Wrocław: nie chcą krzyża w sali lekcyjnej. Słusznie? (Posłuchaj)

| Utworzono: 2009-12-02 10:13 | Zmodyfikowano: 2014-05-01 00:12
Wrocław: nie chcą krzyża w sali lekcyjnej. Słusznie? (Posłuchaj) - (Fot. Wikipedia / Andreas Praefcke)
(Fot. Wikipedia / Andreas Praefcke)

O apelu uczniów XIV LO napisał Michał Syska w Dolnoslazakach.pl. Pod jego wpisem rozpętała się ostra dyskusja. O krzyżach, o zasadzie neutralności światopoglądowej państwa, o manifestowaniu poglądów religijnych w miejscach publicznych.

W środę rano dyskusja przeniosła się na kilkanaście minut do Radia Wrocław. Posłuchaj, co mówili Michał Syska i Tomasz Styś (moderuje Łukasz Medeksza):

Dyskusję na gorąco komentowali uczniowie XII LO we Wrocławiu. Posłuchaj:

W środę po południu na ten sam temat debatowali maturzystka z XIV LO, sygnatariuszka apelu Zuzanna Niemier, proboszcz parafii w Oławie ks. Janusz Gorczyca, dyrektor Liceum Salezjańskiego we Wrocławiu ks. Jerzy Babiak oraz dr Piotr Mikiewicz, socjolog edukacji z Dolnośląskiej Szoły Wyższej we Wrocławiu. Posłuchaj (moderuje Tomasz Sikora):

Posłuchaj relacji Radia Wrocław o konflikcie o krzyże we wrocławskim XIV LO:

 


Na antenie Radia Wrocław rozpętała się dyskusja. Internauci pisali też swoje opinie na adres [email protected].

Oto dwie z nich:

- "BRAWO ZUZANNO Z XVI LO; z audycji Tomasza Sikory po 16.00 - jest pewne, że młode pokolenie wyprze tych, starych niedowartościowanych i z kompleksami ludzików, ciągle walczących - do dziś - z komuną, ziających nienawiścią i koszących wszystko co było i złego i dobrego w PRL-u. Wieszających nocą - po kryjomu krzyż w Sejmie. ZUZANNA maturzysto - jesteś nieskażona tym prymitywnym myśleniem z polskiego endeckiego i świętego zadupia /wschód Polski/. Proszę o przekazanie ZUZANNIE pełnegp poparcia - i to jest optymistycznie nastrajające (...)".

- "A dlaczego Mikołaja nie zabronimy. Św. Mikołaj to też symbol katolicyzmu i na pewno nikt Mikołaja nie zakaże ponieważ jest przeliczalny na kasę a krzyż nie . Papież Jan Paweł 2 powinien być autorytetem więc 3 osoby w 14 liceum mogą wyrażać swoją opinię ale nie mogą narzucać większości swojego poglądu".

 


Przeczytaj też opinie polityków.


 

(Zdjęcie przy tekście pochodzi z Wikipedii. Jego autorem jest Andreas Praefcke).

Reklama
Dźwięki
Wrocław: uczniowie XIV LO nie chcą krzyża w sali lekcyjnej. Słusznie? Dyskutują Michał Syska i Tomasz Styś. Program Kontra w Radiu Wrocław
Wrocław: nie chcą krzyża w sali lekcyjnej. Słusznie? Komentują uczniowie XII LO. Nagranie Radia Wrocław
Wrocław: nie chcą krzyża w sali lekcyjnej. Słusznie? Debata Radia Wrocław
Wrocław: nie chcą krzyża w sali lekcyjnej. Relacja Radia Wrocław

