Afera ze społeczną pralnią we Wrocławiu. Firma przeprasza, a pralnia będzie poświęcona

Beata Makowska, BM | Utworzono: 2022-01-22 15:24 | Zmodyfikowano: 2022-01-22 17:40
Afera ze społeczną pralnią we Wrocławiu. Firma przeprasza, a pralnia będzie poświęcona - Fot: Beata Makowska
Fot: Beata Makowska

AKTUALIZACJA, 23 stycznia

Wrocławskie koło Towarzystwa Pomocy im. św. Brata Alberta wydało kolejne oświadczenie, w którym po przeprosinach biskupa Jacka Kicińskiego przez firmę Henkel uważa "sprawę nieporozumień w trakcie uroczystego otwarcia Pralni Społecznie Odpowiedzialnej we Wrocławiu za zakończoną".

- Nadrzędną intencją Towarzystwa Pomocy im. św. Brata Alberta, podobnie jak księdza Biskupa Jacka i firmy Henkel - co czytamy w ich oświadczeniu - jest dobro i skuteczna pomoc dla osób bezdomnych i wykluczonych społecznie. Wobec deklaracji gotowości zgodnej współpracy w przyszłości uważamy sprawę za wyjaśnioną i zamkniętą - czytamy w oświadczeniu. Towarzystwo informuje też, że poświęcenie pralni odbędzie się w możliwie najbliższym, uzgodnionym terminie.

 

Otwarcie pralni miało miejsce w czwartek, 20 stycznia. Miała być to druga pralnia społeczna w Polsce.

Oficjalny komunikat Wrocławskiego Koła TPBA:

"W związku z odmowa, W części oficjalnej, na poświęcenie nowej pralni we Wrocławiu przy ul. Małachowskiego 15, Koło Wrocławskie TPBA jako katolicka organizacja dobroczynna nie może zgodzić się na ograniczanie naszej działalności poprzez rugowanie elementów religijnych oczywistych dla naszej organizacji. Udział Ks. Biskupa Jacka Kicińskięgo, biskupa pomocniczego Archidiecezji Wrocławskiej oraz Asystenta Kościelnego Towarzystwa Pomocy im. św. Brata Alberta w uroczystym otwarciu pralni był uzgodniony z przedstawicielami sponsorów _ Firmy Henkel i Fundacja Społecznie Bezpieczni. Tuż przed rozpoczęciem wydarzenia dowiedzieliśmy się, że Ks. Biskup może zabrać głos W oficjalnej części wydarzenia, ale nie ma zgody na obrzęd poświęcenia miejsca pracy i pomocy ubogim. W zaistniałej sytuacji Ks. Biskup opuścił zgromadzenie uważając, że rola Asystenta Kościelnego jest w pierwszej kolejności obrzęd liturgiczny, nie przemówienie do zebranych. W związku z tym Zarząd Koła Wrocławskiego TPBA zdecydował, że odda darczyńcom przekazane środki na wsparcie nowej pralni celem zachowania tożsamości w działaniu stowarzyszenia katolickiego. Ubolewamy, że restrykcyjne wymagania ze strony potencjalnych darczyńców nie były sprecyzowane przed podpisaniem porozumienia w tej sprawie. Przepraszamy wszystkich, którzy poczuli się urażeni niezręczną sytuacja zaskakująca także dla Towarzystwa Pomocy."

Jak donosi Gość.pl Wrocławski biskup otrzymał list od Karoliny Szmidt, prezesa zarządu Henkel Polska, w którym prezes stwierdza, że  "Firmie Henkel jest ogromnie przykro, że w wyniku nieporozumienia organizacyjnego (…) ostatecznie nie doszło do udziału Księdza Biskupa w tej uroczystości."

Karolina Szmidt dodała, że absolutnie nie było to intencją Henkel Polska. Całe zajście pani prezes określa „przykrą sytuacją” i wyraża nadzieję na owocną współpracę na rzecz potrzebujących w przyszłości.

