Spór, polemika, dialog: Wrocław buspasami podzielony? [WIDEO, SONDA, WASZE OPINIE]
Dariusz Wieczorkowski, d |
Utworzono: 2019-09-16 21:00 | Zmodyfikowano: 2019-09-16 21:00
W Radiu Wrocław pochyliliśmy się nad buspasami. Porozmawialiśmy ze zwolennikami i przeciwnikami tego rozwiązania.
Wrocławski magistrat postanowił wprowadzić na kilku ulicach stolicy Dolnego Śląska buspasy. Projekt ten wyraźnie podzielił mieszkańców. Najwięcej emocji budzi wśród kierowców.
Sonda
Buspasy we Wrocławiu:
To świetny projekt
Fatalne rozwiązanie
Są mi obojętne
To jak to jest z tymi buspasami? Za czy przeciw? A może za, a nawet przeciw? O to zapytaliśmy dziś Gości audycji Spór, polemika, dialog.
W naszym studiu pojawili się: Elwira Nowak (Dyrektor Wydziału Inżynierii Miejskiej), Piotr Szymański (Towarzystwo Upiększania Miasta Wrocławia), Robert Grzechnik (Radny miejski) i Andrzej Słowiński (Kierowca rajdowy, instruktor).
POSŁUCHAJ:
Komentarze (197)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Bus pasy to horror2021-05-26 15:45:38 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
2
Odpowiedz
Prezydent powinien odejść. Bus pasy to korki, więcej spali, ciepła wydzielonego przez auta. Jak matka z dzieckiem ma zdążyć rano do przedszkola, pracy, po dziecko i zakupy ? Autobusem obniżoną jak wół?
zgłoś do moderacji
~kierowca myślący2019-11-30 20:04:51 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Żałosne są te argumenty Grzechnika.Nie dociera do niego że korek tam powstaje dlatego że więcej aut dojezdża niż pozwalają przepuścić światła.Jeśliby dobudować 4 pasy to tylko szybciej się zrobi korek przed światłami.
Skoro przepustowość skrzyżowania wynosi 1500 aut a jednym pasem może do świateł dojechać 1700 aut to po co dodatkowe pasy? Chyba po to aby zamiast płynnie jechać od pl.Srebrnego do Hallera aby szybko dochodzą do świateł i tam stać wiele cykli zamiast płynie podjeżdżać w czasie gdy są światła czerwone
~Piotr2019-11-08 09:30:48 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Bus pasy oczywiście są dobrym pomysłem, jednak nie kosztem zdrowia nas wszystkich.
Połączenia są żenujące.
Dojazd z Krakowskiej na Biskupin, Sępolno czy Śródmieście to jest często kilka przesiadek. Trzeba też pamiętać, że statystyki przewożonych pasażerów są liczone ze sprzedaży biletów, czyli dzielimy liczbę przez dwa z przecinkiem- każdy przecież mówi wrócić do domu licząc, że dojeżdża bez przesiadki.
Buspasy wydłużyły czas dojazdu przynajmniej o połowę, biorąc pod uwagę politykę spowalniania ruchu brakiem tzw. Zielonej fali. Samochód, który pokonuje trasę bez korków i przy wyłączonych światłach w 15 min. Jedzie ok. 1 godziny. Czterokrotnie więcej spalin.
We Wrocławiu przybywa domów więc i samochodów, pamiętając tablicę zanieczyszczeń przez spaliny samochodów przy korkach jakie zafundowało nam miasto robiąc kilometrowe gardła z pięciu pasów w jeden to chyba tablice przystankowe wyświetlające jakość powietrza dobra przy ostatnich informacjach radiowotelewizyjnych o smogu mija się z prawdą. Więc nasuwa sié pytanie CO Z NASZYMI PŁUCAMI?
Korki były są i będą jednak nie można niezaóważyć różnicy kiedy to zlikwidowano buspas na pewien okres przy ul. Traugutta kiedy to automatycznie znikły poza kilkoma godzinami w godzinach szczytu.
Ja osobiście przy kolejnych wyborach będę głosował na tego kandydata, który zlikwiduje buspasy w newralgicznych punktach miasta. Niestety zmniejszanie przepustowości na trasach wylotowych Wrocławia kosztem uzyskania kilku minut dla komunikacji miejskiej nie biorąc pod uwagę konsekwencji wynikających z podejmowanych decyzji nie jest najlepszym wyjściem.
Może autobusy puścić bocznymi ulicami...
~Teodor2019-10-29 18:27:31 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Jak się okazuje rzeczy o których mówił Grzechnik takie jak przepustowość Grabiszyńskiej, czy problemy z przejazdem autobusów na Podwalu są prawdą. Niesamowite, że dyrektor z urzędu kłamie na antenie, a ten chłop od buspasów to chyba we Wroclawiu nie mieszka.
~zenek2019-10-26 15:51:56 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Laik Grzechnik uczy drogowców jak zwiększyć przepustowość skrzyżowań. Kompletny ignorant i arogant.Myli proste rzeczy jak przepustowość skrzyżowania i przepustowość pasów dojazdowych. Jeśli światła przepuszczają 1500 aut to ile by zbudować pasów dojazdowych to i tak więcej nie przejedzie.
~fdadgb2019-10-18 14:31:54 z adresu IP: (155.145.xxx.xxx)
A czy ktoś wie, czemu Gazeta Wrocławska z taką zawziętością od lat robi kampanię przeciwko komunikacji zbiorowej?
Przecież masa przeciwników buspasów jak zombie po praniu mózgu powtarza formułki z tej gazety.
~Karol 2019-09-28 09:38:03 z adresu IP: (81.219.xxx.xxx)
Ludzie nie chcą korzystać z komunikacji miejskiej. Liczy się czas przejazdu, niestety wybierając tramwaj i autobus wydłuża się on 2 krotnie!
Dlatego, że dotąd wprowadzano auta na torowiska a autobusy stały w korkach.Nie budowano też dróg dla rowerów. zatem trzeba maksymalnie przyśpieszyć KZ to ludzie będą się
~Jaro2019-09-21 12:45:50 z adresu IP: (77.115.xxx.xxx)
Żenujące jest stanowisko urzędniczki co do kwestii udostępnienia buspasów poza godzinami szczytu. Typowe "niedasie". Zamiast zastanowić się, jak zrealizować ten - uważam, że całkiem rozsądny pomysł - to urzędniczyna skupia się na udowodnieniu, że nie da się. Bo to, bo tamto. Wrocławski urzędnik to nie stanowisko, to stan umysłu.
~Jaro2019-09-21 10:55:19 z adresu IP: (77.115.xxx.xxx)
Efektywna prędkość przemieszczania się ze Swojczyc na np. Tarnogaj to ok. 8 (ośmiu) kilometrów na godzinę. Piechotą jest rzeczywiście wolniej, furmanką pewnie też, ale biegiem, rowerem, samochodem szybciej. I tak samo dzieje się poza głównymi kierunkami (np. ul. Legnicka). Osiem kilometrów na godzinę to żenada, to nie jest żadna oferta. Nie wiem, jak urzędnicy, ale mnie szkoda życia na marnowanie czasu na godzinne dojazdy do pracy. Chętnie przesiądę się do MPK pod waruniem, że będzie się rzeczywiście sprawnie przemieszczać.
Najlepiej widzieć swój czubek nosa. Jeździcie w swoich autkach dużo szybciej niż my w MPK. CHCECIE JESZCZE SZYBCIEJ. A MY ? Czy my nie spieszymy sie do pracy, przedszkola czy szkoły po dziecko ? Troszkę EMPATII życzę.
~zgroza2019-09-19 16:32:24 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Magistrat ma wymyśloną wizję miasta, w którym wszyscy jeżdżą autobusami albo rowerami i są zadowoleni, ale to utopia. Ludzie nie zmienią nawyków tylko dlatego, że im magistrat kazał. Zamiast poprawiać komunikację i tak przekonać ludzi, namalowali bezsensowne buspasy, a kasę wydali na ich reklamę zamiast choćby na sprzątanie autobusów...
