Okrąglica odcięta od świata

Marta Koronowska, MK | Utworzono: 2018-01-15 12:09 | Zmodyfikowano: 2018-01-15 12:09
Okrąglica odcięta od świata - Fot. Pixabay (zdjęcie ilustracyjne)
Fot. Pixabay (zdjęcie ilustracyjne)

 - Jest nas tutaj mało, ale kolej jest potrzebna- mówi jedna z zaniepokojonych mieszkanek.

-Liczba pasażerów korzystających z pociągów była bardzo mała - tłumaczy Wojciech Zdanowski, Dyrektor Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego.

W ciągu tygodnia z 64 pociągów zatrzymujących się w Okrąglicy,korzystało od 2 do 8 osób. Na chwilę obecną nie ma informacji o alternatywnym transporcie dla mieszkańców, ale Urząd zapowiada, że zainteresowanie będzie badanie na całej linii między Żarami, a Węglińcem.

Reklama

Komentarze (20)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Dolnoslazak2023-02-23 18:25:37 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Puścić na Polskie tory konkurencje ,z Czech i Niemiec I zaraz zobaczymy, ta nieoplacalnosc obsługi tej stacji i wielu innych ,jak i lini kolejowych na Dolnym Śląsku i województwach ościennych Wszystkiemu jest winny, urzedniczy beton kolejowy Przecież takie Polregio i IC ,by najbardziej straciły na otwarciu torów, dla przewoźników z zagranicy I dlatego ,jest ,jak jest..
~Komentarz został usunięty2020-10-08 17:53:11 z adresu IP: (211.209.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-10-05 15:11:20 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Kulejarz2018-07-02 11:14:33 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Tak właśnie działa w Polsce urzędnicza kolejowa patologia, po za okradaniem i hurtową likwidacji linii kolejowych oni nic nie potrafią zrobić,. W Japonii kolejarze pracujący dla spółki Koleje Hokkaido zatrzymywali pociąg na przystanku, by mogła do niego wsiąść jedna uczennica. Przez 3 lata kolej nie zdecydowała się na likwidację stacji z uwagi na dobro tej pasażerki . Niestety w Polsce jest to NIE możliwe mając u władzy na kolei takich pachołków którzy tylko likwidują i kradną, tam w zarządach powinni zasiadać ludzie którzy kochają kolej, przynajmniej 10 razy się zastanowią zanim zlikwidują daną linię kolejową. Dodam że te spółki na kolejach powinni zostać natychmiastowo zlikwidowane to jest nic innego jak marnotrawstwo pieniędzy które na utrzymanie torów idą na utrzymanie tych spółek. Zobaczcie jaki bałagan jest na dworcu kolejowym w Wrocławiu, przychodząc na stację pół godziny wcześniej przed odjazdem pociągu nie jesteś w stanie kupić biletu, mało tego do informacji kolejowej tworzy się kolejka z 20-40 osób, tragedia jak ci pachołki rządzą tą koleją.
~Komentarz został usunięty2018-01-25 09:51:03 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-01-24 19:54:20 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-01-24 19:46:10 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-01-24 19:39:00 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-01-24 18:59:09 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-01-24 18:52:13 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-01-24 18:47:16 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-01-24 18:38:02 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~wałbrzyszanin2018-01-15 16:59:45 z adresu IP: (37.232.xxx.xxx)
W Wałbrzychu Fabrycznym też wiele pociągów KD nie staje mimo, że wsiada dużo więcej ludzi a stacja znajduje się najbliżej centrum Wałbrzycha. Bo dla Kolei Dolnosląskich ważniejsze niż transport dla mieszkańców jest to, że można pochwalić się w mediach, że pociągi jeżdżą 3 minuty krócej niż wcześniej.
~Andre2018-01-15 20:24:57 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Na temat KD nie będę się wypowiadał szkoda slow czekały do wyborów zlikwiduja urząd marszałkowski KD przejdą pod urząd wojewódzki i będą chodzi jak zegarki
~Fred2018-01-15 10:29:34 z adresu IP: (46.5.xxx.xxx)
W odległej o zaledwie kilkanaście kilometrów od Okrąglicy Saxoni, też kursują pociągi. Przystanki o małej frekwencji są przystankami "na żądanie". Tzn. pociąg zwalnia do 30 kmh a tylko jeśli są pasażerowie to się zatrzymuje. Może to jest wyjście z sytuacji?
~w Czech tez tak jest2018-01-15 11:59:08 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
jedziesz pociagiem nasikasz guzik i pojawia sie zastajeme , pociag zblizajac sie do stacji ma ok 30kmh tak aby na zadanie stojacego na przystanku, pionowy ruch reka, sie zatrzymac
~Mieszkanka Okrąglicy2018-01-15 10:20:15 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Faktem jest, że mieszkańcy nie korzystali z pociągu często. Powodem nie jest jednak to, że pociąg nie był im potrzebny, lecz po prostu bardzo mała ilość mieszkańców. W tym momencie nie ma żadnej alternatywy. Jeśli ktos nie ma auta lub prawa jazdy, pozostaje mu tylko jazda rowerem. A trzeba dodać, że we wsi nie ma lekarza, nie ma sklepu, nie ma zupełnie nic.
~xxx22018-01-15 09:57:07 z adresu IP: (194.11.xxx.xxx)
Jesli pociag i tak jedzie, to co za problem zeby sie zatrzymywal? Chodzi tylko o kase, bo PKP PLK sabie zada za zatrzymanie na stacji oplaty!!!
~Ross2018-01-15 07:39:31 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Polska to bardzo dziwny kraj, w którym nic się nie opłaca. Nie potrafię zrozumieć tego fenomenu, ludzie płacą podatki, a nawet tak podstawowy środek lokomocji jak pociąg jest im odbierany. To niech zamiast 64 pociągów, zatrzymuje się kilka.
~Komentarz został usunięty2018-02-18 13:37:27 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty