A4 Wrocław – Krzyżowa: Rozbudować czy budować w nowym przebiegu?

Bartosz Tomczak, Celina Marchewka, BT | Utworzono: 2018-12-17 15:49 | Zmodyfikowano: 2018-12-17 16:15
A4 Wrocław – Krzyżowa: Rozbudować czy budować w nowym przebiegu? - fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe

Pierwsza możliwość zakłada budowę niezależnej jezdni wzdłuż istniejącej już nitki, następnie jej remont. Pozostałe dwa przewidują powstanie całkowicie nowych jezdni.

- Ten etap jest kluczowy, bez niego nie możemy rozpocząć prac - tłumaczy Lidia Markowska, dyrektor wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

- Trzypasmowa A4 to nasz priorytet - zapewnia Paweł Hreniak, wojewoda dolnośląski.

Wykonawca analizy będzie miał 9 miesięcy na swoją pracę. Po tym okresie wybrany zostanie wariant prac i oszacowany czas jego realizacji. 

Generalna Dyrekcja ma nadzieję na podpisanie umowy z wykonawcą analizy do kwietnia 2019 roku. Rozbudowa A4 o dodatkowy pas jest konieczna. Dziennie po dolnośląskim odcinku jeździ 100.000 samochodów, a tylko w tym roku doszło już do ponad tysiąca wypadków.

Wariant 1 – Rozbudowa istniejącej autostrady A4 w następujący sposób: budowa jednej jezdni (3 pasy ruchu + pas awaryjny) równolegle do istniejącej A4, po wcześniejszej przebudowie węzłów i budowie nowych obiektów inżynierskich, następnie przełożenie ruchu na wybudowaną nitkę, rozbiórka starej nawierzchni i budowa drugiej nitki (3 pasy ruchu + pas awaryjny);

Wariant 2 – budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła z istniejącą A4 np. na wysokości Legnicy (z uwzględnieniem budowanej S3) i rozbudowa A4 po śladzie na odc. Legnica – Krzyżowa (zgodnie z wariantem 1). Na istniejącym ciągu A4 (na długości odcinka, który byłby zastąpiony nowym przebiegiem) przeanalizowanie wyburzenia obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych;

Wariant 3 – budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa, a na istniejącym ciągu A4 przenalizowanie wyburzenia obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych.

Reklama