Walentynkowy happening KOD: "Nie zaglądajcie nam pod kołdrę..."

Martyna Czerwińska | Utworzono: 2016-02-14 12:52 | Zmodyfikowano: 2016-02-14 12:52
Walentynkowy happening KOD: "Nie zaglądajcie nam pod kołdrę..." - fot. Martyna Czerwińska
fot. Martyna Czerwińska

W programie znalazły się więc piosenki o miłości, flash mob, występy artystyczne, ale wszystko krążyło wokół jednego przesłania:

- Nie zgadzamy się na inwigilację - mówi współorganizator, Kacper Zaremba:

Uczestnicy wykrzykiwali: "Demokracja, demokracja, demokracja". Było też symboliczne łóżko, które ustawili na placu Solnym:

Podobną akcję zorganizowano w Legnicy. Wszystkie fotografie są z Wrocławia.

Reklama

Komentarze (18)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Żenada2016-02-15 07:19:38 z adresu IP: (217.153.xxx.xxx)
Schowajcie się pod te wasza kołdrę, bo przynosicie wstyd Wrocławiowi. Margines i dno.
~olo2016-02-15 10:15:23 z adresu IP: (79.187.xxx.xxx)
Ty jesteś margines i żenada !
~ABSURDALNI LUDZIE2016-02-14 20:05:28 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
O CO WALCZĄ?
~ewa2016-02-14 20:04:40 z adresu IP: (83.9.xxx.xxx)
Biorac pod uwage srednia wieku manifestantow to haslo z tym zagladaniem pod koldre i do internetu troche smieszne.
~Baba2016-02-15 09:39:50 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
A to się zdziwisz ile osób w tej średniej wieku harcuje pod kołdrą , a Internet jest dla nich chlebem powszednim!!!
~Starszy pan2016-02-15 05:16:34 z adresu IP: (24.64.xxx.xxx)
A co ma srednia wieku wspolnego z gym co pod koldra lub internetem?
~MIM2016-02-14 15:25:45 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
PIS jest jak zatwardzenie. Trzeba się pomęczyć, ale później jaka ulga:)
~bodzio2016-02-14 15:13:48 z adresu IP: (83.23.xxx.xxx)
"Nie mają o niczym pojęcia" i "Żenada" = z adresu IP: (93.175.xxx.xxx) No normalnie żenada nie mająca o niczym pojęcia.
~Nie mają o niczym pojęcia2016-02-14 15:02:42 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Oczywiście, że jest to ustawa Platformy, która za swoich rządów podsłuchiwała kilka milionów Polaków. Po co ci ludzie przyszli na ten rynek? Wygłupiać się?
~krzysztof2016-02-14 16:37:24 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ustawa PO którą uchwalił pis i podpisał prezydent pis - jakie jeszcze bzdury pis wymyśli
~Rupert2016-02-14 15:26:20 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Właśnie przyszedłem, czy będę przychodzić na takie spotkania Kodu, ponieważ ty jesteś zagrożeniem dla mojego spokoju...
~Żenada2016-02-14 14:05:10 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
ŻEnujące. Przecież to Platformy ustawa inwigilacyjna. PIS ją tylko podpisało. Jakim trzeba być głupcem, aby o tym nie wiedzieć
~agata2016-02-15 02:45:38 z adresu IP: (185.15.xxx.xxx)
Prosze Pani, Pani kompletnie nie ma wiedzy! prosze przeczytac tutaj: Komunikat Biura Trybunału Konstytucyjnego w związku z nowelizacją ustawy o Policji W debacie publicznej nad ustawą z dnia 4 lutego 2016 r. o zmianie ustawy o Policji oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 147) podnosi się, że została ona wydana w celu wykonania wyroku Trybunału Konstytucyjnego z 30 lipca 2014 r., sygn. K 23/11. Biuro TK uważa zatem za celowe przedstawienie relacji między obowiązkami ustawodawcy wynikającymi ze wskazanego wyroku, a treścią powołanej ustawy. Z wyroku wynikała konieczność wprowadzenia m.in. następujących zmian w