Znamy wyniki audytu wrocławskich torowisk. Urzędnicy zapowiadają utworzenie buspasów

Elżbieta Osowicz, BT | Utworzono: 2019-02-12 13:37 | Zmodyfikowano: 2019-02-12 13:42
Znamy wyniki audytu wrocławskich torowisk. Urzędnicy zapowiadają utworzenie buspasów - fot. Andrzej Owczarek
fot. Andrzej Owczarek

- Na pilne naprawy miasto przeznaczy w najbliższych latach kilkadziesiąt milionów złotych - mówi Elżbieta Urbanek z magistratu.

- Mamy wyspecyfikowane te odcinki, które wymagają bezwzględnie napraw w jak najszybszym czasie. Przewidujemy znacznie większe środki na remonty tych torowisk. W roku torowisk to ponad 16 milionów złotych. Przede wszystkim kończymy ulicę Ślężną. 

Dodatkowo urzędnicy zapowiadają usprawnienie komunikacji miejskiej. Temu ma służyć między innymi tworzenie buspasów i wydzielanie torowisk.

- Tramwaje między innymi będą szybciej jeździć po Grabiszyńskiej - dodaje Nowak:

W tym roku remontowany będzie także rozjazd na placu Legionów. W sumie w latach 2019-2023 na remonty torowisk ma być przeznaczone ponad 50 milionów złotych. Dodatkowo ZDiUM ma prowadzić bieżące naprawy. Z audytu wynika także, że w ubiegłym roku we Wrocławiu doszło do 61 wykolejeń, z czego stan torowiska był odpowiedzialny za te wypadki w 33 procentach zdarzeń.

Reklama

Komentarze (19)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~majster2019-02-15 00:15:47 z adresu IP: (5.174.xxx.xxx)
Polecam przejrzeć jakiś szerszy materiał o planach miasta, bo naprawdę za sprawę wzięto się porządnie, a naprawa torowisk będzie jednym z tego elementów.
~KONRAD KONRAD KONRAD2019-02-14 12:05:02 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
wrocwa tramwaie mpk
~////2019-02-13 08:38:05 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Dziś znów awaria torowiska w bardzo dobrym stanie. Za Gazetą Wrocławską.
~wrocławianin2019-02-13 07:57:40 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Co się dziwić że tory są w złym stanie skoro przez kilkanaście lat Dutkiewicz, a teraz Sutryk marnuje pieniądze z miejskiej kasy na deficytowy stadion i kopaczy.
~wrocławianin2019-02-13 06:42:54 z adresu IP: (212.106.xxx.xxx)
Torowiska są świetne, ale czemu tramwaje kołyszą się jak okręty na wzburzonym morzu?
~Goździkowa2019-02-13 05:33:36 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Mina Sutryka mówi sama za siebie - jest tak świetnie, że go zamurowało
~Zapraszam2019-02-13 03:15:22 z adresu IP: (37.249.xxx.xxx)
~tramwaj na Jagodno2019-02-12 21:06:30 z adresu IP: (82.160.xxx.xxx)
Kiedy na Jagodno pojedzie tramwaj? Żyć się tu nie daje.
~////2019-02-13 00:30:37 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
A po co tramwaj? Trolejbus nie wystarczy? you tube /watch?v=gRjtPOx-UTg
~moje pytanie2019-02-12 21:05:02 z adresu IP: (82.160.xxx.xxx)
Dlaczego po remontach wrocławskie ulice stają się praktycznie jednopasmowe? Dlaczego zmniejsza się przepustowość ulic utrudniając życie mieszkańcom????
~RWD 5 Bis2019-02-13 05:32:22 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ponieważ wrocławska komunikacja miejska jest dramatycznie kiepska - skracanie linii autobusowych, zmniejszanie częstotliwości, ITS i tramwaj + który blokował całe kwartały ulic chorymi cyklami świetlnymi, bezsensowne wciskanie tramwajów w ciasną starówkę, szlifowanie szyn, bo wypadały, wieczne korki tramwajowe, do niedawna programowy brak klimatyzacji ("jest bez sensu bo tramwaj ciągle otwiera drzwi" - rzeczniczka MPK) - to jest wieloletnia polityka Dutkiewicza, którą Sutryk, wyjęty z pudełka, ma kontynuować. Dlatego utrudnia się życie kierowcom na wszelkie sposoby - znów można wymieniać - likwidacja lewoskrętów, zabieranie pasów ruchu, całe minuty czerwonych świateł by ITS - to wszystko ma obrzydzić samochód do tego stopnia, że beznadziejna MPK albo elektryczna hulajnoga będą wydawały się takie super. O tym, że komunikacja miejska nie nadaje się do niczego najlepiej świadczy fakt, że ratuszowcy wożą tyłki samochodami, a samochodowe rajdy Dutkiewicza to już Himalaje hipokryzji.
~////2019-02-13 00:08:01 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Sutryk sprawdza ile musi jeszcze zrobić na referendum by go odwołać.
~////2019-02-12 18:53:42 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Właśnie remontowane torowisko przy Pajacu na przeciw Capitolu, znowu się posypało. Tory w powietrzu. Remont nie wytrzymał paru miesięcy.
~Jan2019-02-12 15:49:48 z adresu IP: (158.52.xxx.xxx)
Dokladnie...nie zaledwie, TYLKO AŻ 11% MA ZŁY STAN, a 31% MA PRZECIĘTNY. To oznacza, że niemal połowa torowisk ma stan pozostawiający do życzenia (przy czym co to oznacza "przeciętny"?). Dziennikarze! Używajcie własnej głowy i przestańcie kopiować bezmyślnie wnioski raportów urzędników. Ten raport pokazuje dlaczego mamy codziennie awarie i wypadki, bo wystarczy że te 10% jest zlokalizowanych w newralgicznych częściach miasta (tzn często używanych)!
~krzysiek2019-02-12 15:16:32 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Nie zaledwie, tylko aż 11%. Głównie to są przecież rozjazdy, krzyżownice i łuki, a więc najbardziej newralgiczne miejsca, gdzie najłatwiej o wykolejenie, zwykle poważniejsze w skutkach (np. uderzenie w tramwaj z naprzeciwka).
~RWD-5 bis2019-02-12 15:15:16 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Jaja sobie robią. Koło Galerii Dominikańskiej można koło urwać na lewoskręcie. Pod dworcem PKP leje jak po bombach a Staszica to faktycznie pobojowisko....
~Wrocek2019-02-12 15:14:02 z adresu IP: (80.49.xxx.xxx)
Tory w bardzo dobrym stanie? To skąd te awarie. Oj drodzy włodarze, nieładnie tak drwić z mieszkańców.
~Wroclawianin2019-02-12 14:40:12 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
No, a torowisko i ogólnie cała jezdnia na Pl. Staszica od lat błaga o remont. Gruntowny remont, a nie doraźne latanie coraz to nowych dziur i spawanie coraz to nowych pęknięć szyn
~solo2019-02-12 14:37:31 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
wszystkie maja złe podtorza i rozjazdy. Wrocławia nie stać na tramwaje dwusystemowe jak w Niemczech