Karkonoski Park Narodowy zamknięty dla psów? To możliwy scenariusz

Piotr Słowiński, jk | Utworzono: 2019-07-17 13:56 | Zmodyfikowano: 2019-07-17 13:57
Karkonoski Park Narodowy zamknięty dla psów? To możliwy scenariusz - zdjęcie ilustracyjne; fot. pixabay
zdjęcie ilustracyjne; fot. pixabay

Pracownicy Karkonoskiego Parku Narodowego apelują do turystów, by nie spuszczali psów ze smyczy. - Jeśli się nie poprawią, park może zostać zamknięty dla czworonogów - mówi dyrektor Andrzej Raj:

Od marca w Karkonoskim Parku Narodowym psy dostają bezpłatne bilety wstępu. Wydano ich do końca czerwca prawie 2,5 tysiąca. Rocznie straż parku podejmuje około tysiąca interwencji w sprawie psów biegających luzem. Przyrodnik Dariusz Kuś mówi, że czworonogi spuszczone ze smyczy płoszą dzikie zwierzęta, a i same mogą paść łupem dużych drapieżników:

Psy w Karkonoszach to temat gorący niemal od dwóch lat, kiedy się pojawiły pierwsze pomysły wprowadzenia ograniczeń. Według obecnych projektów będzie można z czworonogami docierać na Śnieżkę i do schronisk, a także wędrować szlakiem grzbietowym, czerwonym. Nie będzie można natomiast spacerować przez Czoło, szlakiem przez moreny Wielkiego Stawu czy szlakiem zielonym tzw. Ścieżką nad Reglami.

Reklama

Komentarze (44)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Ulan762020-01-01 23:53:38 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
A kto powiedział że psy maja być na smyczy. Prawo mówi że psy maja być pod kontrolą. Dużo psów ma obroże elektroniczne i przybiera do Pana w sekundy od naciśnięciu pilota. Wiadomo że jak idzie inny turysta, to psa się przytrzymuje przy sobie. Jeżeli chodzi o kupy, jak zrobi na ścieżce, to wypada posprzątać, to norma, ale jak zrobi w krzachach, na łące, to po co, inne zwierzęta dzikie też robią i nikt nie sprząta, po prostu natura, nawet sobie państwo nie zdajecie że w waszym ogródku narobił lis, Kuna, kot i nikt szumu nie robi, a sąsiad nalal w krzakach, śmietniku.
~Moncikorek2020-01-01 17:01:09 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Wielkie uznanie dla Dyrektora Parku . Sama mam psa.Mieszkamy w Bieszczadach a one zamkniete dla czworonogow. Moja podpowiedź wprowadzic bilety wstepu i nieodpowiedzialnych wlascicieli karać. Może sie zastanowią. Szkoda by inni na tym stracilo
~3znaki2019-12-27 11:28:13 z adresu IP: (194.218.xxx.xxx)
A jak kon narobi na srodku sciezki to nikomu nie przeszkadza - widac kupa kupie nie rowna :D
~Renata2019-09-08 22:08:44 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Jestem od kilku dni w Szklarskiej Porębie .To co wyprawiają na szlakach czworonożni opiekunowie to jest nie do zaakceptowania. Nie dość że nie które psy biegają bez smyczy obszczekując innych ludzi, a opiekun psa z uśmiechem rzuca tekstem "on nie gryzie" to jeszcze na dodatek robią kupy na środku ścieżki i właściciel psa tej kupy nie usuwa i idzie dalej. I ja mam to akceptować. Sami się proszą aby zamknąć szlaki dla psów.
~Głupia jestes renia rączk2019-12-07 18:21:22 z adresu IP: (37.249.xxx.xxx)
Chyba cie pogięło renia rączkowska. Spierdalaj w bieszczady piczo
~Konglomerat 2019-07-19 14:04:22 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Widzę że same Janusze z januszexu tutaj komentują, jeśli kogoś obraziłem to przepraszam z góry. Każdemu zależy na dowaleniu innemu, sąsiadowi, człowiekowi z psem itd. Jest jedno rozwiązanie problemu z psami. Prawo które zabrania posiadania psów ras średnich i dużych w mieszkaniach w bloku bez ogrodu. Nóż w kieszeni mi się otwiera jak typowy seba mieszka w kawalerce z owczarkiem niemieckim albo amstafem. Mieszkanie - mały pies, jeśli masz większego psa wysoki podatek z którego będą finansowane służby.
