MPK nie nadąża za mieszkańcami?

| Utworzono: 2013-11-05 08:30 | Zmodyfikowano: 2014-05-01 00:12
MPK nie nadąża za mieszkańcami? - fot. prw.pl
fot. prw.pl

Taka sytuacja czeka wrocławskie Swojczyce, gdzie powstaje osiedle z kilkuset nowymi mieszkaniami.

Do centrum da się z niego dojechać tylko jedną linią autobusową. Mieszkańcy Swojczyc otwarcie mówią, że w obliczu słabej oferty MPK wybierają podróże samochodem.

Podobna sytuacja ma miejsce na Zakrzowie, gdzie nowe osiedle obsługują dwie linie autobusowe - te same, które kursowały tam 10 lat temu, gdy mieszkańców było dwa razy mniej.

Urząd miejski tłumaczy, że zwiększy kursowanie komunikacji zbiorowej wtedy, gdy przesiądą się do niej mieszkańcy. - To absurdalne rozumowanie - mówi Radiu Wrocław Wojciech Kurzyjamski z Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia.

Według ekspertów rozwiązaniem byłoby poprowadzenie linii tramwajowych do osiedli położonych najdalej od centrum. Takich planów magistrat jednak na razie nie ma.

Posłuchaj:

Reklama

Komentarze (8)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~stabłowice2013-11-05 20:39:38 z adresu IP: (213.5.xxx.xxx)
Podobna sytuacja jest na stale rozbudowujących się Stabłowicach, obsługiwanych tylko przez jedną linię 103. Linia koszmarek jedzie dookoła Maślic i Kozanowa. Oczywiście można przesiąść się przy stadionie na trawaj, który odjechał minutę wcześniej....
~marek stabłowice2013-11-05 16:29:54 z adresu IP: (83.29.xxx.xxx)
Parkuj i jedź odnoszące się do autobusów i tramwai to słabe rozwiązanie. Widzę ludzi którzy muszą wyjść wcześniej z domu aby przypadkiem nie spóźnić się na komunikacje zaparkować, wyjść z auta , następnie czekają na tramwaj bo trochę się spóźnia liczne przystanki po drodze, tłok i autobus też stoi w korku. Osobiście jadąc swoim własnym autkiem jest mi o wiele wygodniej i nie jestem później w pracy niż koleżanki i koledzy jadący komunikacją. Super rozwiązaniem za to było by zorganizowanie systemu parkuj i jedź w połączeniu z pociągami. Ale tylko wtedy gdy cały system wrocławskiej kolei został by zaktywizowany. Naziemne metro marzenie ale przynajmniej realne nie tak jak to podziemne. POzdrawiam
~mart2013-11-05 16:18:41 z adresu IP: (91.197.xxx.xxx)
więcej pieniędzy należy przeznaczyć na Śląsk! To jest rozwiązanie wszystkich problemów naszego miasta! ;-)
~ryhor2013-11-05 11:43:21 z adresu IP: (83.16.xxx.xxx)
Teraz na poważnie: komunikacja miejska we Wrocku w porównaniu z innymi miastami to syf, arogancja urzędasów Jaśnie Pana Prezydęta sięga zenitu. Aby rozwiązać problem Pan Prezydęt winien otworzyć nową spółkę miejską.
~ryhor2013-11-05 11:19:40 z adresu IP: (83.16.xxx.xxx)
Nie podoba się ??? Prezydęt polecił przeprowadzkę do Łodzi !!!
~adela2013-11-05 10:27:28 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
z kuźnik też trudno się wydostać, odkąd zlikwidowano linię E i zmieniono trase 122 jest DRAMAT!!!!!!!!!!! Zachecam mędrka który to wymyslil to przejażdżki
~mieszkanka2013-11-05 09:48:20 z adresu IP: (89.70.xxx.xxx)
Lordpartynic ma całkowitą rację!! Do przystanku autobusowego usytuowanego jako: Skarbowców dla wielu mieszkańców to przejście dodatkowo 2 - 3 przystanków po wertepach, dziurawych pseudo chodnikach, przy rozjeżdżonych ulicach, po opadach deszczu kończące się całkowitym ochlapaniem przez pędzące auta. Autobusy linii: D, 107, 133 mają swój rozkład jazdy nie odpowiadający tym zamieszczonym na słupku czy w internecie. Aby wracając do domu "załapać" się na cokolwiek co jedzie w stronę Kleciny trzeba się nieźle nabiegać po pętli krzyckiej. Autobusy 107 a zwłaszcza 717 stoi gdzie chce, rusza skąd chce, a w zupełnie innym miejscu jest jeszcze usytuowany przystanek linii D. Do tego w związku z remontem (kolejnym w krótkim czasie) ulic: Karkonoska - Zwycięska ruch samochodowo - ciężarowy został skierowany przez Klecinę i ul. Krzycką. Gratuluję wyobraźni urzędnikom miejskim i zapraszam na rekonesans w ten rejon miasta!!
~lordpartynic2013-11-05 08:37:38 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Klecina pozdrawia. Zero tramwajów przez remont ulicy Przyjaźni (nota bene sposób poprowadzenia objazdu - zasypanymi torami - woła o pomstę do nieba). W zamian przedłużono linię 107, autobus, który jeździ w porannym szczycie co pół godziny (np. 8.30/9.00) w wieczornym i co godzinę. Do tego busik Tracko czyli 10-osobowa furgonetka. Aby dojechać tam gdzie poprzednio tramwajem 17 trzeba przesiadać się i nawet ze 3 razy (co oznacza 3x czekanie, bo NIC w tym mieście nie jeździ co 5 minut). Fajnie, że nadchodzi zima i atrakcja się zwiększy.