Apele nie pomagają. To ciężarówki blokują ruch na A4? [FILM]

Radio Wrocław | Utworzono: 2017-10-19 15:50 | Zmodyfikowano: 2017-10-19 15:50
Apele nie pomagają. To ciężarówki blokują ruch na A4? [FILM] -

Generalna Dyrekcja Dróg we Wrocławiu od września prowadzi remont na odcinku między Karwianami a Brzezimierzem. Kierowcy muszą liczyć się utrudnieniami przynajmniej do końca października.

- Powodem bardzo długich zatorów zwłaszcza od Brzezimierza w kierunku Wrocławia, jest nie tylko remont i spory ruch. Były zgłoszenia, że ruch wstrzymują stojące na jednopasmowej jezdni ciężarówki. Kierowcy dzwonili z informacją, że są świadkiem, jak kierowca samochodu ciężarowego kręci tzw. pauzę - z przodu jest wolne miejsce, z tyłu - kilkukilometrowy zator - mówi Magdalena Szumiata z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Korki na A4 przez kierowców ciężarówek, którzy "kręcą pauzę"? Apel GDDKiA

Zobacz materiał nadesłany dziś przez naszego słuchacza:

Kierowcy muszą w ciągu dnia robić sobie przerwy jeździe i korzystać z obowiązkowego odpoczynku w slangu nazywanym "kręceniem pauzy". Normę minut przeznaczonych na postój część z nich wyrabia tymczasem w korkach, potęgując ich długość.

- Pozostaje nam apelować do kierowców ciężarówek, by nie wykorzystywali zatorów na autostradzie, do wykonywania przymusowych przerw - dodaje Magdalena Szumiata.

Przypomnijmy, że wprowadzono zakazy wyprzedzania dla samochodów ciężarowych od węzła Brzeg do Brzezimierza i w drugą stronę na całym remontowanym odcinku.

