Po testach: Dwa przystanki za wąskie dla nowego tramwaju

| Utworzono: 2015-06-20 16:45 | Zmodyfikowano: 2015-06-20 17:05
Po testach: Dwa przystanki za wąskie dla nowego tramwaju - fot. Wroclaw.pl
fot. Wroclaw.pl

Komunikat po nocnych testach przesłała nam Agnieszka Korzeniowska, rzeczniczka MPK:

"Dzisiaj w nocy przeprowadziliśmy pierwsze oficjalne testy tramwaju Pesa Twist na trasie Zajezdnia nr 4 – pętla Krzyki – Powstańców Śl. – Świdnicka – Teatralna – Widok – P. Skargi – Pl. Dominikański – Most Grunwaldzki – Rondo Reagana – Curie Skłodowskiej – Pętla Kopernika – Curie Skłodowskiej – Rondo Reagana – Most Grunwaldzki – Plac Dominikański – Eureka – Dworzec Główny – Arkady Capitol – Powstańców Śl. – zaj. nr 4.

Łącznie komisja testująca tramwaj przyjechała 38 przystanków.

W trakcie przejazdu stwierdzono, że krawężniki peronów są o kilka centymetrów za blisko torowiska jedynie na przystankach Orla i Jastrzębia w obu kierunkach.

To oznacza, że po kosmetyce linii przystanków mamy pierwsza trasę na którą tramwaj może wyjechać. Kolejne testy odbędą się w najbliższych dniach. O wynikach będziemy informować na bieżąco"

Marek Zoellner
Marek Zoellner
Radio Wrocław
Pomyślne wieści z tramwajowego szlaku? Na pewno w tym konkretnym przypadku nie jest źle. Orla i Jastrzębia to rejon, w którym miejsca jest sporo i w ciemno można się zgodzić, że to będzie tylko kosmetyka. Przestawią słupek, wyciągną trzy kostki z chodnika i po sprawie. Pytanie: Jak będzie na innych trasach? Warto trzymać kciuki, bo przecież to my będziemy tymi tramwajami jeździć, ale... pożyjemy, zobaczymy.

Reklama

Komentarze (10)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~gizahjob2015-06-22 19:13:41 z adresu IP: (83.8.xxx.xxx)
Wygląda naprawdę kozacko. Wrocławianie się w nim zakochają.
~stan2015-06-22 11:01:27 z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
~motorkowy dzięki za głos rozsądku w tej całej dyskusji, bo dawno nie widziałem, żeby tak rozdmuchiwać tak drobną rzecz. Sam tramwaj jest przepiękny i kto wie czy nie najnowocześniejszy w Polsce. To jest pojazd na miarę Wrocławia.
~licz i myśl2015-06-20 18:40:59 z adresu IP: (213.5.xxx.xxx)
Widać we Wrocławiu brak standardów w budowie tak prymitywnych budowli jak przystanek tramwajowy. Każdy może być inny, każdy może mieć inną szerokość między peronami. Przykładem jest rondo Regana, gdzie brak peronów a wsiadanie do tramwaju to wspinaczka, A przecież w magistracie zatrudnionych jest kilkunastu specjalistów, kierowników kilku, dyrektor. Miesięcznie zarabia ta cała grupa "myśliwych" ze 100 tys. złotych. Za pilnowanie stołków?
~majster2015-06-20 18:25:40 z adresu IP: (141.0.xxx.xxx)
Calowke trzeba wyjmowac czesciej.
~krz2015-06-20 17:14:34 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Protramy 205WrAs też są polskie i w dodatku wrocławskie i są całkiem niezłe (Wrocław kupi też tramwaje z Poznania, które są niemalże identyczne konstrukcyjnie, ale wnętrze wydaje się gorsze od wrocławskich produktów). Wprawdzie nie w 100% niskopodłogowe, ale Protram opracował przecież projekt nowoczesnego, w 100% niskopodłogowego tramwaju, tylko że jest ostatnio wykluczany z przetargów warunkiem doświadczenia w produkcji oferowanego tramwaju. Tramwaje Pesy są niezłe, ale wszystkie tramwaje czy autobusy, które Wrocław zamawia, zawsze są zamawiane w wariancie oszczędnościowym, co prędzej czy później się mści złymi charakterystykami jezdnymi, niewygodnym rozplanowaniem wnętrza, częstymi awariami niektórych podzespołów itp..
~nick2015-06-20 17:10:23 z adresu IP: (185.23.xxx.xxx)
Tak płakali, tak stękali, szanowna redakcja.. Teraz już nagle "tylko dwa przystanki", oj redaktorzyny, poszukiwacze marnych sensacji..
~krz2015-06-20 17:28:53 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Przecież na razie przetestowali tylko niewielki fragment sieci tramwajowej miasta. Większe problemy mogą wystąpić na przystankach położonych na łuku. Może się okazać, że będą miejsca, gdzie po prostu Pesy będą mieć zakaz wjazdu, tak jak kiedyś miały Skody czy Protramy i będą ograniczone tylko do paru linii. Poza tym nie wiadomo też, czy nie będzie problemów z mijaniem się dwóch tramwajów na łuku, jeśli Pesy mają nieco większą skrajnię. I tak już w wielu miejscach tramwaje nie mogą się mijać, a nie wszystkie miejsca są oznakowane i tylko motorniczowie je znają.
~motorkowy2015-06-20 16:52:25 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
jak by się nie mieścił, to by do zajezdni nie wrócił, bo przecież by nie przeleciał, jest wyraźnie napisane, że krawężniki są za blisko torowiska, ale to nie oznacza, że się nie mieści, to oznacza, że np. gdy wystąpiło ostre hamowanie albo jakieś niestandardowe wychylenie pudła tramwaju to mógłby zahaczyć, ale w normalnych warunkach nie haczy. dajmy spokój już z tą sensacją, bo to chyba najlepsze tramwaje w historii Wrocławia(tym lepiej, bo polskie) i na pewno pasażerowie to potwierdzą
~npr2015-06-20 17:55:33 z adresu IP: (89.72.xxx.xxx)
Mogli np. zdemontować część nisko położonej bocznej karoserii i dlatego przejechali.
~Redakcja2015-06-20 17:06:22 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
słuszna uwaga, poprawiliśmy, pozdrawiamy