Michał Jaros podsumowuje akcję Zielone Światło dla Wrocławia

Piotr Kaszuwara | Utworzono: 2017-11-21 15:40 | Zmodyfikowano: 2017-11-21 15:40
Michał Jaros podsumowuje akcję Zielone Światło dla Wrocławia - fot, mat. prasowe
fot, mat. prasowe

Zielone światło dla Wrocławia. Poseł Nowoczesnej w ciągu ostatnich kilku miesięcy rozmawiał z mieszkańcami 27 wrocławskich osiedli i otrzymał blisko 200 uwag i propozycji, a dzisiaj podsumował swoją akcję, która ma na celu zmniejszenie korków w stolicy Dolnego Śląska. Zdaniem polityka aby to zrobić, trzeba między innymi wybudować we Wrocławiu kilka wiaduktów, szczególnie przy korkujących się wyjazdach z miasta.

- Nowe inwestycje - dokończenie śródmiejskiej obwodnicy Wrocławia, budowa siedmiu nowych tras tramwajowych - na Ołtaszyn, Jagodno, Maślice, oraz rozbudowa systemu park&ride - wylicza Jaros.

Michał Jaros nie chciał na razie zdradzać, czy jego program to element zbliżającej się kampanii wyborczej na prezydenta miasta.

Pomysły zawarte w programie Zielone Światło dla Wrocławia mają być dyskutowane na sesji Rady Miejskiej w grudniu. Za pośrednictwem radnych z macierzystej partii, którzy współrządzą Wrocławiem. Poseł Nowoczesnej chciałby, by chociaż część z jego postulatów trafiła w ten sposób pod obrady przy okazji sesji dotyczącej budżetu Wrocławia na 2018 rok. 

Spytaliśmy posła Jarosa również o to, ile będzie kosztować realizacja wszystkich pomysłów zawartych w programie Zielone Światło dla Wrocławia. Precyzyjnych wyliczeń nie ma, ale wiemy, że koszt budowy jednej estakady to około 15 mln złotych, co daje w sumie 75 mln, a więc więcej, niż według założeń magistratu ma np. łącznie wynosić Wrocławski Budżet Obywatelski oraz nowa forma wsparcia kreatywności Rad Osiedli.

Jak dodaje Michał Jaros cześć z tych inwestycji mogłaby być sfinansowana między innymi ze środków Wrocławskiego Związku Metropolitalnego. Pieniądze z tego miejsca mogłyby posłużyć np. na budowę parkingów park and ride w aglomeracji. Resztę projektów trzeba byłoby wpisać między innymi do Wieloletniego Planu Finansowego miasta.

- Stworzenie tego wszystkiego wymaga czasu. Oczywiście, że nie da się tego zrobić w rok. Potrzeba co najmniej kilku lat - podsumowuje Michał Jaros.

Czytaj więcej o budżecie miasta:

Znamy szczegóły budżetu Wrocławia na 2018 rok

Zielone światło dla Wrocławia. Michał Jaros przedstawił swoje pomysły na to, jak usprawnić ruch w mieście

Reklama

Komentarze (10)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Komentarz został usunięty2017-11-26 02:58:12 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Dynamiczny i nowoczesny:)2017-11-22 23:45:11 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Kolejny nie zauważający znaczenia kolei. Na pohybel z nim.
~katarzyna2017-11-22 14:48:20 z adresu IP: (46.171.xxx.xxx)
Większość przedstawionych planów podoba mi się, zobaczymy jak będzie z ich wcieleniem w życie.
~Endy2017-11-22 14:34:25 z adresu IP: (79.163.xxx.xxx)
Eh, kolejna osoba, która stara się ludziom wmówić, że organizowanie transportu w tak dużym mieście to prosta sprawa, wystarczy dać mu tylko rządzić - nie, to nie jest prosta sprawa, to bardzo skomplikowany wieloletni proces, kosztujący miliardy złotych.
~wyborca2017-11-21 17:26:40 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Ten Pan miał 8 lat żeby się wykazać. I co ?, wielkie nic. Teraz w kółko serwuje nam kiełbasę wyborczą. Ja już dziękuję. nie łykam.
~dam2017-11-21 16:48:55 z adresu IP: (89.70.xxx.xxx)
No i w końcu ktoś się zajmuje tematyką korków w tym mieście, jeśli nada tym ton kampanii to dobrze, może dzięki temu jazda po tym mieście będzie znośniejsza.
~Janek2017-11-21 16:44:02 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Czy to jest realny plan? Czy tylko obietnica wyborcza? Poza tym podoba mi się, że kampania toczy się wokół spraw i tematów, problem zamiast PiS i antyPiS, jak to robi S Hetyna. Ciekawe, co jeszcze Jaros przedstawi????
~Cykady2017-11-21 16:34:46 z adresu IP: (194.181.xxx.xxx)
Oczywiście, że nie da się tego zrobić w rok. Ale jeśli nie zacznię się planować i wdrażać już dziś pewnych rozwiązań, to za kilka lat będziemy nadal w tym samym miejscu. Dla mnie pomysł ok - spójny i konkretny.
~Filip2017-11-21 15:12:10 z adresu IP: (78.133.xxx.xxx)
Nowoczesny ignorant roku
~halo2017-11-21 14:48:33 z adresu IP: (195.210.xxx.xxx)
Ale mamy mądrych polityków - tylko, że nie są menadżerami od zdobywania pieniędzy na swoje pomysły. To wie każdy uczeń szkoły ponadpodstawowej.