Reklama

Komentarze (37)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~dziecko we mgle2017-10-20 11:15:40 z adresu IP: (83.22.xxx.xxx)
Tiry blokują A4....Blokują dzień i noc,mają w nosie kodeks.Tylko skamerowanie całej trasy pomoże w utrzymaniu porządku.To wiedzą ludzie z branży ale nie ma na to kasy czy chęci?
~kkk2019-02-08 16:08:42 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Polscy kierowcy na zachodzie jezdza inaczej (bezpieczniej) niz w Polsce. Tu maja wszystkich i wszystko za nic. Tiry na tory i bedzie spokoj!!
~Kierowca2017-10-20 16:34:01 z adresu IP: (83.137.xxx.xxx)
W calej europie wszedzie tam gdzie tworza sie zatory buduje sie dodatkowy pas a nie wstawia kamery czlowieku z branzy ;)
~To masz2017-10-20 05:59:26 z adresu IP: (217.96.xxx.xxx)
Nie blokowanie tylko wyprzedzanie. Blokuja od czasu do czasu na zwezce do jednego pasa. Widac jakie (Asy) pracuja w GDDKIA.
~Kierowca2017-10-19 22:20:24 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Filmik pokazuje wyprzedzanie a nie pauzę na autostradzie jak jest w tytule artykułu. Kierowca ciężarówki rusza z domu w niedzielę wieczorem albo zaraz po północy i wraca w piątek oczywiście ten co pracuje w transporcie krajowym. Czy jest ochotnik do podpisania umowy oczywiście najniższej krajowej i pracować 3 dni po 15 godzin i 2 dni po 13. Brak bezpośredniego dostępu do toalety lazienki. Odpowiedzialność za wszystko i kary za nieuwagę i pomyłkę. A najważniejsze jest to że taka rozłąka z rodziną ma trwać do 65-tego roku życia.
~NoI2017-10-20 07:18:21 z adresu IP: (185.186.xxx.xxx)
Mi praca nie pasowała, to zmieniłem. Złe Ci jako kierowca, to poszukaj innej roboty. Narzekasz ze najńizsza krajowa? Zatrudnij się na miejscu w byle sklepie :) A jak nie masz innego wyboru bo tylko to umiesz to.... sorry, ale trzeba się było uczyć za młodu zamiast zbijać bąki :)
~W czym problem 2017-10-19 22:41:46 z adresu IP: (185.122.xxx.xxx)
Zmuszał kto? Jest nakaz bycia zawodowym kierowcą?
~Wroclawiak2017-10-19 22:01:44 z adresu IP: (85.195.xxx.xxx)
Zwykly brak szacunku typu "ja mu pokaze" co to jest przedszkole? tasujecie sie tymi tirami bo ten na prawym ma kaganiec 89 a ten co wyprzedza 90 co to jest? czemu ten na prawym nie przychamuje ile straci? zlosliwy narod i tyle jeden na drugiego w d***e i tacy jestesmy oby tak dalej ja nie bede oszczedzal mikrofonu swojego cb i to dosadnie za takie CEBULARSTWO ! DOROSLE DZIECI !
~Terrier2017-10-20 06:52:44 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Jedź kolego do Włoch a zobaczysz jak bardzo znaczy zakaz ,zwlaszcza na południu Włoch
~Jaro2017-10-19 21:59:12 z adresu IP: (51.175.xxx.xxx)
A ja jestem za tym aby do samochodów, jakichkolwiek firmowy zamontować tachografy. A kategorie b co pięć lat badania i psychotesty.
~Kierowca2017-10-19 22:25:43 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Wystarcz dać każdemu auto które ma jakieś 11 koni na jedną tonę o kagańcu nie wspomnę. Średnio 440 koni i 40 ton całości Wtedy pisali by inaczej
~Normalny kierowca2017-10-19 21:00:40 z adresu IP: (81.40.xxx.xxx)
Powinni zabierać tirowcom prawo jazdy za takie cyrki. Myślą, że wszystko im wolno, mają za nic kierowców aut osobowych a powodują najwięcej wypadków swoimi niebezpiecznymi zachowaniami, takimi jak: gwałtowne zajeżdżanie drogi, blokowanie lewego pasa, oglądanie filmów na laptopach w czasie jazdy, to tylko niektóre z ich nietypowych zachowań. Z racji prowadzenia tak dużych pojazdów stwarzają ogromne zagrożenie swoim brakiem odpowiedzialności i braku odpowiedniego przeszkolenia.
~Andreas2017-10-20 08:57:27 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Ciekawe ze nikt nie pisze o kierowcach osobowe co zmieniają pasy z lewa na prawy i odwrotnie, o tym ze wjeżdżając tuż przed tira a już jazdę na zamek interpretują wyjątkowo pod siebie bo dzwony ten zamek jeden na cztery. Aby komuś coś zarzucać trzeba samemu być wporzadku.