~OLO2019-09-19 08:48:27 z adresu IP: (83.15.xxx.xxx)
A dlaczego nie zrobią pasa autobusowego na pasie zieleni? Bo kreski łatwiej narysować?
~OLO2019-09-19 08:45:38 z adresu IP: (83.15.xxx.xxx)
1 milion zł na ankietę?! Noż k$rwa!
~NigdyWięcejMaratonuWeWroc2019-09-18 18:44:27 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Jak jednym słowem określić stan komunikacji miejskiej we Wrocławiu? $utrykowo.
~Wrocławianie2019-09-18 17:37:56 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Wsioki przestańcie nam korkować miasto swoimi furmankami. Mieszczanie poruszają się po mieście KOMUNIKACJĄ MIEJSKĄ. Samochody nadają się na wieś.
~zgroza2019-09-18 13:09:08 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Ciekawe, ile kosztowały materiały zachwalające te buspasy w mediach. Można było tę kasę lepiej wykorzystać niż na wmawianie ludziom, że lubią to, czego nie lubią. Wrocławianie wyłącznie w autobusach i na rowerach to naiwne myślenie życzeniowe, bez brania pod uwagę realiów, a namalowanie farbą kawałka buspasa nie poprawi komunikacji.
Albo hulajnogi - chodzi tylko o czyjąś kasę, bo nie o poprawę komunikacji. Nikt normalny nie zamieni auta na hulajnogę z wypożyczalni. Poza tym samochody elektryczne - też ktoś zarabia, a jeździ nimi tylko kierowca.
~zgroza2019-09-18 13:04:45 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Buspasy robione tam, gdzie nie ma na nie miejsca, generują tylko sztuczne korki. Autobusy nie zyskały nic albo niewiele, tyle że auta jadą wolniej, więc się wydaje, że autobus jest "szybszy". Na Grabiszyńskiej korek, gdzie go wcześniej nie było. Na Podwalu autobus ledwie się mieści, jeśli auto stanie bliżej krawędzi swojego pasa, autobus tez musi czekać. Władze realizują swoje idee bez patrzenia na realia miasta.
Nie było korka na Grabiszyńskiej? W popołudniowym szczycie przewozowym podróż tramwajem na odcinku pl. Srebrny - FAT potrafiła trwać 10 minut. Obecnie przejazd zajmuje 4 minuty.
~Adam2019-09-18 12:45:56 z adresu IP: (78.11.xxx.xxx)
Indywidualna komunikacja samochodowa jest niewydajna i nie nadaje się do masowego użytkowania w miastach. We Wrocławiu musimy radykalnie zmniejszyć liczbę aut. Tylko komunikacja miejska z priorytetem jest w stanie zaspokoić potrzeby i zachować jakośc życia w mieście. W smaochodzie średnio podróżuje 1,3 osoby, a zajmuje on powierzchnię ok 8 m2, dodac do tego nalezy jeszcze przestrzeń międyz smaochodami i okazuje się, że garstka kierowców w swoich autach jest w stanie zakorkować każda ulicę. Nie może być tak, że mniejszośc w samochodach zajmuje większość powierzchni ulic i korkuje je, zawłaszcza chodniki, podórka, zieleńce. We Wrocławiu jest ponad 2x za dużo samochodów oraz wjeżdża do miasta z zewnątrz za dużo smaochodów. Nie da się żyć w taki zawalonym autami miejscu.
Jeśli będziemy w ten sposób Sutryka usprawiedliwiać, to musimy, co najmniej połowę społeczeństwa wybić, bo też oddychają ivz
Precz z komuną
~Gffg2019-09-18 06:57:40 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Jestem kierowcą, rowerzystą, pieszym i pasażerem KM, uważam, że buspasy już dawno powinny istnieć we Wrocławiu, tylko, władza była, jest i będzie słaba, ale z buspasami to bardzo dobry pomysł. Wielkie poruszenie jest wywołane przez ludzi przyjezdnych, których granatem od auta oderwać się nie da, znają trzy główne ulice we Wrocławiu plus jedną osiedlową i wielki krzyk podnoszą o buspasy, a sami są przyczyną tych coraz większych korków. Przy dzisiejszym stanie posiadania, muszą być buspasy wydzielane, gdyż za maksymalnie 2 lub 3 lata, Wrocław będzie jednym wielkim parkingiem, ponieważ ruch zostanie sparaliżowany
~NigdyWięcejMaratonuWeWroc2019-09-18 06:38:35 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Za żadnego z poprzednich prezydentów nie było tak źle z komunikacją jak jest za $utryka.
~Amber Gołda2019-09-18 05:44:33 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Jeden autobus zajmuje mniej miejsca niż 100 samochodów a przewozi tyle samo ludzi. Zwłaszcza, jak przejadą 4 na godzinę po pustym buspasie... Manipulacja godna "to nie jest jedno koło przebite; to są 3 koła dobre" z Kabaretu Tey... Tylko kabaret jest dobry od czasu do czasu a nie na co dzień....
~Ryszard2019-09-18 00:59:38 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Panie Szymański, mamy nadzieję, że chociaż do ślubu Pan pojedzie MPk, a nie bezczelnie będzie zawłaszczał Pan naszą wspólną przestrzeń jakąś kopcącą limuzyną.
~Hi Tech2019-09-17 21:03:12 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Im szybciej kierowcy zrozumieją, że to oni są problemem, to oni korkują ulice, hałasują, trują spalinami, powodują wypadki tym lepiej dla wszystkich i ich samych. Samochody niszczą miasto i stanowią jedynie obciążenie dla niego. Jakość życia mieszkańców drastycznie spada gdy w mieście jest więcej niż 300 samochodów na 1000 mieszkańców. We Wrocławiu jest po prostu dwa razy za dużo samochodów.
to ty jesteś problemem.
Przecież Pani w audycji bardzo ładnie powiedziała, że korki w mieście powodują kolizyjne skrzyżowania, a nie auta. Było uważnie słuchać. Im szybciej to zrozumiesz tym lepiej. Problemem jest fatalna myśl urbanistyczna, gdzie wszystko buduje się na kupie (osiedla, biurowce, galerie handlowe). Jakoś w tym przypadku nikt się nie powołuje na dane z zachodu (Paryża, Berlina, itp.) gdzie unika się budowania biurowców w ścisłym centrum, gdzie wielkie blokowiska (jak na Jagodnie, Psim Polu, Stabłowicach) nie istnieją.
Ja się tylko dziwie ludziom, którzy tych chorych pomysłów bronią. Tutaj słusznie zauważył Grzechnik, że to jest taka wojenka MPK vs Transport prywatny, żeby odwrócić uwagę od faktycznych problemów, tj. zaniedbać infrastruktury, fatalnego planowania, itd.
Na domiar złego Pan "naukowiec-aktywista", sam jeździ samochodem :):):).
Z chęcią bym korzystał z MPK, ale jak się dostać w krócej niż godzinę (tyle się idzie na piechotę) pod Magnolię, Astrę czy Szpital Marciniaka z Muchoboru Wielkiego jadąc MPK. Czekam na propozycje.
~Małgorzata2019-09-17 20:55:55 z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
A czy ktoś się zastanowił,że jeśli przepustowość danej ulicy znacznie się pogorszyła,to jeszcze bardziej trujemy nasze powietrze. Samochody dłużej pokonując dany odcinek, bardziej trują środowisko. A buspas pusty,pusty i czeka,że może ktoś nim przejedzie. Kto wpadł na pomysł,abyprzy ślimaku,gdzie auta włączają się do ruchu robić buspas i zostawić jedna nitkę?
~Helmut2019-09-17 20:45:56 z adresu IP: (87.99.xxx.xxx)
Dlaczego w studiu nie było nikogo z ochrony środowiska który by powiedział o truciu spalinami na buspasach i pasach obok. Ile samochód w danej chwili wyrzuca spalin do otoczenia??
