Mateusz Morawiecki: "Z Dworca Świebodzkiego znów mogą odjeżdżać pociągi"

Beata Makowska, jk | Utworzono: 2019-06-28 11:29 | Zmodyfikowano: 2019-06-28 11:33
Mateusz Morawiecki: "Z Dworca Świebodzkiego znów mogą odjeżdżać pociągi" - fot. RW
fot. RW

Z jednego z najpiękniejszych dworców kolejowych w naszym regionie mają znów odjeżdżać pociągi co, jak przekonywał premier, ma poprawić komunikację i na Dolnym Śląsku, i w całym kraju.

Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk, marszałek województwa Cezary Przybylski i przedstawiciel PKP podpisali dziś list intencyjny ws. opracowania wstępnego studium wykonalności dla Wrocławskiego Węzła Kolejowego. - Przywrócenie ruchu kolejowego na Świebodzkim jest tego ważnym elementem - uważa Mateusz Morawiecki: 

- Jestem świadomy tego, że transport, logistyka, komunikacja to krwioobieg życia gospodarczego kraju i poprawa jakości życia mieszkańców - dodał premier:

Jak mówił, pieniądze dla kolei pochodzą zarówno z funduszy unijnych jak i z budżetu państwa. - To ogromne miliardy złotych. Łącznie jest teraz 67 mld zł na kolejne kilka lat - powiedział. Dodał, że część inwestycji kolejowych "jest już rozpędzonych", a one przyspieszą jazdę pociągów po szlakach kolejowych.

Premier przypomniał, że w czerwcu przywrócono po wielu latach komunikację kolejową z Lubinem – drugim co do wielkości dużym miastem w Polsce, które nie miało połączenia kolejowego. Podpisano też umowę na modernizację linii kolejowej z Wrocławia do Świdnicy.

Po krótkim spotkaniu przed dworcem na pl. Orląt Lwowskich, premier i towarzyszący mu urzędnicy zwiedzili Kolejkowo - miniaturowe miasteczko-makietę, które mieści się w budynku dworca.

ZOBACZ TEŻ: Kolejkowo na Dworcu Świebodzkim rozbudowuje się [FILMY, ZDJĘCIA]

Element Serwisów Informacyjnych PAP
Reklama

Komentarze (101)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~J***ć PiS2023-05-02 00:33:28 z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
A ta menda z tymi krzywymi od kłamania ustami to co tam robi? Po co ona tam potrzebna?
~konrad2019-11-18 19:53:38 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
~Smiechowe2019-07-09 17:44:40 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Tak pięknie klamczuszyc potrafi nie kto inny tylko on nasz Premier Morawiecki. Ciekawe co nowego wymyśla aby zdobyć kolejnych darmozjadów pinćet plus pół litra!
~Miko2019-07-06 23:17:53 z adresu IP: (89.73.xxx.xxx)
PiS oraz jego wyborcy masowo okradają ciężko pracujących obywateli na rzecz nierobów. Jak nazwać kogoś kto sprzedaje siebie i los przyszłych pokoleń, które będą to spłacały, za 500zł miesięcznie? Nie obrażajmy prostytutek bo miesięcznie biorą znacznie więcej. Należy zmniejszyć obciążenia fiskalne pracodawców, przyznawać rodzicom ulgi podatkowe i budować przedszkola, bo to jest motywacja do pracy. Nie ma nic bardziej demoralizującego niż dawanie ludziom pieniędzy.
~Mieszkankawroclawia2019-07-06 13:03:01 z adresu IP: (81.15.xxx.xxx)
A co z szaberplacem? Gdzie go przeniosą ??
~Przyjaciel miasta2019-07-08 23:03:28 z adresu IP: (91.224.xxx.xxx)
No jak gdzie ?! Na grunty Mateuszka ! Będzie czynsz będzie kasa A grunty dalej jego:))
~Jacek2019-07-05 23:28:23 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
POpukajcie sie w czoło.Wasze wyPOciny nudza. Jeśtem za likwidacja szaber placu a POWSTANIEM I NAPRAWA ORAZ RENOWACJA DWORCA SWIEBODZKIEGO. BRAWO PiS! ! Brawo Pan MORAWIECKI
~Jac2019-07-10 13:36:34 z adresu IP: (193.59.xxx.xxx)
no z tym brawo to przesadziłeś !!!
~Jacek2019-07-06 23:26:41 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Ty pisowski tumanie i złodzieju :))
~Kinga2019-07-03 18:11:41 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Uwierzę jak zobaczę. Nie jedno już obiecał i g....z tego.