Firma Henkel wydała też specjalne oświadczenie:

"W dniu 20 stycznia br. we Wrocławiu przy ul. Małachowskiego 15 odbyła się uroczystość otwarcia Pralni Społecznie Odpowiedzialnej oferującej pomoc osobom w kryzysie bezdomności. Jest to wspólna inicjatywa firmy Henkel Polska, Fundacji Społecznie Bezpieczni, Stowarzyszenia Pomocy „Akson” i Towarzystwa Pomocy im. Św. Brata Alberta. W nawiązaniu do przebiegu uroczystości pragniemy oświadczyć, iż jest nam bardzo przykro z powodu późniejszych kontrowersji co do uzgodnionej między stronami formuły i programu wydarzenia. Tym bardziej, że jesteśmy przekonani, że stało się tak na skutek głębokiego organizacyjnego nieporozumienia. Nadrzędną wartością dla firmy Henkel jest dobro podopiecznych Towarzystwa Pomocy im Św. Brata Alberta, dlatego chcemy kontynuować nasze zaangażowanie w ten projekt."

Biskup podziękował za list i wyraził nadzieję, że wszyscy wyciągną wnioski z tego, co się wydarzyło oraz że w przyszłości nie będzie dochodziło do takich incydentów, które mogą ranić osoby wierzące, ale także narażać dobre imię Towarzystwa Pomocy im. św. Brata Alberta.

