Influencer z Wrocławia pod lupą UOKiK

GN | Utworzono: 2022-05-10 11:25 | Zmodyfikowano: 2022-05-10 11:26
Influencer z Wrocławia pod lupą UOKiK - Gmach UOKiK przy placu Powstańców Warszawy 1 (fot. Adrian Grycuk)
Gmach UOKiK przy placu Powstańców Warszawy 1 (fot. Adrian Grycuk)

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest już na końcowym etapie tworzenia wytycznych dla influencerów w zakresie oznaczania treści reklamowych. Prowadzi teraz dialog z organizacjami branżowymi i agencjami marketingowymi. Urząd sprawdza jednak profile influencerów i patrzy m.in. czy autorzy oznaczają treści komercyjne w mediach społecznościowych oraz bada podejrzenia scamu. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny poinformował, że: W ramach prowadzonych postępowań Prezes UOKiK zażądał zarówno od samych twórców, jak i agencji reklamowych czy reklamodawców udzielenia informacji np. o zawartych umowach, zasadach współpracy i oznaczania publikowanych treści. Niestety, część adresatów nie odpowiadała na zadane pytania, czy też nie przesłała wymaganych dokumentów.  Dlatego obecnie Prezes UOKiK prowadzi 7 postępowań, które dotyczą ukarania influencerów za brak współpracy z Urzędem. O pierwszych z nich informowaliśmy w listopadowym komunikacie, najnowsze prowadzone są wobec: Pawła Malinowskiego z Gdyni, Marcina Malczyńskiego z Wrocławia oraz Weroniki Bielik z Warszawy.

Zgodnie z prawem, za brak współpracy z Prezesem UOKiK podczas prowadzonych działań sankcja finansowa może wynieść maksymalnie do 50 mln euro. Natomiast za  wprowadzanie konsumentów w błąd Prezes UOKiK może nałożyć karę maksymalnie do 10 proc. obrotu.

Reklama

Komentarze (0)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.