~Sutryk ma kota2019-09-17 19:12:41 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
2 pełne tramwaje to 200 osób na godzinę (więcej się nie da), kontra 6000 ludzi w autach w tym samym czasie.
[email protected]~Ja2019-09-18 21:21:18 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
I oczywiście każda Skoda jest zapchana po dach :))), a ludzie na zewnątrz wiszą niczym winogrona. Każde auto ma 5 miejsc siedzących co daje 5*1500 = 7500 pasażerów na pas na godzinę. Przy dwóch pasach mamy już 15000 ludzików na godzinę. Nie sztuką jest wysłać ciężki tramwaj niszczący drogi i torowiska z teoretycznymi 243 miejscami dwa razy na godzinę. Sztuką jest wysłać busa lub mały autobus, który dojedzie w każde miejsce, będzie jeździł 12 razy na godzinę. Do MPK zniechęcają dwie rzeczy. Czekanie i przesiadki związane z dalszym czekaniem. Miasto zamiast dokładać linii, te likwiduje. Likwidacji mają ulec takie linie jak 149 czy 142. MPK to nie kolej, gdzie liczy się wielkość składu. Sprawne MPK to częste odjazdy niekoniecznie ogromnych pojazdów. Rozumiem zapotrzebowanie na wielkogabarytowe pojazdy w szczycie. Ale co oferuje miasto poza szczytem? Zamiast zmniejszyć wielkość pojazdów zmniejsza ich ilość. I jeszcze jedno Wrocław, aż się prosi o trolejbusy. Współcześnie produkowane nie potrzebują trakcji na całej swojej trasie. Ładują się na pętlach i w trakcie jazdy na niektórych odcinkach. Do sieci podłączają się automatycznie i tak samo automatycznie się odłączają. Tak to działa choćby w Pradze nad Wełtawą.
Dziwne, bo taka Skoda 16T wg opisu ma 243 wszystkich miejsc, stary Konstal 105Na - 250 w dwóch wagonach. Przy uproszczeniu 160 pasażerów na tramwaj, kursie jednej linii 4 x na godzinę (co 15 minut), przy pięciu liniach wychodzi:
160 x 4 x 5 = 3200!!!
Ulica Grabiszyńska ma 4580m długości. Przy założeniu uśrednionej długości (krótsze -3m; dłuższe - 5m) samochodu 4m , wychodzi, że NA CAŁEJ DŁUGOŚCI ulicy, zderzak w zderzak, w jednym pasie zmieściłoby się tylko 1145, przy podwojeniu - na całym kierunku, tylko 2290(!!!) osób w samochodach!
Do tego trzeba jeszcze dodać autobusy! Mercedes Citaro ma 106 wszystkich miejsc. Przy założeniu 80 pasażerów, trzy linie autobusowe, standardowe 4 x na godzinę wychodzi:
80 x 4 x 3 = 960
Tak więc przy zsumowaniu: 3200 + 960, wychdzi, że BUSPASEM podróżuje 4160 (!!!) osób versus te 200, no może 500 osób w samochodach na godzinę.
ERGO: POLAKU! PIŁEŚ - NIE PISZ :)
~Gość2019-09-17 18:04:12 z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Zwolennik buspasów i MPK przyjechał do radia samochodem :D. Komizm i hipokryzja w czystej postaci...
A dlaczego nie hulajnogą? Tylko ca. 30 za godzinę w ramach zrównoważonego transportu miejskiego.
~STOP samochodozie2019-09-17 16:11:45 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Znowu to skomlenie kierowców - najbardziej roszczeniowej grupy w Polsce. Miłośnicy samochodów sami tworzą korki, a mają pretensje do całego świata dookoła. Kierowcy dyskryminują wszystkich innych uczestników ruchu - pieszych, rowerzystów, pasażerów MPK, pojazdy ratownicze. Jakim prawem kierowcy kradną chodniki, podwórka i chcą mieć wszystkie pasy ruchu dla siebie. "Kierowca" to już jednostka chorobowa. Najwięcej pieniędzy idzie na miłośników samochodów, a najwięcej skomlą. Studnia bez dnia. Im więcej dróg i parkingów tym większe korki. Trzeba wreszcie przeciąć ten węzeł autodestrukcji.
Może tak STOP wziąłby pod uwagę, że ludzie przemieszczający się samochodami to nie są kierowcy w sensie zawodu tylko są to ludzie dla którzych samochód jest narzędziem pracy bo wykonują rózne usługi i siłą rzeczy muszą się przemieszczać samochodem.
Może „Stop” ma 2 km do pracy? Może chodziłby drogą polną gdyby nie samochody? Może dzieci z przedszkola nie ma do ogarnięcia? Może nie zauważa nonsensów projektowych buspasów np Krakowska? Komunikacji zbiorowej i jej priorytetu nie kwestionuję ale głupotę w planowaniu i krótki zasięg myślenia tak. Korki nie są tylko następstwem samochodów ale również błędów planistycznych. Czekam z tęsknotą na „zwrot” obywatelom Placu Społecznego
Pasażerowie MPK nie pokrywają z biletów nawet połowy kosztów komunikacji. Więc nie wiem o jakiej roszczeniowej grupie mówisz. Może niech w końcu miasto przestanie dokładać do MPK i zrzuci całość kosztów na pasażerów. Zobaczymy komu wtedy będzie się opłacało podróżować MPK.
Udaj się pilnie do psychiatry
~Meryl2019-09-17 15:06:25 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Wydzielając buspasy w mieście takim jak Wrocław, które ma potrzebną infrastrukturę drogową wybudowaną w ~60% i nie posiada komunikacji kolejowej i metra jest ogromnym błędem za który zapłacimy przemieszczaniem się po mieście jak w średniowieczu.
~klsjdfg2019-09-17 14:50:18 z adresu IP: (165.225.xxx.xxx)
Trzeba być skończonym debilem, żeby myśleć, że ograniczenie ruchu (wprowadzenie bus pasów) pomoże w rozładowaniu korków - teraz na Grabiszyńskiej w nocy jedzie się pół godziny - wcześniej w korku stojąc na obu pasach jechało się 15 min...
Idioci wszędzie!!!
~NigdyWięcejMaratonuWeWroc2019-09-17 14:14:51 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
$utryk nie ma koncepcji kompleksowej poprawy komunikacji we Wrocławiu. Te bucpasy to mydlenie oczu.
~geniusz2019-09-17 11:11:44 z adresu IP: (94.216.xxx.xxx)
jedyne rozwiazanie na korki to jest sprawna komunikacja zbiorowa! W ziawzaku z tym, ze miejsce w centrum jest fizycznie ograniczone - niestety - musi to isc tez kosztem KI. Nie wyburzymy miasta aby poszerzac ulice w nieskonczonosc - a wiec musimy stawiac na KZ.
Zatem pomysł Mirki. Jest pretekst to przetestowania darmowej komunikacji miejskiej. Można sprawdzić czy to pomoże. Tramwaje Sutryka do Kłodzka mało mnie interesują.
~Wrocławianin2019-09-17 10:52:46 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Burzenie bezkolizyjnych estakad na społecznym to jakiś dramat!! Jak nie macie zamiaru ich zbudować pod ziemią, to wyjazd z biurowcami! Żeby jeszcze więcej aut tam nie jeździło!
~kierowca bmw2019-09-17 10:27:07 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Może najpierw trzeba zbudować infrastruktura która by pozwalała na buspasy? Jeśli chcecie dojechać ze wschodniego wrocława na takie sępolno to trzeba się przeciskać przez centrum, nie istnieje żadna alternatywna droga, a przecież można by w końcu zbudować ten most z armii krajowej.
~Sutryk ma kota2019-09-17 10:08:36 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Porównywanie się do Krakowa, Warszawy, czy Berlina nie ma sensu. Wystarczy popatrzyć na Stadion Miejski :))))))))))))) Wrocław to obecnie zapyziałe miasto.
~Sutryk ma kota2019-09-17 10:01:59 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Linie 149 czy 142 są przeznaczone do likwidacji. Takie są plany magistratu.
