MSWiA: Podwyżki od 1 maja dla policjantów

dwie, PAP, MSWiA | Utworzono: 2018-03-27 14:21 | Zmodyfikowano: 2018-03-27 14:55
MSWiA: Podwyżki od 1 maja dla policjantów - (fot. archiwum Radia Wrocław)
(fot. archiwum Radia Wrocław)

Kolejne podwyżki – dla wszystkich funkcjonariuszy, a także pracowników cywilnych służb zaplanowano od 1 stycznia przyszłego roku. Policja otrzyma ponad 98 milionów zł. Wzrost uposażenia zasadniczego obejmie ponad 110 tys. funkcjonariuszy, w tym m.in. prawie 75 tys. policjantów.

Dzięki niej funkcjonariusze mają zarabiać średnio o ponad 800 zł więcej niż w 2015 r., a wynagrodzenia pracowników cywilnych wzrosną średnio o 750 zł.

ZOBACZ: Ile zarabia policjant na Dolnym Śląsku? Znamy stawki

Według informacji MSWiA, od 1 stycznia 2017 r. uposażenie funkcjonariuszy wzrosło średnio o 253 zł, a pensje pracowników cywilnych przeciętnie o 250 zł.

Związki zawodowe mundurowych domagają się podwyżek pensji

Podwyżek o 650 zł dla funkcjonariuszy i powrotu do poprzedniego systemu emerytalnego, który pozwalał im na wcześniejsze przejście na emeryturę, domagają się związki zawodowe działające w służbach mundurowych - poinformowała Federacja Związków Zawodowych Służb Mundurowych.

Związki zawodowe chcą, aby jeszcze w tym roku funkcjonariusze otrzymali 650 zł podwyżki. Kolejnym postulatem jest powrót do systemu emerytalnego z 31 grudnia 2012, kiedy to funkcjonariusze mogli szybciej przechodzić na emeryturę - poinformował we wtorek na konferencji prasowej Federacji Związków Zawodowych Służb Mundurowych Marcin Kolasa.

POSŁUCHAJ: Pół tysiąca wakatów w dolnośląskiej policji

Podkreślił, że żądanie podwyżki to bardzo ważny postulat. Przypomniał, że system emerytalny, powrotu którego domagają się związki zakładał, że funkcjonariusz musi mieć tylko limit wysługi w danej służbie do 15 lat. Natomiast od 1 stycznia 2013 zwiększono czas wysługi w służbach do 25 lat oraz limit wieku do 55 lat.

Reklama

Komentarze (108)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~nic nie rozdzieli nas2018-04-05 18:23:40 z adresu IP: (185.189.xxx.xxx)
zapraszam https://raddle.me/f/News/28645/jebac-kurwe-policje-fuck-tha-police
~qwe2018-04-02 16:54:50 z adresu IP: (178.42.xxx.xxx)
Chu....j w du...pe policji
~Xxx2018-04-13 15:45:25 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
~Marian17 2018-04-01 09:08:41 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
No to teraz, prawdziwym rarytasem będzie referent w OPP. Liniówka i max dodatki. Jaka będzie tam różnica między 3a 4 grupą??? Śmieszna, z resztą już teraz taka jest. Będzie się opłacać brać tyle obowiązków, dla niecałej 100 różnicy??? Być przeganianym i być wycieraczką przełożonych??? W imię czego??? Tak jak się wszyscy kiedyś śmiali z OPP, że zomole itp. , tak teraz się wszystkim oczy otworzą. Miałem takiego jednego kiedyś - 6 grupa w Miejskiej, świetnie wyszkolony instruktor z Grupy realizacjnej, duże doświadczenie i co???? 500 zł dodatku, a ja, jako referent w OPP, na skromnej 3 grupie 420. Więc o czym my mówimy??? Zobaczycie, że ludzie będą do OPP walić oknami, z wyjątkiem tych, którzy mają odpowiedni " żagiel " za plecami i wiadomo, że będą mieli utorowaną karierę w terenie. I ja kończę służbę, kładę notatnik do szafy i mnie nic nie obchodzi, nie zabieram papierów do domu, bo terminy gonią. Oczywiście szanuję ciężką pracę kolegów z terenu, ale pytanie, w imię czego??? Jaka będzie różnica w emeryturze??? Żadna.
~Tak sobie myślę...2018-04-01 18:56:44 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
W niczym mi to nie przeszkadza,że młodzi policjanci mogliby zarabiać tyle co ja. Przecież ja na tym nic nie stracę. To,że nam było ciężko dostać wyższą grupę,wcale nie oznacza,że młodym też ma być ciężko. Chyba o to chodzi,żeby policjanci mieli lżej. Młodym nie ma czego zazdrościć.Nie mają praw do emerytury po 15 latach.Poza tym wcale nie jest powiedziane,że na 3 grupie pracują młodzi policjanci. Czasami na 3 grupie tkwi się bardzo długo. Nie zapominajmy też,że ci na 3 grupie wykonują taką samą pracę jak ci na 5 grupie. Przynajmniej tak jest w dochodzeniówce,nikogo nie obchodzi jaką masz grupę,dostajesz spraw i dyżurów tyle co reszta.Stopnie w terenie nie robią różnicy.Czasami naczelnicy zapominają jakie stopnie mają ich podwładni,bo stopnie w korpusie sierżantów czy aspirantów niewiele się różnią. Poza tym zazdrościć komuś 100zł to chyba zwyczajnie nie wypada.Może w prewencji między 3a 5 grupą jest jakaś różnica jeżeli chodzi o zakres obowiązków i odpowiedzialności,ale w dochodzeniówce żadna. I nie jest wcale powiedziane,że ten kto ma 5 grupę,ma więcej służby od tego na 3 grupie. Nie wszyscy przełożeni dzielą grupy kierując się stażem służby. Nie mówiąc o kierowaniu na kursy oficerskie.Nie zazdrośćmy sobie na wzajem,bo na I linii wszyscy zarabiają mniej niż na to zasługują. Kibicujmy lepiej związkom zawodowym,żeby z rozmów z rządem wyszli z tarczą,a nie na tarczy. Chyba chodzi o nasz honor.Jałmużna to dla żebraków,a nie dla policjantów.
~Tom2018-04-01 17:12:50 z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
Niech wszyscy wracają na te 3 grupy jak tak jest okropnie ,droga wolna:):)ja z checią wskocze na wyższą jesli znajdzie sie miejsce. Jesli ktos ma problem to zawsze sie znajdą inni chętni;)
~Michał 2 grupa2018-03-31 21:00:11 z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
A mi zostały 34-lata do emerytury...mam 2 lata stuzby i 50 zl dodatku i pozdrawiam tych wszystkich co narzekają...
~żartujesz?2018-03-31 23:07:35 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ty jesteś w najlepszej sytuacji.Policja nie zdążyła Ci jeszcze zmarnować życia.W te pędy przenoś się do wojska. Jest jeszcze wiele innych lepiej płatnych miejsc pracy,np kierowca w komunikacji miejskiej.Młody człowieku nie grzesz.Idź do lepszej pracy,studiuj zaocznie,jeśli jeszcze nie masz studiów i zmieniaj swoje życie,a nie jak ciele gap się dalej na malowane wrota i czekaj aż ktoś inny zmieni Twoje życie.Rusz się.