~Jsjdb2019-07-19 03:05:00 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Słuchajcie, ja nie mam psa i jest super, z tym da się żyć!!!
~antypsiarz2019-07-18 19:16:58 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Nie wiem czy zdajecie sobie sprawę, że Polska jest krajem psiarskim. W POlsce na statystycznego Polaka przypada dużo psów. Jesteśmy przodownikiem Europy w tej kwestii. A [prawo zmierza ku temu by jeszcze bardziej normalny człowiek był terroryzowany przez psiarzy i psy...Szkoda tylko, że dzieci nie sa tak chronione. Polecam zapoznanie się z historią 5-letniego Kubusia z Katlewa. Lubię zwierzęta, najmniej psy, ale nie znoszę obrońców zwierząt. Tępię ich kiedy tylko mogę zgodnie z prawem.
~////2019-07-18 08:39:32 z adresu IP: (213.238.xxx.xxx)
a potem dochodzi do tego , że takie młotki jak szpilka w zimie muszą po gopr dzwonić bo amsti zejść nie może . taki pies jaki jego właściciel . pies głupi bo właściciel kretyn .
~Sebek2019-07-18 07:30:51 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Co kurła?! Tam gdzie ja tam i muj Amsti i nie ma uja, bo w ryj dać moge
~Mieszczuch2019-07-18 00:57:17 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
W zeszłym roku pojechałem w sezonie na Sobótkę a, że ludzi było od groma zdecydowałem że idę na Radunie (obok). I to był dobry wybór bo ludzi było o wiele mniej. Po dotraciu na szyt pochodziłem jeszcze to tu to tam i już szedłem powoli z powrotem aż tu nagle patrzę biegnie do mnie rozwścieczony pies (typ wilkowaty). Pies był ode mnie kilkadziesiąt metrów ze swoją Panią. Pani do mnie krzyczy niech Pan się nie rusza!!! Stanąłem widząc powagę sytuacji. Pani podeszła i cały czas uspokajała biednego zwierzaka którego rozwścieczył wredny turysta tym że szedł. Nie mogła na nią( to suka była) zapanować. Wtedy ja się wkurzyłem i powiedziałem że Pani ma natychmiast zabrać psa bo niby czemu do jasnej cholery mam się nie ruszać! Na co Pani powiedziała do mnie "s.......j peda.e". Przypominam że na dole było mnóstwo ludzi z małymi dziećmi. Pies był bez smyczy i kagańca. Drodzy psiaże Walcie się na RYJ!!!
~Nnn2020-07-19 13:56:47 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Wlascicielka z opisu glupia i jak to czesto bywa w parze, chamska, natomiast nie jest to stereotyp wlasciciela psa, bez przesady
~Naturysta2019-07-18 12:26:49 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Dobry gaz pieprzowy zawsze warto mieć w kieszeni.
~Piratt2019-07-18 10:40:43 z adresu IP: (185.230.xxx.xxx)
Sam się wal palancie.
~Brak2019-07-18 00:09:55 z adresu IP: (84.164.xxx.xxx)
Pewnie teraz psy później ludzie niedługo to w ogóle będzie można wlecieć na Śnieżkę helikopterem i to tylko ci których będzie stać na taka przyjemnosc
~freak2019-07-17 20:57:49 z adresu IP: (37.7.xxx.xxx)
Psy za darmo, a rowery zakazane. Skandal!
~Lola2019-07-18 15:58:01 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Psy za darmo a za dzieci trzeba płacić. Dlatego jeżdżę w Tatry. Tam psów nie wolno wprowadzać.
~Nik2019-07-18 15:08:10 z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Za bilet dla psa tez trzeba zapłacić
~ojoj2019-07-18 07:48:17 z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
skandal będzie jak rozjedziesz rowerem na szlaku takie go szczura - pseudo psa.
