Kolej miejska we Wrocławiu: Pociąg pojedzie z Swojczyc do centrum

Piotr Kaszuwara, Michał Hamburger | Utworzono: 2016-07-05 16:21 | Zmodyfikowano: 2016-07-05 16:36
A|A|A

Rozmowy między stronami są bardzo zaawansowane. Którędy pociągi miałyby kursować? Zdradza członek zarządu województwa Jerzy Michalak.

Pierwsza linia ma być wstępem do stworzenia sieci połączeń kolei miejskich, które docelowo będą się łączyć z koleją aglomeracyjną. Stąd współpraca i współfinansowanie projektu przez Urząd Marszałkowski i Miasto Wrocław.

Pociąg, który połączy wschód Wrocławia z centrum miasta będzie rozpoczynał trasę w Jelczu Laskowice. Później zatrzyma się na stacjach Swojczyce, Sołtysowice, Nadodrze i Mikołajów. Połączenie, który ruszy w połowie sierpnia to wynik zakończenia prac remontowych na tym odcinku.

Nie wykluczone jednak, że w związku z uruchomieniem nowego połączenia Jelcza-Laskowic z Wrocławiem, na znaczeniu straci trasa wiodąca przez Siechnice. Dokładny rozkład jazdy poznamy w połowie przyszłego miesiąca.

Trzeba także dodać, że Błażej Trzcinowicz z Wydziału Transportu w Urzędzie Miejskim zapowiadał niedawno na antenie Radia Wrocław, że kolej miejska z prawdziwego zdarzenia nie znajduje się w planach transportowych miasta na najbliższe lata. To oznacza, że poza linią łączącą Swojczyce z centrum na razie nie ma co liczyć na większy rozwój komunikacji pociągowej w mieście.

CZYTAJ WIĘCEJ O KOLEI AGLOMERACYJNEJ:

Plan transportowy Wrocławia do poprawki. Urzędnicy przyjmują sugestie pasażerów i... MPK!

PUBLICYSTYKA: Co dalej z komunikacją miejską we Wrocławiu?