Reklama

Komentarze (59)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~KONRAD2022-01-30 01:25:14 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
@WROCŁAWIAK:Dzięki.@Mejza to przykład patoerystyki.Jego polemika polega na używaniu starego sofizmatu z rodzaju: "W Rosji są łamane prawa człowieka"stwierdza amerykański dyplomata ,a na to rosyjski dyplomata odpowiada:"A w USA biją Murzynów":-) W ogóle nie zwraca uwagi na moje argumenty i pomawia mnie o rzeczy,których nie napisałem.Na swoje tezy nie przytacza źródeł.Na koniec pokazuje nie umiejętność prowadzenia polemiki,obrzucając inwektywami ad personam i rejterując z debaty.Kto ucieka, przegranym się staje,a nieobecni nie mają racji :-)
~A ile skasował?2022-01-29 12:15:52 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Ile biszkopt żąda za pokropienie czegokolwiek? Bo przecież nie o dobro bezdomnych tu chodzi.
~WROCŁAWIAK2022-01-28 16:28:24 z adresu IP: (46.170.xxx.xxx)
@KONRAD:Gratuluję wyczucia,dystansu,poczucia humoru i świetnej argumentacji w dyskusji z tzw.@Mejzą.Poglądy tej osoby to skrzyżowanie agitek z broszurek Wieczorowego Uniwersytetu Marksizmu-Leninizmu,pogadanek tow.prelegentów z Tow.Krzewienia Kultury Świeckiej(tych od narodzenia nowej świeckiej tradycji w "Misiu") z okresu PRL oraz antychrześcijańskiego jadu z tygodników Nie i Fakty i Mity wydawanych przez b.rzecznika junty tow.gen.Jaruzelskiego oraz b.współpracownika komunistycznej SB.Na ich kłamstwa tu serwowane można odpowiedzieć przewrotnie to:czerwoni mordowali kapłanów,a nie odwrotnie.Pozdrawiam wszystkich normalnych nie zaczadzonych nienawiścią do innych ludzi.
~dfgh2022-01-28 09:54:48 z adresu IP: (77.222.xxx.xxx)
nie ma nazwiska kto się nie zgodził na poświęcenie autor się wstydzi swoich poglądów ?
~mejza2022-01-26 07:16:12 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Konradzie, używanie słów, których się nie rozumie i powoływanie się na pismo, którego również się nie rozumie nie świadczy o inteligencji, a wręcz przeciwnie. Niezwykle prymitywny argument i sposób myślenia polegający na tym, że jeżeli coś mnie i mojej rodziny nie spotkało to nie istnieje jest książkowym przykładem betonu intelektualnego, charakterystycznego zresztą dla katolików. Tysiące ofiar księży pedofili, tuszowanie przez samego papieża, mówicie:,,nieprawda’’. Prawda jest taka, że stajesz w obronie zorganizowanej grupy przestępczej. W imię Boga katolicy mordowali, gwałcili i grabili. Nienawiść siejecie właśnie Wy, co niedzielę z ambony. A niezwykle prostacki fikołek ,,intelektualny’’ rodem z TVP od przestępstw kościoła do obozów koncentracyjnych kończy naszą dyskusję.
~KONRAD2022-01-26 01:53:58 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
@Mejza: Ojoj... dedukcja i myślenie abstrakcyjne u Ciebie są w głębokiej atrofii.W wiedzy historycznej też luki.Faryzeusze nie byli kapłanami tylko tzw.uczonymi w Piśmie.Dziś nazwalibyśmy ich świeckimi teologami.Nie pisze o współczesnych naukowcach tylko o celebrytach dlatego używam cudzysłowu pisząc o: dzisiejszych "uczonych". Następnie napisałem już literalnie celebryci.Faryzeusze w ówczesnym społeczeństwie Izraela byli swoistymi celebrytami.To oni interpretowali ludziom jak należy żyć.Nie było wtedy mediów więc,ze swoim nachalnym przekazem pchali się wszędzie zarówno podczas zgromadzeń publicznych jak spotkań prywatnych.Tak samo robią dzisiejsi celebryci poprzez media elektroniczne i społecznościowe.Podajesz dane statystyczne dot.orientacji seksualnej kapłanów to podaj proszę jeszcze źródło swojej wiedzy oraz metodę statystyczną jaką zbadano to środowisko i kto tego dokonał? W mojej rodzinie wszystkie pokolenia praktykowały i praktykują swoją religię od najmłodszych lat.Nigdy nie doznały z tego powodu żadnego uszczerbku od osób duchownych.Za to w mojej rodzinie było