~Popieram2019-07-17 20:30:22 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Spuszczanie dużych psów na terenie Karkonoskiego Parku Narodowego to norma. Psy bez smyczy i kaganca podbiegają do turystów i wbiegają do lasu. W końcu niech ktoś zrobi z tym porządek.
~Renata2019-09-08 22:14:18 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Jestem za zakazem wpuszczania psów na szlaki ! Właściciele nie pilnują psów nie sprzątają kup więc niech siedzą z nimi w domu.
~wrocławianin2019-07-17 19:51:13 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Bardzo dobra decyzja w obliczu coraz większego grona ludzi spod znaku "róbta co chceta".
~irenawro2019-07-17 19:34:33 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
A dlaczego psy mają darmowe bilety? Ja w górach nie śmiecę i za przeproszeniem nie zostawiam ekstrementów, a płacę za bilet.
~Miki2019-07-18 15:41:16 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ludzie poprostu czemu nie ma zasad zachowywać trzeba sie wszedzie. Ja zabieram psa wszedzie,sprzątam po nim chodzi tylko na smyczy czemu mam byc wrzucona do tego samego worka?nie palę i nie pije. Lubie spacery i świeże powietrze jak moj pies mam mieć zakaz ?!z domu tez nie wyjde??
~kicker2019-07-17 21:28:12 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Bo nie mają wypłat
~Heinz Müller2019-07-17 17:54:15 z adresu IP: (188.123.xxx.xxx)
Niestety bagatelizowanie problemu oraz sranie i sikanie psem komuś pod nogi, pod mieszkaniem to przykład januszowania w krystalicznej postaci. Jeśli jeden z drugim dostałby parę razy po 200 zł to nauczyłby się od razu porządku. Małe dziecko jednak nie ugryzie, a pies jak najbardziej.
~Konglomerat2019-07-19 07:51:22 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Sranie i sikanie, jest problemem. Ale takie rzucanie skrajnych przypadków jako pewnik to nadinterpretacja. Osobiście mam dwa psy, mieszkam w domku psy załatwiają swoje potrzeby na bieżąco w domu. Żeby pokryć koszty "patroli" podatek od psów w mieszkaniach w bloku. Bo ja nie będę na pewno płacił za d Fobie ludzi nie lubiących psów:)
~Heinz Müller2019-07-17 19:34:59 z adresu IP: (188.123.xxx.xxx)
Pełna zgoda, jednak powstaje pytanie jak wyłapywać tych źle zachowujących się i kto pokryje koszty takich "tajnych" patroli?
~Brak2019-07-17 19:04:39 z adresu IP: (84.164.xxx.xxx)
wszystko rozumiem tylko dlaczego cierpieć maja właściciele psów którzy wchodząc z psem na teren parku przestrzegają regulaminu pies na smyczy jak się załatwi posprząta a maja również być karani zamiast od razu karać ogół lepiej ukarać mandatem tych co regulamin olewaja
~Andy Warhoł2019-07-17 17:48:36 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Trzeba wreszcie ukrócić bezładne łażenie po górskich szlakach. Postuluję wyłącznie grupy zorganizowane 15 - 30 osobowe wyłącznie z koncesjonowanym przewodnikiem w jednakowych narzutkach ew. kamizelkach z głośnikami pielgrzymkowymi na czele. Głośna muzyka powinna ostrzec zwierzęta i umożliwi emisję reklam między utworami.
~Piratt2019-07-18 10:43:12 z adresu IP: (185.230.xxx.xxx)
Jestem za. Zresztą prezes dał przykład i szedł w gustownej pelerynce.
~ojoj2019-07-18 07:50:46 z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
mafia przewodnicka odezwała się?!
~Kazimierz572019-07-17 17:28:36 z adresu IP: (109.197.xxx.xxx)
Miałem psiaka, ułożonego psiaka, którego nigdy nie zabieraliśmy w góry. Charakter psa jest odzwierciedleniem charakteru właściciela.....Z tym drugim,często, bywa różnie. Z reguły wiem że w stosunku do niektórych nie ma w słownikach profesorów Bralczyka i Miodka dostatecznie obraź liwych słów.
~ojoj2019-07-18 07:50:05 z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
mafia przewodnicka odezwała się?