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Komentarz został usunięty
2017-10-08 20:15:13
z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Ocena: 0
Komentarz został usunięty
~lucus
2016-07-14 10:18:50
z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ocena: 6
to jeszcze jeden dowód ,że obecny marszałek nie wie co mówi i może powinien wrócić tam skąd przybył (przepraszam mieszkańców Bolesławca ?-chyba ). Pomijając wszystkie aspekty prawne, wystarczy przyjżeć się stronie czysto technicznej.,,Niewielka'' rzecz -brak mostu na Swojczycach i kolejna ,,mała'' rzecz , ta linia wymaga remontu i jak podała kolej ma być rewitalizowana w tej pięciolatce . Ale kto by tam wierzył kolei. No cóż panie marszałku , nie wiedział pan ,że tam nie ma mostu?
~atos
2016-07-06 18:07:37
z adresu IP: (104.247.xxx.xxx)
Ocena: 5
Wyremontujcie lepiej linie kolejowe na Dolnym Śląsku (Lwówek, Karpacz, Kowary, Stronie Śląskie, Mieroszów) bo to co jest teraz to jest obraz nędzy i rozpaczy! Kolejkami aglomeracyjnymi dla Wrocławia nie poprawicie sobie opinii. Weź się Michalak w końcu za to co leży w twoich kompetencjach zamiast mącić i obiecywać bo gdyby porządnie ocenić co zrobiłeś to już dawno wyleciałbyś ze stołka!
~brutus
2016-07-06 15:09:32
z adresu IP: (107.182.xxx.xxx)
Ocena: 7
Koleje Dolnośląskie NIE są od zapewniania komunikacji miejskiej w miastach. Same wydały takie oświadczenie na swoim profilu facebookowym. Można się z nim zapoznać pod tym linkiem: pl-pl.facebook[kropka]com/KolejeDolnoslaskieSA/posts/841110185986254 . Rozumiem, że to oświadczenie zostało wydane w porozumieniu z Urzędem Marszałkowskim, który w całości finansuje tę spółkę. Więc panie Michalak - proszę nie pieprzyć głupot. Żadnej kolei na Swojczyce nie będzie, a Michalak & Dutkiewicz znani są z mydlenia oczu wrocławianom obietnicami. Wierzą w nie już tylko najbardziej naiwni. A jeśli nawet coś takiego zorganizują to weźmie ich za mordy prokuratura, bo jest to niezgodne z celami statutowymi tej spółki. Koleje Dolnośląskie są od organizowania komunikacji w obrębie całego Dolnego Śląska, a nie wyręczania miast, które nie potrafią sobie zorganizować komunikacji miejskiej. Nawet ustawa pozwala finansować ze środków wojewódzkich tylko połączenia kolejowe między powiatami, natomiast pociągi w obrębie gmin/powiatów muszą finansować same gminy i powiaty.
~Pyszczak
2016-07-06 04:23:26
z adresu IP: (158.69.xxx.xxx)
Ocena: 8
Kolej miejska na Swojczyce? To są jakieś kpiny! A ile mieszka ludzi w tej "metropolii"? Kto o niej w ogóle słyszał? To zadupie nie ma żadnego potencjału. Kto by tym jeździł, skoro pociągi wożą głównie turystów do Szklarskiej Poręby? Wystarczy to co już jeździ na trasie Wrocław - Węgliniec, często składy świecą pustkami. Wałbrzych nie ma kolei miejskiej, Jelenia Góra nie ma a takie zadupie chce mieć? Komuś naprawdę już odbija...
~trainmaniak
2016-07-06 03:10:47
z adresu IP: (103.10.xxx.xxx)
Ocena: 8
A ile Wrocław dopłaca do swojej kolei miejskiej ? Koleje Dolnośląskie, jak sama nazwa wskazuje, są dla Dolnoślązaków, a pan prezes Rachwalski jak tego nie rozumie i robi z siebie chłopca na posyłki dla Dutkiewicza, to najwyższy czas żeby pożegnał się ze stanowiskiem. Kuleje Dolnośląskie kręcą się wokół Wrocławia a na lokalnych liniach niedługo będzie prędkość 10 km/h: nj24(kropka)pl/article/pociag-bedzie-jezdzil-z-predkoscia-10-kmh . Brawa dla pana prezesa za zaiste godną podziwu dbałość o stan kolei na Dolnym Śląsku !
~Komentarz został usunięty
2016-07-06 02:36:07
z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Ocena: -1
Komentarz został usunięty
~Wałbrzyszanin
2016-07-06 00:49:56
z adresu IP: (88.202.xxx.xxx)
Ocena: 6
Akurat mają rację co do KD i pociągów Wrocław - Drezno, za które płacimy Niemcom grube pieniądze a które przez granice prawie nikogo nie wożą (wystarczy zapoznać się z danymi podanymi przez same KD - średnio jest to AŻ 5 osób za pociąg). Lepiej wydać te pieniądze na pociągi dla Dolnoślązaków. Jak ktoś nie potrafi napisać nic na temat i wychodzi mu dobrze tylko obrażanie dyskutantów, to lepiej niech zmieni portale bo widać nie dorasta do normalnej dyskusji. Dorzucę kolejny kamyczek do ogródka KD - zlikwidowanie jedynego porannego pociągu z Wałbrzycha w Kotlinę Kłodzką w weekendy, bo szynobus został zabrany na bezpośrednią kolejkę turystyczną dla mieszkańców Wrocławia z Wrocławia do Kudowy dla mieszkańców Wrocławia. Likwiduje się JEDYNY pociąg jednym, żeby dać wygodę innym, bo wrocławianie mają od groma pociągów do Kudowy z przesiadką w Kłodzku. Jeśli KD w ten sposób traktują pasażerów na Dolnym Śląsku to niech nie dziwią się że zbierają same negatywne opinie. Myślę że konieczna jest zmiana prezesa - ten już pokazał co potrafi (więcej psując niż poprawiając).
~Mikol z Iłowej
2016-07-06 00:24:26
z adresu IP: (207.244.xxx.xxx)
Ocena: 8