kilka osób,które przeszły przez niemieckie obozy koncentracyjne i komunistyczne więzienia.Najmłodsza z nich w chwili aresztowania miała 16 lat.Były tam bite,dręczone i upokarzane.Nie życzę nikomu w Twojej rodzinie aby musiał przejść przez takie piekło na Ziemi.Ci oprawcy zarówno brunatni jak i czerwoni nienawidzili ludzi wierzących w Boga i głośno komunikowali to swoim ofiarom.Nienawiść do drugiego człowieka dlatego,że wyznaje swoją wiarę zatruwa rozum. A kiedy rozum śpi to budzą się demony.PS.Od karania ludzi za przestępstwa są sądy.Gdy ktoś ich chce w tym wyręczyć to nie jest sąd tylko samosąd.
~mejza2022-01-26 00:07:54 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Konradzie, nie potrafisz czytać ze zrozumieniem, tzn. sam nie wiesz co piszesz. To jest dużo prostsze niż piszesz. Ówcześni faryzeusze to obecni księża, charakteryzują się dokładnie tym samym. Twierdzisz, że obecni naukowcy to faryzeusze? Ksiądz który dyma młode dziecko jaki to jest autorytet? 80% księży to homoseksualiści, którzy z homoseksualizmu czynią zarzut. Czy naukowcy, astrofizycy, chemicy, lekarze stroją się w bogate szaty, modlą na pokaz i objadają wdowy? Spójrz w oczy wykorzystywanym seksualnie dzieciom i powiedz im to w twarz, że to nieprawda! Nie życzę Twojej córce czy synowi kontaktu z księdzem katolickim.
~KONRAD2022-01-25 23:34:43 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
@Mejza:Jeżeli słowo "mejza" oznacza wg Ciebie synonim czegoś obrzydliwego (wg niektórych źródeł genealogicznych Mejza - od niemieckiej nazwy osobowej Meise, ta od Meise ‘sikorka’) to jaki to masochizm podszepnął Ci żeby nadać sobie obrzydliwy przydomek!?.To dopiero jest schorzenie i wynaturzenie :-) Fragment Ewangelii,który raczyłeś przytoczyć dotyczy autorytetów religijnych ówczesnego Izraela. Jezus mówi uczniom wprost, bez żadnych ogródek: Strzeżcie się uczonych. Dlaczego? Bo lubią zajmować pierwsze miejsca, stroić się w szaty,objadają domy wdów,odprawiają długie modlitwy,a wszystko robią na pokaz.To pasuje i do dzisiejszych "uczonych" . Brylują w mediach,mają komentarz na wszystko.Robią z siebie ekspertów pociągają za sznurki,a ludzie tańczą jak im zagrają. Kiedy mówią, że ktoś jest zły to ludzie wierzą.Jeśli wskazują kogoś jako tego fajnego - ludzie wierzą. I oglądają ludzie głupawe telenowele niczym złotego cielca,a celebryci stają się nowymi wzorami postępowania. Stają się nawet wzorami wizerunku i wiele pań chce mieć fryzurę albo sukienkę jak znana aktorka. To współczesna interpretacja i prywatna refleksja.To nie był z Twojej strony szach mat tylko zugzwang :-)
~mejza2022-01-25 20:20:31 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Konradzie słowo ,,mejza” stało się synonimem czegoś obrzydliwego, bezduszności i bezwględniści władzy, czegoś takiego nie pisze się wielką literą. Natomiast kościół katolicki stał się symbolem hipokryzji, gromadzenia dóbr doczesnych i molestowania dzieci, ewentualnie tuszowania tego procederu. Chcesz cytatu? Proszę bardzo, pierwszy z brzegu: (Mk 12,38-40) ,,Strzeżcie się uczonych w Piśmie. Z upodobaniem chodzą oni w powłóczystych szatach, lubią pozdrowienia na rynku, (39) pierwsze krzesła w synagogach i zaszczytne miejsca na ucztach. (40) Objadają domy wdów i dla pozoru odprawiają długie modlitwy. Ci tym surowszy dostaną wyrok”. Szach mat
~KONRAD2022-01-25 19:34:35 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
@Mejza:O jakim kompleksie czy schorzeniu lub wynaturzeniu świadczy już sam fakt podpisywania się wyłącznie małymi literami(oprócz braku znajomości ortografii oczywiście)?Chrystianofobii często powołują się na Pismo Św. i nauki Jezusa Chrystusa nie mając najczęściej pojęcia o nich.Więc może jakieś cytaty dot. karkołomnie głoszonej tezy?