~Emerich2019-07-02 22:41:39 z adresu IP: (77.112.xxx.xxx)
Ja Ja trzeba remont musi być nach Deutschland duzo duzo bogatych z ziemi wykopać,bedzie gut geszeft duzo duzo szekli wy dostać 10 000 000 000 a my wziosc za to 330 000 000 000 ha ha wiec Banhofy muszo być extra remonty.....I tak właśnie powstaje program wykopalisk,mydlenie remontami,13kami i 500+ hern Morawiecki to gut goj,robi dobra robota..........piłuje drzewo Polska. zatajone-bogactwa-naturalne-polski-ropa-i-gaz
~Bobi2019-06-30 22:04:44 z adresu IP: (84.81.xxx.xxx)
Jak zawsze a po co a na co, co za ludzie a może inni też chcą mieć normalne warunki dojazdu do Wrocławia, myślicie tylko o sobie wstyd to czytać co piszecie
~Iks2019-07-10 08:28:48 z adresu IP: (89.174.xxx.xxx)
Mamy się zachwycać tym, że polityk snuje wizje gruszek na wierzbie?
~Stop ludzkiej głupocie!2019-07-01 15:20:37 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Prawdziwy wyborca POPiS i beneficjent 500plus. Wszystko, co oni wam kładą, to jest ściema, ile ty masz lat, że w takie rzeczy wierzysz! Pociąg z Pierdziszowa do Dupaszczyna będzie jechał z tego dworca. Rusz mózgiem człowieku!
~Nick2019-07-01 00:31:21 z adresu IP: (93.181.xxx.xxx)
A kto nie ma warunków dojazdu do Wrocławia? I w jaki sposób może je poprawić ponowne uruchomienie nieczynnego, XIX-wiecznego dworca?
~////2019-06-29 11:46:55 z adresu IP: (213.238.xxx.xxx)
mateuszek kłamczuszek rzucił hasełko , a to tylko list intencyjny skrojony tylko pod wybory . pierwotna funkcja dworca czyli dowóz ludzi z okolic do centrum wrocławia jest bardzo na miejscu , ale to już za niemca wymyślili . może to być krańcowy dworzec jak najbardziej bo pociągi jeżdżą w tył i przód co nie jest problemem i tylko małe szynobusy - przyjechał postał 10-15 i odjechał . ten dworzec ma służyć tylko jako dowóz ludzi do pracy i to z okolic góra 100km , a dalej przesiadki na MPK w dowolne miejsca . jedyne tylko pytanko czy PiSiokolesie z PKP odpuszczą wielki biznes , który trwa już jedno pokolenie .
~\\\\2019-06-29 15:33:19 z adresu IP: (93.181.xxx.xxx)
Tyle, że Dw. Świebodzki ma połączenia tylko z liniami kolejowymi w stronę Wałbrzycha / J.G., Legnicy i Zielonej Góry. I co, część pociągów na jeden dworzec część na drugi?
~Blisko2019-06-29 09:52:31 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Miała by to sens gdyby pociągi znowu dojeżdżały chociaż do placu WOLNOSCI, i tam zrobić węzły przesiadkowe tuz przy przystanku Zamkowa i Renoma.
~@Blisko2019-08-28 20:29:19 z adresu IP: (93.181.xxx.xxx)
włącz myślenie i przestań już brzedzić - nie ma żadnych możliwości, aby ktokolwiek doprowadził w obecnych czasach jakąkolwiek linię kolejową do placu Wolności. To, że po II W.Ś. położono tymczasowy tor, JEDEN tor na ulicach zrujnowanego Wrocławia, nie oznacza, że kiedykolwiek dowożono tam ludzi i że by był tam jakiś węzeł przesiadokowy. Nigdy takiego nie było i nie będzie. Jest to kompletnie nierealne. Nie ma miejsca zarówno na torowisko jak również na jakikolwiek przystanek kolejowy. Na tramwaj linii 3, 10 można się przesiąć dosyć szybko na pl. JP2, a jesli ktoś dojeżdża od strony Zielonej Góry to ma jeszcze lepszą możliwość - węzeł przesiadkowy ma na stacji Wrocław Stadion. Do Dw. Świebodzkiego można dojechać tylko z kierunków Zielona Góra, Legnica i Jelenia Góra. Z pozostałych nie ma możliwości dojazdu pociągiem do tego historycznego dworca.
~Blisko2019-07-05 16:34:34 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Tyle minusów za to ze ktoś chce z pociągu w kilka sekund przesiądź do tramwaju linii 3 lub 10 by szybko dojechać do pracy? Nie każdy ma tyle wolnego czasu by urządzać sobie codziennie kilkukilometrowe wycieczki pomiędzy pociągiem a tramwajem. Rozumie ze bardzo czesto wysiadają te osoby na peronie dworca głównego i spacerkiem sobie powoli idą na Plac Dominikański?
~Zpomnieliśmy2019-07-01 00:34:25 z adresu IP: (93.181.xxx.xxx)
że to był jeden tor położony tymczasowo do wywozu gruzów a nie żadna normalna linia kolejowa z węzłem przesiadkowym.
~Pamietamy2019-06-29 17:02:33 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Nawet sa zdjecia jak pociągów na placu Wolności. Proszę sobie to kliknąć https://fotopolska.eu/Wroclaw/b9103,Centrum__Powojennego_Szabru_Cegly.html
~Daleko2019-06-29 15:31:23 z adresu IP: (93.181.xxx.xxx)
Jak "znowu" do placu WOLNOŚCI?? Przecież tam nie było torowiska i żadnego węzła przesiadkowego.
~Ala2019-06-29 08:41:12 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Słowniki, słowniki, słowniki....ortograficzne czytajcie szanowni Redaktorzy! KRWIOBIEG!!! a nie krwioobieg????
~Ręce opadają2019-06-29 14:24:11 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
To jest najważniejszy sens tego artukułu...KRWIOBIEG???
~Miko2019-06-29 02:12:25 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
PiS i jego wyborcy masowo okradają ciężko pracujących obywateli na rzecz nierobów. Jak nazwać kogoś kto sprzedaje siebie i los przyszłych pokoleń, które będą to spłacały, za 500zł miesięcznie? Nie obrażajmy prostytutek bo miesięcznie biorą znacznie więcej. Należy zmniejszyć obciążenia fiskalne pracodawców, przyznawać rodzicom ulgi podatkowe i budować przedszkola, bo to jest motywacja do pracy. Nie ma nic bardziej demoralizującego niż dawanie ludziom pieniędzy.
~Grzegorz2019-06-29 13:11:29 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Jakkolwiek kultura wypowiedzi pod psem, masz sporo racji. Problem w tym, że nikt tego nie proponuje.
~Andrzej2019-06-29 10:10:13 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Wał się ryj peowska zlodziejska k....
~Miko2019-06-29 02:11:04 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Ocena: 114 PiS i jego wyborcy masowo okradają ciężko pracujących obywateli na rzecz nierobów. Jak nazwać kogoś kto sprzedaje siebie i los przyszłych pokoleń, które będą to spłacały, za 500zł miesięcznie? Nie obrażajmy prostytutek bo miesięcznie biorą znacznie więcej. Należy zmniejszyć obciążenia fiskalne pracodawców, przyznawać rodzicom ulgi podatkowe i budować przedszkola, bo to jest motywacja do pracy. Nie ma nic bardziej demoralizującego niż dawanie ludziom pieniędzy.
~Ekonomia prawdziwa2019-07-06 22:10:23 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Niestety wyborcy dojnej zmiany "myślą" ze sa "darmowe obiady"?
~A moze?2019-07-05 23:18:17 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Sie mylisz tow.Z PO.NIE LICZCIE NA WROCŁAWIAN. GŁOSUJEMY NA PRAWO i SPRAWIEDLIWOSC. NIE INACZEJ. PRZEGRACIE I BASTA JESIENIA! ! !
~Niewiem 2019-06-30 18:44:18 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Jebnij się w łep
~emu2019-06-29 00:30:36 z adresu IP: (46.148.xxx.xxx)
"Z Dworca Świebodzkiego znów mogą odjeżdżać pociągi" - tylko po co??? Nie pełniłby on żadnej funkcji przesiadkowej, chyba, że ktoś z Kątów Wrocławskich chciałby pojechać do Środy Śl. Dawno to było temu, kiedy przyjeżdżając "z Polski" na Główny trzeba była zasuwać albo czekac na tramwaj 0, żeby przesiąść się na Świebodzkim na pociąg w stronę JG albo Węglińca. Nie było to fajne, zwłaszcza zimą lub w deszcz. A może Jego Premierowskiej Mości chodziło o pociągi Deutsche Bahn kursujące via Liegnitz albo Hirschberg.