~Tak sobie myślę...2018-03-31 20:43:37 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Poczekajcie.W projekcie jest mowa o tym,że 202zł brutto dla 2-3 grup i 102zł dla 4-5 grup. Jest także mowa o tym,że będą brać pod uwagę lata służby. Na tej samej grupie będą różne kwoty podwyżki w zależności od lat pracy.Tylko wydaje mi się,że to i tak będą kosmetyczne różnice Niemniej jednak to jest dopiero projekt.Związki twierdzą,że nie jest jeszcze za późno i będą domagać się większych podwyżek. Związki chcą 650 zł na głowę, ministerstwo proponuje 100-200zł brutto. Może spotkają się pośrodku.Może się dogadają. Lekarzy wysłuchali,to może i policjantów wysłuchają. Na chwilę obecną proponowana przez ministerstwo kwota jest przerażająca.
~Jarro2018-03-31 19:59:17 z adresu IP: (83.7.xxx.xxx)
Starałem się, wykonywałem wszystkie polecenia i rozkazy. Po 24 latach służby nagroda czyli awans na 5 grupę. Dołożyli mi jeszcze więcej obowiązków. I co równają nas z 3 grupą. To w takim razie dziękuję za współpracę i odchodzę. A bardzo chciałem pracować bo mam dwóch synów na studiach. Niestety nerwy, niesprawiedliwość wykończył mnie. To nie prawda że Policjanci nie chcą służyć, my już nie możemy tego wszystkiego znieść. Upodlenie lumpy na nas plują i śmieją się nam w oczy. Ciągle niekożystne zmiany, stary doświadczony policjant nie stanowi dla nikogo żadnej wartości. Nie podwyższa mu się dodatków, niema uważana. A młody odchodzi bo jak widzi jak na starość go będą traktować to dziękuje za taką służbę. To już koniec 100 zł to żart czy cyrk. Niedługo wybory jeśli nic się konkretnie nie zmieni to mundurówka będzie wiedziała jak głosować.
~ada2018-04-05 12:33:51 z adresu IP: (109.196.xxx.xxx)
Gdzie byliście jak rządził PO-PSL ? 300 zł brutto na ME w 2012 r. i 160 brutto w 2015 r. Ponoć była zielona wyspa !!! Nikt nie protestował jak zamrożono płace na 8 lat. A teraz nagle jak PIS systematycznie podnosi płacę to płacz i żal. Wydaje mi się, że to jest zabieg ZZ i grubych ryb, którzy na tym nie skorzystają ! Gdzie były ZZ jak Tusk likwidował 100% L4. Co chcecie powrotu Tuska i tej ekipy ? Przypomnę tylko, że Petru chciał zlikwidować wszystkie przywileje, a i emerytura od podstawy też nie była im obca. Róbcie tak dalej !!!
~Gość 2018-03-31 19:24:49 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Jeżeli to obejmie grupy 1-3, to w takim OPP, kompletnie nie będzie się opłacało być dowódcą drużyny. Już teraz to jest na granicy opłacalności, bo różnica jest niecałe 200 zł, a jesteś zwykłą wycieraczką i jesteś ganiany za wyniki. Brać referenta w OPP i mieć święty spokój.
~Tak sobie myślę...2018-03-31 18:45:15 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Skoro policjanci na I linii mają dostać 65 zł netto to jak ministerstwo może nazywać te podwyżki podwyżkami motywacyjnymi? U nas kiedyś komendant wydał zakaz przyznawania nagród poniżej 200zł,bo koszt obrobienia tego w finansach był wyższy niż sama nagroda. Nasi pracownicy w finansach mają teraz zajmować się kwotą 65 zł? Trudno dopatrzeć się tu logiki. Lepiej chyba w ogóle nie dawać takich groszy.Więcej zamieszania niż pożytku. Najmniej zarabiający jak sama nazwa wskazuje zarabiają najmniej. Danie im 65zł przecież niczego w ich sytuacji nie zmieni,a raczej pogorszy. Zamiast motywacji pojawi się frustracja. Sfrustrowany policjant może narobić wiele głupstw.
~qwertt2018-03-31 10:35:21 z adresu IP: (79.185.xxx.xxx)
Ale jaja, jest projekt na nszzp . 2 i 3 grupa po 202 zł a 4 i 5 po 102 zl. Teraz moje pytanie: po chu..j iść do operacyjnych czy dochodzeniówki? Za 140 zl roznicy? Tyle zostanie między 3 a 5 grupą! Niech tylko to wejdzie w życie to jeb..ne kwitami i sami prowadźcie sobie wykrywalność!!!! Służba kryminalna już powinna być po sejmem, nie wspomnę o dzielnicowych!
~traktowanie policjantów 2018-03-31 09:00:48 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Zwykła sekretarka bez wykształcenia w komendzie głównej dostaje na święta bony w wysokości 300zł,a policjant na I linii otrzymuje 250zł. To może sekretarka przyjdzie na dyżur w święta?
~Jon2018-03-31 10:23:38 z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
W mojej KMP nikt nie dostał nic na swięta....chyba ze tylko elita z gòry cos dostala ale tego nikt nie wie...
~Aaaa2018-03-31 08:29:54 z adresu IP: (88.199.xxx.xxx)
Podwyżki dla cywili raptem mniejsze o 50zl żenada. Dajmy im 500zl więcej niż policjantom. Przecież tacy zarobienia są robieniem,, pod stolem"
~Piesek2018-03-30 23:00:07 z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
Jeszcze trzy latka wytrzymam i spadam . Chce zachowac zdrowie i rodzinę ktora cierpi. Swieta,nock,przyjdz wczesniej,zostan dluzej ,zmiany na 17 sta, 3 w nocy. To mozna mnozyc. Pieniadze zenujace kolega w albie zarabia wiecej niz ja po 11 latach w kr.
~Twój dzielnicowy2018-03-30 20:42:39 z adresu IP: (178.218.xxx.xxx)
Ile powinien zarabiać człowiek, którego za sam fakt chodzenia w mundurze ludzie uważają za kut.sa?Moim zdaniem nie da się tego wycenić, Już niedługo odchodzę do pracy w której zarobie 3500-4000 netto na miesiąc pracując po 8 godzin dziennie od poniedziałku do piątku. Zero stresu, zero debilnych przełożonych, żadnych gości z siekierami czy meneli. Życie dla mnie zacznie się na nowo kolo 40-stki.
~CYRK Zalewskich 2018-03-30 10:25:18 z adresu IP: (46.22.xxx.xxx)
Moje marzenie jest takie, żeby zabrali wszystkie przywileje. Jestem ciekaw kto przyjdzie służyć w Policji. Cytując klasyka "(...) to państwo istnieje tylko teoretycznie (...)". Jest jeszcze jedno rozwiązanie zrównać wszystkie grupy powiedzmy od 1 do 6 do tego samego poziomu płac. Będzie super to też rozwiąże wszelkie problemy kadrowe, przynajmniej w prewencji, w kryminale i tak nikt nie chcę pracować bo nie opłaca się być już detektywem.
