Jest umowa na zaprojektowanie i wykonanie linii kolejowej między Wrocławiem, a Świdnicą

| Utworzono: 2019-06-12 19:52 | Zmodyfikowano: 2019-06-12 19:54
Jest umowa na zaprojektowanie i wykonanie linii kolejowej między Wrocławiem, a Świdnicą - Fot. PLK
Fot. PLK

Wartość umowy podpisanej z polsko-niemieckim konsorcjum opiewa na kwotę blisko 200 milionów złotych. Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK, zaznacza, że będzie to ważna linia dla regionu:

Według planu, pierwszy pociąg do Świdnicy pojedzie w pierwszej połowie 2021 roku. Koleje Dolnośląskie mają niebawem ogłosić powtórzony przetarg na spalinowe pociągi, które będą obsługiwały trasę. W ramach modernizacji linii Wrocław-Świdnica, remontu doczeka się 14 przystanków. Urząd Marszałkowski, który planuje rozkłady jazdy pociągów Kolei Dolnośląskich, zapewnia, że składy będą zatrzymać się na wszystkich stacjach przygotowanych przez zarządcę sieci kolejowej. Podróż z Wrocławia do Świdnicy w zależności od liczby przystanków zajmie ok. 60 - 80 min.

Zadanie okazało się droższe, niż planowano, więc Urząd Marszałkowski zwiększył dofinansowanie unijne na inwestycję o ponad 40 milionów złotych. Plan przewiduje przygotowanie 14 przystanków. Każdy z nich ma mieć odnowiony peron i zostanie oświetlony. Michał Nowakowski z Urzędu Marszałkowskiego:

Plan PKP PLK obejmuje utworzenie dwóch, a nie, jak wcześniej sugerowano – większej liczby przystanków na terenie Wrocławia. Pociąg zatrzyma się również m.in. w Bielanach Wrocławskich, Domasławie, Kobierzycach i na dwóch stacjach w Sobótce. Prace na trasie z Wrocławia do Świdnicy mają zakończyć się na przełomie 2020 i 2021 roku. W tym samym czasie wyremontowana powinna zostać druga część trasy – ze Świdnicy do Jedliny Zdrój.

Przystanki objęte remontem: 