~Arek2019-09-17 10:01:15 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ogólnie dobra debata. Co prawda było dwóch obrońców buspasów od prezydenta Sutryka kontra jeden obrońca kierowców - radny Grzechnik. Kierowcy rajdowego nie liczę, bo jakby zagubiony w całej sytuacji.
Pan Wieczorkowski widać przygotowany.
Ogólnie warto przesłuchać i zderzyć z tym co się dzieje na ulicach Wrocławia.
~Sutryk ma kota2019-09-17 09:50:07 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Miasto to masssssssssssssssakra. Skąd ich bierze Sutryk? Tak niekompetentnych ludzi.
~gryllu2019-09-17 09:49:30 z adresu IP: (46.76.xxx.xxx)
żeby miasto odkorkować, to trzeba przestać budować biurowce w centrum i wynieść wszystkie firmy na obrzeża. Wtedy 50% ruchu do miasta zatrzyma się na granicach. Wtedy można malować sobie buspasy.
Ty Brutusie też przeciw Sutrykowi.
~Sutryk ma kota2019-09-17 09:27:56 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
2 pasy mają mniejszą przepustowość niż 1 pas. Teza warta Nobla.
~Sutryk ma kota2019-09-17 09:23:02 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
1 minuta. To wielki zysk dla Grabiszyńskiej. :)))))))))))))
Jak już nie ma estakady, to zburzmy kolejną, co ma tak samotnie stać, a i zasypmy przejazd pod placem Dominikańskim i namalujmy buspas. Przejazdy i przejścia podziemne są przereklamowane, kiedyś tramwaje jeździły obok aut na Kazimierza bez świateł a teraz hurra, można postać przy przejściu Świdnickim, mamy czas spojrzeć czy już jarmark rozstawiony. Jednym słowem zniszczmy to co działa i mówmy, że się poprawiło o minutę.
~Sutryk ma kota2019-09-16 23:09:31 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Wrocławianie nie mają nic przeciw bus-pasom. Mają przeciw malowaniu bzdurnych pasów, a la "a jezioro przeniesiemy tutaj".
~kory2019-09-16 23:06:13 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Elwira Nowak nie przygotowana lub co gorsza brak elementarnej wiedzy, moja ulubiona cyfra jak i pani to " DUŻO "
~kory2019-09-16 22:56:32 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Dudkiewicz zabił komunikację miejską, a Sutryk dobija resztki, niestety Mleczko miał rację kilkadziesiąt lat temu - Rządzą nami idioci
W jaki sposób buspas zabija komunikację zbiorową?
~Wrocław moje miasto2019-09-16 22:34:49 z adresu IP: (79.184.xxx.xxx)
W Warszawie od lat funkcjonują buspasy na głównych arteriach, min. na trasie łazienkowskiej i się świetnie sprawdzają umożliwiając mieszkańcom przejazd przez miasto okropnie zakorkowane przez 0,5mln aut wjeżdżających codziennie do miasta. We Wrocławiu jest ten sam problem.. 250tys aut dziennie wjezdzających spoza miasta... Pora zacząć budować duże parkingi P+R przy pętlach tramwajowych i węzłach przesiadkowych.
A po centrum Bolonii jeżdżą auta a po wrocławiu rowery.
Nikt nic nie ma przeciw bus pasom, a bynajmniej racjonalnie rzecz ujmując nie powinien mieć, ale z warunkami, czyli aby były lokowane z rozsądkiem, zgodnie z przepisami oraz zgodnie z zasadami bezpieczeństwa, a to we Wrocławiu już nawet nie, że kuleje, a padło. Pewnie wódz prezydent kazał i niezależnie od oporu nawet fachowców w Urzędzie, trzeba było zrealizować. Prawo prawem a cywilizacja turańska (z wodzem na czele) pre do przodu.
Trasa Łazienkowska ma 2 pasy plus 1 buspas. Warszawa jest 3 razy większa od Wrocławia, więc przykład adekwatny. W centrum np. takiego Wiednia w ogole prawie nie ma dwupasmowych ulic.
trasa lazienkowska ma czasami nawet i 3 pasy, a tu jeden. co to za porownanie? a w chinach buduja ekspresowki po 8 pasow w jedna strone, zacznijmy i my.
~Sutryk ma kota2019-09-16 22:31:55 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Ten sam błąd jest powielany przy budowie linii tramwajowej na Popowice. Tramwaj oddzielnie, nieprzejezdnym dla autobusów, karetek i straży pożarnej pasem. Kolejne wyrzucone w błoto miliony złotych.
~KJB2019-09-16 22:10:26 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Szkoda, że nie zaprosił Pan kierowców i kogoś, kto ma trochę doświadczenia w innych krajach i zdrowego rozsadku... takiego głosu zabrakło. Magistrat ma tendencje do wynajdowania koła na nowo, zaś TUMW jest spaczone ideologicznie. W tej dyskusji nie na Wrocławian :(
Ja jestem wrocławianinem, urbanistą i człowiekiem, który zna wiele miast i to co jest u nas to dramat... 29% udział komunikacji zbiorowej w ruchu miejskim to dramat. Musi być przynajmniej 60% tak jak w Warszawie i do tego należy dążyć. Komunikacja Zbiorowa musi mieć priorytet na drogach i w inwestycjach. Potrzeba większej częstotliwości połączeń, wydzielonych nowych tras tramwajowych oraz przede wszystkim kolei metropolitalnej. I oczywiscie systemu parkingow p+r.
~Sutryk ma kota2019-09-16 22:07:00 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Wrocławianom nie podobają się bus-pasy w obecnej formie. Ale na Legnickiej spokojnie idzie zalać torowisko i puścić tamtędy bus-pas.
Na Krakowskiej również.
Legnicka będzie miała 2x2 pasy dla samochodów i buspasy po zewnętrzych stronach
~Krzyki2019-09-16 21:58:31 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Każde torowisko tramwajowe musi mieć przejazd wolny od samochodów. Czas na wydzielenie torowiska na całej długości ul. Krakowskiej!
Dlatego trzeba wydzielić teraz. Dutkiewicz tragicznie zaniedbał zbiorkom.
Dutkiewicz był innego zdania i nie wydzielił. Pociągnął torowisko środkiem jezdni.
~Kozak2019-09-16 21:58:22 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
A może by tak Pani Dyrektor zainteresowała się też dziurami na ul. Modnej (dojazd boczny równoległy do ul.Pilczyckiej). To też bezpieczeństwo ludzi.
~agawa2019-09-16 21:53:04 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Poprawcie komunikację miejską, to ludzie sami się przesiądą - ale to trudniejsze. Łatwiej jest utrudnić życie kierowcom, siłą zmuszać ludzi do tego, co jest dla nich gorsze. Ludzie marzną na przystankach, stoją w zatłoczonym autobusie, kichają na siebie, a potem płacz, że się grypa rozprzestrzenia. No i nie zapominajcie, że na kierowcach państwo zarabia więcej niż na kimkolwiek - akcyza, podatki, opłaty parkingowe...
Miasto na kierowcach nie zarabia, bo dla CIT liczy się miejsce siedziby. Dutkiewicz z Sutrykiem zrobili tyle, że żadna firma paliwowa nie chce się zarejestrować we Wrocławiu. Wrocław tuczy Płock i Warszawę.
Miasto na kierowcach nie zarabia, za to musi wydawać setki milionów na remonty i utrzymanie dróg. Buspasy to jest właśnie element poprawiania komunikacji zbiorowej.
~Luki2019-09-16 21:28:03 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Chcą dbać o ekologie i robia buspasy. Przez to nie ma jak przejechac przez miasto i CH..! Z tą całą ekologia bo wszystkie auta w korku stoją. Później pieprzenie, że Smog jest ogromny..
Po co stać w korku, skoro można jechac tramwajem?
~Lelo2019-09-16 21:26:40 z adresu IP: (90.253.xxx.xxx)
Komunikacja miejska ma priorytet. Gdy polowa kierowcow przesiadzie sie z samochodu do autobusu lub tramwaju to te korki znikna.