~nest2019-06-29 15:39:09 z adresu IP: (93.181.xxx.xxx)
Może sam się najpierw ogarnij ... ruch na Dworcu Głównym jest dziś nadal mniejszy niż przed jego generalnym remontem, poza tym za chwilę będzie czynny nowy peron VI, już z zejściem bezpośrednio do tunelu, zamiast dawnej prowizorki podczas remontu. Ponadwo to Dworzec Główny i jego bezpośrednie sąsiedztwo to jest w tej chwili centrum przesiadkowe Wrocławia a nie pl. Orląt.
~sten2019-06-29 11:02:58 z adresu IP: (185.21.xxx.xxx)
Ogarnij się. Dworzec Główny już i tak jest na skraju swojego maksimum obsługi pociągów. Czas go odciążyć z pociągów regionalnych. Parę pociągów ogólnopolskich co końcą swój bieg we Wrocławiu tam też mogło jeździć.
~Stop ludzkiej głupocie!2019-06-28 21:01:10 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Weźcie sobie wszyscy na wstrzymanie, pociągi wam dadzą chyba te przyspieszone z Pierdziszowic do Dupaszczyna. Ja chcę się dowiedzieć, kiedy Pis obniży vat, kiedy pis przestanie mnie karać za to, że pracuję, kiedy Pis podniesie kwotę wolną od podatku, kiedy Pis uwolni mnie od składek na umierającą służbę zdrowia itd., bo Peło to takie złe ludzie i też tego nie zrobili i jeszcze vat dźwignęli w górę! Ludzie, to są nasze prawdziwe problemy, nie jakaś fatamorgana o dworcach kolejowych. Mam to w dupie czy tam pojedzie parowóz czy nie! Jak będę bogatym obywatelem porządnego kraju, to sobie samolotem polecę tam gdzie będę potrzebował. PiS, PO jedno zło!
~emerich2019-07-02 22:44:50 z adresu IP: (77.112.xxx.xxx)
Tak tak święta prawda POPIS barachło!
~Kazimierz572019-06-28 20:49:03 z adresu IP: (109.197.xxx.xxx)
Jeździło się pociągami, oj, jeździło. Z Piły, Szczecina, z Poznana...I ta chęć ABY DO WROCŁAWIA !! Ścisk-wagonowy smród i pot każdego kto tylko wsiadł!! Ale radocha że się jedzie !! Wpadamy na GŁÓWNYM i zerkamy na rozkład jazdy, każdy na swój kierunek.....I GAZ DO DECHY!!.....NA ŚWIEBODZKI.......JEST SZANSA DOJAZDU DO DOMU!! Wspominam tamte czasy z sentymentem, jazdę w toalecie, między wagonami, ....Bo się chciało dojechać...
~Stop 2019-06-29 02:15:13 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
STOP dla pisowskich tumanów i tłuków bezmyślnych
~Andrzej Sabilski2019-06-28 19:34:40 z adresu IP: (89.73.xxx.xxx)
Czemu Lwówek Ślunski znowu robi wiochę w komentarzach? Na furmakę ze szwagrem i na targ koński do Marczowa z sołtysem jechać. Puciongu nie będzie.
~Ryszard Henryk2019-06-28 18:47:41 z adresu IP: (87.99.xxx.xxx)
Picu, picu mój dziedzicu. Nie wierzę. Jestem emerytem kolejowym. Widziałem jak rozwalano Dworzec Świebodzki, bo rodzina jednego z ówczesnych notabli Dolnośląskiej DOKP chciała tak zrobić wielkie targowisko i wielki biznes. Mieszkałem dawno temu w budynku Dworca Świebodzkiego, widziałem pociągi z Jeleniej Góry, Ścinawy, Legnicy i Rudnej Gwizdanów. Niestety to juz historia. Najbardziej dziwne jest to, że mówi się o uruchomieniu Dworca Świebodzkiego na nowo, ale nikt nie mówi o winnych tego skandalu z zamknięciem Dworca i przeznaczeniu go na "szaberplac". Ci winni tych dokonań, jeszcze żyją (choć nie wszyscy) i maja się zupełnie dobrze. Typowa polska bezkarność za swoje czyny. !!! Gratuluję premierowi RP wspaniałego pomysłu, może mu się uda, ale nie nie wydaje mi się. To chyba jest kiełbaska wyborcza ?
