Był i nie ma. Tramwaj Plus (Zobacz)

Sylwia Jurgiel, Radosław Spiak | Utworzono: 2014-02-17 11:48 | Zmodyfikowano: 2014-05-01 00:12
Był i nie ma. Tramwaj Plus (Zobacz) - fot. archiwum prw.pl
fot. archiwum prw.pl

Na oficjalnej stronie internetowej Wrocławia pojawił się komunikat ws. komunikacji miejskiej w czasie ferii z takim dopiskiem:

"Jednocześnie informujemy, że wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy na ferie zimowe 2014 zmianie ulegną nazwy trzech linii tramwajowych. Linie 31 Plus, 32 Plus i 33 Plus będą oznaczane na pojazdach i w rozkładach jazdy jako linie 31, 32 i 33".

Jak się okazuje, Wrocław wycofuje się z nazwy "plus".

Udało nam się dowiedzieć, że to decyzja wydziału transportu urzędu miejskiego. Julia Wach z magistratu mówi, że zmiany zostały wprowadzone na prośbę mieszkańców:



Miasto zapewnia, że linie 31, 32 i 33 wciąż pozostają liniami o podwyższonym standardzie, z priorytetem przejazdu przez większość skrzyżowań.

Przemysław Filar z Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia mówi, że wycofanie "plusów" to przyznanie się Ratusza do porażki:

Na liniach oznaczonych jako "plusy" jeździły tramwaje Skoda, które były często krytykowane, również przez motorniczych, za tak zwane zbyt sztywne wózki. Powodowało to, że wykolejały się częściej niż inne, starsze typy tramwajów.

Plusy mknęły po wrocławskich ulicach od 2011 roku:

Przypomnijmy historię tramwaju plus we Wrocławiu:
- pomysł po raz pierwszy pojawił się w planach wrocławskich urzędników w 2005 roku
- przetarg na tramwaje plus ogłoszony został w 2009 roku - same maszyny bez torów i infrastruktury to 250 mln zł
- pierwsza linia powstała w 2011 roku - tramwaj połączył Stadion Olimpijski i plac Dominikański.
- linia na Kozanów została uruchomiona w kwietniu 2012 roku

Projekt tramwaju Plus to w sumie 5 km tras, zmodernizowane torowiska, nowe przystanki i dwa węzły przesiadkowe. Jeden zlokalizowano przy nowym stadionie a drugi w rejonie dworców PKP i PKS. W tej chwili w mieście jeździ ponad 30 tramwajów plus - jeżdżą na liniach 31, 31 i 33.

Reklama

Komentarze (8)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~parcie na szkło2014-02-19 13:38:00 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Do "ale czemu Filar" są ludzie, którzy mają parcie na szkło i ci, którzy nie mają. Ten ma.
~Piter71, Wrocław2014-02-18 15:27:29 z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
Kiedy się doczekamy na prawdę szybkiego tramwaju lub s-banki? Psie Pole - Krzyki w 20 minut, Leśnica - Brochów/Bskupin w 25-35 minut? A jest to możliwe, bo jechałem czymś, dającym takie czasy na takich dystansach w Dortmundzie.
~kik2014-02-17 20:28:25 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Dobrze, że urzędnicy uwzględnili postulaty mieszkańców.
~Ślązak2014-02-17 17:25:34 z adresu IP: (81.168.xxx.xxx)
Wszystkie tramwaje powinny mieć priorytet a nie tylko plusy.
~Komar2014-02-17 16:33:54 z adresu IP: (194.8.xxx.xxx)
Szef projektu Tramwaj Plus, jets matematykiem, też nie ma wykształcenia. Chyba komentatorzy z magistratu nie znają własnych "minusów" ;)
~ale czemu Filar?2014-02-17 14:34:32 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
SZanowni Państwo, wyjaśnijcie mi dlaczego pytacie o wszystkie rzeczy dotyczące Wrocławia pan Filara? Czym om jest ekspertem ds. komunikacji, architektury, urbanistyki? Przecież ten człowiek nie ma takiego wykształcenia, dlaczego określa się go mianem eksperta??? jakie radio taki ekspert?
~mwslit2014-02-17 12:03:34 z adresu IP: (194.181.xxx.xxx)
Co to jest "staduion"?
~Mike2014-02-17 11:55:53 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
za dużo było plusów ujemnych