?Serio?
Rondo Reagana i WZ mają już osiągniętą maksymalną przepustowość MPK. Więcej ludzi się tam nie da upchać. Jeśli usuniesz samochody, to Wrocław będzie całkowicie sparaliżowany komunikacyjnie, a Sutryk wykopany z "ratusza" razem z kotem. Bus-pasy Sutryka to pudrowanie trupa. Nie ożyje od tego.
A gdy na świecie zapanuje miłość i pokój, wszyscy będziemy zdrowi, piękni i bogaci. To utopia uważać, że wszyscy przesiądą się do autobusów. Poza tym autobusy niewiele (jeśli w ogóle) zyskały na przykład na Grabiszyńskiej, za to samochody straciły. Zamiast poprawić komunikację, spowolnili auta, żeby autobus lepiej wypadał... Litości.
~NigdyWięcejMaratonuWeWroc2019-09-16 21:22:23 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Buspasy to temat zastępczy. Odwrócenie uwagi od poważniejszych wad i zaniechań komunikacji we Wrocławiu. Panie $utryk buspas to pryszcz jak brak jest wizji poprawy komunikacji we Wrocławiu. A przy okazji komunikacji Nigdy Więcej Maratonu We Wrocławiu. Brak było kartek z rozkładem jazdy MPK podczas Maratonu. Brak było informacji o maratonie na elektronicznych tablicach informacyjnych. Dlaczego blokuje się miejską komunikację wiele godzin przed pojawieniem się zawodników? Jakie plusy ma przyjazd do Wrocławia kilku mało znanych zawodników z Kenii, wobec utrudnienia życia w niedzielny dzień 600 000 wrocławian.
~XxX2019-09-16 21:17:56 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Będzie można gdzieś odsłuchać audycje?
A Rafi co robi....
Tak, cała audycja jest dostępna na stronie Radia Wrocław. Tam też p. Nowak mówi o rewaloryzacji linii kolejowej ... Dla mnie bomba :-)
~Zaniepokojony 2019-09-16 21:07:28 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Brawo Panie Robercie, potrzeba nam więcej świadomych problemu ludzi ! To co sie teraz dzieje można porównać tylko do terroryzmu. Ludzi przymusza się do przesiadki na niewygodne, nie sprawne technicznie oraz źle przemyślane MPK, a jako alternatywe przedstawia sie rower, którym całoroczna jazda jest jedynie domeną ekstremistów. Wyburzenie estakady, zwężanie ulic, buspasy oraz inne wymysły aktywistów są przykładem idea fix, które zbyt mocno przesłania oczy, aby dostrzec rzeczywistość. Jestem zaniepokojony zmianami w ostatnim czasie i dostrzegam znaczne pogorszenie w czasach przejazdu przez miasto, a to wszystko jak sama Pani urbanistka powiedziała w zamian za minute szybszy przejazd MPK. Jeżeli wymiana byłaby jeden do jeden tzn kierowcy stoją minute sumarycznie dłużej, a pasażerowie mpk jadą minute szybciej to możnaby takie działania popierać, ale jak wszyscy chyba widzimy tak nie jest. Pozdrawiam wszystkich racjonalnych oraz Pana radnego. Jeszcze raz brawo !
Popieram.
Może dlatego jest tak źle, ponieważ celem włodarza nie jest służenie mieszkańcom Wrocławia, a realizacja swojej kariery politycznej za nasze podatki m.in. za pomocą zwiększenia udziału jakieś grupy w swoim elektoracie. Szkoda, że kosztem ludzi, miasta, etc.
Nie wszystko co zachodnie jest super ! Nowe rozwiazania ok, ale nie bez racjonalnego przemyslenia, czy nie robi się to gwałtem.
Czy brak u nas kreatywności i rozsądku ?
Wyburzenie estakady było konieczne ze względu na jej stan techniczny. A buspasy to jeden z elementów poprawiających komunikację zbiorowa, która jest podstawowym środkiem transportu w mieście. Radzę przywyknąć
~Ola2019-09-16 20:53:48 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
A mi się buspasy podobają, we Wrocławiu jest za dużo samochodów, wjeżdżają na trawniki, chodniki, nie ma nawet miejsca żeby przejść się z wózkiem. ludzie powinni się przesiąść na komunikację miejską albo rower. Na zachodzie jest mniej samochodów w mieście, ludzie korzystają z komunikacji miejskiej i rowerów i im to jakoś nie przeszkadza w normalnym życiu. Popieram buspasy!!!
~Ksieze małe 2019-09-16 20:50:42 z adresu IP: (89.70.xxx.xxx)
Tak ach ten Berlin, proszę patrzeć na Berlin całościowo, a nie tylko wybrane punkty które aktualnie Wam pasują. Proszę pojechać do Berlina i na własnej skórze sprawdzić jak działa cała powtarzam cala infrastruktura miejska!!!
Dokładnie. Przede wszystkim mają obwodnice i trasy tranzytowe. Jest metro które co 4min jest na stacji wiele by wymieniać.
~Ksieze małe 2019-09-16 20:47:50 z adresu IP: (89.70.xxx.xxx)
Pani z magistratu niech odpowiada na pytania A nie robi polityki tutaj !!!
Dobrze gada to niech gada!! Pani jest BARDZO dobrze przygotowana merytorycznie. Ma 100% racji i niech dalej działa jak dotąd. Ma Moje 100% poparcie. Pan Kierowca za to obraża się na liczby i dane a tak na prawdę na to, że komunikacja w końcu nie będzie stała razem z nim w korku, który on sam tworzy. Najlepsze zdanie pododsumowujące - jedynym sposobem na zmniejszenie korków jest naprawa komunikacji zbiorowej i z tym sie nie ma co kłócić, bo zostało to udowodnione doświadczalnie nie tylko w Polsce.
~Marcin2019-09-16 20:43:48 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Do Pana Słowońskiego, Czas na Kolej! Brochów posiada przede wszystkim Kolej! I to za jej pomocą można przemieścić się do centrum miasta - 114 o którym Pan wspomniał, mógłby się poruszać ale buspas na torowisku - jednak to generuje koszta do których miasto nie chce przeznaczyć funduszy... Czas na Kolej!
~Ksieze małe 2019-09-16 20:43:39 z adresu IP: (89.70.xxx.xxx)
Co do P&R przy glubczyckiej codziennie liczę więc Max 35 aut na parkingu na jakieś 150-160 samochodu.
~Naconitu2019-09-16 20:28:45 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Buspasy żeby zmiejszyć korki, buspasy żeby polepszyć powietrze generalnie buspas rozwiązaniem na wszystko... Auta stoją dłużej w korkach, więc powietrze będzie gorsze niż zwykle. Zamiast ułatwiać ludziom życie, to przymusowo i niezbyt mądrze jest realizowany plan ruchu oporu przeciw samochodom, który przy obecnej komunikacji zbiorowej nie ma racji bytu. Szczególnie że życie wyjątkowo utrudnione mają życie osoby których jeżdżenie jest częścią pracy (nie mówię o uberach i innych boltach), bo jakoś nie wyobrażam sobie Pana murarza ładującego się do tramwaju z wiadrem, kielnią i pięcioma workami zaprawy...
~Piotrek2019-09-16 20:20:18 z adresu IP: (85.14.xxx.xxx)
Nie wiem kto głosował na obecnych włodarzy Wrocławia, ale widocznie obie grupy posiadają tak samo ograniczone horyzonty. Buspasy i pasy dla rowerów odbiją się czkawką już najbliższej zimy,
a rozebranie estakady i zabudowanie jej biurowcami także nie pomoże w walce ze smogiem.
