Oto program 37. PPA [ZOBACZ]

Krzysztof Majewski | Utworzono: 2016-03-01 12:35 | Zmodyfikowano: 2016-03-01 12:31

Po pierwsze: konkurs. Bez niego nie ma PPA. W tym roku organizatorzy wprowadzili tzw. Kanon Piosenki Aktorskiej, zapis w regulaminie, który stanowi, że uczestnicy konkursu co najmniej jedną z prezentowanych piosenek muszą wybrać ze spuścizny Jacques’a Brela, Bertolta Brechta, Nicka Cave’a, Jonasza Kofty, Wojciecha Młynarskiego, Agnieszki Osieckiej, Jeremiego Przybory, Toma Waitsa, Kurta Weilla, Włodzimierza Wysockiego lub z repertuaru Edith Piaf i Czesława Niemena. W Konkursie mogą brać udział wykonawcy zagraniczni – Kanon jest dla nich pewną wskazówką stylistyczną i repertuarową.

KONKURS SKŁADA SIĘ Z TRZECH ETAPÓW:

  • I etap
    przesłuchania bez udziału publiczności; 14 marca 2016 w Warszawie i 20 i 21 marca we Wrocławiu
  • II etap
    występ na PPA; 16 maja 2016 o godz. 16.00
  • III etap
    Koncert Finałowy 20 maja 2016 – WROCŁAW; Teatr Muzyczny Capitol

Cezary Studniak będzie gościem Radia Wrocław Kultura we wtorek 1 marca kilka minut po 16: radiowroclawkultura.pl.

Po drugie: Koncert Galowy: Budorigum, czyli amerykańscy naukowcy o polskim Wrocławiu: Formacja Chłopięca Legitymacje i goście.

Formacja Chłopięca Legitymacje zaprasza na zjazd amerykańskich naukowców – badaczy prapolskiej historii Wrocławia. Jak zawsze – uczą przez zabawę i bawią, by uczyć. Jak rozbrykani chłopcy realia historyczne taplają w nieokiełznanej wyobraźni. Temat jest poważny i nie wszystkim mieszkańcom Wrocławia znany, sięgający do czasów zamierzchłych. Powiedzmy szczerze: tak dawnych, że zbadać się ich już rzetelnie nie da, choć nigdy nie ma pewności, co kryją archiwa.

Po trzecie: Benjamin Clementine (Wielka Brytania)

Biografia 28-letniego Brytyjczyka jest gotowym scenariuszem i pewnie kiedyś zostanie sfilmowana jako krzepiąca, choć niewolna od drastycznych epizodów, success story: religijny, opresyjny dom rodziców na peryferiach Londynu, samodzielna nauka gry na pianinie, olśnienie, gdy w telewizji zobaczył występ Antony and the Johnstones, obsesyjne marzenie o ucieczce przed beznadziejną przyszłością na socjalu, wyjazd do Paryża bez grosza przy duszy, uliczne muzykowanie na Montmartre, noce spędzone pod gołym niebem i w noclegowniach dla biedaków, czytanie poezji i pisanie własnych piosenek, przelotne miłości, występy w małych klubach, przypadkowe spotkanie z łowcą talentów, kontrakt płytowy, nieuczciwy agent.  Wrocławski koncert będzie zapewne odpowiedzią, w końcu to, co na „At Least For Now” zagrał i zaśpiewał Clementine, to relacja z burzliwej młodości, gdy chłonność serca i umysłu jest największa, a zdolność do dzielenia się własnym światem – największa.

Po czwarte: Mumio: Welcome Home Boys 

Premiera nowego spektaklu Mumio będzie bardzo fabularna oraz nie tylko. Fabuła z kolei będzie zwrotna. Zwrotniczość będzie natomiast zaskakująca, a zaskakującość spontanicznie okaże się komiczna oraz śmiertelnie poważna lub odwrotnie. Będzie też bardzo Mumiowa: aktorsko, tekstowo, muzycznie i dźwiękonaśladowczo.

Po piąte: Nurt Off. Pierwszym etapem offowych eliminacji na PPA jest konkurs scenariuszy. Do realizacji wybrano w tym roku dwanaście, komisja postawiła na pomysły najbardziej intrygujące – co jest pożądaną cechą projektów offowych – a jednocześnie takie, które pozwalają spodziewać się dobrej jakości artystycznej gotowego dzieła.

Więcej informacji na stronie: www.ppa.wroclaw.pl

Reklama