~Brak2019-07-17 17:04:38 z adresu IP: (84.164.xxx.xxx)
Równie dobrze można na smycz zaczepić dzieci kilkuletnie które jeszcze bardziej płoszą zwierzeta i często zachowują się gorzej niż psy a Janusze i Karyny nic z tym nie robią bo to tylko dziecko. Takie dziecko to czasami gorszy zwierzak niż taki pies.
~////2019-07-18 08:29:44 z adresu IP: (213.238.xxx.xxx)
co zrobić , 500+ wylało się ze swoich grajdołków , kiedyś tego nie było . człowiek jeśli nie był obyty to chociaż dostosowywał się do tych co potrafią uszanować nie swoje , inne niż to na co się gapił 365 dni w roku .
~Heinz Müller2019-07-17 15:58:29 z adresu IP: (188.123.xxx.xxx)
Bardzo dobry pomysł. Polscy właściciele psów zachowują się w wielu wypadkach jak najgorszy element. Jego pies to centrum uwagi i świata. Sra, sika i właściciel tego nie sprząta, życząc sobie, aby inni w tym łazili. Psy spuszczane ze smyczy stanowią także zagrożenie dla małych dzieci. Nigdy nie wiadomo, co jakiemuś nieułożonemu czworonogowi palnie do łba. Poza tym w tym naszym kraju dziwie się, że na dużych osiedlach, parkach straż miejska nie chodzi po cywilu i wali mandatów za niesprzątanie po psie. Zarobili by masę kasy, a motłoch dostałby po kieszeni. W mniejszych miastach mieli być likwidowani, a tak na coś by się przydali
~Stop ludzkiej głupocie!2019-07-17 15:45:53 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Bardzo słuszna, obywatelska postawa pracowników Parku Narodowego. Trzeba zatrzymać tę karuzelę wariactwa p.t. "mój Fafik to pępek świata" i przywrócić normalność w nienormalnych czasach.
~Ggffv2019-07-19 03:03:23 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Jak to mówia, on nie gryzie, tylko połyka w całości, albo ostatnio, starszy pan o swoim wiekowym już pupilu: stary jest, zębów już nie ma, ale zamemła na śmierć!
~Qba2019-07-17 16:01:46 z adresu IP: (78.11.xxx.xxx)
Zgadzam się z tobą w stu procentach,wielu właścicieli fafików"on nic nie zrobi,jest łagodny"
~lolek2019-07-17 15:22:32 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
czas najwyzszy
~Holls2020-02-09 16:12:01 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Kurła co to za nagonka na ludzi z psami ! Fakt są buraki których psy srają na środku szlaku i nie raczą sprzątnąć , albo biegają luzem i dziamią na ludzi . Ale statystycznie więcej jest pajacyk którzy śmiecą , drom mordę i robią bardachę albo Januszem w adidasach z reklamówka którzy mają 0 przygotowania na wyjście w Góry . Czemu mają cierpieć normalni psiarze którzy lubią aktywnie spędzać czas z futrzakiem . Od tego jest straż parku by ,,jechać z wszelakim bractwem po całości " czyli grube kary za nieprzestrzeganie regulaminu . Wchodzę na Śląsk z psem zachowuje się ok i jest fajnie .Oczywiście na szlakach dostępnych dla 4 nogów bez łańcuchów itd.A co do rowerów więcej razy uciekałem z drogi rozpędzone mu cykliście niż psu .Szlaki są dla wszystkich tylko się szanujmy i szanujmy Góry. Nie widzę sensu tej gówno burzy co niektórzy robią.
~Joanna 2019-07-18 09:20:21 z adresu IP: (31.42.xxx.xxx)
Nie zgadzam się z tym, że wszyscy turyści z psami są nie odpowiedzialni. Sama na dwa owczarki niemieckie i chodzę z nimi po górach. Psy na smyczy. Na terenie parku NIGDY nie biegają luzem. Nie komu nie przeszkadzamy. Nie zaczepiasz innych turystów. Psy nie szczekają na ludzi i zwierzęta. Ja ze swojej strony staram się przestrzegać zasad . Trasy wybieram według sił i możliwości moich psów.
~12 groszy2019-07-17 15:51:35 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ciekawe za co Cię zminusowali? Ja bym jeszcze hołotę z pieskami przegonił z plaż.