~atrakcyjna policja2018-03-30 08:19:03 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Policja w wolnej Polsce proponuje 3000zł i po 30 latach służby 1500 zł emerytury. Esbekom tyle emerytury zostawili.
~zniesmaczony2018-03-29 23:36:44 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Policjanci w stopniu sierżanta powinni w RP tak jak za Milicji Obywatelskiej zarabiać 1/2 pensji Komendanta Głównego Policji. To byłoby sprawiedliwe.W końcu zwykli policjanci podejmujący służbę na ulicy idą na "wojnę" -nikt nie zna dnia, ani godziny... W Niemczech i Belgii świeżo przyjęty adept policji zarabia 1200 euro, czyli po przeliczeniu 4.800 zł. Oficer -śledczy 4000-5000 euro, w Wielkiej Brytanii nawet 7000 funtów. A u nas jak była bieda z nędzą i tak dalej biedę pędzą...Taki stan nie służy Policji i dobrej atmosferze. Czas na zrobienie normalności w dodatkach służbowych, w zależności od wysługi i osiągnięć ....
~qwq2018-03-30 05:12:14 z adresu IP: (178.42.xxx.xxx)
Kolego właśnie teraz są dodatki za niby osiągnięcia co według niektórych przełożonych obkiguje do promowania "plecaków" i dupowłazów"
~Olo2018-03-29 21:52:45 z adresu IP: (178.42.xxx.xxx)
Jakie podwyżki?!!! Porównałem PIT za 2016 i 2017 i pomimo podwyżki wyszło że w 2016 miałem więcej niż w 2017, i co to jest podwyżka???, sciema i tyle. Trzeba sie z wijać z tej firmy, lepiej to już było, obiecanki cacanki a głupiemu radość.
~duży2018-03-29 20:41:17 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
w Policji jest coraz gorzej, każdy to potwierdzi, zapier... za kilku, atmosfera do dupy, najważniejsza statystyka....nr.1 której niby nie ma w Policji... Nie ma i nie będzie lepiej... pozdrawiam
~ola2018-03-29 12:31:42 z adresu IP: (217.96.xxx.xxx)
i kolejne dymanie policjatów przed nami
~GOŚĆ2018-03-29 10:17:10 z adresu IP: (89.231.xxx.xxx)
Dobrze a co z tymi co pracują, kto ten wózek pcha. Nie Ci nowo wstępujący ale Ci, którzy już pracują. Chcecie profesjonalne kadry to podwyżki powinny być dla wszystkich 1000-1500 na rękę. Wtedy będą chętni. Nie zmieniajcie przepisów emerytalnych ponieważ to ludzi odstrasza, bo nie mają pewności co będzie w przyszłości.
~Mać2018-03-29 20:32:24 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
zgadzam się z gościem w 100%...
~jakie emerytury2018-03-29 18:56:48 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Niby zapewniają,że nie będę grzebać przy emeryturach,ale masz rację,już nikt im nie wierzy. Tyle razy nas okłamali.
~Xyz2018-03-29 08:27:31 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Znowu jalomuzne rzuca i cieszta się
~J-23 nadaje2018-03-28 21:53:38 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Tłuste misie nie szanują tych na dołku, są przekonani że rzucone odpady starczą i poróżnią dodatkowo mundurowych w myśl zasady, psy się gryzą a mu jedziemy dalej, tak było jest i będzie, bez względu na kastę która dostanie się do koryta i która zawsze będzie doić kraj w swoim stylu.
~polityka informacyjna2018-03-28 21:10:39 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Polityka informacyjna KGP jest na bardzo niskim poziomie. Miesiąc do podwyżek,a 100 tys policjantów nadal nic nie wie. Trochę to świadczy o arogancji władzy.Zrobimy co chcemy zrobić i nie musimy nikogo o niczym informować. Taka trochę polityka faktów dokonanych. Zero negocjacji,zero rozmów.Tak wszystko od siekiery.
~ja jeb..ie2018-03-28 20:38:14 z adresu IP: (91.229.xxx.xxx)
Czyli kto? Na których grupach? Kto to jest najmniej zarabiający? Znam przypadki dodatku 850 zł na 3 grupie? Jeszcze mu dać? O co tu chodzi? Wie ktoś jak to będzie dzielone?
~olo342018-03-28 19:43:39 z adresu IP: (95.160.xxx.xxx)
Rezerwy kadrowej trzeba szukać w KGP w biurach komunikacji prezydialnych i KWP w tych wszystkich profilaktykach. Siedzą na stanowiskach radców z pensja komendantów i naczelników. Zarabiają po 7 - 8 tys na rękę. Albo zdjeci ze stanowisk komendantów i naczelników na ciepłych posadach z zachowaniem pensji naczelnika. Niech KGP powie ile jest dokładnie stanowisk radców w KGP i jakie jest średnie uposażenie radców netto. Radca to odpowiednik komendanta powiatowego alle tylko pod wzgledem pensji. Niech powiedzą o ile podwyzszaja sobie przed odejściem na emeryture dodatki służbowe i 2000 zl od tego 75 % emerytury i o 1500 zl emeryturaxwieksza za jednodniową podwyżkę i potem emerytura 8 tysięcy na rękę.
~dodatek służbowy2018-03-28 20:51:29 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Może w końcu ktoś zlikwiduje patologię w dodatkach służbowych istniejącą od 28 lat. Teraz kwota dodatku służbowego zależy od wniosku przełożonego i kaprysu jego szefa. Gdyby ten dodatek zwiększał się w miarę upływu lat w służbie nie byłoby takich absurdalnych historii jak braki w podnoszeniu dodatków służbowych od 10-15 lat. Nikt nigdy nie żebrałby u przełożonych przed odejściem na emeryturę, aby łaskawie podnieśli on na miesiąc dodatek służbowy, który takim policjantom należał się już po 10, 20. 30 latach nienagannej służby. Z tego wynika, że zamiast mieć należny dodatek służbowy w wysokości 50-70 % uposażenia zasadniczego i dodatku za stopień, mamy jakieś grosze. Wysokość dodatków służbowych i funkcyjnych powinna być jawna. Mamy coroczne składane oświadczenia majątkowe, to dlaczego nie ma jawności dodatków służbowych w poszczególnych jednostkach policji? Niedomówienia, pseudo-tajemnice finansowe są powodem teorii spiskowej i konfliktu, a to na pewno nie służy POLICJI. Stanowiska radców to są wypasione etaty ze stopniem docelowym młodszego inspektora. Ci co są bliżej Dworu i koterii wiedzą, że to smaczny kąsek na lata.....Podobno w KWP jest takich stanowisk 2-3 , zaś w Biurach dużo, dużo, więcej, a najwięcej to chyba w w Ruchu Drogowym?
~glina2018-03-28 18:43:13 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
jak zawsze w artykule bardzo dużo niczego. Dużo treści tylko żadnego konkretu. Tego typu treści to w podstawówce dzieci piszą.
