To najdłuższy kuty tunel w Polsce. Ma ponad 1,5 km długości i liczy ponad 100 lat. PKP właśnie kończy remont

Bartosz Szarafin, MH | Utworzono: 2019-06-06 06:41 | Zmodyfikowano: 2019-06-06 06:43
A|A|A

fot. Linia kolejowa nr 286 - Facebook

Od kilku miesięcy pasażerowie podróżowali autobusami komunikacji zastępczej z Wałbrzycha Głównego do Jedliny Górnej i dalej pociągiem. W najbliższy weekend to się zmieni - zapowiada Dariusz Kolubka z Polskich Linii Kolejowych:

Remont torowiska i wzmocnienie tunelu kosztowały blisko 11 mln zł. Linia nr 286 jest jedną z najbardziej malowniczych w kraju. Polskie Linie Kolejowe wyremontowały na niej znaczną część torowiska. Obecnie trwają prace remontowe na kamiennym wiadukcie w Jedlinie Zdroju, a także stalowym w Świerkach.

Pierwsze pociągi przejadą nim już po wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy - zapewnia Mirosław Siemieniec z Polskich Linii Kolejowych.

W tunelu pod Małym Wołowcem wewnętrzna, kamienno-ceglana obudowa na długości kilkunastu metrów, w miejscach uszkodzeń, została usunięta. Wykonywana została nowa żelbetowa obudowa. Proces naprawy i zabezpieczenia obudowy był czasochłonny i prowadzony etapami. Pozostałe roboty okołotorowe będą prowadzone do końca czerwca , ale bez wpływu na ruch pociągów.

Prace przy obudowie i wcześniejsze prace torowe pozwolą na bezpieczne przejazdy pociągów pasażerskich i towarowych w tym ponadstuletnim obiekcie – który zaliczany jest do najdłuższych tuneli kolejowych w Polsce

Polskim Liniom Kolejowym zależy na utrzymaniu dobrych podróży na trasie Wałbrzych – Kłodzko. Przeznaczono ponad 13 mln zł na prace przy kolejnych obiektach. Prace zakończa się w 2019 r. Roboty nie ograniczą kursowania pociągów.

W Świerkach odnawiane są metalowe konstrukcje mostu - są piaskowane, zabezpieczane antykorozyjnie, malowane. Wymienianie będą mostownice, przeprowadzona zostanie naprawa pomostów inspekcyjnych.

Remont obiektu w Jedlinie Zdrój obejmie m.in. czyszczenie i uzupełnienie ubytków kamiennej konstrukcji, naprawę koryta potoku pod obiektem, przeprowadzenie prac odwodnienia, naprawę jezdni oraz chodnika.

Jest też jedna zła wiadomość. Wstęp do tunelu jest wzbroniony. Nie będzie też oświetlenia, które w trakcie remontu widowiskowo podświetlało obiekt. Niespodziewany remont ceglanej otuliny kosztował blisko 5 mln zł. Na odcinku kilkunastu metrów tunel wzmocniono betonową konstrukcją.

O remoncie pisaliśmy wcześniej:

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Anna 25
2019-06-11 17:56:47
z adresu IP: (87.134.xxx.xxx)
Ocena: 7
Gdyby tak jeszcze ktoś pomyślał o tunelu między Ogorzelcem a Kowarami.Wspaniała rzecz z tym najdłuższym tunelem-piękna rzecz!!
~konrad
2019-06-09 13:25:55
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: -5
konrad
~Kamil
2019-06-07 00:54:38
z adresu IP: (31.171.xxx.xxx)
Ocena: 9
Bo Koleje Dolnośląskie mają w doopie, że mieszkańcy nie mają jak dojechać do pracy. Ważniejsza jest dla nich ta garstka, która jedzie do Wrocławia, żeby mogła parę minut szybciej dojechać. Nie pierwszy to taki wybryk tej spółki. KD same poprosiły PLK, żeby autobusy puścić na Miasto zamiast Główny. Efekt: mnóstwo ludzi, którzy nie mają teraz jak dojechać i wrócić z pracy.
~Marcin Jaksoń
2019-06-06 21:53:16
z adresu IP: (89.38.xxx.xxx)
Ocena: -11
A mnie ciekawi po co Koleje Dolnośląskie uruchomiły pociągi do Lubawki skoro jeżdżą one puste. Mieszkańcy jak widać dużo bardziej wolą jeździć busami. Koleje Dolnośląskie robią nieuczciwą konkurencję busom, którym teraz coraz mniej opłaca się jeździć. My mieszkańcy nie chcemy pociągów ani w Lubawce, ani w Kamiennej Górze!
~Głuszyca
2019-06-06 20:06:27
z adresu IP: (43.245.xxx.xxx)
Ocena: 9
Dlaczego obecnie od strony Kłodzka nie da się dojechac autobusem zastępczym do Wałbrzycha Głównego??? Czy Koleje Dolnośląskie zwrócą pasażerom koszt biletów miesięcznych za niewywiązywanie się z zawartej umowy?
~Adam
2019-06-06 17:20:44
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 2
Jaralem gibony w tym drugim jak chodziłem do energetyka i miałem zajęcia w internacie :D
~mieszkanka
2019-06-06 14:31:14
z adresu IP: (185.180.xxx.xxx)
Ocena: 10
Mam nadzieję, że po remoncie będą lepsze połączenia z kierunku Kłodzka do Jeleniej Góry na stacji w Walbrzychu. To co obecnie odstawiają Koleje Dolnosląskie to jest kpina z pasażerów! Wszystkie skomunikowania funkcjonujące wcześniej zostały zerwane a autobusy nawet nie jeżdzą na stację Wałbrzych Główny tylko do Wałbrzycha Miasto, gdzie często trzeba czekać na pociąg godzinę albo i dwie. Co mają powiedzieć ludzie dojeżdżający codziennie do pracy np. z Boguszowa-Gorców do Nowej Rudy?? Ta spółka zawsze stała tyłem do pasażera.
~sigme
2019-06-06 13:48:20
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 6
Gratulacje piękne przedśięwżięcie
~Zed
2019-06-06 13:42:07
z adresu IP: (185.21.xxx.xxx)
Ocena: 6
Na Dolnym Śląsku jest więcej takich perełek. Niestety PKP większość zamknęła.
~Góral
2019-06-06 13:35:16
z adresu IP: (79.186.xxx.xxx)
Ocena: 9
A kiedy remont tunelu do Kowar to też piękny tunel wart remontu.Z Kamiennej Góry do Jeleniej Góry przez Kowary.
~Biskup kochający dzieci
2019-06-06 11:15:48
z adresu IP: (80.231.xxx.xxx)
Ocena: 3
To oczywiste, że wstęp do tunelu przez który przejeżdżają pociągi jest zabroniony. Obok jest drugi tunel, równie długi, w którym nie ma torów. Aż się prosi, żeby poprowadzić tam szlak turystyczny.
~qwerty
2019-06-06 11:10:57
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 6
Dobrze , że Niemcy wybudowali ten obiekt , a Polacy nie zdołali zniszczyć 8-)
Reklama