1. Wrocław Wojszyce

2. Wrocław Partynice

3. Bielany Wrocławskie

4. Domasław

5. Kobierzyce

6. Wierzbice

7. Pustków Żurawski

8. Rogów Sobócki

9. Sobótka

10. Sobótka Zachodnia

11. Szczepanów

12. Marcinowice

13. Pszenno

14. Świdnica Przedmieście

Reklama

Komentarze (61)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Klecinianin2020-05-21 02:46:30 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Czemu stacja "Wrocław - Klecina" nie została ujęta w spisie przystanków objętych remontem? Czy ten zabieg jest spowodowany tym, iż stacja "Wrocław - Klecina" przy ulicy Kobierzyckiej nie będzie wykorzystana do ruchu pasażerskiego z powodu bliskości do następnej nowej potencjalnej stacji "Wrocław - Partynice" przy ulicy Zwycięskiej? Jestem pewny, że Klecinianie wraz ze mną będą uparcie ubiegać się o remont tejże stacji na rzecz sukcesywnego korzystania z niej. Czemu mamy być gorsi i dojeżdżać aż do Partynic, hę?! Proszę o konkretną odpowiedź.
~derto2019-06-30 14:57:51 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Doczekamy się linnii do Lwówka i do Świeradowa - trudno w krótkim czasie zrewitalizować to co zniszczyło PO/PSL
~derto2019-06-30 14:56:12 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Czekam z utęsknieniem na rewitalizację linii ze Świdnicy do Jedliny - to perełka D.Śląska
~Komentarz został usunięty2019-06-14 15:03:40 z adresu IP: (185.216.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Głupie ludki jadom2019-06-14 15:01:40 z adresu IP: (185.236.xxx.xxx)
Jadą sobie głupie ludki Do Wsiobudki, tej Wsiobudki Kunia wczoraj im zabrali To puciongiem pojechali. Jadą sobie głupie kmioty Do roboty, do roboty. Wsiadła nawet chuda krowa Rzekła krótko: - "Do Pustkowa." Nawet jechał prosiak stary Gdzie? No przecież! Na Świniary! Wszystkie kmioty się zleciały Wiejski pociąg aglomeracyjny podziwiały :DD
~warszawiak2019-06-14 15:00:27 z adresu IP: (185.236.xxx.xxx)
Zapyziały Wsiοcław nie potrzebuje żadnych pociągów. Ludzie tutaj są bardzo biedni, a Dοlny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okοlicznych wiοch. Zaś tabοr przerzucić na piękne linie turystyczne dο Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bοgatych turystów, zaś ludziom powodzi się dużo lepiej.
~True2019-06-24 23:55:11 z adresu IP: (104.222.xxx.xxx)
Do Crue: Najpierw zadbaj o swoje mózgowie, kmiocie zza Buga. O ile coś takiego masz, w co wątpię. Jeszcze za mało oberwałeś i dalej podrygujesz do silniejszych, сһuјu niedomyty z zaropiałym grzybem, wrocławski wieśniaku z Wsiocławia? Już teraz masz ryja jak grzybiarz przeгuchany w lesie przez dzika, bułgarski wymiocie z muszli klozetowej. Wiedziałeś, że twoja stara to przeczochrany worek na sрermę dla żuli z wszystkich podwrocławskich wioch? Twoja zawszona mamuśka musi się rzucać pod kombajn żeby ogolić śmierdzące сірsko. Psi kaloszu, рieрrzony przez mongolskich uchodźców. Zrobię ci z twoich kaczych јaјc druty telegraficzne ty sfilcowany klocu z czarnobyla. Chcesz zobaczyć kosmitę? To spójrz w lustro. Jak ci się nudzi to idź się pobaw kutаsem swojej matki! Podaj swój adres, a zrobię ci lewatywę na stojąco, ty wrocławski góԝnоjadzie.