~Kamil2018-03-28 16:09:31 z adresu IP: (109.196.xxx.xxx)
9 lat w patrolu. Patologia w KPP przegania patologie na miescie. Powiedzialem koniec bo dosc mam tlumaczenia przelozonym czemu nie wyrobilem pseudo miernikow. za miesiac odchodze do MONu
~dodatek dla patrolu2018-03-28 15:19:56 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Uważam,że powinno stworzyć coś takiego jak"dodatek patrolowy"do tego bonus np 100 zł za każdą nockę i wtedy byłoby chyba sprawiedliwie. Każdy kto zazdrościłby tych pieniędzy mógłby przenieś się do patrolu. Przede wszystkim odblokować możliwość awansowania patrolowcom.Na chwilę obecną mogą chyba awansować tylko do sierżantów sztabowych i to bez względu na wykształcenie jakie posiadają. To jest niewolnictwo usankcjonowane prawem. Straszny przeżytek. To za komuny tzw krawężnik miał zawodówkę.Dzisiaj jak ktoś zauważył policja ma w swoich szeregach bardzo wysoki odsetek osób z wyższym wykształceniem.Dlaczego więc patrolowcy są dalej traktowani jakbyśmy żyli w PRL.Chociaż w PRL więcej zarabiali niż dzisiaj.
~xxx2018-03-31 11:33:44 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Idź do pracy zgodnie z wyższym wykształceniem.... zobaczysz co jest warte
~10 lat na 2 grupie?2018-03-29 19:15:01 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Luki zmień komisariat i to szybko. Tyrasz od 10 lat na 2 grupie i masz tyrać jeszcze następne 10 lat na żałosną 3 grupę?Oszalałeś!Pakuj manatki i jedź do Warszawy. Jeżeli masz 10 lat służby,to dostaniesz bez żadnej łachy 3 grupę plus dodatek stołeczny 300zł,który od 1 maja podwyższają o 170 zł.Na początku pomieszkasz w hotelu policyjnym,później sobie coś wynajmiesz na obrzeżach Warszawy.Komunikacja podmiejska funkcjonuje bez zastrzeżeń. Dużo ludzi tak robi.Jezu!Ty chcesz tyrać kolejne 10 lat,tylko po to żeby dostać 3 grupę? O swoje trzeba walczyć.Czasami oznacza to zmianę miejsca zamieszkania.Każdy dom można sprzedać.Żona też znajdzie pracę w Warszawie.Jak sobie sam nie pomożesz i nic nie zmienisz w swoim życiu to żaden cud się nie wydarzy. Jesteś facetem masz jaja,to nie poddawaj się tak łatwo.
~Luki2018-03-28 23:45:20 z adresu IP: (91.214.xxx.xxx)
Awansujesz na sierżanta sztabowego pod warunkiem, że jest 3 grupa dla ciebie. Ja od 10 lat jestem na 2 grupie, sztabowy dawno na pagony zgodnie z przepisami mógłby wpaść. Ale grupy nie ma. I najbliższa grupa nr 3 na komisariacie u mnie wynikająca z kolejności przypadnie mi za następne 10 lat.
~Gliniarz2018-03-28 13:43:06 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
To już nawet nie jest śmieszne.Gdzie Prawo i Sprawiedliwość.Cisinie się na usta wszystko co najgorsze patrząc na to co robią z nami rządzący.To jest jakaś masakra podwyżki powinny być dla wszystkich a nie tylko góra która wynagrodzi to sobie w dodatkach i dół_ należy się jak psu buda_ale gdzie w tym wszystkim środek?????? Gratulacje dla rządu abyście się nie obudzili z ręką w czarnej dupie czego coraz częściej zaczynam wam życzyć.Juz nie będę na Was głosował i moja rodzina też.Nie pozdrawiam
~Maniek2018-03-28 13:37:00 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Odchodzcie z tej patologicznej instytucji kto moze . za wieksza kase w cywilu macie wolne wekendy swieta i noce w domu.
~Policjant2018-03-28 13:20:34 z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
Zgadzam się - tylko i wyłącznie dla prawdziwych policjantòw na ulicy co narażają zdrowie i życie,a nie dla tych za biureczkami co jedynie mogą się kawą sparzyć. Każdy wie jak wygląda tam praca... i te nasze panie co najlepsze grupy zawsze zgarniają..... Żenada....
~Lukrad2018-03-28 20:35:51 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Masakra jak łatwo skłócić ludzi w tej firmie i nastawić przeciwko sobie przykre ale prawdziwe
~wyrzucić biurka!2018-03-28 19:19:43 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Wyrzucić biurka!Niech dochodzeniowcy siedzą na podłodze!Zabrać im też komputery,niech piszą ręcznie,a co w patrolu też nie mają komputerów!Zerwać dach z komisariatu!A co patrol też czasami podejmuje interwencje pod gołym niebem! Zgasić światło,wyłączyć ogrzewanie,bo prawdziwi policjanci świecą sobie latarkami. Może od razu rewolucja proletariacka. Najlepiej usunąć każdego,kto zarabia więcej od ciebie. Tylko,że jak usuniemy tych ,którzy stawiają zarzuty, zbierają materiał dowodowy to kto wykona ich pracę? Ty? Zapraszamy. Kawy możesz pić ile wlezie,byle sprawy schodziły. Najlepiej tak,żeby zatwierdził ci to prokurator. Po co tak w ogóle piszesz? Zazdrościsz dochodzeniowcom, to tu przyjdź. Zdrowia ci przybędzie,zwłaszcza tego psychicznego. No chyba,że się boisz? Broni ci ktoś prowadzić sprawy karne? Po co ta durnowata zawiść? Przyjdź. Popracuj zobaczymy jaki mocny jesteś. Trochę się poszarpiesz z mecenasami,utrzesz im nosa,wykazując się wiedzą dochodzeniowo-śledczą. Dyżurni to też nie są prawdziwi policjanci? Chyba nie,siedzą przecież za biurkiem i piją kawę. Ich biurka też wyrzucić. Naczelników i komendantów też wyrzucimy?To kto tu będzie pracował jak nie będzie nadzoru?Kto będzie odpowiadał za brak dyscypliny? Dwa razy chcesz koło wynaleźć? Tylko po co? Jak przecieka dach,to palisz cały dom,czy naprawiasz dach? Pomyśl zanim coś napiszesz.
~MARYNARZ 2018-03-28 17:44:36 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
przyjdź i sparz się kawą a potem luz i V grupa super prawdziwy policjancie narażający życie i zdrowie dlaczego nie????
~nieprawda2018-03-28 17:02:36 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Nie ma czegoś takiego jak prawdziwy i nieprawdziwy policjant. Wszyscy policjanci powinni godnie zarabiać w zależności od wykształcenia,umiejętności i stażu pracy. Chodzi o to żeby zlikwidować nepotyzm,protekcję.Stworzyć jasne zasady awansowania,tak żeby każdy wiedział,że jak ciężko tyra to coś będzie z tego miał. Niestety w policji bez znajomości stoi się w miejscu.Dlatego jest tak źle.Świta i znajomi królika kasa na maksa, przedwczesne awanse, szkolenia,lekka praca,bez żadnej odpowiedzialności,a reszta ochłapy i do roboty. Tylko ile można domagać się zmian.Ktoś nas w ogóle słyszy?