prawie: 1) wprowadzenie mechanizmu niezależnej (tj. sprawowanej przez sąd lub inny organ państwa niezależny od służb policyjnych i ochrony państwa oraz podmiotów zainteresowanych pozyskaniem takich danych) kontroli udostępniania danych telekomunikacyjnych funkcjonariuszom Policji, Straży Granicznej, kontroli skarbowej, Żandarmerii Wojskowej, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego i Służby Celnej; 2) określenia w ustawie rodzajów przestępstw godzących w podstawy ekonomiczne państwa, w odniesieniu do których dopuszczalna jest kontrola operacyjna przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego, co mogłoby nastąpić przez odesłanie do konkretnych przepisów ustawy karnej, przestępstw stypizowanych w konkretnych rozdziałach ustawy lub posłużenie się nazwą rodzajową; 3) wprowadzenie mechanizmu gwarantującego ochronę informacji stanowiących tajemnicę zawodową, polegającego na zapewnieniu niezwłocznego, komisyjnego i protokolarnego niszczenia materiałów zebranych podczas kontroli operacyjnej, zawierających informacje objęte zakazami dowodowymi (w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania karnego), co do których sąd nie uchylił tajemnicy zawodowej bądź uchylenie było niedopuszczalne; 4) wprowadzenie procedury niszczenia danych telekomunikacyjnych pozyskanych przez służby policyjne i ochrony państwa, które to dane nie mają znaczenia dla prowadzonego postępowania. Ponadto Trybunał uznał za celowe m.in.: 1) ograniczenie przypadków dopuszczalności stosowania kontroli operacyjnej i sięgania po dane telekomunikacyjne tylko do spraw podejrzenia popełnienia poważnych przestępstw lub innych zagrożeń bezpieczeństwa państwa bądź zapobiegania im; 2) doprecyzowanie katalogu poważnych przestępstw (przez wskazanie ich typów, nazw rodzajowych, lub odwołanie się do rozdziałów części szczegółowej kodeksu karnego), co do których jest dopuszczalne niejawne zbieranie informacji o osobach, tak aby ingerencja w prywatność człowieka przez służby policyjne i ochrony państwa nie była nieproporcjonalnie szeroka; 3) uzależnienie możliwości niejawnego pozyskiwania danych telekomunikacyjnych od braku możliwości pozyskania określonych informacji w inny, mniej dolegliwy dla jednostki sposób lub w sytuacji nieprzydatności innych środków; 4) doprecyzowanie przepisów regulujących postępowanie z materiałami zebranymi w kontroli operacyjnej i danych telekomunikacyjnych, które mogą być przechowywane i przetwarzane jedynie w celu, w jakim zostały zebrane zgodnie z ustawą; dane zbędne dla prowadzonego postępowania lub zebrane niezgodne z ustawą mają być niszczone. 5) sprecyzowanie w przepisach prawa rodzajów środków technicznych stosowanych przez służby policyjne i ochrony państwa kontroli operacyjnej; 6) wprowadzenie rozwiązań gwarantujących bezpieczeństwo gromadzonych danych oraz zapewniających upublicznianie zagregowanych danych statystycznych obrazujących skalę niejawnego uzyskiwania przez służby policyjne i ochrony państwa informacji za pomocą kontroli operacyjnej i retencji danych telekomunikacyjnych. Trybunał wyznaczył ustawodawcy maksymalny dopuszczalny w art. 190 ust. 3 Konstytucji termin – to jest 18 miesięcy od dnia ogłoszenia orzeczenia, co nastąpiło 6 sierpnia 2014 r. – na zmianę niekonstytucyjnych przepisów. W przeciwnym razie niekonstytucyjne przepisy utraciłyby moc obowiązującą. W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 4 lutego 2016 r. o zmianie ustawy o Policji oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 147) Biuro Trybunału Konstytucyjnego wyjaśnia, że ustawa jedynie częściowo realizuje wyrok z 30 lipca 2014 r., a dodatkowo wprowadza inne rozwiązania prawne, których wyrok TK w sprawie o sygn. K 23/11 nie wymagał bądź do których w ogóle się nie odnosił. 