Prezydent Wrocławia otrzymał nagrodę Złotej Szyny

Marta Koronowska/PP | Utworzono: 2018-04-16 17:45 | Zmodyfikowano: 2018-04-16 17:45
Prezydent Wrocławia otrzymał nagrodę Złotej Szyny - fot. Andrzej Owczarek
fot. Andrzej Owczarek

Szyna ma zwrócić uwagę władz na problemy miejskich torowisk i zmotywować do poprawienia ich jakości. Działacze zawnioskowali też do Najwyższej Izby Kontroli o weryfikację czy Gmina należycie wykonuje swoje obowiązki w zakresie remontów i utrzymania torowisk. - Dane są zatrważające - mówi Jakub Nowotarski z Akcji Miasto.

Jej kiczowata forma ma podkreślić, że jest to antynagroda- mówi Marek Beganowski, wykonawca statuetki.

Chociaż sprawa wykolejeń nie należy do zabawnych, z humorem podchodzą do niej internauci. Na portalu wykop.pl rozpoczęli akcję "100 wykolejonych tramwajów". Za każdym razem, kiedy któryś z użytkowników zauważy wykolejonypojazd, informuje o tym na portalu i odejmuje jedynkę od tytułowej setki dołączając specjalny hashtag - mówi Dariusz Wieczorkowski, jeden z użytkowników portalu.

Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu informuje, że lista tegorocznych torowisk do remontu pokrywa się częściowo z listą zeszłoroczą, ponieważ nie udało się wówczas znaleźć wykonawcy, który podjąłby się wyremontowania niektórych części torowisk. Remont dotyczyć będzie między innymi wymiany zabudowy torowiska w osi Grunwaldzkiej.

Prace w tych rejonach mają rozpocząć się 23 czerwca i potrwać do końca lipca.

Reklama

Komentarze (11)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Grzegorz2018-04-18 08:37:55 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Co Wy tam wiecie o zapuszczonych torach? Krakowska Kapelanka wymagała od pasażerów akrobatycznych umiejętności w czasach mouch studiów. To raptem 10 lat. Oglądanie nadjeżdżającego tramwaju napawało przerażeniem.
~aska2018-04-17 08:17:59 z adresu IP: (82.160.xxx.xxx)
ja myslalam ze statuetka złota szyna jest za wjazd prezydenta w tramwaj:)
~Laleczka Czaki2018-04-17 07:45:28 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Piękna nagroda podsumowujaca szkodliwe rzady Dutkiewicza. Trzeba przygotować następną dla nominata Sutryka, który ma kontynuować rządy swojego pryncypała i całego "wrocławskiego układu zamkniętego".
~Cały czas nagrody :)2018-04-16 21:39:59 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Cały czas nagrody :) dla Dutkiewicza. Gdzie się nie pojawi, jak sam mówi nagroda :)
~Paweł2018-04-16 21:32:16 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Jak zawsze nie mogło zabraknąć Aleksandry Zienkiewicz? Normalnie boję się otworzyć lodówkę we własnych domu, bo: 1) Włączam telewizję lokalną - a tam Zienkiewicz 2) Włączam radio - mówi Zienkiewicz 3) Wchodzę do internetu - czytam, co robi Zienkiewicz. Ta kobieta w ogóle gdzieś pracuje na etacie, czy żyje z zawracania d..y urzędnikom? Bo urzędnicy, wbrew pozorom, jednak pracują. Ale niestety nie mają czasu na ważne sprawy, kiedy przyłażą im miejscy aktywiści. I jeszcze jedno pytanie - czy raz na jakiś czas ci "lokalni patrioci" mogliby przyjść bez obstawy mediów? Ja jak mam do załatwienia sprawę w urzędzie, nie zapraszam telewizji ani radia, by mi towarzyszyła, ani nie informuję o tym wszystkich na facebooku. Jaśnie państwo z ostatniej fotografii (niepozowanej, rzecz jasna... Skądże znowu!) - nudzicie się? Załóżcie firmę remontującą torowiska tramwajowe i startujcie w przetargach ogłaszanych przez miasto. Zarobicie (jak wygracie), a i stan torów będzie lepszy, niż wskutek waszych żałosnych happeningów!
~POP2018-04-16 18:49:55 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Tramwaj to przeżytek. Setki ton stali, tysiące ton spalonego węgla, do tego prąd też z węgla. A jak jeden się rozkraczy to pozamiatane
~Grzegorz2018-04-18 08:39:33 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Amerykanie i Anglicy też tak myśleli. Koncerny samochodowe się dokładały. A teraz się przepraszają z pojazdami na szynach.
~Do pop2018-04-18 01:00:11 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Weź sobie idioto przelicz i porównaj zdolnosć przewozową tramwaju i autobusu
~Do ~krz2018-04-17 11:47:29 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Nie chciałbym oddychać 100 letnią klimatyzacją. To, że wytrzyma skorupa nie oznacza, że cała reszta nie jest do wymiany. W mieście takim jak Wrocław rozległym tylko kolej. Trolejbusy do dostarczania podróżnych do stacji kolejowych.
~POP2018-04-17 08:22:55 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
A czym poprowadzisz tę komunikację zastępczą? Czyżby autobusem? A przelotki to kolejne tony stali. Dla mnie tramwaj w ścisłym centrum to głupota. Przykład? Torowisko przy kościele na piasku. Na pewno wibracje służą średniowiecznej zabudowie. Masz oprócz tego autobusy hybrydowe, elektryczne czy jak w Getrborgu - na gaz z miejskiego wysypiska. Albo chociaż trolejbus. Ale w PL musi być „na bogato” czyli bezsensowne pendolino czy wypadające z torów skody. A pod bokiem volvo, które profukuje autobusy, a Wrocław wybiera mercedesy. Pogratulować
~krz2018-04-16 21:56:01 z adresu IP: (213.238.xxx.xxx)
A autobus to niby z czego jest? Autobus po 10 latach nadaje się na złom - rosną koszty eksploatacji, awaryjność, rdzewieją i pękają kratownice. A tramwaj to i 100 lat przetrzyma jak się będzie o niego dbało. Porządnie zrobione torowisko też posłuży kilkadziesiąt lat bez żadnych zabiegów, na Teatralnej torowisko przetrwało wojnę i powódź i dalej jest w całkiem niezłym stanie wraz z całą nawierzchnią. Prąd powstaje w nowoczesnej elektrowni, która ma większą sprawność od silnika spalinowego i można ją wyposażyć w dowolne instalacje oczyszczające spaliny i emitujące je poza miasto, w autobusie nie da się wszystkiego zastosować i emituje on spaliny na miejscu. Ciepło powstałe w elektrowni można wykorzystać do ogrzewania mieszkań a nawet do chłodzenia, a w autobusie trzeba się go pozbyć. Zatrzymania można minimalizować przez dbanie o infrastrukturę, budowanie przelotek między torami pozwalających ominąć zatrzymanie sąsiednim torem i sprawniejszą organizację komunikacji zastępczej.