~Rafał2018-03-28 13:16:15 z adresu IP: (79.175.xxx.xxx)
Przykre jest to, że w tym wszystkim zapomniano o starych policjantach. Niestety odbije się to w niedalekiej przyszłości, co odczuje społeczeństwo. Wystarczy odmrozić waloryzację i podwyżki nie będą potrzebne. Największy żal mam do związków, gdzie byliście przez te lata?? Teraz udajecie dobrych "wujków", co martwią się o swoje koleżanki i kolegów. Pochwalcie się ile zarabiacie i co robicie, siedzicie cicho na tyłkach bo macie ciepłe posadki, a teraz "krzyczycie", że domagacie się. Sorry ale jesteście śmieszni...
~Dzony2018-03-28 13:05:15 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Aby związki się nie posr..... z tymi zadaniami od kilku lat już o L4 walczą i wielkie G..... Z tego wychodzi. Podwyżki tylko dla prawdziwych policjantów ktorzy na ulicy walczą a nie dla tych mądrali ci za biureczkami wiedza i uważają się za nie wiadomo kogo.
~Maks2018-03-28 13:04:43 z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
O 50 zl sie kłócą bałwany, te mieszkaniòwki niech podzielą na wszystkich, to i cała reszta bedzie miała dobrze.potem są ròżnice,jedni mają 400plus a inni minus....
~wro2018-03-28 12:12:32 z adresu IP: (87.99.xxx.xxx)
Dają młodym bo młody zrobi wszystko co każą. Nawet za komuny tak nie było. Celowo skłócili starych policjantów z młodymi Policjant który niby był szarpany przez Frasyniuka dostał 600 zł podwyżki .Brawo to jest sukces dobrej zmiany no i mają głosy na wybory
~Gajic2018-03-31 13:28:47 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Te pensje to kupa śmiechu, a podwyżki jeszcze lepszy kabaret. Miałem dość kabaretu moim kosztem i odszedłem.
~franek2018-03-28 11:04:15 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
ha ha propaganda sukcesu a my na pierwszej linii dalej jałmużna a nie zarobek.A PRZEŁOŻENI maja nas w d.....pie. Dla nich nie liczy się nic mówią ,ze to służba. BO MY NIE MAMY RODZIN ANI PRYWATNEGO ŻYCIA. Liczą się tylko mierniki i statystyki. Medyk i emerytura . W Policji było już dobrze , teraz jeden wielki s...f. W małym KP 6 wakatów i nikt tym się nie przejmuje.
~asdf2018-03-28 11:02:57 z adresu IP: (193.200.xxx.xxx)
W 2019 u nas w KP odchodzi 25% stanu etatowego jednostki. W większości tuż po 15latach, kilku po 3 latach i paru dziadków. Tak będzie w większości jednostek - osranie gwiazdek będzie niemiłosierne :D. P.S. Młodzi odchodzą do normalnej roboty.
~robak2018-03-29 20:23:46 z adresu IP: (89.74.xxx.xxx)
u mnie odejdzie jeszcze więcej a teraz ci co maja po 5-6 lat juz ogarniaja sobie robote po styczniu 2019- zaraz będzie koniec i wtedy juz nic nie pomoże
~wiadomo co trzeba zrobić 2018-03-28 09:31:09 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
O policji powiedziano już w zasadzie wszystko. Już od dawna wiadomo co należy zrobić , żeby zmienić skostniały, patologiczny system. Każda dotychczasowa władza zanim wygrała wybory obiecała ten patologiczny system raz na zawsze zlikwidować ,ale kiedy przejęła władzę postanowiła go utrzymać,bo może teraz sama pchać swoich na najlepiej płatne stołki w policji. Szkoda to psuć. Taka kasa! A policjanci bez pleców dalej zakuci w dyby. Wielkie rozczarowanie obecną ekipą. Liczyliśmy na zmiany systemowe, zniesienie nepotyzmu i protekcji. Z takimi hasłami przecież obecna władza wygrała wybory. Zobaczcie jak długo trwało w Polsce wprowadzenie uczciwych egzaminów wstępnych do policji.Wprowadzono je dopiero w sierpniu 2005 r,ale już uczciwej ścieżki kariery nie wprowadzono. Czekamy na nią w policji do dziś. Komuny już nie ma,esbeków już nie ma,to w czym problem?Dlaczego nie może być uczciwie?
~nie z przymiotnikami2018-03-28 14:46:55 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Jak na oficera to z czytania ze zrozumieniem dwója.Nie mówiąc o ortografii,kulturze osobistej, poziomie dyskusji i całej reszcie.Ale"ja oficer, narody klękajcie,reszta to nieudacznicy którym policja życie uratowała. Nic dziwnego,że oficerowie mają taką opinię jaką mają. Jak ktoś już się koniecznie chwali tym,że jest oficerem to może powinien pisać ze słownikiem,bo wstyd.
~oficer2018-03-28 11:51:38 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ach ta nie dobra komuna i ci wstrętni SB-cy. Już dawno Policja o nich zapomniała a Ty dalej w ciemnej dupie. Zamiast utyskiwać i zwalać winę na komunę i SB stań przed lustrem i powiedz prosto w twarz, że jesteś po prostu nieudacznikiem, któremu policja życie uratowała.
~Ddd2018-03-28 09:07:53 z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
Jak najbardziej najmniej zarabiający gliniarze powinni dostać najwięcej bo wcześnie byli dymani na podwyżkach i z reguły pierwszoliniowi gliniarze też ci doświadczeni dostawali ochłapy ze stołu rozpasanego kierownictwa ale to nie znaczy że reszta nie powinna dostać podwyżek. Zarobki są tragiczne i każdy widzi odpływ ludzi z formy oraz brak nowych, którzy nie są zainteresowani. Skoro budżet jest w super kondycji a rząd rozdaje kasę na lewo i prawo to służby powinny być dobrze wynagradzane. Braki kadrowe nie pojawiają się na stołkach tylko ma pierwszej linii i to tam powinno się wpompować najwięcej
~oczywiście że mogą2018-03-28 09:36:13 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Oczywiście,że policjanci mogą się zwolnić.Tylko kto nam odda utracone zdrowie i czas,który moglibyśmy zainwestować gdzie indziej? Oszukano nas. Wykorzystano nas, a teraz :"jak się nie podoba to wynocha"Tak się nie postępuje z ludźmi.Policjanci to też ludzie. Mamy prawo domagać się uczciwej policji.
~zigi2018-03-28 09:30:34 z adresu IP: (83.29.xxx.xxx)
Jeżeli policjanci uważają,że mało zarabiają to zawsze się mogą zwolnic z pracy i zmienić na lżejsza i lepiej płatna,za te pieniądze co zarabiają na pewno łaski nie robią nikomu
~Matematyk2018-03-28 09:01:01 z adresu IP: (109.95.xxx.xxx)
Świetnie. Mi się podoba ta propozycja. Porównałem PIT 2017 do 2015. 330zł miesięcznie różnicy brutto. "Dzięki niej (podwyżce) funkcjonariusze mają zarabiać średnio o ponad 800 zł więcej niż w 2015 r" Czyli od maja 470zł podwyżki. SUPER. Jak się cieszę... Wreszcie pozwolę sobie na masło do chleba...