1) Trybunał Konstytucyjny nie odnosił się w wyroku do dopuszczalności pozyskiwania przez służby policyjne i ochrony państwa tzw. danych internetowych, ani tym bardziej nie zobowiązywał ustawodawcy do przyznania służbom kompetencji do pozyskiwania tych danych. 2) Wyrok TK – podobnie jak orzeczenia Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w wyroku z 8 kwietnia 2014 r. w sprawie C-293/12, a także sądów konstytucyjnych Niemiec, Austrii, Słowenii, Rumunii, Czech czy Bułgarii – wymaga wprowadzenia niezależnej kontroli każdego wypadku udostępniania danych telekomunikacyjnych, co oznacza, że organ kontrolujący powinien niezwłocznie, po zebraniu danych, dokonać oceny legalności pobrania danych konkretnego podmiotu; 3) Trybunał Konstytucyjny wskazał, że w wypadku pozyskiwania danych telekomunikacyjnych osób zobowiązanych prawnie do zachowania tajemnicy zawodowej, zgoda niezależnego organu musi być udzielona przed ich pobraniem, a nie po udostępnieniu służbom policyjnym i ochrony państwa takich danych; 4) Trybunał Konstytucyjny – podobnie jak Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w wyroku z 8 kwietnia 2014 r. w sprawie C-293/12, a także sądy konstytucyjne Niemiec, Austrii, Słowenii, Rumunii, Czech czy Bułgarii – wskazał, że niejawne zbieranie danych o osobach (w toku kontroli operacyjnej i pozyskiwania danych telekomunikacyjnych) jest uzasadnione tylko dla poważnych przestępstw i zagrożeń dla bezpieczeństwa państwa; Powyższe zestawienie nie zawiera oceny co do zgodności czy niezgodności z Konstytucją nowych przepisów. Trybunał zwraca także uwagę, że do dnia dzisiejszego nie zostało wykonane postanowienie sygnalizacyjne z 25 stycznia 2006 r., sygn. S 2/06, w którym Trybunał zwrócił Sejmowi uwagę na konieczność zagwarantowania ochrony konstytucyjnych praw osób poddanych kontroli operacyjnej. Ma to polegać na wprowadzeniu obowiązku informowania osób, wobec których prowadzono kontrolę operacyjną i zakończono ją, o samym fakcie pozyskania danych. Na potrzebę wprowadzenia takiego mechanizmu i wykonania wspomnianego postanowienia sygnalizacyjnego Trybunał zwrócił też uwagę w wyroku z 30 lipca 2014 r. o sygn. K 23/11.
~- Maj2016-02-14 17:54:24 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
a jakim właśnie jak się wie
~zbisa2016-02-14 16:24:13 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
aż tak zaślepia cię nienawiść do inaczej myślących??? ta ustawa została zmodyfikowana przez PIS - do wzorca opracowanego przez PO, PIS dodał bardzo wredne punkty... poczytaj troszkę, porównaj treści obu ustaw i dopiero wówczas pultaj się publicznie...
~mmm2016-02-14 15:07:14 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ale miała być dobra zmiana, tak? Stąd protesty. PO się nie doczekało bo dostali out w wyborach. Proste. PiS też dostanie jak nie zrobi tej dobrej zmiany ;)
~walenty2016-02-14 14:49:14 z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
"Żenada" - to Twoje imię? Bo pasuje do treści.
~joa2016-02-14 14:30:27 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Zenada jest Twoj brak wiedzy .Chyba źe klamiesz?