Komentarze (41)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Albartos1112009-12-17 12:05:46 z adresu IP: (83.8.xxx.xxx)
Jestem za wolnym wyborem. Każdy ma prawo wierzyć w co chce, pod warunkiem, że z tego tytułu nie wyrządza nikomu krzywdy. Jeżeli wiszą krzyże, niech również wiszą inne symbole. Jeżeli nie, niech nie będzie żadnych!
~prawdziwy2009-12-10 13:02:26 z adresu IP: (77.253.xxx.xxx)
Ja nie puszcze swojego dziecka na religie, mam dosyc tego panoszenia sie grubych ksiezy. Prosze poczytac co z pedofilami ksiezami stalo sie w Iralandi - przez lata sprawa byla tuszowana. To ja teraz zatuszuje religie, krzyze moze sobie kazdu w domu wieszac i moze tez nosic jak chce. Moja babcia opwiadala mi jak to w czasie wojny bylo, Bog byl po stronie niemiec i to podkreslali niemieccy kapelani. A pytanie teraz za 100 punktow, jaka armia zrobila sobie pielgrzymke na Jasna Gore po wrzesniu 1939 ? Niemcy poszli na pielgrzymke podziekowac - jaja totalne
~Arkadioosz2009-12-07 18:39:36 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ja swojego syna na religie nie puszczam. Nie chcę aby sie uczył tych mitów i dlaczego w szkole ma patrzeć na przybitego do krzyża Jezusa? Nie jest to przyjemny widok i może rozpraszać uwagę małych dzieci. Narzędzie zbrodni i zabity cieśla- po cholere to w szkole?? niech wisi w kościele a nie w szkole.
~Max2009-12-05 03:33:03 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Jestem ateistą, ale to czy krzyże wiszą w szkole wisi (nomen omen) mi jak kilo kitu. Jak dla mnie to mógłby tam wisieć nawet znaczek Supermana. Ani mi to nie przeszkadza ani tym bardziej nie wywołuje jakichś uczuć.
~paczula2009-12-04 23:26:34 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Urodziłam się w Świdnicy, wychowałam w Świebodzicach. Jestem dumna, że właśnie stąd pochodzę. Rewolucjoniści trzymajcie się.
~paczula2009-12-04 23:16:24 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Naprawdę już mi sie chce womitować. Religia jest prywatną sprawą każdego człowieka. Państwu wara od tego. Gdyby symbolem mojej wiary był krzyż, biały miś lub czerwone jabłko, Nie byłabym zadowolona,gdyby WISIAŁ wszędzie, bez żadnego szacunku. TZW Katolicy - nie przeszkadza Wam, że Wasz symbol poniewiera sie wszędzie?
~Farmer2009-12-04 20:59:20 z adresu IP: (84.40.xxx.xxx)
Głęboko POPIERAM inni tez mają prawo do swoich symboli religijnych więc oprócz krzyży powinny być inne symbole łącznie z symbolami innych sekt niż katolicyzm lub żadne !!! wolność wyznania czy narzucony katolicyzm przez wymierające pokolenie" moherów'.Jeśli KLER nie będzie miał kontroli nad ciemnym ludem to niestety jego status materialny będzie niski a który Zorro chce jeździć byle oplem lub Vw im ciągle mało . Kościół to nic innego jak świetnie zorganizowana grupa marketingowców która ma za zadanie utrzymać ten czarny bajzel, widzieliście kiedyś chudego biskupa?bo ja nie . boją się bo powoli tracą dochody ,mam nadzieję ze pokolenie naszych dzieci dokończy wasze tak trzymać !!! pozdrowienia dla Zuzanny
~Urukar2009-12-04 19:57:38 z adresu IP: (83.15.xxx.xxx)
"Jak ktoś chce inne symbole, to proszę bardzo, ale raczej gdzieś na uboczu" . A dlaczego na uboczu czy inni są gorsi tylko dlatego że jest ich mniej i ich kościoły nie były tak bezwzględy w zdobywaniu wiernych . Uważasz że religia katolicka jest lepsza i prawdziwa bo jest w więszości.
~Imenoq2009-12-04 17:39:14 z adresu IP: (83.5.xxx.xxx)
Dodam jeszcze że księża świadomie wprowadzają w błąd sugerując że pusta ściana to symbol ateizmu. Przecież ateiści mają swoje symbole i wcale nie chcą ich wieszać w klasach!