~Crue2019-06-24 17:48:31 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Zapyziały Wsiocław nie potrzebuje pociągów? Rzeczywiście ludność jest tutaj tak biedna, że aż z okolicznych wsi wszyscy jadą do miasta, by zarobić. Dla szanownego Pana informuję, iż są promocje weekendowe zarówno na linie regionalne, jak i intercity. Za przeproszeniem, mógłby Pan ogarnąć mózgowie i przestać pie*olić farmazony? Na jakiej podstawie Pan określa ludność całego miasta jako bardzo biedną? Takie gadanie jest śmieszne, nietaktowne i bezpodstawne. Infrastruktura miasta rozwija się - bardzo dobrze, że rozbudowywane są również połączenia kolejowe. Rozwój miasta na zachód i południe osiągnął przerażające wręcz tempo. Deweloperzy stawiają kolejne budynki mieszkalne, a ludzie je kupują... w okolicy nie widać też żadnych slumsów... mówiąc o biedzie prędzej zajrzałbym na wschodnie tereny Polski, gdzie przez bardzo długi kawał czasu trwało kompletne zacofanie. Jego efekty są widoczne do dziś. Niełatwo tam o pracę. Ułamek biednych ludzi - tak zwanej "patoli" to nieroby, które prowadzą pasożytniczy tryb życia. Jakoś żyję tu od małego i nigdy nie odczułem tej wielkiej biedy, o której Pan mówi. Znalazłem tu świetną pracę z dobrą pensją. Wystarczy poszukać i poprzebierać w ofertach. Jeśli ktoś się chwyta jakiejś śmieciowej roboty - zarabia śmieciowy hajs, to proste.
~wasabiWKS2019-06-14 14:55:18 z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
Pewnie tylko ten świr z Kolei Dolnośląskich chce tej linii... Ja jej nie chce. Przejazd takiego pociągu, to jeszcze większe korki na bielanach... Niech sobie hulajnogą jeździ....
~Ktoś2019-06-14 14:52:27 z adresu IP: (185.216.xxx.xxx)
Marszałek, czy ty jesteś normalny człowieku??? Ludzie się wyprowadzają z Wrocławia bo mają serdecznie dość stania w korku... A tu kolejne się szykują. szybciej dojadę busem do Sobótki niż twoim śmierdzącym pociągiem
~Andrzej Sosna2019-06-14 14:50:12 z adresu IP: (172.83.xxx.xxx)
UWAGA! Wszystkie poniższe komentarze wychwalające pociągi do Sobótki i Koleje Dolnośląskie napisał świr z Kolei Dolnosląskich - ten sam, który też obraża Lwówek i jego mieszkańców. Nie traktujcie poważnie tego spamu1
~Zorientowany2019-06-14 14:48:49 z adresu IP: (185.216.xxx.xxx)
Co do linii lwóweckiej to prawda jest taka, że Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować tej linii. Napisałem nie chce bo osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym także do Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Marszałkowskiego. Drugi z Urzędów wielokrotnie utrzymywał że dąży do wyremontowania linii, jednak Ministerstwo Infrastruktury w piśmie z przed dwóch miesięcy kategorycznie zaprzeczyło jakoby takie plany były intencją UMWD we Wrocławiu. W piśmie jakie otrzymałem z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z dnia 07.10.2016 czytamy: "Ze względu na fakt, że linia kolejowa nr 283 ma charakter regionalny, prace inwestycyjne mogą być finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, np. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020 (dalej: „RPO WD”). Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiotowa linia nie została zarekomendowana przez Urząd Marszałkowski do wsparcia ze środków dostępnych w ramach RPO WD, a także nie została uwzględniona w liście intencyjnym zawartym 26.06.2015r. pomiędzy Województwem Dolnośląskim a PKP PLK SA w sprawie przygotowania i zrealizowania priorytetowych liniowych projektów inwestycyjnych." Chwilę wcześniej (05.08.2016) Urząd Marszałkowski w odpowiedzi na zapytanie dot. Przedmiotowej linii odpisał. "Równolegle nadal trwa analiza projektów kolejowych, możliwych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Dolnego Śląska. Jednym z rozważanych projektów jest rewitalizacja linii z Jeleniej Góry do Lԝóԝka Śl. Należy jednak podkreślić, że rewitalizacja taka była by możliwa w ramach RPO pod warunkiem efektywnego wykorzystania przez Polskie Linie Kolejowe SA dostępnych w alokacji środków dla realizacji innych projektów." Jak widać wrocławski magistrat postanowił sprytnie umyć ręce od sprawy stanu technicznego linii 283 uzależniając przyznanie dotacji od alkokacji środków PKP PLK i jednocześnie nie rekomendując remontu tej linii w MIiB w Warszawie.