~Emeryt 39 l2018-03-28 07:23:16 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Życzę powodzenia. O powrocie do 15 lat możecie pomarzyć.dostaniecie ochłapy i do roboty. Pozdrawiam wszystkich nerwowych. Emeryt....
~13 tka2018-03-28 00:16:04 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
A ja coś czuję, że odejdę przed 15 rokiem pracy, i nie będę czekał na jałmużne.
~Gliniarz2018-03-28 00:04:40 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Co to jest?A już myślałem że propaganda się skończyła.Macie rację Psiarnia dużo nie potrzebuje ale Psy tzn.My Szybko zdychamy.Byle zajebiste Rządy PiS _ dior dostrzegły co się dzieje.Te niby podwyżki niech se wsadzą do planu Morawieckiego.
~2532018-03-27 23:06:24 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
253 pln wzrost - może gazeta zapyta się o konkretny przykład tej podwyżki. Średnio to szef je mięso, ja kapustę i wychodzą gołabki
~Maniek2018-03-28 08:05:33 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Podwyzki i 15 lat dla policjantow z ulicy, czym sie rozni urzednik magistratu od policjanta pierdzacegobw fotel w sztabie ? Ano tym ze ten drugi zarabia dwa razy wiecej za te sama robote.
~Maja2018-03-27 22:39:45 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
To przykro się czyta !! Nie ma jak tak !!! Przeciez najlepiej kierować ludzmi skłóconymi !!! Jak można podnieść pensje ,, najmniej zarabiającym" a innych posiadających doświadczenie , stanowiska które są odpowiedzialne za innych nie dać żadnej jest KPINA i czymś co jest nie zrozumiałe. Pozdrawiam np. Dyżurnych hahaha
~aspirant2018-03-28 22:39:37 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Również pozdrawiam dyżurnych. Kto pracował na dyżurce wie z czym to się je. Bardzo często dyżurny pełni służbę sam bez pomocnika,także w nocy. Nikogo to nie obchodzi. Nadgodziny w setkach, praca w nocy,wiecznie wszystko na już. Podejmowanie decyzji w ciągu sekundy. Najgorsze jest chyba kiedy policjant wzywa po stacji pomocy i nie ma żadnego radiowozu,żeby mu wysłać. Wtedy kilkanaście sekund braku łączności z policjantem wydają się wiecznością. Pozdrawiam serdecznie dyżurnych.
~Dyzurny2018-03-28 20:53:23 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Racja nie dlugo to nie bedzie prawie żadnej różnicy pomiędzy 5 grupa a dyżurnym a odpowiedzialność trochę inna !
~Marek-policjant2018-03-27 21:57:27 z adresu IP: (185.12.xxx.xxx)
Szanowny Panie MSW -dobrze, że resort chce dać podwyżki najmniej zarabiającym, tylko tutaj pojawia się pytanie - co z resztą liniowych (zaznaczam liniowych) policjantów. Czy nie jest prościej i taniej utrzymać w służbie tych, którzy już w niej przesłużyli lata i mają wiedzę i doświadczenie bezcenne w tej profesji niż przyjmować ciągle nowych absolwentów "wyższych szkół wszystkiego najlepszego" mających często wybujałe ego i nic więcej? A może czas GŁOŚNO I WYRAŹNIE powiedzieć "starym glinom" i społeczeństwu, że "Dobra Zmiana" tworzy "Nową Policję" tak jak to się stało po wyzwoleniu i "starzy" są potrzebni jeszcze chwilę a potem "położymy na nich h...j? Szanowny Panie MSW - ja osobiście pokładałem WIELKIE NADZIEJE w "Dobrej Zmianie" licząc na to, że po ośmiu latach rujnowania kadr przez waszych POprzedników Wy ten proces zatrzymacie i przywrócicie służbom należny etos. Dziś powiem tyle - myliłem się. Nie dość, że tego nie zrobiliście to jeszcze pogłębiliście proces degeneracji formacji, wywalając na twarz policjantów w ramach jak to określił Pana poprzednik Błaszczak "ocieplania wizerunku Policji". Niestety, w całej swojej "mądrości" nie wzięliście pod uwagę jednego, że koniunktura na rynku pracy polepszyła się i chętnych do wstąpienia do tej "zaszczytnej" służby nie ma. Dziś młodzi, dobrze (znów zaznaczam dobrze) wykształceni ludzie bez problemu zarobią na rynku cywilnym bez porównania więcej niż w tej Stajni Augiasza, gdzie dobrze to zarabiają TYLKO nie jak Wy to mówicie "resortowe dzieci" ale ich dzieci i wnuki, piastując "odpowiedzialne" stanowiska rzeczników, specjalistów, koordynatorów, pełnomocników i co kto jeszcze chce. A najlepsze jest to, że WY do tego dopuściliście,bo gdy wygraliście wybory to nie złapaliście "za ryj" POlicyjnej wierchuszki" tylko pozwoliliście jej "zainstalować" w synekurach swoje dzieci i wnuki a potem rozpoczęliście proces "ocieplania wizerunku". Dziś macie co macie i skończcie pieprzyć o etosie służby tylko go przywróćcie a odpowiedni kandydaci sami się zgłoszą. Amen
~kolo2018-03-28 17:00:29 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
"liniowy policjant" powyżej 3 grupy wie jak robić żeby się nie narobić. Dobrze ma
~czytajcie ze rozumieniem2018-03-27 21:55:55 z adresu IP: (83.21.xxx.xxx)
panowie jak podaje mswia podwyzki od 1 maja dostanie ok. 75 000 olicjantów.Wiec jak mogą dostac ci do grupy 3 lub 4 jak wszystkich 0d 1-5 grupy jest wlasnie ok.70tys .Myslec panowie
~aspirant2018-03-28 19:38:48 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Zanim ktoś dostał 5 grupę,to pracował na 3 albo 4.Zanim dostał 3 to pracował na 2 grupie.Także jak się chcemy zamieniać za grupy,to musimy się też zamienić za lata służby. Po co to wzajemne zazdroszczenie? Jeden drugiemu do oczu skacze z powodu żałosnych wręcz podwyżek.Warto się kłócić i wzajemnie obrażać?Dzielić na prawdziwych i nieprawdziwych policjantów. Wszyscy jedziemy na jednym wózku: młodzi, starzy, średni. Powinniśmy mówić jednym głosem. Fakt kryteria tych sensacyjnych podwyżek są idiotyczne. Ktoś kto ma 5 grupę musiał na nią zapracować. Z nieba mu nie spadła. Po 5 grupie i tak już jest koniec kariery. To po co ta awantura o parę groszy?
~Brock2018-03-28 13:22:02 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
jak się komuś nie podoba na grupie 5 to zapraszam na 3 albo 4 chętnie się zamienię bez podwyżki
~aspirant2018-03-27 22:17:27 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Jestem realistką,więc nie sądzę.