~Jaa2017-10-20 04:53:26 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Normalny Kirowca co do odpowiedzialnosci to mamy spora odpowiedzialnosc na glowie,a o przeszkoleniu nie wspomne.Nie jest tak ze wsiadasz i jedziesz.Nie ukrywam ze jest jakis procent kierowcow co sa kometnymi burakami,ale nie mozna wzucac wszystkich do jednego worka.
~waldi2017-10-19 21:26:47 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Te miszczu poczytaj statystyki kto powoduje najwiecej wypadkow a pozniej sie wyjątrzaj...duzo lzej by bylo na drogach jak by na kat.B tez byly psychotesty...
~Kierowca2017-10-19 21:14:52 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Jestem tez kierowca sam. ciezarowego. Nie twierdze ze blokowanie lewego pasa czy wyprzedzanie jadac km szybciej jest ok. Ale kolego zastanow sie nad tym co piszesz. Moze sprawdzic statystyki jesli masz ochote. Z tego co mi wiadomo to wypadki spowodowane przez sam. ciezarowe i jego kierowcow to jest tylko okolo 10 procent. Tak ze kolego jak nie wiesz do konca jak jest to nie pisz gupot. A to ze ulamek kierowcow robi roznego rodzaju glupoty to nie musi swiadczyc odrazu o wszystkich. Pozdrawiam
~Driver2017-10-19 20:44:00 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
W ogóle nie ma rozmowy. Wokół Wrocławia wygenerowany jest obecnie taki ruch, że na odcinku Wroclaw- Wrocław Wsch. powinny być trzy pasy ruchu w każdą stronę.
~Jet2017-10-19 20:39:21 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Bardzo mądre głowy opracowały koncepcję ruchu podczas prowadzonego remontu... Czapki z głów. W Czechach i Austrii da się to zrobić z głową, tylko nie w Polsce. Tam ruch idzie dwoma pasami- w jedną stronę awaryjny i prawy, a w drugą rozdzielony- lewy i awaryjny po stronie remontowanej. Takie rozwiązanie na pewno by pomogło rozładować korki, nawet w przypadku gdyby ktoś aktualnie kręcił pauzę.
~driver2017-10-19 20:27:35 z adresu IP: (193.106.xxx.xxx)
Sam jestem kierowcą ciężarówki, ale to co odstawiają młodziki na ciężarówkach to się w pale nie mieści, ja mam kaganiec ustawiony na 88km/h, na A 4 widzę że lewym idzie Skakanka, ale coś mu długo schodzi, w końcu zbliżył sie, za sterem młodzik, pewno jego autko ze dwa km/h było szybsze, ( przyblokował lewy ) żebym nie zwolnił długo by mu te wyprzedzanie zeszło, nie tylko wśród osobowych są oszołomy,ale i na ciężarówkach też ich nie brakuje.
~Kierowca2017-10-19 21:17:57 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
To jak idzie o te dwa oczka szybciej to Ty zwolnij też o dwa oczka w dół i daj mu jechać tam gdzie chce a nie będziesz pisał głupoty.... A dziś jechałem ta super autostradą a4 stary szofer peleton prowadził 75 w porywach do 80 to mnie chciało potargac. Nie po to siedzę tydzień w budzie z dala od rodziny i wracam płatna autostradą żeby jakiś kierowca sobie po płaskim na powrocie oszczędności robił.... Niech dyma alternatywna trasa a tym co chcą jechać pozwoli jechać....
~kierowca2017-10-19 20:54:48 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
nie,żebym bronił młodych bo każdy był kiedyś młody,ale jak ja widzę że dochodzi mnie ciężarówka to dosłownie wystarczy zejść ze dwa oczka na 10/15 sekund i spokojnie wystarczy żeby szybszy wyprzedził,a tu co niektórzy robią odwrotnie ,więc przemysł co jest lepsze ,pozdrawiam????
~trucker2017-10-19 19:19:08 z adresu IP: (37.72.xxx.xxx)
co do tego filmiku "to żes błysnął kunsztem filmowym. Tylko pozazdroscić geniuszu!
~Komentarz został usunięty2017-10-19 20:39:56 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Sebastian2017-10-19 18:50:10 z adresu IP: (193.0.xxx.xxx)
Ja stane w obronie kierowcow ciezarowek, ludzie odwalaja kawal ciezkiej roboty, a i tak wszyscy na nich narzekaja, faktem jest ze kierowcy osobowek nie wiedza jaki (moze byc!) mandat za przekroczenie czasu pracy moze dostac kierowca, dlatego ja sie wcale nie dziwie ze jak musza to kreca pauze. Ale fakt jest taki ze w tym przypadku A4 Katowice-Zgorzelec to jest porazka, jest to trasa tranzytowa przez Polske i gdyby dodac na niej 3 pas w miejsach gdzie jest to mozliwe, kierowcy ciezarowek mogli by sobie spokojnie wyprzedzac i nie powodowali by zatorow, proponuje zeby projektacji drog w Polsce wybrali sie na wycieczke za Niemiecka granice i zobaczyli jak wyglada autostrada.