~Maciej Musiał2019-06-14 14:45:08 z adresu IP: (144.48.xxx.xxx)
Linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo: 1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku), 2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom), 3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej. Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?
~Pamiętliwy.2019-06-14 11:21:36 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Co ciekawe, "andrju" który tyle energii wkłada w dziecinne negowanie przedsięwzięć kolejowych, dekadę temu sam proponował rewitalizację sobóckiej lini. Internet nie zapomina, sianie dezinformacji nic nie da!
~wasabiWKS2019-06-14 19:59:05 z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
Widzisz Piotrusiu, bo największą karą dla takiego upośledzonego patola jak ty jest życie w świecie którego nie ogarnia. Takie pomyje jak ty są potrzebne- jedni cię biją, inni gwałcą a jeszcze innym ty robisz dobrze. Dobrze, że się z tym pogodziłeś bo na bank nic nie zmienisz. I możesz tu dalej pisać swoje gorzkie żale ale pamiętaj- człowiek ze wsi wyjdzie, wieś z człowieka nigdy.
~bystrzak20002019-06-14 11:09:03 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Po to właśnie uruchamiane są pociągi, że ludzie mieli alternatywę w dojeździe do Wrocławia - tj. albo pociąg i jedziesz albo auto i stoisz w korku. Na tym to właśnie ma polegać - na Zachodzie europy zostawiasz auto na parkingu pod stacją/przystankiem i do centrum jedziesz pociągiem/tramwajem/autobusem, a nie tak jak w Polsce, każdy koniecznie musi wieźć swoje 4 litery na 4 kółkach. Miasto nie jest z gumy i niestety więcej aut już nie przyjmie. Porównanie potencjału transportowego aglomeracji wrocławskiej i aglomeracji jeleniogórskiej to jak porównanie potencjału USA i Polski - nawet laik zrozumie, że ośrodek wojewódzki, w którym mieszka 650 tyś ludzi + drugie tyle na przedmieściach i aglo wygeneruję znacznie większy potok podróżnych niż miasto zamieszkałe przez 80 tyś ludzi, będące stolicą powiatu.
~wasabiWKS2019-06-14 19:57:44 z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
Wsiοcław nie potrzebuje żadnych pociągów. Ludzie tutaj są bardzo biedni, a Dοlny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okοlicznych wiοch. Zaś tabοr przerzucić na piękne linie turystyczne dο Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bοgatych turystów, zaś ludziom powodzi się dużo lepiej.
~zorientowany2019-06-14 08:08:29 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
“Trolling lwówecki” Z niepokojem obserwuję w internecie, w komentarzach związanych z kolejnictwem, działania mające na celu obrażenie i zdyskredytowanie przewoźnika: Kolei Dolnośląskich oraz przedstawicieli samorządu województwa dolnośląskiego odpowiedzialnych za transport. Zarzuca się przede wszystkim i wbrew prawdzie: zniszczenie przewozów pasażerskich na trasie Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Przewozy te zawieszono z racji katastrofalnego stanu linii 283 za która odpowiada państwowa spółka Polskie Linie Kolejowe. Samorząd wojewódzki nie jest jej właścicielem, nie ma prawa dokonywać remontów infrastruktury jak i nie ma interesu by linię w takim stanie przejmować. Kolejnym tematem jest rzekome faworyzowanie Wrocławia jako kierunku przewozów kolejowych kosztem innych miast. Wrocław jako główny ośrodek miejski, przemysłowy, naukowy i turystyczny województwa jest naturalnym generatorem dużego ruchu kolejowego i proporcjonalnie więcej pociągów go obsługuje. Nie wynika to z dyskryminacji mniejszych ośrodków ale ich potencjału pasażerskiego i potoków jakie generują. Trolling polega przede wszystkim na powtarzaniu nieprawdy, przekłamań i pomówień na powyższe tematy. Na ogólnodostępnych portalach komentowany jest i powielany po kilka, kilkadziesiąt razy. Praktyką jest podszywanie się pod użytkowników zamkniętych forów jak infokolej czy scysrapercity w celu ich zdyskredytowania. Osoba (osoby?) które się tego dopuszczają zgłaszają i minusują nieprzychylne im komentarze. Gros komentarzy pochodzi z tzw. “spamerskich” adresów IP co wskazuje na celowe i złośliwe działanie.