~art2009-12-04 17:11:25 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
To większość zgodziła się na konstytucyjne prawa dla mniejszości a teraz ma z tym jakiś problem. Mogła przecież się nie zgodzić i wszystko byłoby zgodne z prawem, tylko jest jeden szkopuł - w tej akurat sprawie być może jesteś w większości, ale w wielu innych należysz do mniejszości i wtedy chcesz, aby twoje prawa były respektowane. Być może uprawiasz mało popularny sport lub mało popularny zawód i wtedy nie chciałbyś, aby był on w jakiś sposób dyskryminowany. Być może należysz do stowarzyszenia chroniącego psy, koty, zwierzęta, rośliny, drzewa i chcesz, aby nikt twojemu stowarzyszeniu nie odbierał praw pomimo, że należysz do mniejszości, będąc wegetarianinem nie chciałbyś na przykład prawa, które zmusza każdy lokal do podawania mięsa. Nie możesz być wybiórczy w tym i akurat w przypadku religii mówić, że należy jej się dyktat większości nad mniejszością, bo jeżeli tak do tego podchodzisz, to gdy będziesz gdzieś w mniejszości powinieneś pogodzić się z dyktatem większości. Dlatego właśnie, w konstytucji zagwarantowaliśmy sobie prawa do niedyskryminowania mniejszości i nie narzucania jej reguł większości - gdyż bardzo często po prostu tą mniejszością jesteśmy.
~Imenoq2009-12-04 17:10:15 z adresu IP: (83.5.xxx.xxx)
Dość ciekawie może wyglądać klasa w której zawiśnie ponad setka symboli religijnych bo tyle jest zarejestrowanych w Polsce. To może od razu zastanowimy się nad kolejnością – alfabetyczna a może procętowa?
~zyga2009-12-04 16:18:01 z adresu IP: (82.143.xxx.xxx)
Nie masz racji - ten przepis nie zakazuje wieszania innych symboli - w prawie polskim (podobnie jak w europeskim). I to nie jest żdna moja prywatna wykładnia - w prawie polskim (podobnie jak w europejskim) względem praw obywatelskich obowiązuje zasada "co nie jest zakazane - jest dozwolone". Nie znam przepisu ani rangi ustawowej, ani rozporządzenia zakazującego wieszania innych symboli religijnych, niż krzyż.
~Tomasz Chabinka2009-12-04 15:10:35 z adresu IP: (83.16.xxx.xxx)
Drogi SUMie, orła białego już nie ma w kilku klasach, został za to krzyż. I przeciwko temu się protestujemy. Wróć do źródeł - przeczytaj petycję. Zrozumiesz o co nam chodzi. Zyga: Oparłem się na opinii zawartej w "Przekroju". Moim skromnym zdaniem, jeśli czuję potrzebę wymienienia tego jednego symbolu, to o ten symbol mu właśnie chodzi, a nie o inne. Oczywiście, że wcześniej istniała konstytucja, nie chodzi tu jednak o znanie przepisów. Chodzi o wiarę w to, że podpierając się tymi przepisami, można próbować wprowadzić je w życie. karlik: nie wydaje mi się, żeby to była istota sporu. Zmieniając temat dyskusji i utrzymując, że mówimy o tym samym do niczego nie dojdziemy.
~magneto2009-12-04 14:18:26 z adresu IP: (82.143.xxx.xxx)
camm - a jakie znaczenie miała religia wyznawana przez Polaków wobec zaborczości sąiadów, notabene trzech różnych wyznań? Pleciesz takie androny, że aż głowa boli.
~camm2009-12-04 13:18:49 z adresu IP: (94.75.xxx.xxx)
Mnie martwi jedno: liczba rodaków, którzy nie rozumieją o co z tymi krzyżami chodzi. Ilość złej woli, plugawych zarzutów o "lans". Jeśli Polska wg was jest katolicka to zmieńcie konstytucję, bo w tej chwili katolicy plują na własne państwo i prawo. Już raz katolicy doprowadzili nasz kraj do upadku, do zniknięcia z mapy świata. Właśnie takim działaniem. Dla przypomnienia dodam, że Skarb Państwa ukradł wtedy biskup Kossakowski. Co teraz szykujecie?
~karlik2009-12-04 12:28:27 z adresu IP: (82.143.xxx.xxx)
