Kolejne prace na linii kolejowej Poznań – Wrocław

Na podstawie inf. prasowych | Utworzono: 2017-09-02 17:12 | Zmodyfikowano: 2017-09-02 17:21
Kolejne prace na linii kolejowej Poznań – Wrocław - Fot: Zdjęcie ilustracyjne
Fot: Zdjęcie ilustracyjne

Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizują linię E59 między Czempiniem a granicą województwa dolnośląskiego. Pierwsze prace na odcinku Stare Bojanowo - Kościan rozpoczną się już 3 września. Roboty będą tam prowadzone na torze nr 1, przy utrzymaniu ruchu pociągów po torze nr 2. W ramach modernizacji w Kościanie na ulicy Młyńskiej i Gostyńskiej wybudowane zostaną dwa wiadukty kolejowe, a na ulicy Wyzwolenia przejście podziemne. Wyremontowane zostaną również stacje Kościan i Stare Bojanowo, na których znajdą się nowe wiaty i ławki, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz udogodnienia dla osób z ograniczoną mobilnością. Bezpieczeństwo podróżujących ze stacji w Starym Bojanowie zwiększy budowa nowego przejścia podziemnego na perony. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmodernizują na tym odcinku 4 przejazdy kolejowe, które zostaną dostosowane do osiągania przez pociągi osobowe prędkości 160 km/h. Odnowione zostaną także dwa mosty kolejowe nad Kanałem Kościańskim. W październiku rozpoczną się prace na stacjach Leszno, Stare Bojanowo i Kościan a od listopada na torze nr 2 odcinek Korzeńsko – Rawicz oraz na stacjach kolejowych: Rawicz, Bojanowo. Pojawią się nowe wiaty, ławki oraz lepsze oświetlenie. Efektem modernizacji obiektów będzie także czytelne oznakowanie oraz nowy system informacji pasażerskiej. Stacje będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. W listopadzie ruszą także prace na torze nr 1 na odcinku Bojanowo – Leszno.

Zakończenie robót budowlanych planowane jest na 2020 rok. W wyniku modernizacji podróż na 70-kilometrowym odcinku Czempiń – granica województwa dolnośląskiego będzie o 20 minut krótsza. Nowe tory umożliwią przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do 160 km/h oraz pociągów towarowych z prędkością do 120 km/h. Modernizacja 24 przejazdów kolejowo-drogowych, budowa 4 wiaduktów kolejowych i 3 wiaduktów drogowych, wykonanie 5 przejść podziemnych oraz montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem wpłyną na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa na tym odcinku. Całkowity koszt projektu to ponad 1,5 mld zł, z czego około 1,2 mld zł pochodzi ze środków Unii Europejskiej.

Reklama

Komentarze (2)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~wet2017-09-03 00:00:46 z adresu IP: (46.169.xxx.xxx)
a co dopiero droge wroclaw -trzebnica- poznan........robia robia i beda robic lat 100 , to jest dopiero tragedia i zaqcofanie i nic nie ruszone prawie do trzebnicy 2h w tym syfie
~xxx22017-09-02 19:26:43 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Ile lat można remontować kawałek linii kolejowej za kasę z unii Europejskiej? program Apollo trwał krócej niż będzie remont linii od Wrocławia do Poznania. To tylko świadczy o słabości organizacji.