~KONRAD2022-01-24 23:26:58 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Wypowiedzi Wielce Szanownych Interlokutorów znakomicie wpisują się w definicję chrystianofobii.
~Mejza2022-01-25 01:27:24 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Konradzie, po raz kolejny: katolicy nie są chrześcijanami! Odsyłam do pisma świetego!
~mejza2022-01-24 12:03:03 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Konradzie, zacznijmy od tego, że już sam fakt podpisywania się wielkimi literami świadczy o jakimś kompleksie czy schorzeniu lub wynaturzeniu. Po drugie katolicy nie są chrześcijanami ponieważ nie postępują według nauk Chrystusa i tego co jest napisane w Biblii! Odsyłam do ewangelii św. Mateusza, bo pouczasz wszystkich dookoła samemu będąc nieukiem. Prędzej niewierzący dostanie się do nieba niż katolik.
~\\\\\2022-01-24 11:53:09 z adresu IP: (77.255.xxx.xxx)
konradzie nie dorosłeś do nauczania kogokolwiek , także tego kto ma co wiedzieć . nie ma znaczenia nazwa sekty , czy są w niej jehowi, muzułmanie , scjentolodzy , katolicy ... /tak można pisać do rana/ każda sekta jest jedną wielką ściemą duchową , ale i co ważne organizacja przestępcza , która dąży do tego by podlegała jej reszta świata .
~KONRAD2022-01-24 00:17:58 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Po analizie niektórych poniższych komentarzy można dojść do wniosku,że mamy do czynienia z chrystianofobią nienawiścią, odczuwaną wobec chrześcijan. Niechęć do chrześcijaństwa może wynikać z pobudek religijnych bądź ideologicznych. Chrystianofobia może być motywacją do popełniania przestępstw. Aż 3/4 osób prześladowanych fizycznie ze względów religijnych na świecie stanowią chrześcijanie. Przykładami chrystianofobii są prześladowania i akty agresji wobec chrześcijan w krajach muzułmańskich jak np. Irak, Egipt (Koptowie), Erytrea i inne, a także w Indiach oraz w obecnych krajach komunistycznych:np.: ChRL oraz Korea Północna. Za przejawy chrystianofobii uznaje się także akty nietolerancji, wandalizmu i marginalizacji społecznej obecne w wysokorozwiniętych i zeświecczonych krajach Europy i Ameryki Północnej. Według prawnika Josepha Weilera, członka komisji przygotowującej Traktat z Maastricht i autora książki Chrześcijańska Europa. Konstytucyjny imperializm czy wielokulturowość? chrystianofobia w Europie jest efektem dominacji pokolenia '68 i jego buntu przeciw kulturze zachodniej,a w europejskich krajach postkomunistycznych złożyła się na to kilkudziesięcioletnia indoktrynacja ateistyczna prowadzona przez rządzących tam w 2 połowie XX wieku komunistów. Rzymskokatolicka teolog Gudrun Kugler z akcji „Europa dla Chrystusa” rozszerza ten termin na irracjonalną nienawiść wobec chrześcijan, a także chrześcijaństwa w ogóle. Znaczenie tego słowa ma obejmować również antychrześcijańskie uprzedzenia, które mają się manifestować stopniową marginalizacją osób z chrześcijańskimi przekonaniami. Analitycy źródeł współczesnej niechęci doszukują się również w dziełach XVIII-wiecznych filozofów oświecenia.Słowo chrystianofobia zostało wprowadzone i zdefiniowane przez posła z ramienia brytyjskiej Partii Konserwatywnej Marka Pritcharda.
~mejza2022-01-24 12:02:15 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Konradzie, zacznijmy od tego, że już sam fakt podpisywania się wielkimi literami świadczy o jakimś kompleksie czy schorzeniu lub wynaturzeniu. Po drugie katolicy nie są chrześcijanami ponieważ nie postępują według nauk Chrystusa i tego co jest napisane w Biblii! Odsyłam do ewangelii św. Mateusza, bo pouczasz wszystkich dookoła samemu będąc nieukiem. Prędzej niewierzący dostanie się do nieba niż katolik.
~Mks2022-01-24 09:50:25 z adresu IP: (109.241.xxx.xxx)
Masz rację. Nie lubię was, tak jak wy nie lubicie nas!
~wowka54r.2022-01-24 08:37:24 z adresu IP: (205.201.xxx.xxx)