~wasabiWKS2019-06-14 19:56:47 z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
Największym trollem jesteś ty, szczeniaku z Kolei Dolnośląskich. Ty obsmarkany mongolski alfonsie, zerżnięty przez zarzуganego рedała i рały z warszawy, pacnę cię w twój pyskaty ryj i wylądujesz z mordą w góԝnie. Masz wyjеbane ty sреrmobilu. Tak cie kopnę w duрę, że ci góԝno mózg wybije. Generalnie rzecz biorąc to ostentacyjnie рierdzę w twoim kierunku. Jesteś zezowatym rodzynem bengalskiej świni, wąchaj kloca skwarze na cycku rumuńskiej suki. Targaj dzbana i ślizgaj mikołaja wygrzmocony bagiecie z czarnobyla. Wiesz jak powstałeś? Twój stary spuścił sie na buty i kopał twoją starą po рiździe. Ty wysadzony w duрę strusi klopsie, dmuchany przez każdego chętnego рenera. Jak byłeś mały to na góԝno mówiłeś papu. Jesteś sрiеrdolonym rodzynem z duрy. Wiesz czemu twoja stara nie jeździ na rowerze? bo jej dzyndzel w łancuch wchodzi i budzi całe twoje wsiocławskie osiedle. Wyglądasz jak zdechła krowa która leży na słońcu 5 dni! Ty рrzerżnięty imbecylu, рizgany w oko przez własnego starego. Wyglądasz jakbyś sрiеrdolił z wiadra podczas skrobanki ty srakoјеbny kaczy wymiocie z mozambiku. Nie zapomnij skuгԝysynie, że nie jesteś w kinie. Taplaj sie w kale jеbany реdale cofnięty w rozwoju droрsie wyгuchany przez syna grabarza. Jеbie ci z ryja jak psu z kija. Twoje duрsko stanie sie moim trofeum myśliwskim. Masz maske gazową, czy taki wyraz twarzy? Masz zgrzybiałego fіuta ty сhuјogłowy łasuchu owczych góԝien. Zrobię ci z ryja parking dla ciężarówek ty trędowaty brudny rzepie.
~Damian2019-06-13 19:30:30 z adresu IP: (185.236.xxx.xxx)
I co na to ten świr z Kolei Dolnośląskich? Nikt nie chce ciufci do śmierdzącej Sobótki, tylko on sam.
~janek2019-06-13 19:28:54 z adresu IP: (131.255.xxx.xxx)
Na Zwycięskiej przy Karkonoskiej przejazd kolejowy rano zamknięty na 5 minut i wszystko stoi dookoła.. Już się uzbrajamy w cierpliwość.
~mądry2019-06-13 19:26:05 z adresu IP: (211.197.xxx.xxx)
Niestety te pociagi beda tez blokowac autobusy, tramwaje a nawet rowery.
~wrocuś2019-06-13 19:24:28 z adresu IP: (212.8.xxx.xxx)
Pięknie! Już widzę te korki :D Pewnie będą jeszcze większe, niż jak remontowali odcinek Bielany - Domasław. Super! Naprawdę, nie ma co...!
~olek2019-06-13 19:21:29 z adresu IP: (185.246.xxx.xxx)
no to zacznie sie wywożenie śmieci na Ślęże pociągami.Widze co sie dzieje w Mietkowie jak te prymitywy wyrzucają w koło zalewu, po rowach gdzie sie da.
~pro-kolej2019-06-13 17:01:44 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Na wszystkich przejazdach będą zamontowane Samoczynne Systemy Przejazdowe typu SPA-5 z sygnalizatorami EHZ8. Perony będą po jednej i po drugiej stronie ulicy tak, aby pociąg jadąc w danym kierunku przejechał przez przejazd i dopiero potem się zatrzymał przy peronie (by nie blokować ruchu). Maksymalny czas cyklu to 2 minuty. Przestańcie lamentować wsioki. Nikt nie będzie budować estakad, nasypów, wiaduktów za setki milionów, bo wy macie taki kaprys. Odpowiem wam krótko - kolej tam była PIERWSZA! To wasze wsiowe osiedla powstały potem a wyście kupili swoje wsiowe klitki, bo było trochę taniej za m2. Miejscie pretensje tylko do SIEBIE, bo o rewitalizacji mówi się conajmniej od 2000 roku! Niech festiwal minusów się rozpocznie.