~wro19752019-06-30 00:35:15 z adresu IP: (193.218.xxx.xxx)
sera nie wiem o czym do mnie pis-zesz I tak sobie sądzę żeś jest waść jedynie słusznej opcji pogromcom wszelkich tematów. Za to wiem, że na dłuuugggoooo przed peło i pesel linii kolejowych do bodaj Sobótki nie stało, do Świdnicy za to jechało się z dobre 2 godziny, i bodaj w 2007 roku raz ostatni skorzystałem z pociągu na tej linii, że znacznie więcej mniejszych i podrzędniejszych linii nie działało już od dawien dawna, co przeczy logice, która podpowiada, że do takiego nie wiem, Milicza, Brzegu, Oławy powinny kursować szybkie szynobusy stające w tych wszystkich mniejszych i większych miasteczkach, a i na krańce miasta dało się szybciej dojechać bez problemu, że są miejsca gdzie podkłady i szyny magicznie zdematerializowały się na odcinkach wielu kilometrów, albo, jak to ma miejsce w małej wioseczce pod Wrocławiem - szyny są, rampa jest, dworca nie ma, a był, ale znikł, jak by go tam nigdy nie było. Teraz przyjeżdża gostek pełen mądrościami z excela i gada z drugim gostkiem z ratusza o tym, jak przywrócić świetność temu co było ze 65 abo i 75 lat temu. Ciekaw jestem jak to się ma do tego że w tej chwili koło Świebodzkiego praktycznie to stają autobusy jadące na peryferie , że nie jest to jeden z głównych węzłów miejskich, no, może do rynku blisko, że część zakładów tych większych, nie mam na myśli biurek informatycznych, produkcyjnych leży w innych częściach miasta, i jak już to często torów, co by mogły TIRy przesadzić na szyny, albo nie ma labo rozebrano. Ale to już insza inszość. Więc jeszcze raz zapytam - o czym ty piszesz, jakich 3 kkm kilometrów w latach 2000- do teraz, skoro w latach 90-tych po prostu to rozebrano ?
~sera2019-06-28 19:59:54 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Za rządów PO zlikwidowano 3000 km sieci kolejowej Na początku transformacji ustrojowej Polska posiadała jedną z bardziej rozbudowanych sieci kolejowych w Europie. W 1990 r. nasz kraj był opleciony 26 tysiącami kilometrów torów kolejowych. Zarządcy III RP szybko uznali jednak, że taka sieć jest niepotrzebna i zaczęli jej stopniową likwidację. Proces ten nabrał tempa po przejęciu władzy przez PO-PSL. Wówczas to podjęto decyzję o likwidacji aż 3 tys. km połączeń. Efekt jest taki, że całkowita długość sieci zmniejszyła się do ok. 18,5 tys. km (2016), co jest ewenementem na skalę świata. W 1990 roku na terytorium Polski funkcjonowała sieć kolejowa o łącznej długości ok. 26 tys. kilometrów. To oznacza, że statystycznie na 1 km/2 powierzchni naszego kraju przypadało 0,083 km torów kolejowych. W kolejnych latach decyzje w zakresie stopniowej likwidacji sieci kolejowej w Polsce spowodowały, że całkowita długość eksploatowanych torów zmniejszyła się do poziomu ok. 18,5 tys. kilometrów (na 1 km/2 przypada już tylko ok. 0,059 km torów). W Niemczech funkcjonuje 43,5 tys. kilometrów sieci kolejowych (dane za 2014 rok). To oznacza, że na 1 km/2 niemieckiego terytorium przypada 0,120 km torów, czyli dwa razy więcej niż w Polsce. Mimo to nikt zza Odrą nie planuje masowej likwidacji sieci kolejowej.
~Stop ludzkiej głupocie!2019-06-28 18:12:39 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
O Boże, ręce opadają jak czytam te wypowiedzi, "super", "ekstra" pan premier cudotwórca, a motłoch dalej wierzy w POPiS...
~Kazimierz572019-06-28 20:51:14 z adresu IP: (109.197.xxx.xxx)
Bo być głupim to przywilej ludzki !! Wiem że niektórzy nadużywają tego określenia.....Pozdrawiam.
~Metro662019-06-28 18:09:17 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Dworzec najbliżej Rynku .Bezpośrednio przy placun1 Maja .Świetna sprawa .Brama na Sudety .
~Antyrząd2019-06-28 17:50:25 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Nie trzeba nam pociągu! Zróbcie coś wreszcie dla ludzi pracujących w tym kraju!!!! Zwiększyć kwotę.wolna od podatku! I przestać tak okradać z pensji legalnie pracującego Polaka!
