Polski projekt najszybszego pociągu na świecie powalczy w USA

, na podstawie materiałów prasowych | Utworzono: 2017-04-21 16:52 | Zmodyfikowano: 2017-04-21 16:52
Polski projekt najszybszego pociągu na świecie powalczy w USA - Ilustracje: Hyperloop Poland
Ilustracje: Hyperloop Poland

W kwietniu 2017 firma SpaceX wyłoniła 24 zespoły z całego świata, które będą miały możliwość przetestowania swoich modeli na torze w naturalnych rozmiarach. Polska ekipa cały czas prowadzi zbiórkę, która pomoże spełnić marzenie. Czegoś takiego jeszcze nigdy i nigdzie nie było. Ci, którzy zwyciężą rywalizację, mają dostać zielone światło (i z pewnością pieniądze), by projekty stały się rzeczywistością.

Pisaliśmy o tym już wiele razy. Gdyby udało się go wprowadzić w życie, a wszyscy oczywiście trzymamy za to kciuki, podróż z Wrocławia do Warszawy zajęłaby 23 minut, a z Wrocławia do Szczecina 21 minut. Bez korków, niepotrzebnych przestojów... Sami zobaczcie:

Hyper Poland University Team tworzy prototyp kapsuły Hyperloop. W skład ekipy wchodzi 25 ambitnych, młodych inżynierów z Politechniki Warszawskiej oraz Politechniki Wrocławskiej. Zaprojektowana przez nas kapsuła przypomina swoją sylwetką kształt współczesnych pociągów dużych prędkości. Napędzana silnikami elektrycznymi może poruszać się na kołach, a przy większej prędkości - za pomocą lewitacji magnetycznej. Prędkość projektowa, dla której liczone są wszystkie podzespoły, to 430 km/h natomiast docelowy pojazd może poruszać się z prędkością nawet 1200 km/h.

Dzięki zastosowaniu materiałów stosowanych w przemyśle lotniczym, jak stopy aluminium, magnezu, czy kompozyty węglowe, konstrukcja jest bardzo lekka, a jednocześnie wytrzymała. Dla zachowania bezpieczeństwa wyposażona jest w dwa niezależne od siebie systemy hamowania. Dodatkowo system elektroniczny czuwa nad pojazdem w trakcie jazdy i w razie potrzeby automatycznie uruchamia awaryjne procedury bezpieczeństwa.

Po zawodach kapsuła będzie stanowiła platformę testową do badań nad rozwojem technologii, która znajdzie zastosowanie w pełnowymiarowym systemie operacyjnym.

Więcej informacji TUTAJ.

Reklama

Komentarze (0)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.