~do aspiranta2018-03-27 22:07:37 z adresu IP: (83.21.xxx.xxx)
napisalem okolo ,bo nie liczylem na kalkulatorze dokladnie,wyszlo mi ok. 70 tys.Nie musze sie o nic zakladac.zobaczysz ,ze 5 gr. tez dostaną
~aspirant2018-03-27 22:00:30 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
A wiesz co znaczy słowo"około" 75 000 policjantów?Założymy się,że 5 grupa odejdzie z pustym workiem?Ja Ty wygrasz stawiam piwo,a jak ja wygram poproszę capuccino. No chyba,że nie dostanę podwyżki. Dobra,wtedy z żalu postawię Tobie i sobie gorzkie piwo.
~65 zł?2018-03-27 21:40:39 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
65 zł podwyżki?Serio? Dajcie spokój chyba aż tak to się nie ośmieszą.Od ściemniania to był Tusk,ale on miał wymówkę:"kryzys".Obecnie miłościwie panujący ogłosili przecież cud gospodarczy: bezrobocie spada, gospodarka hula, inwestorzy pchają się oknami i drzwiami. To niby skąd 65 zł? To chyba plotki.Poczekajmy.
~Dzielnicowy2018-03-28 08:09:12 z adresu IP: (83.22.xxx.xxx)
65zl to w końcu wyjdę na zero bo gdzieś tyle co miesiąc dokładam do papieru i tuszu do drukarki może jeszcze następna podwyżka pokryje mi koszty paliwa w prywatnym samochodzie którym muszę jeździć w sprawach służbowym i bać się aby wyjściu z niego jakiś wyklęty kibic mi szyb nie powybijał
~Maniek2018-03-27 21:29:40 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Jesli ktos chce zmarnowac sobie zycie i rodzine to zapraszam. Totalne bagno
~Mniej niż zero2018-03-27 21:22:34 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
98 mln podzielić przez ilosc policjantow którzy mają dostac podwyżki czyli 75 tys daje ok 1300 zł. Z tego co slyszalem kazdy ma byc po ok 65 zl na glowe wiec ja sie pytam gdzie moje 1240 zl..
~gdzie 1240?2018-03-27 21:52:43 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
No wiesz, nasze kierownictwo umie dzielić,mnożyć,dodawać,odejmować.Nie bój się poradzą sobie z 98 milionami w try miga,dadzą 65 zł i przez następne pół roku komendant główny będzie zaczynał każde swoje przemówienie słowami: "dzięki mnie i moim przełożonym policjanci dostali podwyżki,to dla mnie zaszczyt i honor dowodzić zwykłymi policjantami" Wychodzi na to,że nasze związki nic nie mogą. Trzeba się wypisać,szkoda na składki.
~policjant2018-03-27 21:39:19 z adresu IP: (83.21.xxx.xxx)
Mniej niż zero 98 mln/12 mies.
~skoro nie wiadomo2018-03-27 21:18:31 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Skoro do tej pory nie wiadomo kto to są ci najmniej zarabiający i ile dostaną,czyli będą grosze i skłócenie środowiska policyjnego.Brawo. Nie ma to jak mądrze zmotywować do pracy.
~mnm2018-03-27 20:54:12 z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
Kwiecień strajk a w maju L4 jakieś 50% stanu.Sraka będzie niemiłosiernie śmierdząca.Potzrebna tylko solidarność zawodowa
~Wylot2018-03-28 00:22:31 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
A ja chętnie pójdę odpocząć. Skoro nasza służba tak nisko się ceni, to znaczy że nie warto poświęcać swoje życie Tej firmie. Czas dla rodziny... Bezcenne.
~a co z ludźmi 2018-03-27 21:13:13 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
A co ze zwykłymi ludźmi,którzy będą potrzebowali naszej pomocy? Społeczeństwo na czas strajku policyjnego ma sobie radzić samo czy jak? To nie jest dobry pomysł. Trzeba wymyśleć coś innego.
~czyli bez zmian2018-03-27 20:30:43 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Dajcie nam jasną ścieżkę kariery to sami sobie zarobimy pieniądze. Zmieńcie przepisy ,tak żeby kursy oficerskie były dostępne dla uczciwych ludzi,a nie tylko dla swoich. Odblokujcie nam w terenie dostęp do szkoleń,pozwólcie uczciwie rywalizować o wyższe stanowiska. Słowem zamiast rzucać jałmużnę i okłamywać społeczeństwo,zlikwidujcie stare przepisy umożliwiające nepotyzm,protekcję i obsadzanie wysokich stanowisk w policji przez znajomych królika.
~1 linia ognia2018-03-27 20:09:53 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Jak może w XXI wieku policjant zarabiać 2 tys zl, mając tak dużą odpowiedzialność, narażając zdrowie i zycie. To świadczy o tym jak panstwo polskie jest słabe
~smutny maniek2018-03-27 20:08:23 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
czyli co wynika z tego artykułu? te same informacje czytałem już pół roku temu. Miesiąc przed podwyżkami, czyli " od maja" i dalej "dla najmniej zarabiających i nowoprzyjętych", czyli kto jest tym "najmniej zarabiającym"? nadal nic nie wiadomo. po co ten artykuł, skoro to jest przepisany tekst sprzed pół roku temu?
~98 milionów 2018-03-27 19:56:03 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
"policja otrzyma 98 milionów" .Może i otrzyma,ale zanim te miliony dotrą na pierwszą linię, zostaną z nich grosze. Ale za to jak to brzmi:"policja dostała 98 milionów".Będzie na przedwczesne awanse dla swoich.
~podwyżka2018-03-27 19:51:17 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Po pierwsze dostaną tylko ci od 2 do 4 grupy.Po drugie będzie to jałmużna. Ci w komendach wojewódzkich nie potrzebują podwyżek,bo sami sobie przyznają nagrody i premie ile wlezie. Kiedy chcą i ile chcą,a policjantom na I linii rzucą ochłap 150 zł.Kpina. Ale poszło w eter"policjanci znowu dostali podwyżki" i ciemny lud kupi.
~wyrobnik liniowy2018-04-02 23:53:21 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Właśnie przez takie wypowiedzi jak poniżej m.in. od "wróć w teren" jesteśmy w "czarnej du.ie". A czy Ty myślisz Kolego, że ja tak od razu wskoczyłem w miejsce gdzie pracuję ? Przez blisko 14 lat również byłem na grupie od 2 do 4 i zarabiałem niewiele. Nigdy jednak nie upominałem się o pieniądze, może to zabrzmi patetycznie, ale mam swój honor. Czy za to, że w grupach 2-5 zarobki są tak niskie obwiniasz nas pracujących na stanowiskach wykonawczych w KWP?. Dla Twojej informacji, nie jestem żadnym przełożonym, szkoda mi na to zdrowia i czasu. Teraz wreszcie doceniam to co w życiu jest najważniejsze -zdrowie i szczęście rodzinne, reszta to tylko dodatek do życia. Wiele rzeczy nie podoba mi się w tej formacji, ale sami w pojedynkę tego nie zmienimy i dlatego ważna jest moim zdaniem solidarność zawodowa naszej grupy zawodowej. Wiem jednak, że jest to utopia, bo najlepiej jest płakać i użalać się, jak to jest nam źle, zamiast zrobić coś z tym. Ja tych czasów już niestety nie doczekam, coraz bardziej nie podobają mi się decyzje rządzących naszą formacją i resortem, dlatego też jak tylko skończę w życiu zawodowym i prywatnym to co zaplanowałem odejdę ze służby.
