Koleje Dolnośląskie przejmą kursy z Wrocławia do Drezna?

Andrzej Andrzejewski | Utworzono: 2015-03-02 09:58 | Zmodyfikowano: 2015-03-02 10:21
Koleje Dolnośląskie przejmą kursy z Wrocławia do Drezna? - fot. GrzegorzNiewiadomski/Wikipedia
fot. GrzegorzNiewiadomski/Wikipedia

Wycofanie się z obsługi przewozów pasażerskich między Wrocławiem a Dreznem wcale nie musi oznaczać końca podróżowania po tej trasie. O przejęcie linii zabiegają Koleje Dolnośląskie. Prezes tej spółki Piotr Rachwalski podkreśla, że praktycznie połączenia między Dolnym Śląskiem, a Niemcami może uruchomić w kilka dni. Problem polega na tym, że Niemcy nie zgadzają się na przejazd polskiego składu przez granicę. Dziś w Dreźnie mają się odbyć negocjacje z udziałem samorządowców obu regionów.

- Staramy się znaleźć alternatywę. Jedziemy do Drezna rozmawiać o możliwości wjazdu naszych szynobusów chociażby do Goerlitz na przesiadki w kierunku Drezna. Innym rozwiązaniem jest współpraca z przewoźnikiem autobusowym, który wykonuje linią takie połączenia między Zgorzelcem a Goerlitz właśnie. Wpisanie ich w rozkład, stworzenie wspólnej oferty, żeby chociaż z przesiadką, ale taka możliwość jazdy była utrzymana - mówi Piotr Rachwalski.

Rachwalski podkreśla, że chodzi zaledwie o 800 metrów. Taka odległość dzieli bowiem stację kolejową w Zgorzelcu i dworzec, który mógłby się stać międzynarodowym centrum przesiadkowym w Goerlitz.

Reklama

Komentarze (8)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Wrocek2015-03-03 22:29:45 z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
... Niemcy nie zgadzają się na przejazd polskiego składu przez granicę... to Polska jest w Unii ? ciekawe jakby zareagowali Niemiaszki jakby im Polska odmówiła wjazdu ich składu kolejowego ... Unia A i Unia B ....
~onatko2015-03-03 08:22:49 z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
#jakagranica?
~rev.2015-03-03 00:02:18 z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
To wszystko są bajki dla nieświadomych :) Do tej pory z Wrocławia do Drezna jeździły pociągi spalinowe, nie elektryczne. Od Węglińca do Zgorzelca nie ma trakcji elektrycznej, więc siłą rzeczy w grę wchodziła tylko "spalina". Gdyby teraz KD chciałby jeździć do Zgorzelca, to tylko szynobusami, bo jak np. Impulsem, skoro na trasie nie wszędzie jest prąd? A skoro potrzeba tam szynobusu, to trzeba go skądś zabrać, bo KD nie ma wystarczającej rezerwy taborowej, a porusza się w dużej mierze po odcinkach niezelektryfikowanych - vide Wrocław - Trzebnica, gdzie od Zakrzowa "druta" nie ma i nic innego niż szynobus tam nie pojedzie. A skoro nie ma jak, to zostaje opcja Wrocław -> Węgliniec i przesiadka -> Zgorzelec i przesiadka -> Drezno. Czas podróży? Bez komentarza ;) Wjazd pociągu KD do Niemiec? Przy ich przepisach kolejowych? To jest niewykonalne od ręki, wymaga to mnóstwa czasu. I na tych przykładach widać, że KD sprzedaje Dolnoślązakom PR-owe bajki, żeby było, jak władza marszałkowska stara się wyjść do ludu i spełnić jego prośby ;)
~pisarz2015-03-02 22:08:09 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
w tej całejpowyższej pisaninie zastanawia mnie jedna rzecz. o jakiej granicy mowa skoro od lat oba kraje są członkami unii europejskiej i mają podpisaną kartę z szengen ??? przecież to kompletna bzdura. znowuchodzi o kasę.
~gosc2015-03-02 18:14:21 z adresu IP: (78.131.xxx.xxx)
Wow! Nagle pieniądze się znajdują...ciekawe rozmnożenie! Jak PR obsługiwało to kasy nie było, jak KD ma obsługiwać -to już pieniądze się znajdują. Ciekawe. Poza tym szynobusy którymi wozi pasażerów KD nie mają dopuszczenia na wjazd na teren Niemiec i jak na razie nic nie wskazuje na zmiany w tym zakresie.
~Fredi2015-03-02 14:47:49 z adresu IP: (194.93.xxx.xxx)
Ciekawe jak wspomniani samorządowcy dostali się na rozmowy do Drezna? Pewnie samochodem po nowej i póki co bezpłatnej autostradzie która łączy te dwa piękne miasta. Tak też ja od dzisiaj uczynię bo potrójna przesiadka to po prostu niepotrzebny kłopot oraz strata czasu i pieniędzy (dzisiaj w Węglińcu KD skomunikowuje swoje pociągi z 20 min. czekaniem). Podsumowując: przejazd pociągami z 3 przesiadkami 4:20, przejazd samochodem do Drezna max. 3 godziny.
~iro2015-03-02 10:08:52 z adresu IP: (79.188.xxx.xxx)
Prewoźnik: Przewozy Regionalne w kooperacji z DB Regio, a od grudnia 2014 z Vogdtlandbahn. Regioexpress to marka pociągów przyspieszonych spółki PR, a także DB Regio.
~rzetelność2015-03-02 10:06:03 z adresu IP: (185.26.xxx.xxx)
Szanowny Panie Redaktorze, przed opublikowaniem artykułu należy sprawdzić co się napisało. Po pierwsze - przewozy realizowała spółka Przewozy Regionalne spalinowymi składami Siemens Desiro wynajmowanymi od niemieckiego przewoźnika (bodajże Vogdtlandbahn, ale nie dam głowy). Po drugie - Regioekspres to nie przewoźnik tylko kategoria pociągu. Pozdrawiam