwarkiem to ma pakować zabawki i się wynosić
~befer2021-06-11 06:38:07 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Urząd powinien poprosić o rozpoznanie sprawy Państwową Inspekcję Pracy. PIP wkroczyła przed wielu laty do Biblioteki Głównej Uniwersytetu Wrocławskiego gdy w mediach i Internecie huczało o mobbingu dyrektorki wobec pracowników. PIP wnioski pokontrolne skierował do jednostki nadrzędnej czyli do JM Rektora.
~////2021-06-11 00:40:51 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Sutryk pojedzie 3 raz w ciągu miesiąca do Rzeszowa, może mu coś zawita, gdy naszą Superb AD 2021 KM 280 będzie mknął przez autostrady.