Christianofobia to termin bardzo chybiony bo fobia oznacza strach, lęk permanentny. Niezgrabne też doszycie bardzo grubymi nićmi nienawiści. Nienawiść jest absolutnej większości ateistòw obca i postaraj się to zapamiętać. Strach? Ja się nie boję chrześcijan , szanuję ich światopogląd ale nie lubię gdy ktoś chce mnie nawracać, chce narzucać tzw. swoje. Dbam o moją absolutną niezależność. To nie jest strach.
~Henkel2022-01-23 16:31:55 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
powinien zrobić dużą pralnię na Karkonoskiej. Po odsunięciu od władzy zorganizowanej grupy przestępczej nazywaną błędnie Prawo i Sprawiedliwość, trzeba będzie zrobić gruntowne porządki w rym radiowęźle.
~Barbi2022-01-23 15:33:16 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
Brawo Henkel! A katabasy do roboty!
~////2022-01-23 15:03:48 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Jak zabobon ma się do nauki? Czy był jakiś biskup, który poświęcił na Ziemi życie, czy też narodziło się ono bez biskupów? Dlaczego bogobojni spalili Bruno żywcem? Dlaczego bogobojni prześladowali Galileusza? Dlaczego Kopernik opublikował swoje działo po śmierci, aby go bogobojni nie smażyli żywcem? Dlaczego bogobojni spalili Jana Husa, łamiąc dane mu słowo?
~Pokrętne oświadczenie2022-01-23 12:56:00 z adresu IP: (46.205.xxx.xxx)
Kiedy będzie poświęcenie? Na święty nigdy? Przypilnujcie Henkla, bo próbuje zatuszować skandal.
~wowka54r.2022-01-23 14:10:59 z adresu IP: (185.135.xxx.xxx)
To znaczy,że to Henkel zrobił aferę? Właśnie czegoś się nauczyłem.
~Karteczka2022-01-23 11:39:27 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Gdyby Biskup sam zasponsorował pralki i proszki, to nikt by mu problemu nie robił z poświęceniem sprzętu zakupionego przez kościół. W momencie kiedy instytucja świecka chce pomóc to chyba liczy się pomoc a nie jej źródło. Chyba nikt nie zabronił poświęcenia sprzętu po uroczystym otwarciu, bardziej chodzi o sam fakt że firma załatwia wszystko po czym wpada Biskup i zasługi zgarnia dla siebie. Szkoda że chrześcijanie są tak niepodobni do Chrystusa.
~Boss2022-01-23 10:51:37 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Dobrze, że lewacy się wycofali i przeprosili. Presja ma sens!
~eles19492022-01-23 09:52:49 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Pan biskup chciał po prostu wyłudzić kilka zł dla siebie . . .
~wowka54r.2022-01-23 14:13:19 z adresu IP: (185.135.xxx.xxx)
To fakt a nie pomówienie! Biszkopt za darmo nie kropi. Zachowaj gotowość donosiciela na lepszą okazję.
~Really?!2022-01-23 11:11:55 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Eles to pomówienie i to jest karalne. Po IP można dojść, kto to napisał i wnieść oskarżenie.
~dzb2022-01-23 08:17:52 z adresu IP: (37.190.xxx.xxx)
~20lat jak poschodzą z tego świata teraźniejsi emeryci i zmiana pokoleniowa jest nieunikniona a tym samym zakręcenia kurków z pieniędzmi dla kościoła i kierunek jaki obrali czesi. Egzorcyzmy gościa w sukeince jak widać już teraz na nikim nie robią wrażenia.
~karzeł żoliborski2022-01-23 03:09:00 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
I bardzo dobrze. Prędzej niewierzący trafi do nieba niż katolik
~Ależ aferę2022-01-23 02:37:40 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
znalazła towarzyska Makowska. Widzę, że mocno pracuje aby wejść na level tow. Wieczorkowskiego. No faktycznie afera na 100 fajerek, bo prywatna firma nie wpuściła dziwnego gościa w sukience, co chciał odprawiać gusła nad pralkami. Niech sobie pan w sukience wybuduje i wyposaży własną pralnie to będzie ją sobie mógł święcić codziennie, i najlepiej żeby mu jacyś bezdomni przypadkiem nie przychodzili (chyba że tacy, co mają do przekazania ze dwa samochody minimum).
~hmmm2022-01-23 00:46:35 z adresu IP: (81.111.xxx.xxx)
