W samym centrum powstanie nowa trasa rowerowa

, MC | Utworzono: 2022-01-14 07:32 | Zmodyfikowano: 2022-01-14 07:32
W samym centrum powstanie nowa trasa rowerowa  - fot. Patrycja Dzwonkowska
fot. Patrycja Dzwonkowska

Jest przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dwukierunkowej drogi, która poprowadzi od ul. Bożego Ciała, przez ul. Szewską do Rynku. Ula Jagielnicka z Biura Zrównoważonej Mobilności Urzędu Miejskiego Wrocławia tłumaczy, że to ważny element, który uzupełni rowerową sieć dróg w stolicy Dolnego Śląska.

To nie jest jedyna taka inwestycja we Wrocławiu. Miasto niedawno rozstrzygnęło przetarg na kolejny fragment pieszo-rowerowej obwodnicy. Nowa trasa pobiegnie wzdłuż nasypu kolejowego, łącząc niedawno powstałe drogi rowerowe wzdłuż ul. Strzegomskiej i Robotniczej. Na odcinku 125 m powstanie chodnik i dwukierunkowa ścieżka rowerowa. O szczegółach inwestycji opowiada Ula Jagielnicka z wrocławskiego magistratu.

Co ważne droga zostanie wydzielona częściowo z trawnika, ale też kosztem jezdni. Po utworzeniu drogi rowerowej pasy ruchu mają mieć po 3 metry szerokości. Teraz miasto czeka na firmy, które będą chciały wykonać projekt tej inwestycji.

Reklama

Komentarze (4)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~WIOCHA2022-01-14 13:05:16 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Czyli gnębienie kulkuset samochodów na minutę w imię przejzadu dwóch rowerzystów. Macie co chcecie. Takiego jełopa wybraliście to teraz się męczcie.
~Janek2022-01-14 12:45:21 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Zła wiadomość dla kierowców centrum bardziej zakorkowane
~Lira2022-01-14 10:31:40 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
A kiedy nowe , sprawne, wielopasmowe ciągi komunikacyjne dla samochodów. Coraz wieksze korki , bo zabrano pasy dla rowerzystów których teraz niewielu jeździ - do wiosny. A i tak wola chodniki, pomimo pasów dla rowerzystów.
~rafka2022-01-14 13:31:31 z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
Nigdy. Żadne większe (pow. 200 tys.) miasto na świecie nie rozwiązało problemów komunikacyjnych poprzez budowę nowych tras samochodowych. W mieście nie ma czegoś takiego jak "sprawne wielopasowe ciągi komunikacyjne" - to niemożliwe ze względu na prawa fizyki. Samochód wymaga zbyt dużo przestrzeni, aby sprawnie funkcjonować w tkance miejskiej jako powszechny środek transportu. Może obsługiwać maksymalnie 1/3 ruchu w warunkach miejskich. W polskich miastach w samochodach wykonujemy 40% podróży, dlatego tkwimy w korkach. Budowa tras (zaproszenie do korzystania z samochodu jeszcze większej liczby mieszkańców) tylko pogłębia tę tendencję, co można obserwować najlepiej w USA i Chinach, gdzie dwunastopasówki w szczycie są jednym wielkim korkiem. Podsumowując: jedyną szansą na sprawne podróżowanie samochodem po Wrocławiu jest przekonanie przynajmniej jednej czwartej obecnych użytkowników "czterech kółek" do przesiadki do MPK lub na rower.