19 firm chętnych na rewitalizację linii Piława – Łagiewniki

Beata Makowska, BM, materiały prasowe | Utworzono: 2023-03-06 15:29
19 firm chętnych na rewitalizację linii Piława – Łagiewniki - Fot: archiwum Radia Wrocław
Fot: archiwum Radia Wrocław

Przetarg dotyczył rewitalizacji ponad 17 kilometrów linii kolejowej nr 310, na której ruch pasażerski zawieszono w 1996 r., a linię całkowicie zamknięto w 2001 r. Dzięki inwestycji pociągi pasażerskie będą mogły ponownie jeździć tą trasą z prędkości 80 km/h. Odbudowane mają zostać także perony i obiekty obsługi podróżnych.

- Wszystkie złożone w przetargu oferty są wyższe od kwoty, którą Dolnośląska Służba Dróg i Kolei przeznaczyła na to zadanie. Teraz, zgodnie z procedurami, DSDiK dokona oceny ofert pod względem formalnym i przeanalizuje całą sytuację - powiedział członek zarządu województwa dolnośląskiego Tymoteusz Myrda. Dodał, że wznowienie ruchu na linii kolejowej nr 310 Kobierzyce - Piława Górna poprawi jakość połączeń Dzierżoniowa i powiatu dzierżoniowskiego z Wrocławiem.

Obecnie linia kolejowa nr 310 nie posiada już torowiska z wyjątkiem fragmentów na przejazdach drogowych oraz mostach. Całą, liczącą ponad 38 km, trasę samorząd województwa dolnośląskiego przejął w 2019 r.

Według założeń rewitalizacja linii kolejowej nr 310 ma się zakończyć w maju 2024 r.

Element Serwisów Informacyjnych PAP
Reklama

Komentarze (3)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Bezpieczny przejazd2023-03-28 12:45:13 z adresu IP: (2a01:112f:43a3:6200:cd13:x:x:x)
Zabawka dla bogatych. PKS jest tańszy i częściej jeździ. Ile trzeba marnować czasu na dojście na stację, gdy autobus bliżej? Niestety droga krajowa jest w kiepskim stanie i odcinki gdzie jest 90 km/h tu jest jak na lekarstwo.
~Chechinfo 2023-03-06 22:13:28 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Jak to nie ma torów? Od Kobierzyc do Łagiewnik są na pewno (w kilku miejscach brakuje, ale niewiele)
~Mieszkaniec2023-03-06 20:01:37 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
Jakich mamy zdolnych mieszkańców na Dolnym Śląsku - zajęli się we własnym zakresie 38 kilometrami torów na tej linii.