~Stop2019-06-28 18:42:49 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Na 48 komentarzy, dwa z sensem, gratuluję, że mówisz motłochowi, co jest ważne, a nie jakieś fanaberie POPiSowskie.
~Jarek 2019-06-28 18:09:43 z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
Wlasnie jestem na wakacjach na hiszpanskiej Teneryfie, vat 6,5%. Pozdrawiam
~Renegat2019-06-28 17:35:10 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Najpierw trzeba zlikwidować jarmark, co niedziela młyn, w całym mieście spokój tylko tam nie da się przejechać
~Paweł2019-06-28 17:11:53 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Przyjechał, pogadał, odjechał. A my - jak niedziela to, tylko Świebodzki, Świebodzki! :D
~Joł.2019-06-28 16:06:12 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Czy tak powiedział - Premier przypomniał, że w czerwcu przywrócono po wielu latach komunikację kolejową z Lubinem – drugim co do wielkości dużym miastem w Polsce.
~olo2019-07-06 11:13:56 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Nie takie rzeczy ten człowieczek wygadywał! Jego daradców co za NASZE PIENIĄDZE dopuszczają żeby biedaczek takie bzdury wypowiadał trza zwolnić!
~Janusz2019-06-29 10:43:02 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Przeczytaj całe zdanie i spróbuj zrozumieć, zamiast przytaczać fragment wyrwany z kontekstu.
~amen2019-06-28 16:03:30 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Morawiecki puknij sie w czolo,albo w ten pusty leb .Po co komu dworzec swiebocki.Obok swiebockiego mialy powstac mieszkania! Teraz dalsze pomysly pod publike ,a stare obietnice ida w zapomnienie-CO?????????????????? Stocznia w Szczecinie tez juz buduje statki. Ogarnij sie czlowieku bo jezdzisz po kraju i ferment siejesz i TYLK GLUPCY CIE SLUCHAJA!!!
~Tomek2019-06-28 16:39:32 z adresu IP: (77.115.xxx.xxx)
@Gość może jednak mieszka, bo pisze prawdę ... dokładnie 13 miesięcy temu była podobna agitka partyjna jak ta dzisiejsza i miało tam powstać mmnóstwo "mieszkań+", miały być oddane do użytku w tym roku. Nie zrobiono nic. Trudno inaczej odbierać dzisiejszą wizytę i składane obietnice jak li tylko kampanię wyborczą którą prowadzi obecny premier, choć nie ma jeszcze ogłoszonego kalendarza wyborczego.
~Gość2019-06-28 16:21:16 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ty amen jesteś głupszy niż ustawa przewiduje . Widać że nie mieszkasz we Wrocławiu tylko w głuchej dziczy.
~Brawo2019-06-28 15:16:50 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Już dawno ten dworzec kolejowy powinien działać. Brawo Panie Premierze utrzeć kinole tym platformersom co tylko kradną i trzymają z pedałemi.
~Kkkkk2019-06-29 07:58:40 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Do Jędrek, jeszcze wysłali zegarmistrza z 80 bańkami na Ukrainę, PiS, PO to jedno zło!
~Andrzej2019-06-28 15:56:56 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Do Witek ty jesteś typowym głombem
~Jedrek2019-06-28 15:56:32 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Jeszcze nie skazano żadnego platformersa za kradziez.a przecież mają władzę i instrumenty żeby to udowodnic
~Witek2019-06-28 15:45:07 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Ale Z ciebie głąb
~la20102019-06-28 15:13:38 z adresu IP: (80.49.xxx.xxx)
Przecież to jest tzw. dworzec czołowy. Jego zdolność przepustowa jest żadna. To zaczyna przypominać wsie potiomkinowskie.
~zaq2019-06-28 15:10:18 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
pokazać ilu było klakierów
~Tomek2019-06-28 15:09:43 z adresu IP: (77.115.xxx.xxx)
Rok temu z kolei 'rzondowa' propaganda donosiła o wybudowaniu mieszkań+& przy Dworcu Świebodzkim? Gdzie są te mieszkania? Coś przeoczyłem ?? Archiwalny artykuł znajdziecie poniżej, na stronie PRW.
~Seb2019-06-28 15:00:06 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Przed ostatnimi wyborami miał jeździć do Złotoryja i na razie nic się nie dzieje w wspomnieniach został Karpacz, Świeradów, Lądek Zdrój czy Stronie Śląskie. Czar wyborczych obietnic....