Ludzie i tak będą woleli stać w korkach, w końcu w samochodzie zawsze jest wolne miejsce, sprawna klimatyzacja i ogrzewanie w przeciwieństwie do MPK. Do tego cena niekoniecznie wyższa :)
~Ksieze małe 2019-09-16 20:20:00 z adresu IP: (89.70.xxx.xxx)
A ja myślę że jest to po prostu najtańszy zabieg marketingowy by pokazać zw coś się robi, jeśli Pani inżynier mówi że praktycznie nie ma strat dla kierowców to zapraszam na ksieze male. Co do realizacji bus pasów jestem jak najbardziej za ale w momencie gdy będziemy mieli tzw. Ring zewnętrzny AOW i wewnętrznego tzw. Śródmiejskiej, jak to redaktor z gazety wyborczej porownywal do bus pasów z Berlina. Miasto samo sprzedaje grunty by budować osiedla gdzie popadnie A kompletnie się nie myśli o infrastrukturze...Także w takiej formie to nie będzie dobrze działać. Co do grabiszynskiej, kolega tam mieszka dojezdzal do pracy 35 minut, w tej chwili jest to wydłużone do 45 minut.
gdzie na księżu są buspasy?
~Rafał2019-09-16 20:12:56 z adresu IP: (178.36.xxx.xxx)
Interesuje mnie czy władze Wrocławia po wprowadzeniu buspasów zderzyły się w ostatnich tygodniach z bardzo dużą krytyką, gdyż z jednej strony prezydent Sutryk obiecał nie tworzyć więcej, z drugiej zaś strony aktywiści miejscy i solidaryzujący z nimi niektórzy dziennikarze muszą toczyć spore boje w ich obronie.
~Ultragentelmenel2019-09-16 19:56:07 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Wynoszę się w przyszłym roku płacić podatki poza Wrocławiem.
Spoko, takich marnych podatków nie potrzebujemy. Auf wiedersehen.
~Mieszkaniec Traugutta2019-09-16 19:37:00 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Obecne buspasy to patologia!
Nie zwiększyły się. Wcześniej Traugutta stała, teraz tez stoi. Winny jest nie Wrocław, ale ludzie pchający się autami spoza miasta do centrum. A powinni korzystać z kolei dolnośląskich.
Szczególnie, że korki się zwiększyły przez co musimy wdychać spaliny nawet poza godzinami szczytu, sam jesteś dupa!
Dupa a nie mieszkaniec Traugutta. Mieszkańcy trojkata się bardzo cieszą z trasy tramwajowej
~Olo2019-09-16 19:19:44 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Buspas ok, ale z głową, cała Legnicka i Lotnicza może mieć bus pas ale na torowisku. To będzie więcej kosztować niż beczka farby ale to się sprawdzi. A nie, z jednej strony zabierają pasy dla rowerzystów którzy za wyjątkiem kilku napaleńców jeżdżą tylko przez 1/3roku a z drugiej strony buspasy!
~Olo2019-09-16 19:02:05 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
A dlaczego nie robią tych bus pasów na torowiskach? Na Krakowskiej zamiast zrobić bus pas na torowisku to zabrali kierowcom. Bo farba tańsza. Dlaczego nie realizują projektu który powstał przed Euro? Bo farba tańsza.
~WD-402019-09-16 18:55:04 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ta polityka to jest efekt nie wietrzenia urzędu i podległych jednostek od kilku dekad. Pamiętacie, jak pod koniec kadencji w Warszawie gronkowiec się wziął do roboty pod presją referendum odwoławczego? Każdy urząd powinien być co 4, max co 8 lat czyszczony. Tam nie ma żadnej selekcji, kiedyś zatrudniano po znajomości, dziś już nikt nie chce takiej marnej roboty, trafiają tam spady z rynku pracy ale głównie siedzi beton....
~Perła R12019-09-16 18:54:37 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Na zachodzie likwiduja a u nas budują,jesteśmy sporo za cywilizacją .Burzą estkady żeby uwolnić przestrzeń,dla kogo ? dla biórowców.Wszędzie budują nad i pod ziemia żeby usprawnić ruch a u nas? Przekazuje się mentalność z pokolenai na poklolenie żeby tylko napchać własne kieszenie.Ledwo wyszlismy z komuny i każy chiał by poczuć odrobine lususu we wlasnym aucie to go chcą na siłe wepchnąć do smierdzącego MPK na który trzeba czekać na przystankach gdzie zimą zimno cholera wie jak dług.Jak dla mnie BUS PAS,PRZYSTANKI WENECKIE i PRZEBUDOWY DRÓG to istny kretynizm,mamy przykład przejścia na Świdnickiej,EHH.... Nie pozdrawiam pomysłodawców.
No jak, pomysł przebudowy przejścia na Świdnickiej to najlepszy przykład tego jak można za pieniądze podatników napchać kieszenie kolegom i przyjacielom króliczka.
~Pasy2019-09-16 18:46:13 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Buspasy nie mogą być robione kosztem pasa ruchu.
Dlaczego nie? a dlaczego samochody mają mieć 2 pasy, a tramwaj żadnego?
~Dddd2019-09-16 18:39:56 z adresu IP: (85.221.xxx.xxx)
pozdrawiam serdecznie kota Wrocka
~aloalo2019-09-16 18:30:10 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
dlaczego nie zrobili po dwa pasy w kazda strone plus zatoczki na autobusy i byloby super a tak bida strasza a bloki rosna jak grzyby po deszczu jeszcze troche i znowu zrobi sie ciasno
Trzeba zrobic obdownicę wschodnią, śródmiejska i tyle, nie ma co poszerzać ulic w mieście, bo to w niczym nie pomoże. Jest zdecydowanie za dużo aut w mieście.
~aloalo2019-09-16 18:26:45 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
na buforowej tez mialobyc lepiej a tam to samo co byli dalej korki bo buspasy porobili i wyglada to jakby ktos nie myslal przy projektowaniu
prosty przyklad jak wyjechac z cmentarza na bardzkiej chcac jechac w strone buforowej
nawet nie ma gdzie zawrócic bo na wszystkich swiatlach jest zakaz zawracania paranoja
Bardzo dobrze zrobili, bo Jagodno zyskało połączenie bez korkow.
~aloalo2019-09-16 18:22:37 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
urzednicy juz pokazali jak dbaja o mieszkancow budujac galerie z przystankiem autobusowym tak malym ze smiech na sali a pomoc to mialbyc przystanek z galeria a wyszla galeria z przystaneczkiem
~janusz2019-09-16 18:07:15 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Panie Jaros gdzie są Pana zielone estakady z 2018r.
~Ola2019-09-16 17:41:41 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Popieram rozwój komunikacji miejskiej, ale potrzebujemy alternatyw a nie nakazów. Towarzystwo Upiększania Miasta Wrocław porównuje nas do europejskich miast, a w kategorii komunikacji z tymi miastami łączą nas jedynie buspasy. Budowa obwodnicy wschodniej znowu jest odkładana, komunikacja miejska jest niepunktualna, przeciążona i zwyczajnie niesprawna, nie inwestujemy w kolej śródmiejską, która tak doskonale sprawdza się w Europie. Miasto wydaje pozwolenia na budowę inwestycji na obrzeżach w miejscach gdzie nie ma szkół, przedszkoli, szpitali, sklepów a od ludzi oczekuje się, że będą korzystać z jedynej istniejącej linii autobusowej.
A na filmie widać stojące samochody i dwa autobusy. To chyba nie wymaga komentarza.
~Erazm z Rotterdamu 2019-09-16 17:41:08 z adresu IP: (89.70.xxx.xxx)
Jestem za bus pasami ale wyłącznie tam gdzie położone są tory tramwajowe
~Patryk2019-09-16 17:29:53 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Polemika czyli dyskusja? Przecież tu nie ma ŻADNEJ dyskusji tylko wdrażanie na chama bez pytania mieszkańców rozwiązań zrobionych za przeproszeniem na odpier..., które dyskryminują tych, którzy muszą korzystać z samochodu.
Ja jestem za usprawnianiem komunikacji i buspasami, ale to co obecnie zrobiono powinno być karalne (jest, niebezpośrednio - jeśli nazwać to dyskryminacją oraz celowym działaniem na szkodę gminy wrocław).