Taka mała dygresja: środowiska lewackie (laickie) walczą o prawa do uzewnętrzniania w sferze publicznej swoich preferencji seksualnych przez homoseksualistów, tymczasem przeszkadza im uzewnętrznianie religijności.
~SUM2009-12-04 12:03:51 z adresu IP: (82.143.xxx.xxx)
Teraz walka o usunięcie krzyży.Następnie będzie o usunięcie orła białego.Te nasze narodowe symbole będą zastąpione gwizdeczkami na nibieskim tle i gwiazdą dawida.To nie Polacy walczą u usuwanie.
~zyga2009-12-04 11:53:37 z adresu IP: (82.143.xxx.xxx)
Do Tomasza Ch.: Ten zapis (par.12) tego rozporządzenia nie mówi "tylko" o krzyżach, ale ma charakter otwarty i posługuje się terminem "może". Nie wynika z niego zakaz wieszania innych symboli religijnych. Po drugie - cytowane przez wasj przepisy były uchwalone wcześniej (choćby Konstytucja z 1997 r.), więc nie bardzo mnie przekonuje argument, że "wcześniej nie widzieliście możliwości". Do myśliciela.ateisty: Twój post to komentarz sam w sobie dla zobrazowania "tolerancji" laicyzmu. Pogratulować. A tak na marginesie sfera duchowa/uczuciowa człowieka z logiką ma niewiele wspólnego, więc uważałbym z deklaracjami wynoszenia jej "ponad wszystko".
~kolega,ateista,myśliciel2009-12-04 11:02:55 z adresu IP: (89.229.xxx.xxx)
Ludzie czas skończyć z ciemnogrodem! Do szkoly nie chodzimy po to, by wspierać nieopodatkowane dogmaty sprzeczne z logicznym myśleniem, lecz po to, by zdobywać wiedzę i naukę. Pełne poparcie dla laicyzmu. "Tak" dla odzielenia państwa od religijnych dogmatów. Ateiści są super. Pełne poparcie dla odważnych młodych ludzi. Porzućcie narzucone przez kościół kajdany strachu. Pozdrawiam
~Tomasz Chabinka2009-12-04 10:09:52 z adresu IP: (94.42.xxx.xxx)
Jest rozporządzenie ministra edukacji, które mówi o możliwości wieszania *tylko* krzyży w szkołach. I to już jest sankcjonowanie istniejącego stanu rzeczy przez państwo. Albo odwołując się do argumentu inicjatywy oddolnej. Państwo aktami prawnymi wspiera tą inicjatywą. Wiem, w jakich sytuacjach wieszano krzyże w Polskich szkołach. I w tamtych realiach to był symbol wolności, coś przeciwko czemu nie można by było protestować. Dlatego nie domagamy się usunięcia krzyży z miejsc historycznych - tam kontekst jest cały czas taki sam, nie zmienił się. Natomiast chcemy usunąć krzyże ze szkoły, bo w ich wypadku kontekst się zmienił. Teraz już nie potrzebujemy walczyć krzyżami o wolność, bo teraz to właśnie ideologia symbolizowana przez ten krzyż jest najpowszechniejsza. Symbol w szkole oznacza teraz znak religijny, nie wolność. Dlatego, bo zobaczyliśmy taką możliwość. Wcześniej też uważałem, że w Państwie jest promowana jedna ideologia, tylko nie widziałem tej drogi. Wyrok ze Strasburga mi ją pokazał. To z mojej strony. A poza mną, z tego co ostatnio słyszałem (nie weryfikowałem) inicjatywy o podobnym charakterze były wcześniej podejmowane, lecz nie udało się im przebić do świadomości społecznej.
~zyga2009-12-04 09:07:39 z adresu IP: (82.143.xxx.xxx)
Do Pana Tomasza Chabinki i innych popierających ww. akcję: 1. W Polsce nie ma prawnego nakazu wieszania krzyża w szkołach (jak to jest we Włoszech), a te które wiszą są przeważnie inicjatywą oddolnąów/nauczycieli. Cytowanie więc ww. pragrafów o "neutralności" jest nieporozumieniem, bo Państwo w żaden sposób instutucjonalnie nie ingeruje w sferę życia religijnego a jedynie toleruje (nomen omen) wieszanie symboli religijnych w szkołach publicznych. 2. Nietolerancją to właśnie Wy wykazaliście się domagając się zakazu wieszania symbolu religijnego - niszczycie cudze zamiast wieszać własne (że sparafrazuje nie obcego Wam zapewnie słowa J.Kuronia) 3. Gdybyście trochę zainteresowali się historią najnowszą, dowiedzielibyście się w jakich okolicznościach wieszano krzyże w szkołach - ile ludzi było za to szykanowanych. Krzyż w polskich szkołach to nie tylko symbol religijny ale symbol walki o wolność i prawa człowieka. 4. Nie odpowiedziałeś dlaczego krzyż na ścianie zaczął Ci przeszkadzać dopiero po werdykcie trybunału. Czy wcześniej występowaliście do dyrekcji w tej sprawie?