~Andrzej Sibìlskì2019-06-28 15:48:23 z adresu IP: (31.2.xxx.xxx)
Spadaj trollu!
~Wkurzony na motłoch. 2019-06-28 15:35:32 z adresu IP: (46.215.xxx.xxx)
Bo tylko motłoch wierzy w obietnice POPiSu. Są ludzie, którzy nie obiecują głupot, ale chcą dobrego dla obywatela, ale ich motłoch uznaje za politycznych wariatów.
~szczepin2019-06-28 14:53:00 z adresu IP: (155.133.xxx.xxx)
To nie ma sensu, jeżeli to nie będą nowe pociągi miejskie. Kierowanie na Świebodzki tych które są zniszczy przesiadki we Wrocławiu. Jeśli Świebodzki - to tylko z tunelem pod Rynkiem na Sołtysowice.
~rodo2019-06-28 16:42:52 z adresu IP: (77.115.xxx.xxx)
Jaką historyczną trasą?? Nigdy nie było takiej trasy.
~dodo2019-06-28 15:24:59 z adresu IP: (185.32.xxx.xxx)
Albo tunelem pod Piłsudskiego do Dworca Głównego, czyli historyczną trasą.
~fan2019-06-28 14:22:19 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
matousekklamczuszek [prtzyjechal znowu obiecywac gruszki na wierzbie...to ze Swiebodzki wraca...wiadomo od dawna..prosze za tydziien przyjechac otworzyc nowy odcinek A8..Wroclaw poludnie...Wrocław polnoc...dzialajacy od kilku lat:D:D::D
~Stanisław Bekisz2019-06-28 14:19:15 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
A gdzie ja kupię kalesony za 5 zł sztuka?
~kampania wyborcza2019-06-28 14:06:01 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Czas rozpocząć - Mateusz Morawiecki - premier, kandydat na posła z Wrocławia...Ech, nie brzmi to dumnie:-(
~obserwator482019-06-28 14:02:27 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
30 lat niszczenia wszystkiego co polskie /banki,dworce ,zamykanie linii kolejowych ,zakłady pracy.cukrownie,cementownie ,szpitale itd/ dzisiaj trąbią o wielkim sukcesie jak otworzą dworzec,który sami zamknęli.
~Grzegorz2019-06-28 13:58:08 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Pożyjemy, zobaczymy. Teraz kampania.
~rrr2019-06-28 13:56:50 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
popieram ten pomysł, odciążyć dworzec główny z lokalnych połączeń, wykorzystać ten piękny obiekt na cele jaki był przeznaczony a bazar musi znależć nową lokalizację może rozbudowa w stylu lokalnej rodzimej galerii?
~Breslauer492019-06-28 13:47:27 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
W pełni popieram Alę. To jeden z najładniejszych dworców w Europie. Śmierdzący bazar niedzielny precz na Stadion Miejski.
~Kowal2019-06-28 13:40:30 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Dworzec Świebodzki to stacja doczołowa, co znaczy żeby odjechać w innym kierunku trzeba zmienić lokomotywę. Dlatego przestał być używany. Propozycja MM jest zatem bardzo nowoczesna.
~Push-pull2019-07-02 07:47:31 z adresu IP: (88.199.xxx.xxx)
Nie trzeba zmieniać lokomotywy. Wystarczy jednostka push-pull i problem z głowy. Takie jeżdżą w Republice Czeskiej, w Niemczech. Miłośnik kolei
~123qwertt2019-06-29 14:29:32 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Walną rondo i będzie git ;-))))
~Breslauer492019-06-28 13:42:47 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Teraz drużyna przechodzi z przodu do tyłu i pociąg ruszą z powrotem.
~Koji122019-06-28 13:28:11 z adresu IP: (83.15.xxx.xxx)
Do premiera pasuje doskonale slogan z widocznej reklamy - i ... nie przypadkiem się tu wmontowałem. Ostatnio przed wyborami budował most przez Odrę w Cigacicach.
~Ala2019-06-28 13:24:46 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
A ja się cieszę, że przywrócone będzie życie jednemu z najpiękniejszych dworców Polski, jeśli nie Europy! Nie mieszkam we Wrocławiu od lat, ale gdy przyjechałam i zobaczyłam ten obleśny bazar tuż za nim, to odebrałam to jakbym zobaczyła katedrę tonącą w odchodach... Jak można było do tego dopuścić! Rozumiem potrzebę istnienia bazaru..Miasto ma wystarczająco miejsca na urządzenie bazaru z prawdziwego zdarzenia. Dlaczego urządzono go na zabytkowym obiekcie - tego już nie pojmuję!