Na całej długości np ul. Grabiszyńskiej - buspas można swobodnie wybudować tak, by nie powodowało miażdżycy w głównych aortach w miejskim krwioobiegu. Obecne buspasy na ul. Grabiszyńskiej - są nieprzemyślane. Tyle się mówi, o odkorkowaniu miasta i wprowadza się nagle buspas, którym przejadą 4 autobusy na godzinę i przewiozą po te 150 pasażerów - 600 pasażerów w autobusach na godzinę czy 6000 w autach na godzinę - tylko jedno zero różnicy. Gdyby wykonano rzetelne badania przepustowości i analityk (albo przynajmniej osoba po studiach) wyciągnął z tego wnioski - nikt przy zdrowych zmysłach nie ograniczałby ruchu w mieście.
Dla mnie buspasy przyniosły następujący efekt:
- mandat za jazdę buspasem to 50-100zł i 1 pkt - szansa złapania jest znikoma.
- emigracja podatkowa - to nic, że jestem 3 pokoleniem, które od urodzenia mieszka we Wrocławiu - wraz z całą rodziną "wyprowadzę się" i będę płacić podatki w innej gminie bo tu nie szanuje się moich praw obywatelskich i mojej opinii.
- jak już będę musiał skorzystać z komunikacji miejskiej - nie będę kupować biletów - raz jeszcze - skoro mnie zmuszacie do korzystania z czegoś - ponieście koszty, ale złamanego grosza nie zobaczycie
~jojo2019-09-16 17:22:01 z adresu IP: (77.253.xxx.xxx)
U mnie w Łodzi to działa. Autobusy zgodne z rozkładem. Oczywiście jak jest szczyt to są korki, ale zawsze będą. Ci co nie muszą jeździć autem to jadą MPK.
Tak, jest oznakowanie pionowe i poziome, plus mogą wszystkie elektryki.
A jak z motocyklami na buspasach? po każdym buspasie mogą jeździć??
~Sutryk ma kota2019-09-16 17:21:44 z adresu IP: (82.145.xxx.xxx)
W jaki sposób dojechać szybko MPK z Muchoboru Wielkiego pod Astrę, Szpital Marciniaka, czy Magnolię?
W takim osiedlowym użyciu auta nie ma nic złego, śmiało możesz korzystac
Na pewno nie MPK Wrocław. Jest tylko kilka lini które dobrze kursują. Reszta to tak średnio
~Anty2019-09-16 17:09:31 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Komunikacja zbiorowa to podstawa komunikacji w każdym rozwiniętym mieście. Na zachodzie już dawno się przekonano, ze dominacja ruchu samochodowego w mieście to nieudolne rozwiązanie. A u nas niestety póki co jeszcze taka wiocha, ze ludzie za wszelka cenę pchaja się autami do centrum, tak jak na swoich wioskach jeździli furmankami.
Są koleje dolnośląskie, są tramwaje w mieście. Mieszkańcy Siechnic mogą zostawiać auta na Księżu Małym i przesiadać się na tramwaj. Są obwodnice śródmiejska i autostradowa. Nie chodzi o to, żeby wszyscy zrezygnowali z samochodów, tylko o to, żeby korzystali z nich ci co na prawdę muszą, a nie np. dziesiątki tysięcy studentów.
Niestety nie wszyscy pchają się do Centrum, ale przez Centrum przejechać i tak muszą z uwagi na brak obwodnic... o to chodzi
A czym mają jeździć? Przecież nie ma żadnej alternatywy.
~Wieczor Wroclawia2019-09-16 16:59:33 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Widać mieszkańcy Siechnic i innych wiosek się dorwali do sondy. Polecam pociąg, nie korkujcie nam miasta
~Tomasz2019-09-16 16:35:52 z adresu IP: (77.115.xxx.xxx)
A dlaczego 1 rady z 1 opcji politycznej tylko? To są jaja?
A co za różnica? PiS i po to ta sama opcja prawicowa, kogo jeszcze byś wziął? Razem?
~Wroclaw2019-09-16 16:21:51 z adresu IP: (194.146.xxx.xxx)
A ja jestem ZA szybka komunikacja miejska. Nie oznacza ze jestem za buspasami takimi jakimi mamy akurat teraz.... Przepraszam ale buspas na krakowskiej gdzie obok jedzie tramwaj??? Serio?? Czemu nie wyasfaltuja linie tramwajowa i tedy pojedzie bus? Przeciez to lepsze rozwiazanie... a no to tak... farba tansza.... Buspas na traugutta... ten kto tam jezdzil to pamieta ze tam NIGDY sie nie korkowalo....buforowa... jeszcze nie skoczona w 100% ale pierwsze co zrobili to namalowali buspas.... i teraz wszyscy stoimi w korku... juz nie mowiac ze buforowa to bubel jakich malo. gdzie jest obiecana aleja wielkiej wyspy z armii w kierunku biskupina/sepolna??? no tak, brak kasy... gdzie jest obwodnica wroclawia (ciezko 1 pas nazwac obwodnica)?? no tak, brak kasy... uff dobrze ze mamy stadion, foty merylin, arlekina i inne bzdety... dodam ze ostatnio nawet wyprobowalem to cale MPK.... dom - praca = 50 min ze wszystkim... aha... 50 min stania... praca - dom 60 min.... to samo... uplanie, brak klimy, stanie w wymuszonych korkach... sorry ale nie...
~agawa2019-09-16 15:59:19 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Wszyscy dążą do zmniejszania korków, Wrocław tworzy nowe. Ludzie nie zrezygnują z aut, bo wielu z nich po prostu nie może. Zamiast poprawiać komunikację miejską, utrudnia się życie kierowcom, żeby ich zmusić do jeżdżenia słabą komunikacją. A do tego te naiwne spoty reklamowe...
~agawa2019-09-16 15:54:13 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Miasto nie podaje informacji o tym, ile minut zyskuje konkretny autobus na konkretnym buspasie. Zgaduję więc, że zyskuje niewiele. Za to dużo tracą kierowcy, stojący w sztucznie wygenerowanych korkach. Komunikacja nie jedzie szybciej niż jeździła - po prostu spowolniono auta, żeby się wydawało, że autobus ma większy sens.
~podmiastowy2019-09-16 15:20:30 z adresu IP: (46.228.xxx.xxx)
jak widac na nagraniu, przez 90% czasu pas jest nieuzywany, bo autobus przejezdza raz o okreslonej godzinie, i przez to wszyscy keirowcy maja sciskac się na jednym pasie?
kto to wymyslil? XD
~GGR2019-09-16 14:07:43 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
W tej całej pseudo dyskusji brak podstawowej informacji, mianowicie wydzielenie buspasów wpłynęło na funkcjonowania linii, które z nich korzystają, tzn. czy i jeśli tak to; jak zmieniły się czasy przejazdów, jaki wpływ istnienie buspasów ma na poprawę punktualności, czy dało to możliwość zwiększenia częstotliwości kursowania autobusów i tramwajów etc. Ponadto chciałbym dowiedzieć się czy korzystający z komunikacji miejskiej odczuwają poprawę.
Publikuje ? Publikuje tylko informacje ile zaoszczędzili konkretnie na jednym buspasie, ale informacji ile na całej trasie to juz nie widziałem.
Gdyby czasy przejazdów znacząco się zmieniły, miasto już dawno by się tym chwaliło, gdzie popadnie... Brak takiej informacji oznacza po prostu, że drastycznej zmiany czasów przejazdów widocznie nie ma. Za to jest spowolnienie samochodów, żeby się wydawało, że autobus jedzie szybciej...
Ale MPK publikuje takie informacje, wystarczy poszukac...
~dziecko we mgle2019-09-16 14:07:03 z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Stara sprawa,jak nie zostanie zbudowany parking wielopiętrowy na co najmniej 2000 pojazdów wszelkie dywagacje są zbędne.
Rozwiązanie alternatywne:Zbudować nad głównymi traktami estakady.Będzie wyglądało strasznie ale będzie można się. odkorkować.Amerykanie to już przećwiczyli sto lat temu.
