Zagłosuj i obejrzyj polski film wszech czasów

Piotr Osowicz/PP | Utworzono: 2018-08-14 07:50 | Zmodyfikowano: 2018-08-14 07:50
A|A|A

fot. mat. prasowe

Na stronie DCF-u wybrano 105 polskich filmów, na które można codziennie oddawać głosy. O tym, które z nich cieszą się teraz największą popularnością, mówi Katarzyna Majewska z DCF-u:

Podczas samego Festiwalu oprócz filmów wybranych przez kinomanów zostaną pokazane największe arcydzieła polskiego kina jak " Popiół i Diament " Andrzeja Wajdy , "Eroica" Andrzeja Munka czy "Nadzór" Wiesława Saniewskiego. O innych wydarzeniach okołofestiwalowych mówi Jaroslaw Perduta, szef DCF-u:

Na stronie www.festiwalwolnosci.pl można raz dziennie głosować na pięć wybranych tytułów, które obejrzymy w listopadzie na ekranach kin DCF-u nie tylko we Wrocławiu, ale także w Legnicy, Wałbrzychu i w Jeleniej Górze. Bezpłatne projekcje rozpoczną się 2 września w Dolnośląskim Centrum Filmowym we Wrocławiu.

LISTA FILMÓW FESTIWALU (w kolejności alfabetycznej), NA KTÓRE MOŻNA GŁOSOWAĆ W PLEBISCYCIE:

33 sceny z życia – Małgorzata Szumowska, 2008
300 mil do nieba – Maciej Dejczer, 1989
80 milionów – Waldemar Krzystek, 2011
Aktorzy prowincjonalni – Agnieszka Holland, 1978
Amator – Krzysztof Kieślowski, 1979
Barwy ochronne – Krzysztof Zanussi, 1976
Baza ludzi umarłych – Czesław Petelski, 1958
Bez końca – Krzysztof Kieślowski, 1984
Bez znieczulenia – Andrzej Wajda, 1978
Białe małżeństwo – Magdalena Łazarkiewicz, 1992
Córki dancingu – Agnieszka Smoczyńska, 2015
Człowiek na torze – Andrzej Munk, 1956
Człowiek z marmuru – Andrzej Wajda, 1976
Czy Lucyna to dziewczyna – Julian Gardan, 1934
Dług – Krzysztof Krauze, 1999
Diabeł – Andrzej Żuławski, 1972
Do widzenia, do jutra – Janusz Morgenstern, 1960
Dreszcze – Wojciech Marczewski, 1981
Nad rzeką, której nie ma – Andrzej Barański, 1991
Dybuk – Michał Waszyński, 1937
Dziewczyny do wzięcia – Janusz Kondratiuk, 1972
Dzień świra – Marek Koterski, 2002
Eroica – Andrzej Munk, 1957
Gorączka – Agnieszka Holland, 1980
Gwiezdny pył – Andrzej Kondratiuk, 1982
Hydrozagadka – Andrzej Kondratiuk, 1970
Iluminacja – Krzysztof Zanussi, 1972
Indeks – Janusz Kijowski, 1977
Ida – Paweł Pawlikowski, 2013
Jak być kochaną – Wojciech Jerzy Has, 1962
Jak daleko stąd, jak blisko – Tadeusz Konwicki, 1971
Jak rozpętałem II wojnę światową – Tadeusz Chmielewski, 1969
Jańcio Wodnik – Jan Jakub Kolski, 1993
Kanał – Andrzej Wajda, 1956
Kobieta samotna – Agnieszka Holland, 1981
Konopielka – Władysław Leszczyński, 1981
Krótki film o zabijaniu – Krzysztof Kieślowski, 1987
Krzyk – Barbara Sass, 1982
Kroniki domowe – Leszek Wosiewicz, 1997
Made in Poland – Przemysław Wojcieszek, 2010
Matka Joanna od Aniołów – Jerzy Kawalerowicz, 1961
Matka Królów – Janusz Zaorski, 1982
Miasto 44 – Jan Komasa, 2014
Miś – Stanisław Bareja, 1980
Mniejsze niebo – Janusz Morgenstern, 1980
Mocny człowiek – Henryk Szaro, 1927
Mój Nikifor – Krzysztof Krauze, 2004
Na wylot – Grzegorz Królikiewicz, 1972
Nadzór – Wiesław Saniewski, 1983
Niewinni czarodzieje – Andrzej Wajda, 1960
Noce i dnie – Jerzy Antczak, 1975
Nóż w wodzie – Roman Polański, 1961
O-bi, o-ba: Koniec cywilizacji – Piotr Szulkin, 1984
Ostatni dzień lata – Tadeusz Konwicki, Jan Laskowski, 1958
Ostatni etap – Wanda Jakubowska, 1947
Ostatnia rodzina – Jan P. Matuszyński, 2016
Palec boży – Antoni Krauze, 1972
Parę osób, mały czas – Andrzej Barański, 2005
Pasażerka – Andrzej Munk, Wiotold Lesiewicz, 1963
Pasja – Stanisław Różewicz, 1977
Perła w koronie – Kazimierz Kutz, 1971
Pętla – Wojciech Jerzy Has, 1957
Pianista – Roman Polański, 2002
Piętro wyżej – Leon Trystan, 1937
Pociąg – Jerzy Kawalerowicz, 1959
Popiół i diament – Andrzej Wajda, 1958
Pożegnania – Wojciech Jerzy Has, 1958
Pożegnanie jesieni – 1990, Mariusz Treliński
Przesłuchanie – Ryszard Bugajski, 1982
Przypadek – Krzysztof Kieślowski, 1981
Przypadek Pekosińskiego – Grzegorz Królikiewicz, 1993
Psy – Władysław Pasikowski, 1992
Rejs – Marek Piwowski, 1970
Rewers – Borys Lankosz, 2009
Rękopis znaleziony w Saragossie – Wojciech Jerzy Has, 1964
Różyczka – Jan Kidawa Błoński, 2010
Rysopis – Jerzy Skolimowski, 1964
Salto – Tadeusz Konwicki, 1965
Sami swoi – Sylwester Chęciński, 1967
Sanatorium pod Klepsydrą – Wojciech Jerzy Has, 1973
Seksmisja – Julisz Machulski, 1991
Siekierezada – Witold Leszczyński, 1985
Skarb – Leonard Buczkowski, 1945
Sól ziemi czarnej – Kazimierz Kutz, 1969
Szpital przemienienia – Edward Żebrowski, 1978
Świadectwo urodzenia – Stanisław Różewicz, 1961
Trzeba zabić te miłość – Janusz Morgenstern, 1972
Trzecia część nocy – Andrzej Żuławski, 1971
Ucieczka z kina Wolność – Wojciech Marczewski, 1990
Ulica graniczna – Aleksander Ford, 1948
W ciemności – Agnieszka Holland, 2011
Wesele – Wojciech Smarzowski, 2004
Westerplatte – Stanisław Różewicz, 1967
Wielki Szu – Sylwester Chęciński, 1982
Wodzirej – Feliks Falk, 1977
Wojaczek – Lech Majewski, 1999
Wrzos – Julian Gardan, 1938
Wszystko, co najważniejsze – Robert Gliński, 1992
Wszystko na sprzedaż – Andrzej Wajda, 1968
Zakazane piosenki – Leonard Buczkowski, 1946
Zaklęte rewiry – Janusz Majewski, 1975
Zapomniana melodia – Jan Fethke, Konrad Tom, 1938
Zezowate szczęście – Andrzej Munk, 1960
Ziemia obiecana – Andrzej Wajda, 1974
Zimowy zmierzch – Stanisław Lenartowicz, 1956