~kunta kinte2009-12-04 01:23:05 z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
@Tomasz Chabinka Mój syn także chodzi do prowincjonalnego liceum i choć jego poglądy są zbieżne to nie stac go na odwazne werbalne formowanie własnych postulatów. Religia tłamsi stado,a stado wywiera presję.Jeśli religia jest coś warta,nic jej nie jest w stanie złamać.Ale ta religia się boi!
~kunta kinte2009-12-04 01:17:05 z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
"20,04 Nie będziesz czynił żadnej rzeżby ani żadnego obrazu tego,co jest na niebie wysoko,ani tego co jest na ziemi nisko,ani tego co jest w wodach pod ziemią! 20,05 Nie będziesz oddawał im pokłonu i nie będziesz im służył,ponieważ ja Pan,twój Bóg,jestem Bogiem zazdrosnym..." Czytacie chrześcijanie jeszcze Stary Testament?Czy jesteście jeszcze chrześcijanami?Dokąd zmierzacie ociemniani notorycznie przez kapłanów?
~Tomasz Chabinka2009-12-04 01:12:49 z adresu IP: (94.42.xxx.xxx)
Co do tego lansiarstwa. Ciężko odeprzeć - zdjęcia w gazetach, artykuły nazwiska w mediach. Tak, to wygląda na prostą sprawę. Tylko że bez nazwisk się nie dało. Jeśli chcemy głosić jakieś opinie to musimy się pod nimi podpisać, nie da się inaczej, chyba że ktoś się swoich poglądów wstydzi. My nie, więc się podpisaliśmy i błędne koło się toczy: chcieli wypromować siebie poprzez modne hasło, czy chcieli wypromować hasło i musieli podać swoje dane?
~zdziwiony2009-12-04 00:24:58 z adresu IP: (79.162.xxx.xxx)
Moim zdaniem, trójka licealistów na siłę chce się wypromować, poprzez wzięcie udziału w debacie publicznej. Mówicie o ich odwadze... Pytam gdzie tu odwaga, skoro płyną oni z prądem, idą po najmniejszej linii oporu. Odwagę, to mieli studenci w 1968 roku. I chyba na siłę uczniowie XIV chcą się do nich upodabniać, walcząc ze "złym systemem". Ale pamiętajcie, licealiści - Wam nic nie grozi, nawet jedynka z religii, bo na nią nie chodzicie. Mówicie o obronie wolności wyznania? Proszę, odpowiedzcie mi na pytanie: Dlaczego dopiero po wyroku Trybunału tak nagle zaczęliście o tę wolność zabiegać? A nie jest tak, że chcecie się przylansować na nowoczesnych, oświeconych, młodych? Bo dzisiaj tak wypada?
~Tomasz Chabinka2009-12-04 00:07:37 z adresu IP: (94.42.xxx.xxx)
Zarzucamy promowanie konkretnego światopoglądu - nie promowanie światopoglądu KK, do chrześcijan osobiście nic nie mam
~duff2009-12-03 22:38:49 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
Tak swoją drogą, to ciekawi mnie dlaczego uważacie, że krzyż to "promowanie przez państwo KK przed innymi religiami". O ile mi wiadomo krzyż to znak także innych chrześcijan(np. protestantów), a obrywa się tylko katolikom.
~wo~so2009-12-03 18:52:09 z adresu IP: (82.177.xxx.xxx)
cieszyć się należy, że są mądrzy młodzi ludzie. ... pamiętajcie, że waszą mądrość wyraził wcześniej Trybunał Europejski.
~lotar2009-12-03 13:45:05 z adresu IP: (82.143.xxx.xxx)
W pewnych sytuacjach granica między odwagą a głupotą zaciera się - ten rysunek i ta inicjatywa trójki uczniów potwierdzają ww. tezę.
~tsy2009-12-03 12:16:05 z adresu IP: (194.54.xxx.xxx)
http://asp.blox.pl/2009/12/krzyzem.html gratuluje odwagi i pojscia pod prad