~Tomek2019-06-28 15:00:10 z adresu IP: (77.115.xxx.xxx)
To zapytaj Pinokio Matołusza, to jest teren PKP a nie miasta. Z jakich powodów PKP zdecydowała kiedyś o wyprowadzeniu obsługi ruchu z tego dworca. Ja pamiętam kiedy był on jeszcze czynny i było spore zmiaszanie, bo część pociągów odjeżdżała z Głównego a część ze Świebodzkiego, najgorzej jak ktoś miał przesiadkę pomiędzy dworcami. Dworzec może i piękny, ale XIX wieczny, a mamy wiek XX-ty. Ten dworzec jest relatywnie mały za to z dużymi kosztami eksploatacyjnymi poza tym to stacja kolejowa końcowa, co znacznie utrudnia operacje kolejowe.
~Wkurzony na motłoch. 2019-06-28 13:21:37 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Mam nadzieję, że Świebodzki nie zardzewieje, tak jak stępka pod prom w stoczni...
~ktoś2019-06-28 13:20:14 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Ten kłamca wszystko powie ,aby pogadać sobie . Do koryta w Warszawie -odmaszerować...
~wrocławianin2019-06-28 13:09:49 z adresu IP: (91.236.xxx.xxx)
A ten znów pi....li jak potłuczony. Paranoja.
~Jacek2019-06-28 13:07:11 z adresu IP: (80.187.xxx.xxx)
Kto go tu zaprosił, wystarczy, że pokazuje lisie oczy w tvp, warszawce i na wschod od Wisły
~Polak2019-06-28 12:57:30 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Mam nadzieję, że mimo wszystko bazar nie zniknie. Może go przeniosą? Wielu niezamożnych ludzi robi tam duże zakupy, a wielu lokalnych kupców i producentów może sprzedać produkty. Podnajem sklepu w galerii jest dobry dla wielkich firm, a nie dla wiejskiego rymarza czy krawca.
~Noniewiem2019-06-28 13:25:19 z adresu IP: (178.36.xxx.xxx)
Fajnie byłoby gdyby w jakiejś formie został, ale bardziej w stronę zielaka, bo teraz to kradzione portfele i nielegalna sprzedaż przeważa.
~Wkurzony na motłoch. 2019-06-28 13:23:38 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Na tym jak to nazwałeś "bazarze" jest to samo, co w sklepach tylko trzy razy drożej. Nie rozumiem po co tam jeździć?
~Baba Jaga2019-06-28 12:36:59 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Ciekawe ze wlodarze Wrocławia maja w nosie ze taki obiekt marnuje sie na bazary i inne działalności a premier sie zainteresowal?Nikt go nie uswiadomil ze jak po zakupy to tylko w niedziele bazar czynny?????
~Tomek2019-06-28 15:05:20 z adresu IP: (77.115.xxx.xxx)
@Baba Jaga To jest teren PKP a nie miasta, włodarze Wrocławia nie mają tam nic do gadania. PKP ani tam nic nie robi ani też nie chce oddać tego terenu miastu, choć od dawna są gotowe plany rewitalizacji tego obszaru Wrocławia.
~Wkurzony na motłoch. 2019-06-28 13:36:49 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Włodarze są zadowoleni z takiego obrotu sprawy, bo motłoch ma rozrywkę i za dużo nie myśli. 500plus dostanie, wyda 1000 i interes się kula, a włodarze są zajęci swoimi "biznesami"...
~Koji122019-06-28 13:30:08 z adresu IP: (83.15.xxx.xxx)
Od kiedy włodarzem Wrocławia jest PKP?
~Zonk2019-06-28 12:22:22 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Bo to takie nowoczesne pociągi, które jeżdżą off road.
~grzegorz2019-06-28 12:07:16 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
ahahahahahaahahahahahahahahaaaa !
~******2019-06-28 12:06:45 z adresu IP: (194.54.xxx.xxx)
Ten dworzec działa od dawna powinien to zuważyć po zwiedzeniu Kolejkowa.
~breslauer2019-06-28 11:58:54 z adresu IP: (131.228.xxx.xxx)
Ciekawe czy to na stałe odetnie Góralską od Zdrowej... A olewani przez PKP wrocławianie przez następne 100 lat będą przebijać się przez korki przy FATcie i na placu Legionów.
~dr Kaftan2019-06-28 11:57:22 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Do Warszawy ma Marsz Niepodległości ;p