Dlaczego warto pozycjonować się lokalnie?

Radio Wrocław | Utworzono: 2022-11-22 14:43 | Zmodyfikowano: 2022-11-22 14:44
A|A|A
Artykuł sponsorowany

Materiał Sponsora

 

Pozycjonowanie lokalne – na czym polega i jak zacząć?

W obecnych czasach samo posiadanie strony internetowej nie wystarczy do tego, aby docierać do klientów oraz osiągnąć sukces w biznesie. Dziś należy dbać o widoczność witryny w wyszukiwarkach indenowych. Dla średnich i małych przedsiębiorstw działających przede wszystkim na rynku lokalnym przeznaczone jest pozycjonowanie lokalne. Pozycjonowanie lokalne polega na optymalizacji sklepu internetowego lub strony internetowej w taki sposób, aby znalazła się ona na szycie w lokalnych wyszukiwarkach internatowych oraz przyciągała ona jak najwięcej osób w danej lokalizacji.

Przeznaczone jest głównie dla podmiotów gospodarczym, które świadczą swoje usługi tylko off-line i na rynku lokalnym. Zazwyczaj pozycjonowanie lokalne wybierają przedsiębiorstwa z branży usługowej, np. siłownie, studia fitness, salony fryzjerskie i kosmetyczne, małe firmy budowlane oraz warsztaty samochodowe. Ponadto ten rodzaj optymalizacji SEO jest idealny dla branż, które swoją działalność skupiają na danym terenie (np. elektryk, pomoc drogowa) lub znajdujących się w wybranym obszarze (np. fryzjer, fizjoterapeuta). Więcej o pozycjonowaniu stron przeczytasz tutaj.


Dlaczego warto stosować pozycjonowanie lokalne?

Niewątpliwie pozycjonowanie lokalne to rodzaj strategii marketingowej, której celem jest zdobywania potencjalnych klientów. Niektóre sposoby promowania firmy wymagają ogromnych wydatków, na które większość lokalnych firm nie stać. Pozycjowanie lokalne to najtańsza metoda reklamowania swojej firmy w sieci internetowej. Warto zaznaczyć, że odpowiednio przeprowadzone pozycjowanie sprawi, że strona internetowa firmy będzie wyświetlała się na najwyższej pozycji w wyszukiwarce Google, dzięki czemu dotrze ona do wiele zainteresowanych osób.

Obecnie większość internautów przegląda tylko pierwsze strony wyników wyszukiwania w przeglądarkach internetowych. Oprócz tego klienci regularnie poszukują w wyszukiwarce lokalnych usługodawców czy sprzedawców. Poza tym większość z nich decyduje się na skorzystanie z usług znalezionej firmy w krótkim czasie. Zatem lokalne SEO pozwala dotrzeć do wielu potencjalnych konsumentów i budowanie przewagi konkurencyjnej. Kolejną korzyścią stosowania pozycjowania lokalnego jest zbudowanie profesjonalnego wizerunku w wyszukiwarce Google i mediach społecznościowych.

Naturalnie największą popularnością cieszą się firmy, których wizytówka w postaci strony internetowej zdobyła najwyższe miejsce w wyszukiwarce Google. Dodatkowo przedsiębiorstwo, które stosuje pozycjowanie lokalne, wydaje się być bardziej profesjonalne oraz wiarygodne. Podsumowując, decydując się na pozycjowanie lokalne firma może osiągnąć takie korzyści jak, dotarcie do konkretnej i docelowej grupy odbiorców, zdobycie wartościowych klientów zainteresowanych jej usługami bądź ofertą, uzyskanie lepszej rozpoznawalności marki, wyprzedzenie lokalnej konkurencji istniejącej w danej branż i możliwość konkurowania w przyszłości z większymi firmami na teranie całego kraju.

REKLAMA
Reklama