Tauron we Wrocławiu i Oleśnicy testuje wideopołączenia z konsultantami

BT, PAP | Utworzono: 2021-10-27 17:21
Tauron we Wrocławiu i Oleśnicy testuje wideopołączenia z konsultantami - fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe

"Pilotaż uruchomiony w dwóch punktach obsługi klienta na Dolnym Śląsku pozwoli nam sprawdzić funkcjonowanie systemu w rzeczywistych warunkach i pomoże podjąć decyzję o jego rozszerzeniu na kolejne lokalizacje" – zapowiedział dyrektor komunikacji i marketingu w spółce Tauron Polska Energia Daniel Gryt, cytowany w środowym komunikacie firmy.

W specjalnych wideobudkach klienci łączą się z konsultantem, który w trakcie rozmowy - dzięki udostępnianiu ekranu - będzie mógł pomóc np. w wypełnieniu odpowiednich dokumentów związanych z usługami dystrybucji energii.

Pomysłodawcy rozwiązania przekonują, że dla części klientów taka formuła - zdalna, ale zapewniająca wzrokowy kontakt z doradcą - jest bardziej komfortowa od załatwiania spraw przez telefon czy internet. Jednocześnie, podobnie jak inne zdalne formy, powinna przyspieszyć i usprawnić załatwianie spraw.

"Cyfryzacja obsługi klienta jest drogą, którą Tauron podąża od dłuższego czasu. Minione miesiące pokazały, że wdrażane przez nas procesy nie tylko świetnie sprawdziły się w trudnej, pandemicznej rzeczywistości, ale stanowią także odpowiedź na oczekiwania klientów" - ocenił wiceprezes Taurona Jerzy Topolski.

Jego zdaniem, stanowisko umożliwiające wideopołączenia z konsultantami jest kolejnym, obok czatu na żywo i platformy "Mój Tauron", narzędziem pozwalającym szybko, zdalnie załatwić rozmaite formalności.

Tauron rozwija narzędzia umożliwiające klientom realizację spraw na odległość. M.in. w ostatnich miesiącach Grupa przebudowała strony internetowe tak, by szybciej można było znaleźć tam informacje potrzebne do załatwienia danej sprawy. W cyfrowej formie dostępna jest już znaczna część formularzy - do ich wypełnienia nie jest konieczny wydruk; wszystko, łącznie z wysyłką, można załatwić zdalnie.

Jak wynika z danych Taurona, bez wychodzenia z domu klienci Grupy załatwili już ponad milion spraw. Wciąż najwięcej osób decyduje się na załatwianie spraw za pośrednictwem infolinii, jednak rośnie także liczba spraw załatwianych przez internet. Największy, trzykrotny wzrost dotyczy usługi zdalnego przepisywania licznika energii na nowego odbiorcę, popularnej szczególnie wśród osób wynajmujących i sprzedających mieszkanie.

Online można też zmienić adres do korespondencji, dane kontaktowe czy podać odczyt licznika energii. Na stronach internetowych można również skorzystać z czatu na żywo z konsultantem. Nową ofertę handlową Grupy zdalnie wybrało ok. 750 tys. klientów, z czego ok. 650 tys. przez telefon, a 100 tys. przez internet.

Element Serwisów Informacyjnych PAP
Reklama

Komentarze (0)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.