Jakie odżywki warto stosować?

Radio Wrocław | Utworzono: 2022-03-16 15:06
A|A|A
Artykuł sponsorowany

Materiał Sponsora


Odżywki białkowe

Rozpoczynając treningi zdecydowana większość z nas, chciałaby jak najszybciej zobaczyć efekty ciężkiej pracy. Nie ma w tym nic dziwnego. Każdy wysiłek bez względu na to gdzie jest ukierunkowany, wykonujesz w konkretnym celu, czy też dla konkretnych efektów. Jeśli mają się one pojawić, a oczywiście zależy Ci na czasie, warto rozejrzeć się za konkretnymi odżywkami, aby uzupełnić braki w diecie, wspomóc ją konkretną dawką niezbędnych związków itp. Warto zastanowić się nad tym, jakiego rodzaju odżywki są nam tak naprawdę potrzebne, nie tylko do osiągnięcia celów treningowych, ale także poprawnego funkcjonowania naszego organizmu.

Odżywki białkowe są jednymi z najbardziej popularnych odżywek. Wystarczy powiedzieć, że jest to pod względem ilości drugi budulec naszego organizmu i stanowi ok. 15-20% masy ciała. Odpowiadają one za bardzo wiele ważnych reakcji w naszym organizmie, odpowiadają za równowagę kwasowo-zasadową, odpowiednie nawodnienie, uczucie sytości itp. To wszystko wpływa na to, że są pożyteczne m.in. podczas budowy masy mięśniowej i tak często stosowane przez osoby aktywnie fizycznie.


Witaminy i minerały

W dzisiejszych czasach coraz częściej mówi się o tym, że jako społeczeństwo cierpimy na niedobory mikroelementów, a w szczególności witamin i minerałów. Są one bardzo ważne dla naszego zdrowia, dlatego nie powinniśmy lekceważyć tego problemu i stosować je w odpowiednich ilościach.

W zależności od m.in. naszego wieku, stopnia aktywności fizycznej, diety, masy ciała, planów treningowych - powinniśmy uzupełniać witaminy i minerały dla własnego zdrowia. Wpływają one pozytywnie m.in. na regenerację organizmu po treningu, układ odpornościowy i rozrodczy, procesy wzrostu oraz rozwoju itp.


Tłuszcze

Wszystkie tłuszcze znajdujące się w naszym organizmie nazywa się lipidami. Będziemy mówić tutaj o triglicerydach, steroidach, czy też cholesterolu itp. Biorą one udział w bardzo wielu procesach fizjologicznych, a w tym m.in. metabolizmie energetycznym, ochronie narządów wewnętrznych, czy też syntezie hormonów. Tłuszcze, które możemy uzupełniać i powinniśmy to robić to tzw. dobre tłuszcze, czyli jednonienasycone lub wielonienasycone. Mowa tutaj m.in. o nienasyconych kwasach tłuszczowych omega-3, omega-6, omega-9.


Kreatyna

Kreatyna jest jedną z odżywek, które stosuje się i zaleca przy zwiększaniu masy mięśniowej, a także gdy chcesz wykonywać bardziej wymagające plany treningowe. W jej skład wchodzą 3 bardzo ważne aminokwasy - arginina, glicyna i metionina. Co ciekawe, nasz organizm jest w stanie sam produkować kreatynę, jeśli w naszej diecie znajdują się ryby, mięso wieprzowe oraz wołowe. Jednak te ilości są zbyt małe, aby móc mówić o odpowiedniej dawce dla osób, które intensywnie trenują, dlatego to właśnie dla tej grupy osób kreatyna jest zalecana.


Gainer oraz carbo

Podczas treningów intensywnie wykorzystujemy nasz organizm, tracąc przy tym często sporą ilość energii. Jeśli chcemy ją zregenerować w szybki sposób, potrzebujemy dostarczyć odpowiednią ilość węglowodanów prostych. Odżywkami, które umożliwiają szybki powrót energii w naszym organizmie są gainer oraz carbo, które również ciągle zyskują na popularności.

Jeśli chciałbyś znaleźć wszystkie odżywki, które warto stosować o odpowiedniej jakości, zajrzyj do naszego sklepu → https://sklep.sfd.pl/

REKLAMA
Reklama