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~anna
2018-08-28 21:21:11
z adresu IP: (93.159.xxx.xxx)
Ocena: 0
NOCE I DNIE
~Robwaw
2018-08-26 23:49:46
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: 0
Oczywiście NOCE I DNIE !!!!
~dr Hakenbusch
2018-08-20 13:39:30
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: 0
Bardzo chciałbym wiedzieć, kto tę listę układał. Zastanawiające, że pojawiły się na tej liście filmy trzeciorzędne, nieudolne, np Baza ludzi umarłych, a nie pojawił się Chudy i inni, film Henryka Kluby, nazywany zresztą dla odróżnienia Bazą ludzi żywych. W istocie wspaniały do dzisiaj film, także pod względem formalnym i reżyserskim. Po drugie - Słońce wschodzi raz na dzień - arcydzieło Kluby, Dymnego i Zdorta... Czcigodni organizatorzy nie słyszeli o takim filmie? A przecież mówimy tu o czymś na kształt arcydzieła, o fenomenie artystycznym, a także o wymiarze społeczno - politycznym tej wielkiej ballady. Gnojono Klubę za życia, a teraz ?
~Magiealex
2018-08-19 06:00:03
z adresu IP: (99.74.xxx.xxx)
Ocena: -1
Nice I Dnie
~Thady
2018-08-17 14:20:31
z adresu IP: (176.105.xxx.xxx)
Ocena: 0
Noce i dnie – Jerzy Antczak, 1975
Reklama