"Biskup podziękował za list i wyraził nadzieję, że wszyscy wyciągną wnioski z tego, co się wydarzyło oraz że w przyszłości nie będzie dochodziło do takich incydentów, które mogą ranić osoby wierzące" one nie ranią wierzących tylko potrzebujących... biskup obrócił się na pięcie i pralni nie będzie bo nie mógł pochlapać wodą w środku, a bezdomni którym miała służyć? kij z nimi, jadalnia sponsorowana przez prywatną firmę? niech umierają z głodu jak nie pokropimy kuchni, serio tak im zależy? niech sobie poświęcą w nocy jak nikogo nie będzie, pralnia będzie "święta" ale tylko oni będą o tym wiedzieć, ale nie musi być pompa i że niby to kościółek kupił, choć o Caritasie akurat mam dobre zdanie ale oni nie muszą wchodzić w tyłek żadnym producentom proszku
~BratPit2022-01-22 23:35:57 z adresu IP: (93.181.xxx.xxx)
I słusznie. Jeśli firma się promuje na plecach organizacji dobroczynnej, pokazując jaka to ona nie jest, popieram decyzję o zwrocie pralek oraz zapasu proszku. Zrobimy sobie sami za pomocą Caritas to, co chciał zrobić posiadacz tłustej marki. Brawo towarzystwu Brata Alberta za bezkompromisowość w tej sprawie. Jeśli ktoś narzuca organizacji chrześcijańskiej aby się wyrzekła statutowego działania. Będę pomijał tego oferenta sprzętu domowego i wspierał datkami Brata Alberta.
~fachowiec2022-01-22 20:56:02 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Kto w Boga wierzy ten do kościoła nie chodzi. Spasionym, obłudnym katabasom bliżej jest do faryzeuszy niż nauk Jezusa, czego to całe wydarzenie jest kolejnym przykładem.
~Kaja2022-01-23 19:13:42 z adresu IP: (83.22.xxx.xxx)
Ale warto wiedziec co Jezus mowil: "co mowia wypełniajcie, czynow nie nasladujcie"
~Mimi2022-01-23 00:02:39 z adresu IP: (2.220.xxx.xxx)
Ale chyba idea jest inna Do pralni przychodzimy prac a nie modlic sie .No ale nasz kosciol i jego przerosniete ego mysli inaczej . Nie wazni sa ludzie potrzebujacy tglko odprawianie ich religijnych rytualow . GRATULUJE ludzie jeszxze bardziej pokochaja kosciol .. napewno
~BratPit2022-01-22 23:37:47 z adresu IP: (93.181.xxx.xxx)
Najwięcej o tym co w kościele wiedzą ci, co ten kościół mijają szerokim łukiem. Taka ciekawostka.
~Henryk 2022-01-22 23:05:37 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Twoje teorie to czysta herezja.Znalazłeś sobie pole do popisów Twojej wiedzy i mądrości religijnej.Skoro nie chodzisz do kościoła, to nie wypowiadaj się o nim.Kościół Święty,to my wszyscy.Ty również należysz do niego,skoro znasz nauki Pana Jezusa.Tu chodzi o to,że darczyńca nie zachował się jak należy. Jestem pewien,że wiedział o tym iż jest to organizacja społeczna i mająca korzenie religii chrześcijańskiej.Tak więc uważam, że było to przemyślane ze strony tego''łaskawcy,, aby nie doszło do poświęcenia przez biskupa t
~Antyplatforma2022-01-22 22:56:05 z adresu IP: (109.199.xxx.xxx)
A kto robił w SB lata za Kodem.
~Jaak2022-01-22 20:48:50 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Jak niewiele trzeba , by mający uprzedzenia i brak woli zrozumienia wylewali swoją żółć...
~Przykro im?2022-01-22 20:47:19 z adresu IP: (46.205.xxx.xxx)
Hipokryzja i bezczelność przedstawicieli firmy Henkel nie zna granic...
~Ren 772022-01-22 22:35:02 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Wręcz przeciwnie, pomoc potrzebującym powinna omijać pośredników takich jak biskup. Co za absutd by świecić pralnię.
~Dominik2022-01-22 20:46:18 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Weźcie teraz biskupa dajcie mu tarkę i niech pierze Idjioci w koloratkach żenada
~Co za bezsens2022-01-22 20:10:54 z adresu IP: (178.36.xxx.xxx)
To niech teraz biskup zakupi pralki, i na bieżąco dostarcza proszek za swoje $ i niech sobie święci do woli, nawet co niedziele.
~Marcin2022-01-22 19:18:59 z adresu IP: (83.23.xxx.xxx)