~olej pro-kolej2019-06-14 02:20:40 z adresu IP: (185.236.xxx.xxx)
Potrafisz coś więcej poza obrażaniem? Dawaj сһuјu z Wsiocławia, co się tak nagle zaciąłeś? Przestraszyłeś się, zаsгаny ројеbie, wугzуgu swojej skuгԝіаłej mamusi zarabiającej na życie dawaniem duру w podwrocławskich wioskach? A może w końcu cię zbanowali na amen, zgnојоnу, ԝуріегdоlоnу w szkole przez kolegów ściегԝојаdzie? Czy też stary smгód, który cię sрłodził, zorientował się co robisz po nocach w internecie i przујеbаł ci w twoją zaplutą jарę, tak że zapomniałeś jak się włącza komputer, a potem wysłał na kurację do Tworek? Żebym więcej cię tu nie widział, wsiocławski tęрy śmіесiu, bo zostanie z ciebie tylko mokra plama na chodniku. I trochę góԝnа, które wcześniej zdążysz wуsгаć ze strachu.
~pro-kolej2019-06-13 21:01:23 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Co, zapiekło stary pryku? Jest taka maść, na ból... Nie mogę sobie przypomnieć czego. Wpisz w googla, może znajdziesz. To umiecie dziady robić najlepiej - obrażać. Żadnych merytorycznych argumentów, tylko obelgi. Się jaśniepaństwu pociągi nie podobają. A won za Bug, tam pociągów nie ma! Tylko łąki, lasy i wsiowe klitki, takie jak na Jagodnie ;) Będziecie się czuć jak u siebie. To są pieniądze z UE, pajacu. I mają one iść na KOLEJ. Dzięki Bogu pójdą na linię 285. Szybki transport (10 minut z obrzeży do ścisłego centum!) to przyszłość. Podaj mi choć jedną alternatywę dla rozwoju zrównoważonego transportu szynowego, młocie. Ja to bym w ogóle na wlotach szlabany postawił i kazał płacić po 100 zł za wjazd do Wrocławia waszymi blachosmrodami, Passerati 1,9 w TDI!
~olek2019-06-13 19:22:55 z adresu IP: (185.246.xxx.xxx)
Durny mikolu! Finansuj te swoje kolejki za własne pieniądze, a nie nasze, OK? Widzę po twoim języku, że jeszcze srasz w pieluchy a już się wymądrzasz. Jak matka po raz kolejny ci podetrze tyłek, to niech walnie pasem z 10 razy - może zmądrzejesz.
~ble2019-06-13 16:52:05 z adresu IP: (37.7.xxx.xxx)
to się nam sołtys Marczowa wkurzy :)
~wrocuś2019-06-13 19:24:51 z adresu IP: (212.8.xxx.xxx)
Rachwalski, kto cię wypuścił z Tworek? Czy sam uciekłeś?
~Klecina2019-06-13 13:42:21 z adresu IP: (83.97.xxx.xxx)
A na co to komu? Jest już połączenie przez Jaworzynę. Gdyby nie postój pociągu w Jaworzynie podróż zamknęłaby się poniżej 45min (myślę, że 30min jest osiągalne). Uruchamiając linię przez Sobótkę, Wrocław pokaże jak bardzo w nosie ma swoich mieszkańców z południa które już teraz komunikacyjnie jest sparaliżowane. Zwycięska, Grota Roweckiego, Buforowa, będą stały. Już teraz pociąg towarowy powoduje tam kilku kilometrowe korki. Jeśli wrzucić to połączenie na wiadukt problem by częściowo został rozwiązany ale niestety nie wiadomo co ze Zwycięską, bo tam nie ma wiaduktu, trzeba by sztucznie usypywać wał. Gratuluję lobbyście za tą bezsensowną inwestycję, musi mocno naciskać
~mietek2019-06-13 13:40:47 z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
No to mamy duży problem , zablokowane całe południe Wrocławia. Co za relacja?? Już widzę te opóźnienia na końcowych stacjach. Pociąg to tylko kłopot.
~ x 2019-06-13 13:37:13 z adresu IP: (194.99.xxx.xxx)
Czekam, aż autobusy jeżdżące Ołtaszyńską będą teraz stawały w korkach przed przejazdami kolejowymi. A tramwaj ma którędy jechać? Agrestową? Też świetnie.
~Józef2019-06-13 13:34:53 z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
W pociągach brud smród a szyny pastwiskiem. I co? I wszyscy są zadowoleni. Precz z koleją.
~Piotrek2019-06-13 13:31:49 z adresu IP: (194.99.xxx.xxx)
Korki teraz będą jeszcze większe. O ile to możliwe w ogóle. Pomóc może tylko wyprowadzka stąd.
