Maszyna poszerzy tunel kolejowy łączący Jelenią Górę z Wałbrzychem

Aleksander Ogrodnik, MC | Utworzono: 2022-09-05 14:59 | Zmodyfikowano: 2022-09-05 15:00
A|A|A

fot. ARGE EKT

Będzie światełko w tunelu i to dosłownie. Spółce PKP PLK w końcu udało się wyłonić wykonawcę modernizacji tunelu kolejowego na linii 274 pomiędzy Wałbrzychem, a Jelenią Górą. Dotychczas, pomimo istnienia tam dwóch torów, pociągi z racji zbyt małej skrajni korzystać mogły tylko z jednego toru, co generowało opóźnienia. Po remoncie ma się to jednak zmienić.

To będzie wyjątkowa modernizacja, bo w Polsce jeszcze nikt czegoś takiego nie robił. Wszystko dlatego, że remont tunelu, z racji na to jak ważna jest to trasa, musi odbywać się bez jego wyłączenia z ruch. W związku z tym samo zadanie jest niezwykle skomplikowane. By móc je przeprowadzić na Dolny Śląsk aż z Austrii sprowadzona zostanie specjalna maszyna, która pozwoli na poszerzenie 300 metrowego tunelu bez większych utrudnień tak jak zrobiła to po raz pierwszy, przed kilkoma laty, w Niemczech.

Remont i poszerzanie ma rozpocząć się na początku przyszłego roku i kosztować blisko 105 milionów złotych.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~marcinek
2022-09-05 21:10:07
z adresu IP: (2001:67c:2660:425:26:x:x:x)
Ocena: 1
Lwówek nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Bolkowa, Radkowa, Walimia czy Stronia Śląskiego, gdzie jest mnóstwo turystów z Wrocławia, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej. Ważne, żeby ten tabor się nie zmarnował. Mieszkańcom Lwówka natomiast wystarczą furmanki.
Reklama