Czy każda pierdoła musi być chrzczona? Biskupi są oderwani od zeczywistosci, zero duchowości tylko kasa się dla nich liczy. A gdzie są wierni ktorym powinni służyć a nie dawać pierścienie do całowania?
~eMKa2022-01-22 19:00:17 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Wspieranie kosciola katolickiego jako instytucji kaleczy moje sumienie. Wierze w Boga i z trudem przyjmuje takie informacje.. Biskup, kapłan...sługa Boży.. od siedmi boleści !
~praczka2022-01-22 16:58:32 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Oczywiście jest afera.... pokropione będzie prało a nie pokropione będzie ...brudziło?... a nie, nie będzie nawet brudziło bo oddają. Ciekawe ile Brat Albert musiał odpalić kropiącemu? Nie można otworzyć w tym kraju społecznej pralni bez kleru i cieszyć się że ktoś chce pomagać...
~Przypadkowy gość2022-01-22 16:49:58 z adresu IP: (31.182.xxx.xxx)
A co jeszcze oprócz pokropienia płynem jest wymagane, żeby pralka prała po katolicku? Może taniec plemienny, egzorcyzmy salcesonem? Zdewociały naród wariatów.
~ABC2022-01-22 16:45:14 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Jak bisup chcę kasę dostać za "poświęcenie" od Brata Alberta- bo przecież nie zadarmo rusza się z pałacu nababa, niech najpierw ufunduje pralki i proszki Towarzystwu a potem będzie mógł chrzcić kilka razy dziennie.Czy ktoś słyszał by biskup w Polsce coś komuś ufundował, albo podarował? Nie! Oni są tylko od brania. Poza tym kierownictwo B.Alberta powinno było wcześniej zapytać sponsora czy zgodzi się, a nie stawiać go w sytuacji iż to ubabrany klecha będzie spijał owoce darowizny. Gość ten co fundował ma rację co do sposobu wykorzystania jego gestu przez innych. Prostacki zarząd B.Alberta nie podołał delikatności sprawy.
~Ciekawski2022-01-22 16:40:53 z adresu IP: (92.206.xxx.xxx)
Ciekawe Co by stracił przedstawiciel firmy Firmy Henkel skoro na terenie Niemiec koncern Hankel wspiera katolickie fundacje oraz gminy i Katolickie i protestanckie. Co do Fundacji Społecznie Bezpieczni zastanawiające jest to że aż tak bardzo odkroili się od wsparcia przez Karitas oraz TPBA pokazując tym samym że ta pralnia jest też osobliwą pralnią na terenie 3M. Mało tam bezdomnych a ruch raczej taki sobie.
~Gość2022-01-22 22:58:08 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Nie można porównywać polskiego uczciwego kleru do niemieckich uczciwych księży. W Niemczech księża dobrze pomagają potrzebującym, a u nas w Polsce...
~Ozzy2022-01-22 16:46:31 z adresu IP: (31.178.xxx.xxx)
Bo to nie Henkel zrobił problem ale Heniek pracujący dla Henkla, lolomanolo i menago w terenie błysnął swiatopogladem i intelektem.
~Jarosław 2022-01-22 16:34:48 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Persil , mój ulubiony proszek do prania . Dalej będę kupować :)
~Sushi2022-01-22 16:23:39 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
I kościółek teraz na pewno sam kupi pralki i zapas proszku na rok! Foch przede wszystkim, a pomoc ubogim na szarym końcu. Tacy to katolicy w naszym kraju. Toż to wyżej sra niż d... ma. Żenada. Zachowują się, jakby nie chodziło o otwarcie czegoś, co miało pomóc słabszym, tylko kolejnego przybytku do odprawiania ich guseł ????
~lola2022-01-27 01:17:16 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
a "sra" to ne jest wulgaryzm?
~Więc2022-01-22 16:14:39 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Zakładam że teraz kościół kupi pralki, suszarki i proszek. I odda do dyspozycji potrzebującym.
~pella2022-01-23 13:08:11 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
a firma Henkel otworzy i będzie prowadzić własną pralnię dla bezdomnych
~Żałosne.2022-01-22 16:12:57 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Pokazali swoją prawdziwa twarz.
~wowka54r.2022-01-22 16:11:22 z adresu IP: (205.201.xxx.xxx)
Pokropek najważniejszy jest. Henkel tak trzymać!!! Ten kraj musi w końcu znormalnieć.