~Sebastian2017-10-19 20:13:34 z adresu IP: (193.0.xxx.xxx)
Kolego MAN porownaj nasza A4 do Niemieckiej drogi, czy zdaza sie ze w Niemeczech na autostradzie np. ktos nie wybuduje pobocza? Bo taki mamy przyklad ze droga od Wroclawia przez dlugi czas nie ma pobocza! Malo filmow na Youtube jak ktos pcha samochod do jednej z tych cudownych wysepek awaryjnych prawym pasem? Faktem jest to ze pauzy na samym zwężeniu nie popieram, ale jak to zawsze bywa ze sa kierowcy i szofery, na tych drugich brak slow :/
~MAN2017-10-19 19:21:07 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Jak widzę lub słyszę, ze ktoś chwali niemieckie autostrady to nie mogę oprzeć się wrażeniu, ze nigdy nie był lub bardzo mało jeździ po Niemczech.. a co do pauzowania na A4.. tydzień temu stałem w korku z tego powodu, kierowca czerwonej Premiumki wyzamykal się w pojeździe i na wszelkie reakcje innych chwalił się środkowym palcem. Zgłoszenie na Policję nie pomogło bo zanim sprawa nabierała mocy prawnej aby Panowie przyjechali, pauza zdążyła się wykręcić.
~LKW Fahrer2017-10-19 19:05:43 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Jestem na tak.
~Jedyny2017-10-19 18:58:12 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
~maclor2017-10-19 18:43:33 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Zakaz wyprzedzania... tak, dobre sobie. Codziennie są wyścigi TIRów, zakaz jest notorycznie łamany.
~gość2017-10-19 20:39:02 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Zapewne autor jeździ nie "naginając" przepisów .To tylko inni to robią
~max2017-10-19 16:46:21 z adresu IP: (91.192.xxx.xxx)
a co do apelu każde przekroczenie jest karane mandatem więc w imie czego kierowca ma być samarytaninem
~tomasz2017-10-19 20:22:45 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
AS to janusz kierownicy nie ma zagarka żeby zaplanowac wczesniej pauze ?? Może zjechać na postój np 10 minut wczesniej na jakąs stacje czy MOP. Ja jestem za tym żeby im za takie numery lejce np na 6 miesięcy zabierali.
~Cogito2017-10-19 19:47:00 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
a w imie czego społeczeństwo ma dokładać do interesu janoszom biznesu i ich pracownikom mającym wszystkich i wszystko gdzieś, bo "oni ciężko pracują" -tak jakby inni cięzko nie pracowali, "bo gdyby nie ciężarówki, to byście nic nie mieli w sklepach" -w normalnym kraju, rozwijane są również inne gałęzie transportu..., "bo ITD się uwzięła" -i na razie się obijają, jakby się za was porządnie wzięli, to nie brakowało by 100k "zawodowców" tylko 200k albo więcej nieuków musiałoby sobie znaleźć inne zajęcie a do nowej roboty tylko na piechotę albo komunikacją zbiorową, bo tyle są warte w praktyce "kompetencje" osób niedbających o bezpieczeństwo i zasady współżycia społecznego.
~Komentarz został usunięty2017-10-19 19:31:45 z adresu IP: (178.78.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~ZxxZ2017-10-19 19:30:19 z adresu IP: (178.78.xxx.xxx)
We Francji karają już nawet za 1 minute a kary zaczynaja się od 100e (można skontrolować do 28 dni wstecz) także nie dziwić się skad takie zachowanie bo nikt nie chciałby oddać połowe swojej wypłaty jak nie więcej bo jakiemuś pajacowi w osobówce się śpieszy a zarząd dróg nie potrafi się zorganizować. Proponuje rozeznać sie w temacie a nie cwaniaka bez wiedzy udawać.
~max 2017-10-19 16:45:19 z adresu IP: (91.192.xxx.xxx)
Bo przepis mówiący o przerwie minimum 30 min po 4,3 pracy jest źle zrobiony i tyle powinno być minimum 30 min ale między 4 a 5 godz pracy czyli przerwa może zacząć się w 1 minucie jak i 60
~itb12017-10-19 19:12:54 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Niemasz bladego pojęcia o czasie pracy i odpoczynku kierowcy więc niewypowiadaj sie proszę. Obowiązkowa przerwa po 4h30min wynosi 45min ani minuty krócej, po nastepnych 4h30min obowiązuje odpoczynek dzienny, chyba że ktoś ma chęć jechać dalej to robi kolejne 45min i jeszcze 1h może jechać, a potem niema zmiłuj odpoczynek dzienny lub dobowy rożnie to nazywają.