Nie ma zgody konserwatora, aby dolnośląski odcinek autostrady A4 stał się zabytkiem

Andrzej Andrzejewski, BT | Utworzono: 2022-04-30 10:36 | Zmodyfikowano: 2022-04-30 10:37
A|A|A

fot. archiwum radiowroclaw.pl

- Właśnie tego chcą mieszkańcy i samorządowcy - podkreśla Sławomir Pienias, autor wniosku o wpisanie A4 na listę zabytków.

- Absolutnie nie ma przyzwolenia na to, żeby dla rozbudowy autostrady burzyć obiekty zabytkowe: stacje benzynowe na Bielanach Wrocławskich, żeby z jakiegoś powodu likwidować - lub wiadukty, które już są wpisane do rejestru zabytków.

Wojewódzki Dolnośląski Konserwator Zabytków - w porozumieniu z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad uznał jednak, że interes społeczny i szybka przebudowa A4 w tym przypadku ma priorytet.

- To pozwoli na realizację naszych planów - tłumaczy Lidia Markowska, szefowa wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

- Od węzła "Krzyżowa" do mniej-więcej węzła "Kostomłoty" będzie to - można obrazowo powiedzieć - rozbudowa autostrady, czyli w śladzie istniejącej obecnie autostrady wyburzenie wyburzenie tego co jest i budowa nowej jezdni z trzema pasami, z pasem awaryjnym.

Niewykluczone, że sprawę ostatecznie będzie musiał rozstrzygnąć minister kultury i dziedzictwa narodowego.

 

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Ewelina
2022-05-13 10:01:18
z adresu IP: (.xxx.xxx)
Ocena: 0
Pan Pienias się jednak myli, bo to nie prawda ze chcą tego wszyscy mieszkańcy i samorządowcy. Skąd on ma te dane? Ja akurat mieszkam przy trasie A4 i wszyscy są przeciwni nowym wariantom zwłaszcza, że przebiegają przez naturę2000. Sprzeciw dotyczy władz gminny i zwykłych mieszkańców.
~GDW
2022-05-03 15:21:42
z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Ocena: 0
No to możemy się szykować na 10 lat bez autostrady A4. Przecież ta rozbudowa to będzie jakiś horror, wiele lat utrudnień a jak skończą ruchu będzie na 4 pasy... Przeznaczyć kasę na pociągi, ewentualnie pas awaryjny.
~PolscyZydzi
2022-05-02 19:09:02
z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Ocena: 0
Burzyć
~Wrocek
2022-05-02 17:46:07
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 0
Od..............cie się od stacji paliw już barany zniszczyliście jedną koło Dworca Głównego, Nadajecie się do ............ I tak dalej
~Jurek
2022-05-02 16:02:06
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: 1
Zabytkowe wiadukty to są w Rzymie, czy Splicie, a nie te pohitlerowskie nad A4
~Gość
2022-05-02 09:44:48
z adresu IP: (.xxx.xxx)
Ocena: 3
Przecież pewnych elementów jak wspomnianych stacji benzynowych na Bielanach nie trzeba wyburzać, pomiędzy nimi zmieszczą się jeszcze dodatkowe pasy jezdni, a trzeba zmodyfikować odsunąć od nich same wyjazdy, tak aby uzyskać miejsce na parkingi i dodatkową infrastrukturę, nie ma żadnych przeszkód aby wjazd w stronę Legnicy wpiąć dużo dalej za stacją, a wyjazd od strony Legnicy rozpocząć duźo wcześniej.
~Dariusz,
2022-05-02 05:43:43
z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Ocena: -1
Są tacy dla których pohitlerowska budowla jest zabytkiem, powinni trafić za to do pierdla .
~moro
2022-04-30 21:51:41
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 3
Autostrada A4 od Kostomłotów do Przylesia musi mieć co najmniej 4 pasy - jeden pas dla TIRów , drugi dla wyprzedzających a 3 i 4 pas dla osobówek i pozostałych. 4 pasy nie załatwią problemu, bo A4 – to najdłuższa autostrada w Polsce o długości 667 km prowadząca z zachodu na wschód przez południową Polskę (wzdłuż Sudetów i Karpat).
~lata
2022-04-30 19:16:00
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 5
BIAŁA KSIĘGA TRANSPORTU 28.03.2011 Komisja Europejska przyjęła dokument Białej Księgi - Transport do 2050 roku. Strategia ta zakłada przeniesienie transportu z samochodowego do przyjaznych środowisku gałęzi transportu, w tym transportu kolejowego, oraz zmniejszenie emisji szkodliwych substancji do środowiska. Pani Dyrektor widać nie zna „Białej Księgi Transportu”. Zgodnie z nią, do 2030 roku 30% drogowego transportu towarów na odległościach większych niż 300 km należy przenieść na inne środki transportu, np. transport wodny lub kolej, zaś do 2050 r. powinno to być ponad 50% tego typu transportu. Ponadto zgodnie z tą strategią porty w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i w Świnoujściu powinny mieć połączenie ze swoim zapleczem poprzez transport śródlądowy. Tak jak mają je inne główne porty europejskie.
~bardzo interesujące
2022-04-30 17:37:07
z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Ocena: 0
Ta pani dyrektor twierdzi że rozbudują to jestem bardzo ciekawy jak mają to zamiar zrobić np na skrzyżowaniu A4 z S3? Jak zamierzają to zrobić koło huty, jak zmierzają to zrobić pod wiaduktem łączącym Legnicę z Jaworem, a takich miejsc jest przynajmniej kilkadziesiąt, a jakieś kwestie bezpieczeństwa przy wodociągach, jestem mega ciekawy jak ta pani dyrektor sobie to wyobraża, może powinna do Legnicy przyjechać i zobaczyć to na żywo, a jeszcze LSSE i podstrefa, no to jak chce to rozbudować? No bo chyba że w pionie, druga jezdnia nad pierwszą, to byłoby rozwiązanie na skalę światową
~wow
2022-04-30 16:59:29
z adresu IP: (.xxx.xxx)
Ocena: -6
Brawo, dobra decyzja to nie Via Appia. Do roboty!
~a-4
2022-04-30 11:44:36
z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Ocena: 6
i znów korek już na AOW się stoi i nie można wjechać na pseudo A4, powinni szybko zacząć budować nową drogę, nową autostradę w nowym korytarzu a nie na siłę rozbudowywać staruszkę
~A-4
2022-04-30 11:41:21
z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Ocena: 8
To jeden wielki zabytek,spadek po niemcach
~PRZEPRASZAM
2022-04-30 11:19:23
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 2
Ale jak się nazywa konserwator wojewódzki, bo chyba znalazł się tu szkolny błąd dziennikarski
Reklama