~anika2019-06-13 12:04:39 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
super pomysł - i fajnie , ze do jedlinki aż !!!
~Piotrek2019-06-13 13:32:39 z adresu IP: (194.99.xxx.xxx)
Dla kogo fajnie? Jedynie dla mikoli, bo dla mieszkańców będzie tylko duża uciążliwość. Nikt normalny nie chce tych pociągów!
~Zorientowany2019-06-13 09:18:35 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Widzę ból duszy pana wicesołtysa, podkradanie nicków, podszywanie się pod znane osoby. Brawo. Pojadę pierwszym pociągiem do Sobótki, głosząc wszem i wobec sukces tego przedsięwzięcia!
~emdi2019-06-13 13:27:51 z adresu IP: (207.189.xxx.xxx)
Przestaniesz Rachwalski robić ciągle burdel na naszych portalach? Wybierz się w końcu do jakiegoś dobrego psychiatry. Tych pociągów do jakiejś śmierdzącej Sobótki jedynie ty chcesz.
~wacław2019-06-13 03:28:47 z adresu IP: (185.153.xxx.xxx)
Taniej by było wszystkim chętnym na przejażdżkę fundować darmowe TAXI przez najbliższe 100 lat. Ale skoro są amatorzy na bezzasadne wydawanie pieniędzy to może niech zasponsorują tę ciuchcię z własnych pieniędzy. Jestem przeciwko marnotrawieniu w ten sposób pieniędzy z naszych podatków!
~Janusz2019-06-13 03:24:33 z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
Pewnie tylko Mariusz chce tej linii... Ja jej nie chce. Przejazd takiego pociągu, to jeszcze większe korki na bielanach... Niech sobie hulajnogą jeździ....
~Ali2019-06-13 03:23:31 z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
kto tam będzie jeździł Sobótka to zadupie jakich mało w Polsce, dwa hotele i nic więcej a do Sulistrowic z sobótki to tylko dywanem bo nic tam nie jeździ
~ann2019-06-13 03:22:11 z adresu IP: (195.181.xxx.xxx)
niech ta kolej nie powstaje! sparaliżuje to totalnie, i tak już ciężki, wjazd do miasta od strony Jagodna...
~absurd!2019-06-13 03:19:47 z adresu IP: (84.39.xxx.xxx)
Ciekawe kto ci będzie jeździł w 75 minut do Wrocławia przez Sobótkę? Jak przez Jaworzynę można nawet i w 50 minut dojechać ze Świdnicy Miasto do Wrocławia Głównego. Dwa lata temu większość pociągów jechała 53 minuty. Wybudować też łącznice Świdnica Miasto - Żarów. I zelektryfikować linię kolejową nr 135, na odcinku Kamieniec Ząbkowicki - Legnica.
~Lech2019-06-13 03:17:07 z adresu IP: (185.245.xxx.xxx)
I kolejne kilkaset milionów złotych pójdzie jak w czarną dziurę! Kolejny przekop mierzei wiślanej. Bez żadnego rozeznania, rachunku opłacalności! Jak to się skończy? Tak jak trasa Kłodzko - Kudowa. Poszły miliony i od kilku lat szynobusy jeżdżą puste!!!! Ludzie i turyści w Polanicy, Dusznikach nie mają pojęcia że jakieś pociągi jeżdżą. Lud jest wygodny, trzeba go podwieźć pod dom, co zrobi tylko bus. A kolej zwykle jest za daleko od siedzib. Kicha
~Grzegorz2019-06-13 10:08:22 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Lud nie jest wygodny, tylko leniwy. Jakb6 wielkopaństwo mogli, to by z kanapy wpst do samochody wsiadali.
~Gość2019-06-13 03:15:04 z adresu IP: (89.39.xxx.xxx)
Akurat ta linia dla mieszkańców południowych osiedli Wrocławia to sól w oku. Zaprojektowana bez pomyślunku- bez nasypów kolejowych. Będzie więcej korków niż było...
~Południowiec2019-06-13 03:14:01 z adresu IP: (69.161.xxx.xxx)
Większość głosów mieszkańców południa Wrocławia jest zdecydowanie przeciwna rewitalizacji tej linii. Odetnie i spraraliżuje ona ul. Zwycięską, Grota Roweckiego, Buforową. Ta linia w obecnej formie (bez wiaduktów) to absurd.
~ x 2019-06-13 03:12:58 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Czekam, aż autobusy jeżdżące Ołtaszyńską będą stawały w korkach przed przejazdami kolejowymi. A tramwaj ma którędy jechać? Agrestową? Też świetnie.
~Ktoś2019-06-13 03:11:12 z adresu IP: (185.180.xxx.xxx)