@marek: A co ty merytorycznego napisałeś? Potrafisz tylko atakować personalnie. Słyszałeś o czymś takim jak netykieta? Co do tamtego artykułu to właśnie ty zrobiłeś jeden wielki śmietnik pod różnymi nickami i administrator pokasował wszystkie twoje wpisy. więc teraz nie jęcz.
~marek
2016-07-06 00:14:27
z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Ocena: -12
I znów jeleniegórskie trolle hejtują. Pod artykułem o pociągach Wrocław - Drezno zrobiliście taki syf, że administrator usunął wszystkie komentarze i zablokował możliwość komentowania. Wszędzie robicie syf tą samą zdartą: KD mają robić dobrze tylko Jeleniej Górze, a Wrocław to wiocha.
~bachus
2016-07-05 23:44:24
z adresu IP: (46.165.xxx.xxx)
Ocena: 7
Właśnie, co z jednostkami 36WE kupionymi do obsługi Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej, z której potem Koleje Dolnośląskie w perfidny sposób się wycofały a pociągi zamiast po Kotlinie Jeleniogórskiej jeżdżą w ramach kolei aglomeracyjnej Wrocławia (m.in. z Wrocławia do Legnicy). TĄ SPRAWĄ POWINNA ZAJĄĆ SIĘ PROKURATURA !! Więcej: rynek-kolejowy[kropka]pl/wiadomosci/plk-zamawiaja-studium-jeleniogorskiej-kolei-aglomeracyjnej-77168.html
~Pasażer
2016-07-05 23:33:21
z adresu IP: (94.242.xxx.xxx)
Ocena: 7
A może pan Michalak wyjaśni, dlaczego KD wypięły się na koleje aglomeracyjne w innych miastach Dolnego Śląska a we Wrocławiu chętnie uruchamiają pociągi aglomeracyjne? Cytat z profilu facebookowego Kolei Dolnośląskich sprzed kilku miesięcy: "Wiele miast marzy o kolei aglomeracyjnej. Jest to rewelacyjne rozwiązanie dla ośrodków, które są rozciągnięte wzdłuż linii kolejowej. Trzeba jednak pamiętać, że takie rozwiązanie kosztuje - konieczny jest zakup taboru, modernizacja linii i systemów sterowania. (...) My, Koleje Dolnośląskie, popieramy takie inicjatywy - wspieramy merytorycznie prace koncepcyjne, podpowiadamy jak pozyskać dofinansowanie. Nie mamy jednak (na razie) zakopanego złotego pociągu do wykorzystania na takie inwestycje. Zabezpieczeniem finansowania musi zająć się samorząd lokalny. Transport miejski (także kolejowy) to zadanie własne samorządu miejskiego. KD ma inne cele i zadania, nie zastąpi miasta w jego finansowaniu i budowie". No proszę, czyżby nagle zmieniło się stanowisko KD odnośnie kolei aglomeracyjnych? A może jest to spółeczka działająca na żądanie polityków w zależności od tego jak polityczny wiatr akurat zawieje, a nie dla mieszkańców Dolnego Śląska? Koleje Dolnośląskie są finansowane z pieniędzy wszystkich Dolnoślązaków a tymczasem mieszkańców regionu mają w d..., a na uwadze mają tylko dobro wrocławian. Panie Rachwalski, prezesie KD utrzymywany z naszych podatków - wstydź się pan!!!
~black
2016-07-05 22:36:55
z adresu IP: (46.77.xxx.xxx)
Ocena: -5
Zresztą jednocześnie zawieszono połączenia do Jaworzyny Śl. przez Kobierzyce i Sobótkę. Tam było nieco lepiej: do Kobierzyc od Tarnogaju 80 km/h, od Kobierzyc do Sobótki Zach.40-50 km/h ze zwolnieniami. Od Sobótki Zachodniej o ile pamiętam i nie przekręciłem chyba 60 km/h do Świdnicy Przedmieście. Ten ostatni odcinek jest obecnie nieprzejezdny.
~black
2016-07-05 22:31:36
z adresu IP: (46.77.xxx.xxx)
Ocena: -4
ZTCP na odcinku od Sołtysowic przez Kowale do Jelcza było 20 km/h. Niech mnie ktoś poprawi, jeśli poprawiono parametry techniczne linii. W 2000 roku było tak właśnie, kiedy zawieszano połączenia pasażerskie.
~wojo
2016-07-05 21:07:20
z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Ocena: 5
Którego sierpnia? Za rok, dwa? W obecnym rocznym rozkładzie jazdy nie ma śladu o uruchomieniu tej linii! Najbliższa zmiana tzw. korekta będzie 4 września!
~Pukalko
2016-07-05 20:34:12
z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Ocena: -4
Spokojnie, to sa pomysly z lat 70-tych, ktore nigdy nie zostaly zrealizowane. Do Glownego jest blizej i szybciej przez Kamieniec, Czernice i Siechnice. Moze od razu uruchomic takie polaczenie i zobaczyc, ktoe sie lepiej sprawdzi. A moze oba. Z innej beczki: wiemy, ze jest juz pociag do Trzebnicy, ale dlaczego nie jedzie z Brochowa? Czy przedluzenie trasy jest zupelnie niemozliwe? Pozdrawiam.
~Johny
2016-07-05 19:46:44
z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Ocena: -4
Jeśli ta linia zafunkcjonuje, to pół wschodniego Wrocławia będzie się musiało Michalakowi złożyć na jakiś prezent. Przecież kolej dojeżdżajaca że Swojczyc na Dworzec w pół godziny to będzie jakiś kosmos!
~tomasz
2016-07-05 18:03:37
z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
Ocena: -4
No właśnie z Bielan na Psie Pole przez DW.Główny i nagle by było 30 % mniej aut.
~Marek
2016-07-05 17:57:55
z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Ocena: 0
A dlaczego nie stanie na stacji Kowale?
~Marek
2016-07-05 17:54:39
z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Ocena: -1
Jak skończą wiadukt na Swojczyckiej, bo narazie kicha.
~Grześ
2016-07-05 17:48:38
z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Ocena: -9
P. Michalak a co z linią do Sobótki?
Reklama