Pomysły na prosty i zdrowy obiad

Radio Wrocław | Utworzono: 2022-06-01 15:10 | Zmodyfikowano: 2022-06-01 15:16
A|A|A
Artykuł sponsorowany

Materiał Sponsora


Jak gotować szybko, smacznie i zdrowo?

Mając niewiele czasu na gotowanie, warto przede wszystkim na bieżąco utrzymywać porządek w kuchni. W bardzo wielu domach to nie gotowanie zajmuje najwięcej czasu, a właśnie sprzątanie. Kiedy wykonuje się je nieregularnie, wymaga ono poświęcenia większej ilości czasu, a dodatkowo zniechęca do gotowania. Regularne porządki to klucz do sukcesu. Codzienne mycie naczyń i uporządkowanie blatów zajmie tylko kilka minut, a dzięki niemu kuchnia będzie cały czas gotowa do użytku.

Gotując dla rodziny, dobrze jest co jakiś czas odświeżyć własną listę przepisów. Nie chodzi o zmianę tradycyjnych rodzinnych receptur, a raczej dodawanie do nich nowych, które, być może, zostaną kolejnym przepisem uwielbianym przez bliskich. To dobry sposób na urozmaicanie jadłospisu. W końcu wiele osób skarży się na to, że nie gotowanie jest najtrudniejsze, a wymyślenie, co powinno się dziś przygotować.

Jeśli problem z brakiem czasu na gotowanie jest nagminny, co zdarza się często u osób, które dużo pracują albo mają małe dzieci, rozwiązaniem może okazać się zamawianie posiłków. Jest to opcja dostępna w każdym większym mieście i jego okolicach. Catering dietetyczny we Wrocławiu proponuje dietę dopasowaną do indywidualnego zapotrzebowania energetycznego, stanu zdrowia, czy stylu życia.


Makaron z pesto z pietruszki i czosnku

Dania z makaronem często uważane są za jedne z najszybszych w przygotowaniu. Podobnie jest i w przypadku pesto z natki pietruszki, do którego przygotowania potrzebne będą pestki słonecznika, pestki dyni, główka czosnku, pączek naci, 200 g parmezanu, sok z cytryny, sól i pieprz.

Przygotowanie pesto rozpoczyna się od uprażenia ziaren na oliwie. Następnie dodaje się do nich obraną główkę czosnku, natkę pietruszki i starty ser. Całość blenduje się na gładką masę i doprawia sokiem z cytryny, pieprzem i solą. Pesto świetnie smakuje podane z makaronem pełnoziarnistym.


Pomidorowe naleśniki z pesto

A gdyby tak podać pesto w naleśnikach? Do standardowych składników ciasta na naleśniki jak woda, mleko, jajka i mąka, warto dodać odrobinę przecieru pomidorowego. Dzięki temu gotowe naleśniki nabiorą ładnego czerwonego koloru, a ich pomidorowy posmak dobrze uzupełni smak zielonego pesto.

Żeby przygotować farsz do naleśników, najpierw należy ugotować od 200 do 500 g zielonego groszku. Gdy będzie miękki, należy dodać do niego garść świeżej bazylii i 1 lub 2 ząbki czosnku, w zależności od ilości groszku. Całość po zblendowaniu na gładką masę doprawia się sokiem z cytryny i pieprzem, a następnie zawija w pomidorowych naleśnikach.


Pełnoziarnisty makaron z cukinią i tuńczykiem

Cukinia to bardzo zdrowe warzywo, jednak sporadycznie wykorzystywane w polskich kuchniach. Warto to zmienić, przygotowując pomidorowy sos z cukinią i tuńczykiem. Najpierw należy pokroić cukinię na plasterki i podsmażyć na oleju. Następnie dodaje się do niej koncentrat pomidorowy, passatę, i/lub pomidory z puszki i doprawia.

Sos potrzebuje kilka minut przegotowania, zanim doda się do niego puszkę tuńczyka w sosie własnym. Gotowy sos podaje się z pełnoziarnistym makaronem, najlepiej tagliatelle.


Spaghetti pomidorowe z mięsem z indyka

Spaghetti zwykle wymieniane jest jako jedno z najszybszych dań obiadowych. Żeby nieco je odmienić, warto podać je z mięsem indyczym o niewielkiej ilości tłuszczu. Przygotowanie sosu zaczyna się od zeszklenia na patelni cebuli i trzech ząbków czosnku. Następnie na patelnię dokłada się mięso, które po usmażeniu zalewa się pomidorową passatą, doprawia i dusi przez kilka minut.

Gotowe spaghetti można podać ze startym serem, najlepiej parmezanem, albo listkiem świeżej bazylii. Żeby wyciągnąć z sosu maksymalnie pomidorowy smak, można dodać do niego dodatkowo pomidory z puszki.


Duszone mięso z kurczaka z warzywami

Mięso z kurczaka można dusić z ogólnodostępnymi warzywami takimi jak czerwona papryka, marchew, cukinia, czy cebula. Wszystkie te warzywa kroi się w małą kostkę lub paski. Nie one jednak trafiają jako pierwsze na patelnie – najpierw smażona jest pierś z kurczaka, także drobno pokrojona.

Gdy mięso nabierze złotego koloru, dorzuca się do niego warzywa. Kiedy nieco zmiękną, całość należy podlać połową szklanki wody i doprawić kostką rosołową. Po kilku minutach duszenia danie jest gotowe do podania samodzielnie, z ryżem, albo pieczywem.

REKLAMA
Reklama