Marszałek, czy ty jesteś normalny człowieku? Ludzie się wyprowadzają z Wrocławia bo mają serdecznie dość stania w korku... A tu kolejne się szykują. szybciej dojadę busem do Sobótki niż twoim śmierdzącym pociągiem
~matador2019-06-13 03:06:18 z adresu IP: (207.189.xxx.xxx)
A Rogatkowy ( Dróżnik) już zatrudniony? Bo przecież ktoś będzie musiał co 15 min podnosić i opuszczać rogatki( szlabany) przy np. ulicy Bardzkiej, pod estakadą dla pociągów towarowych, przed wielkim rondem, z którego dojeżdżać się będzie min. do AUTOSTRADY A4. W jednym poziomie jezdni krzyżować się tu będzie 4-pasmowa droga, PASAŻERSKA LINIA KOLEJOWA I TOROWISKO TRAMWAJOWE ( do Jagodna). Nie będzie we Wrocławiu a pewnie i w całej Polsce bardziej niebezpiecznego miejsca! To FAKT. Nie jest prawdą to co od kilku lat pokazywane jest na wizualizacjach, czyli mknące ESTAKADĄ pociągi osobowe. Dziwnym trafem nikt tego tematu nie porusza.
~AAA2019-06-13 03:04:54 z adresu IP: (195.12.xxx.xxx)
Tego co się będzie działo na Bardzkiej to nawet nikt nie jest w stanie sobie wyobrazić. Pociągi co 15 minut blokują drogę na Strzelin i A4 w obydwie strony. Na rondo wjechać to będzie wyczyn nie lada. Jeszcze światła, żeby wyjechać z nowych osiedli, które ciągle powstają. To jest skandal - kto to zaprojektował i kto zatwierdził? A dodatkowo tramwaj co kilka minut w obydwie strony. Kto kogo będzie przepuszczał - kolej tramwaj czy na odwrót ? Czy kolei nie można było puścić górą ??? JAKIŚ KOSZMAR I LUDZIE KUPUJĄ TAM MIESZKANIA !!!!!!
~wroc2019-06-13 03:03:45 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Zwycięska to najbardziej zakorkowana ulica w Polsce. Teraz dojdą szlabany blikujące przejazd ulic Zwycięskiej, Ołtaszyńskiej, Grota-Roweckiego.. Ktokolwiek z decydentów o tym pomyślał?.
~???2019-06-13 03:01:14 z adresu IP: (173.209.xxx.xxx)
Korki na potwornie zatkanych ulicach - Zwycięskiej, Ołtaszyńskiej, Grota-Roweckiego - będą jeszcze większe. Ktoś o tym myśli? Na co komu te pociągi?
~jan2019-06-13 02:56:08 z adresu IP: (180.198.xxx.xxx)
Tłumów w pociągach bym się nie spodziewał. Za to pojawią się gigantyczne kolejki przed szlabanami. Brawo UMWD! Oni wiedzą, jak rozwalić ludziom komunikację.
~Paweł z Partynic2019-06-13 02:03:31 z adresu IP: (89.238.xxx.xxx)
Tak się w Polsce marnotrawi publiczne pieniądze - na linie kolejowe dla nikogo. Kto teraz beknie za korki we Wrocławiu?
~Wojtek2019-06-13 01:50:30 z adresu IP: (185.244.xxx.xxx)
Atrakcja co najwyżej dla mikoli, dla wrocławian będzie to tylko uciążliwość. Szkoda, że nikt nie wpadł na pomysł żeby przedyskutować wcześniej tę sprawę z mieszkańcami. Proponuję, żeby teraz mikole sami zapłacili za swoją kolejkę.
~wrocławianin2019-06-13 01:26:39 z adresu IP: (185.189.xxx.xxx)
No tak, wyremontują tory dla kilku szynobusów na dzień i zakorkują pół Wrocławia. Kto będzie jeździł tymi pociągami? Kury i kaczki na targ do Wsidnicy?
~Max2019-06-12 23:47:21 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Trol z Lwówka oszaleje- kolejna linia do odbudowy, a w Lwówku złomiarze rozkradają kejne szyny. Siedlisko patologii na marginesie hahaha
~Krzysztof Czarnecki2019-06-13 01:23:00 z adresu IP: (89.187.xxx.xxx)
Jedynym trollem ty tu jesteś, szczeniaku z Kolei Dolnośląskich. Jestem ze Świdnicy a nie z Lwówka i też uważam, że remont tej linii to wywalanie pieniędzy w błoto. Lepiej wyremontować linię do Lwówka.
~Marcin2019-06-12 20:44:19 z adresu IP: (77.255.xxx.xxx)
Jeszcze budowa nowej Buforowej nie dobiegła końca, a już szykują się nowe zatory na skrzyżowaniu z Konduktorską obsługiwaną Światłami oraz na skrzyżowaniu Kolejowo-samochodowo/pieszo/rowerowo/tramwajowo? Jak zostaną rozwiązane skrzyżowania ze Zwycięską oraz Borowską? Houston!...