Mieszkańcy z północy Wrocławia domagają się obwodnicy śródmiejskiej

, BT | Utworzono: 2019-05-10 06:41 | Zmodyfikowano: 2019-05-10 06:42
Mieszkańcy z północy Wrocławia domagają się obwodnicy śródmiejskiej - fot. zdjęcie ilustracyjne archiwum radiowroclaw.pl
fot. zdjęcie ilustracyjne archiwum radiowroclaw.pl

Mieszkańcy m.in Polanowic, Karłowic i Sołtysowic chcą deklaracji od magistratu, mają w tej sprawie spotkać się z prezydentem Jackiem Sutrykiem. – Przez drogi osiedlowe jeżdżą tiry, które ignorują znaki zakazu – podkreśla Joanna Stańczyk przewodnicząca Rady Osiedla Polanowice-Poświętne-Ligota:

Krótszy z odcinków, między Żmigrodzką, a Kamieńskiego czeka już na realizację. Żeby nie utracić decyzji środowiskowych, prowadzony jest nawet dziennik budowy. Drugi z odcinków nie ma jeszcze projektu, a część gruntów przeznaczonych pod drogę nie została jeszcze przejęta przez miasto. Czy jest szansa na budowę odcinków w najbliższych latach? O tym opowiada Elżbieta Maciąg z Wydziału Transportu:

Magistrat nie ma pieniędzy na realizację trasy – potrzebuje ponad 400 milionów złotych. Wniosek o pieniądze unijne z 2016 roku zakończył się niepowodzeniem. Elżbieta Maciąg dodaje, że szansą mogłoby być wpisanie obwodnicy do Wieloletniego Planu Inwestycyjnego:

Magistrat sugeruje, że mieszkańcy mogą korzystać z ruchu tranzytowego Autostradową Obwodnicą Wrocławia. Osiedlowi radni podkreślają jednak, że trasa jest zbyt oddalona od ich domów. - Chcemy konkretnych obietnic - mówi Grzegorz Maślanka z Rady Osiedla Karłowice-Różanka.

Magistrat dodaje, że sytuację na zakorkowanych osiedlach może poprawić oddanie w tym roku pętli na Polanowicach, do której będzie dojeżdżał autobus linii 144. Ma kursować częściej, niż do tej pory. Więcej kursów na Poświętne będzie możliwych dopiero po pozyskaniu przez MPK nowego taboru.

POSŁUCHAJCIE:

Reklama

Komentarze (14)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~rei2019-05-14 14:12:41 z adresu IP: (89.25.xxx.xxx)
Ważne że jest wrocławski klub piłkarski.
~Mieszkaniec2019-05-10 10:13:13 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Południowego fragmentu nie potrafią od 20 lat zrobić. Tylko pozwolenia na budowę nowych osiedli, developerzy zabudowują każdy skrawek - widok na ścianę sąsiada, setki nowych samochodów w każdej uliczce, a potem problem bo korki. A jak ma być jak Wrocław jest 'planowany' od d-strony? Dlaczego przed budową kolejnych osiedli nie można zrobić infrastruktury i sensownej komunikacji miejskiej? Dlaczego kawałka obwodnicy ta nieudolna władza nie potrafi od lat skończyć? Wrocław to dziura. Polecam pojechać pojeździć po innych dużych miastach - zdziwicie się jak to wszystko fajnie hula np na Górnym Śląsku.
~sutryk 2019-05-10 09:45:41 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
sutryk do tablicy !!!!, weź kota - rozepnie koszulę - pokaż klatę i powiedz im, że nie będzie obwodnicy, bo kasa poszła na tramwaje !!!
~Grzegorz2019-05-10 10:20:35 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Niedorzeczne stawianie sprawy. Akurat wymiana taboru jest równie ważna. No i za Sutryka jeszcze nie było.
~////2019-05-10 09:17:19 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Magistrat mnie ma pieniędzy, gdyż za 50 mln złotych będzie tramwaj na ul. Rogowskiej, a to tylko jedna z poronionych idei miejskich. Skąd więc ma wziąć 400 mln, jak tramwaj na Rogowskiej jest priorytetem. Tramwaj, którego nie chcą mieszkańcy.
~////2019-05-10 09:12:51 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Obwodnica jest budowana od 1921 roku i jej nie będzie, bo miasto wydało zgodę na budowę mieszkalną w rejonie Poświętnego. No chyba, że Sutryk wydrąży tunel :)
~lol2019-05-10 09:54:09 z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
Mylisz się. Zabudowa mieszkaniowa w okolicy ul. Poświętnej nie przeszkadza. Odległości budynków od planowanej obwodnicy są zgodne z prawem. To po prostu według miasta nie jest pilna inwestycja. Tylko i aż tyle.
~Grzegorz2019-05-10 07:31:49 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Myślę że bardzo ważne jest przebudowanie wiaduktu nad Boya i dodatkowy most, gdzieś w rejonie parku Kasprowicza.
~Grzegorz2019-05-10 11:06:13 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Ruch i tak będzie się zwiększał. Tereny za Karłowicami będą dalej zabudowywane, a liczenie że MPZP powstrzyma działania deweloperów na terenie samych Karlowic raczej nie ma sensu. Nie życzę tego rzecz jasne tamtejszym, ale jestem przekonany że czas pokaże że mam rację.
~Pong2019-05-10 10:33:56 z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
Każde 10m dłuższego mostu powoduje wzrost wartości inwestycji o 20%. Doprowadzanie mostu do Kasprowicza znacznie zwiekszy na niej ruch a nie uspokoi. Corso-Alee i Karłowice to z zabytkowe założenie miasto-ogród. Obowiązujy MPZP dlatej okolicy zakłada zwiększenie powierzchni terenów zielonych. Taki most to bzdura. Pozdrawiam
~Grzegorz2019-05-10 10:22:25 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Acha, a wiadukt można modernizować niezależnie.
~Grzegorz2019-05-10 10:10:31 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Szerokość tej rzeki to raczej mało istotny argument. Odległość między mostami Trzebnickimi a Warszawskiki jest duża, a miasto w tamtym kierunku się rozwija a jest też perspektywa dogęszczania, która z pewnością będzie eykorzystywana. A co z Kasprowicza? Myślę że ograniczenie na niej ruchu nikomu nie zaszkodzi.
~Pong2019-05-10 10:00:33 z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
Most w rejonie parku Kasprowicza? W najszerszym miejscu Odry? Po co i co potem z ruchem na Kasprowicza? Idiotyzm stulecia. Wiadukt na Boya będzie remontowany tylko i wyłącznie kiedy PKP dostanie pieniądze na modernizację trasy do Oleśnicy.
~Zakorkowane Południe2019-05-10 07:18:29 z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
Wrocławski Ołtaszyn jest nadal zakorkowany każdego dnia. Codzienne korki na Zwycięskiej, na ul Roweckiego w sąsiednich Wojszycach rano i popołudniu jest taka sama sytuacja. Brakujący odcinek obwodnicy pomiędzy Iwinami, a Bielanami Wrocławskimi który przejąłby ruch drogowy w tych kierunkach od wielu lat nie jest realizowany zaś osiedla na okolicznych popegeerowskich polach (czarnoziemach) po zlikwidowanym wzorcowym PGR Wysoka rosną jak grzyby po deszczu !