~magneto2009-12-03 10:06:02 z adresu IP: (82.143.xxx.xxx)
Wolf - to bierz transparent do ręki i pikietuj hieprmarkety. Tam jest pełno religijnych "gadżetów": choinki, Mikołaje, bombki, świeczki, papier i torebki z aniołkami etc. A 24 grudnia wyjdź na ulice i krzycz, że bojkotujesz wigilię. Weź ze sobą też tą trójkę "tolerancyjnych" z XIV LO któym przeszkadza kawałek drewna na ścianie.
~kierujący się logiką2009-12-03 07:17:27 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Jestem dumny jako ateista że moje poglądy reprezentował w mediach Michał Syska - mocne ,rzetelne, oparte wyłącznie na faktach (mi konstytucja RP) argumenty ,przedstawiane w spokojny przyjazny i co ważne zrozumiały dla słuchacza sposób. Natomiast Tomasz Styś - kompletne dno intelektualne- brak poszanowania oraz tolerancji dla innych niż katolickie światopoglądów. Bzdurne, wyssane z palca argumenty- poprostu żenujące. Dodam tylko ,że w tym wszystkim chodzi wyłacznie o przestrzeganie obowiązującego (póki co) prawa a nie zwalczanie religii.
~wolf2009-12-02 23:19:44 z adresu IP: (77.255.xxx.xxx)
Brawo uczniowie. Wieszanie tylko jednego gadżetu religijnego, jest w sprzeczności z zapisem konstytucyjnym o równości i swobodzie w wyborze światopoglądu w naszym kraju. Jest to promowanie przez państwo dominacji KK nad innymi religiami i jawna dyskryminacja nie katolików. Siłę przewodnią narodu - PZPR ma zastąpić KK wpychany na siłę? A z tą większością miażdżącą to mit i legenda, którą obali opodatkowanie wiernych.
~nikos2009-12-02 22:01:35 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
Wszyscy tacy tolerancyjni, a przeszkadza im Krzyż. Prawdziwa tolerancja i lans małolatów z XIV L.O. Może za jakiś czs zostaną poslami.
~jacek2009-12-02 21:03:46 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
SZKOŁA TO NIE ŚWIĄTYNIA!
~Lech2009-12-02 20:14:24 z adresu IP: (83.8.xxx.xxx)
A może Mikołaja pogonimy on też jest od tych KATOLI ! Ludzie gdzie idzie ten świat ???
~kick2009-12-02 17:02:49 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Sprawa dotyczy jednak fundamentów wolności. Myślę, że trójka uczniów nie ma szans na usunięcie krzyży, bo miałby je wyłącznie człowiek, którego uczucia religijne RANIŁBY widok krzyża. Ale jednak w demokracji powinniśmy chronić słabszych i tych w mniejszości. Z drugiej strony krzyż obok orła był jednym z symboli walki o wolną Polskę i zasługuje na to, by być na sztandarach i w szkołach. Niezależnie od tego, w co kto wierzy. Można tez demokratycznie głosować w szkole. Mogą to robić uczniowie czy rodzice.
~Tomasz Chabinka2009-12-02 17:01:31 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Pozwoliłem sobie stworzyć taką notkę na temat sprawy z mojego punktu widzenia na ten temat: http://otwartyswiat.dolnyslask24.info/
~aga2009-12-02 16:59:38 z adresu IP: (83.8.xxx.xxx)
Krzyże w szkołach są nie na miejscu. Powinny znajdować się w miejscach kultu, w domach zainteresowanych czy też mogą się zawierać w ubiorze tychże itp....Brawo uczniowie wrocławskiego LO za umiejętność korzystania z demokracji i odwagę wyrażania swoich poglądów:)
~Polak2009-12-02 16:56:37 z adresu IP: (85.126.xxx.xxx)
Zdecydowana większość Polaków jest katolikami więc symbole katolickie są normalne, powszechnie przyjęte i nikt nie protestuje. Jak ktoś chce inne symbole, to proszę bardzo, ale raczej gdzieś na uboczu. Tak czy owak mam wrażenie, że uczniowie czternastki "przegłówkowali".
~golmark2009-12-02 13:09:09 z adresu IP: (87.99.xxx.xxx)
Może wprowadzić symbole innych religii na teren szkół. Zgromadzić je w jednym miejscu, na uboczu i sprawa załatwiona ! ?