Kolejki jak za komuny w Oleśnicy. Za czym stoją do starostwa?

Dorota Kuźnik | Utworzono: 2017-08-21 11:40 | Zmodyfikowano: 2017-08-21 11:40
Kolejki jak za komuny w Oleśnicy. Za czym stoją do starostwa? - zdj. ilustracyjne/wikipedia/public domain
REAKCJA 24
zdj. ilustracyjne/wikipedia/public domain

Tłumy codziennie zbierają się o poranku przed starostwem powiatowym w Oleśnicy. A wszystko po to by dostać... numerek. Tylko z nim będziemy w stanie załatwić swoje sprawy w wydziale komunikacji. Ludzie, by ktoś zdążył ich obsłużyć ustawiają się przed drzwiami od 5 rano:

Choć przed wejściem panuje kultura i nikt w kolejkę nie próbuje się wepchnąć, problem zaczyna się przy biletomacie. Oprócz trwającego godzinami czekania, musimy odbierać też miejsce w kolejce innym - mówią rozczarowani mieszkańcy:

O sprawie wiedzą już urzędnicy, którzy tłumaczą ją sezonem urlopowym. Witold Szydełko - naczelnik oleśnickiego wydziału komunikacji mówi, że to sytuacja sporadyczna:

Władze starostwa zdecydowały jednak, że po nowym roku zatrudnią jeszcze jednego pracownika. Kolejki ma także rozładować nowo powstający oddział w Twardogórze, który przejmie ok. 13 tysięcy potencjalnych klientów.

W odpowiedzi na wiadomość od naszego słuchacza postanowiliśmy się zająć sprawą z Oleśnicy. Pan Piotr pisze: Ludzie chcący załatwić cokolwiek w Wydziale Komunikacji koczują pod Starostwem od godzin wcześnie porannych (przed otwarciem starostwa). Przykładowo gdy Starostwo jest czynne od godziny 7:45 a przychodzimy na godzinę 10 (starostwo czynne do godziny 15:15) w maszynie wydającej numerki nie ma już ani jednego biletu - czyt. "więcej osób nie obsłużymy".

Sprawdziliśmy, wszystko to jest prawdą i jak mówią mieszkańcy - później niż bladym świtem nie ma sensu przychodzić.

Zaraz po tym jak nasza reporterka pojawiła się na sali, odpowiedzi w sprawie udzielił jej naczelnik wydziału Witold Szydełko. Jak mówi - mieszkańcy mają powody do zdenerwowania:

Czy sytuacja się poprawi - na pewno sprawdzimy. Mieszkańcy z resztą obiecali, że jeśli nie to będą dzwonić i informować o sprawie, natomiast wszystkich, którzy nie muszą w wydziale załatwiać niczego pilnie, zachęcamy do odwleczenia sprawy przynajmniej do września.

Reklama

Komentarze (3)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Konrad2017-08-21 16:09:16 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Wszystkich, którzy mają czy będą mieli do załatwienia sprawę w wydziale komunikacji w Oleśnicy zachęcam do rezerwacji biletu z numerkiem online pod adresem http://109.199.26.160/reservation/ Co prawda trzeba zaplanować wizytę tak już do tygodnia wcześniej jeżeli wiemy, że będziemy mieli sprawę do załatwienia np z rejestracją pojazdu itp. Ale wtedy mając taki numerek mamy konkretną datę i godzinę , na którą wchodzimy i dzięki temu nie musimy stać cały dzień w kolejce:) kiedy wybije nasza godzina system automatycznie wywołuje nasz nr zaraz po tym kiedy jest wolne stanowisko. Osobiście sprawdziłem i załatwiłem tak nie jedną sprawę:) Nie wszyscy o tym wiedzą bo widać jak się dziwią stojąc w kolejce, że nagle ktoś przychodzi i system wywołuje jakiś dziwny nr( nr onlin mają inną numercję niż te z biletomatu) i wchodzi nie czekając w kolejce:) Polecam wszystkim, którzy mogą zaplanować wizytę z nieco wcześniejszym wyprzedzeniem.
~Piotr2017-08-23 21:52:31 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Brednie, numerka przez stronę nie można zarezerwować. Wszystko wybrane na najbliższy miesiąc
~petent2017-08-23 11:25:06 z adresu IP: (5.185.xxx.xxx)
Przede wszystkim wyślijcie Swoich pracowników na szkolenia bo nie znają przepisów i narażają Klientów na niepotrzebne koszty, nerwy itd... Tak niekompetentnych urzędników chyba nigdzie jeszcze nie spotkałam.... Dramat to mało powiedziane