~do wyrobnika2018-03-31 17:33:25 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Bardzo chętnie skorzystam z Pana zaproszenia do Pana wydziału w KWP.To gdzie jest ten wydział?Gdzie mam przesłać swoje CV?Pracy się nie boję.Premii nie potrzebuję,ale rozwijać się to ja bardzo chętnie. Pracując przy ciekawych sprawach może nauczę się czegoś nowego.
~wróć w teren2018-03-31 17:27:31 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Skoro w KWP dzieje Ci się krzywda to w czym problem?Napisz raport o przeniesienie do jednostki terenowej na stanowisko wykonawcze,na którym jak twierdzisz są większe i częstsze nagrody niż w KWP. O jaką solidarność apelujesz?Policjanci na I linii 10 lat na 2 grupach zasuwają?Mają być za to wdzięczni i solidaryzować się z tymi,którym taki stan rzeczy zawdzięczają. Kpiny sobie urządzasz. Płacz dalej,że nie ma solidarności zawodowej,tylko czyja to jest wina.
~wyrobnik liniowy2018-03-29 16:14:45 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Pracuję w tej formacji ponad 25 lat jako wyrobnik, z czego ponad 20 lat na pierwszej linii, ale nigdy nie widziałem tyle jadu sączącego się z wypowiedzi policjantów. Stąd zapewne bierze się fakt braku solidarności zawodowej wśród nas. Jeden drugiego sprzedałby za garść okruchów rzuconych nam w ramach podwyżki. Obecnie pracuję w KWP i jeśli myślisz Kolego, że sami tu sobie przyznajemy nagrody to mylisz się i to bardzo. W przeszłości byłem wielokrotnie nagradzany przez komendantów różnego szczebla, nie za wchodzenie w du.ę przełożonemu, ale za pracę. Nagrody widzę, owszem, w sytuacji zakończenia sprawy którą prowadziłem (raz na rok albo rzadziej) oraz podczas świąt czyli wtedy gdy są dzielone wszystkim nagrody. Nie są one wbrew mniemaniu wszystkich wysokie. Większe i częstsze nagrody miałem, gdy pracowałem w jednostkach niższego szczebla. Jeżeli uważasz, że ci którzy pracują w KWP to lenie i obiboki to zapraszam do mojego wydziału. Jest to wydział roboczy. Wiedz, że nic mi niczego w życiu nie dał za darmo, nie piąłem się po plecach wujków i znajomych, na to gdzie teraz jestem zapracowałem swoją ciężką i uczciwą pracą. Kiedyś, mój kolega zaproponował aby większe i szybsze procentowe wyliczenie emerytury odbywało się tylko i wyłącznie dla tych którzy pracują "na pierwszej linii" w bezpośrednim kontakcie z przestępcami, a nie dla siedzących sobie za "ciepłym" biurkiem, gdzie jedynym zagrożeniem jest możliwość poparzenia się kawą lub herbatą. Jestem za tym rozwiązaniem. Niech tym policjantom którzy pracują "na ulicy" lub mają bezpośrednie zagrożenie dla życia i zdrowia podczas wykonywania zadań z przestępcami będzie naliczany rok pracy jako 2,6 procenta, natomiast reszta "biurkowców" np. po 2 procent. Zasada byłaby prosta - chcesz mieć wcześniej naliczoną pełną lub wyższą emeryturę, pracuj tak gdzie jest większe zagrożenie. Ale to tylko pobożne życzenia. Całej braci policyjnej życzę większego spokoju i solidarności zawodowej.
~podwyżka2018-03-27 20:40:20 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Najpierw mieli dostać wszyscy do 5 grupy po 300zł,ale dumali,że 300zł to za mało i dadzą 500zł,ale tylko do 3 grupy.Związki zawodowe zwróciły im uwagę,że wtedy ci na 3 grupie będą więcej zarabiać niż ci na 3 i przestaną pracować.No to wymyślili,że dostaną wszyscy do 4 grupy,ale oczywiście mniejsze kwoty.5 grupa nie dostanie nic i różnica między 4 a 5 grupą będzie wtedy praktycznie żadna. To jest ostatnia wersja,którą przekazali nam w pracy wczoraj,ale do 1 maja jeszcze daleko,więc mogą jeszcze wszystko 10 razy zmienić.W zasadzie to wszystko niesprawdzone informacje,bo oczywiście dowiemy się wszystkiego na pewno jak wpłyną pieniądze na konto,albo i nie.Jedno jest pewne:5 grupa zostanie z niczym.
~Nick2018-03-27 20:18:23 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
A skąd info że do 4 grupy ? Głosy też chodzą że do 3 grupy i około 60zł na rękę
~J-242018-03-27 19:38:34 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Dziewięć lat bez waloryzacji, to jest prawda SUPER DOBRA ZMIANA która mundurowych ma ..........
~Balthazar2018-03-27 19:35:43 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ściema, nie 253 bo przecież część przekazali na super dzielnicowych. Niech dają młodym to starzy odejdą.
~niby tak2018-03-27 21:21:22 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Niby tak,ale ci młodzi muszą najpierw chcieć przyjść,żeby potem się wykazać. Jak nie przyjdą,to się nie wykażą.
~Nick2018-03-27 20:14:24 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Najpierw niech się młody policjant wykaże a potem liczy na podwyżki
~angora2018-03-27 19:19:15 z adresu IP: (77.89.xxx.xxx)
czy ktoś w tym wspaniałym mswia może napisać ile dostaną ci biedni policjanci? bo już mam dość trąbienia wszem i wobec, że dostaną ale ile to nie raczycie napisać? aż tak mało zapewne, że nie warto pisać
~jałmużna niepotrzebna2018-03-27 20:21:21 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
A gdzie jasna ścieżka kariery?Sami sobie zarobimy pieniądze, dajcie nam tylko taką możliwość,żeby ciężką pracą się czegoś dorobić.Na razie jest blokada. Bo trzeba trzymać koryto dla swoich. Nikt nie potrzebuje waszej jałmużny zlikwidujcie nepotyzm,korupcję i protekcję,a policjanci sami sobie poradzą.Dajcie nam dostęp do szkoleń,do uczciwego rozwoju.
~jasne że tak2018-03-27 20:14:29 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Gdyby to były duże kwoty to dawno by trąbili od rana do wieczora,a tak trąbią:" podwyżki,podwyżki,miliony na policję"
~Marcin2018-03-27 19:12:02 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Czyli dokładnie wzrost będzie o 99 zł brutto tj. około 65 złotych. Dziękuję, odchodzę.