Ze smutkiem stwierdzam moją niekompetencję.Jednak parkingi vide Niemcy rozwiązały częściowo temat parkowania.Co stoi na przeszkodzie w zbudowaniu parkingu na 2000 wozów /nie drabiniastych/?
Amerykanie przećwiczyli budowanie interstate i skrzyżowań wielopoziomowych w miastach, co:
-wyludniło centra miast
-stworzyło suburbia ciągnące się dziesiątkami kilometrów
-uzależniło mieszkańców od transportu samochodowego
Korki za to zostały, patrz: Katy Freeway, która ma 20+ pasów i korki nadal są.
~DTR-y i DWR-y2019-09-16 13:49:06 z adresu IP: (80.252.xxx.xxx)
Najgłośniej przeciwko buspasom protestują właściciele aut z rejestracją DWR i DTR. Wyprowadzili się z miasta i chcą nam meblować przestrzeń, mimo że podatków tu nie płacą. Tylko rozjeżdżają nas samochodami.
Mieszkańcy Wrocławia w większości korzystają z komunikacji miejskiej i są za takimi zmianami.
Nie wszyscy jeżdżą do miasta, jak wybudowano mnóstwo firm pod Wrocławiem czyt. Nowa Wieś Wrocławska i okolice to tam nie ma jak dojechać (czasem są zapewniane busy dla pracowników w większości produkcyjnych o jednej godzinie). Brak obwodnic centrum nas korkuje, a za decyzje jak burzenie estakady ktoś powinien ponieść konsekwencje. I jeszcze powtarzanie totalnej bzdury, że nic się nie zmieniło tylko bardziej denerwuje.
Porównywanie nas do Warszawy gdzie są 4 pasy a jeden z nich to BUSpas w godzinach szczytu do zakorkowania Grabiszyńskiej jest mało śmieszne ....
Jeszcze jedno - taka Krakowska to odcinkami droga krajowa nr 94, Pułaskiego - DK 98 a Klecińska - DK 5 - w zarządzie prezydenta Wrocławia a nie jego prywatny folwark....
Znalazł sobie chłopca do bicia DWRy i DTRy... Drogi są publiczne synku, to znaczy, że każdy może z nich korzystać. Ja płacę podatek drogowy w paliwie, rowerzysta, na rzecz którego wymalowano pas na jezdni - już nie. ale do głowy by mi nie przyszło rugować z dróg rowerzystów. Zgodnie z Twoją logiką, nie powinni Cię wypuszczać poza rogatki Wrocławia, żebyś sobie Śnieżkę czy cokolwiek innego obejrzał w internecie...
Miastowy -> tak dlatego trzeba budować parkingi p+r przy pętlach tramwajowych i węzłach przesiadkowych, żeby wjeżdżający do Wrocławia mogli je tam zostawiać.
Mam DWR na rejestracji i 4 mieszkania we Wrocławiu.
Jak myślisz kto więcej podatku płaci?
Zbiórkom to socjalizm. Kontrola.
Samochód jest jak koń, symbolem wolności.
Byspasy, likwidacja miejsc parkingowych, ograniczanie dostępu to polityka Wrocławia.
Jak się nie podobają rejestrację spoza, to sam nie wyjeżdżaj z miasta.
Tylko kto ci dowiezie papu.
Krystian - mam samochód, ale gdy tylko mogę zostawiam go przy domu. Zdecydowanie wolę poruszać się tramwajami lub rowerem. Sprawniej i przyjemniej.
Mieszkam całe życie we Wrocławiu i buspasy to najgorsze co w tym mieście powstało. Za buspasami są chyba tylko ci którzy nie mają prawa jazdy i nigdy nie jeździli po mieście samochodem
A jak przyjezdza do twojego miasta i sobie zaparkuje to co on potem robi? Zgaduje ze idzie do pracy, sklepu, pozwiedzac. W tym czasie zostawia swoje pieniadze w sklepach i rozkreca gospodarke miasta. Czy miastu się oplaca pobudowac publiczne parkingi dla mieszkancow ale i przejezdnych? Wydaje mi się ze tak, ale moge się mylic.
"Mieszkańcy Wrocławia w większości korzystają z komunikacji miejskiej i są za takimi zmianami."
Bzdury opowiadasz.
~1232019-09-16 13:43:05 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Moim ulubionym buspasem jest ten wzdłuż Robotniczej. Droga jest tak dziurawa, że autobusy i tak nie jeżdżą buspasem. Wcześniej mieliśmy dwa pasy, teraz mamy jeden plus nieużytkowany buspas.
Żeby buspasy miały jakikolwiek sens trzeba szukać środka w obydwu rozwiązaniach, a nie próbować na jednej i drugiej grupie wymusić na siłę rozwiązania, które się nie sprawdzają.
1. Codziennie jeżdżę tędy autobusem i mało kiedy jedzie buspasem.
2. Spora część buspasa i tak została stworzona kosztem 'parkingów'.
3. Jedyne i główne o co mi chodzi to fakt, że infrastruktura jest w opłakanym stanie. Dopóki nie poprawi się jakość dróg, buspasów i całość nie będzie projektowana w bardziej logiczny sposób, nic się nie zmieni. Ani ludzie jeżdżący samochodami nie przesiądą się do komunikacji, ani autobusy nie będą punktualne. Co z tego, że przez fragment trasy przejadą płynnie, skoro utkną na innych zakrokowanych skrzyżowaniach? Bilans się nie zmienia.
Bzdury gadasz, codziennie jeżdżę na tej lini autobusem i zawsze jedzie buspasem...
Bzdury gadasz, wreszcie autobus nie stoi w korku, przejeżdża obok. A kierowcy nigdy nie korzystali tam z 2 pasów, bo na końcu stały dostawcze taksówki.
~Marcin2019-09-16 13:30:27 z adresu IP: (62.153.xxx.xxx)
Sposób narracji niektórych obrońców buspasów, stara się polaryzować społeczeństwo na tych którzy korkują ulice ponieważ są „leniwi” oraz na tych którzy przez nich są poszkodowani...
Tymczasem prawda jest taka że nie każdy stoi w aucie ponieważ lubi, ale dlatego że czasami nie ma innego wyboru z uwagi na nieefektywną komunikację, i niestety buspas nie jest tutaj rozwiązaniem, które efektywnie pozwoli na przemieszczanie się wschód zachód, północ południe... skazując wszystkich na przejazd przez Centrum z uwagi na brak alternatywy...
Prawda jest taka że Wrocław jest zadłużony i nie posiada funduszy na inwestycje jak
1. usprawnienie obwodnicy śródmiejskiej o bezkolizyjne skrzyżowania które w sposób płynny pozwoliłyby przemieszczać się między węzłami komunikacji
2.całe miasto posiada kolej, która nie jest wykorzystywana, po za dojazdami do Dworca Głównego... (z rana na Brochowie ciężko jest wsiąść) natomiast przesiadki do innych części miasta są słabo skoordynowane...
Są miasta jak Niemieckie Karlsruhe, które przy znacznie mniejszej populacji postawiło już dawno temu na metro...
czemu nie możemy postawić na kolej skoro posiadamy tyle torowisk oraz wiaduktów? Ponieważ to już nie Wrocław a Urząd Wojewódzki spod innego ramienia politycznego?
A przypadkiem przez 8 lat nie ta sama stajnie rządziła miadtem i wojewodstwem?
Cóż wtedy zrobiono?
~asad2019-09-16 13:26:38 z adresu IP: (109.231.xxx.xxx)
Zaraz wymyślą tak jak prezydent białegostoku Tadeusz "koperta przydupas deweloperów" Truskolaski. Tylko on wpadł na genialny pomysł, aby skręcić w prawo trzeba przeciąć 2 bus pasy (nie są obok siebie).
~Mag2019-09-16 13:23:28 z adresu IP: (46.215.xxx.xxx)
To może ktos wyjaśni, dlaczego autobus nie moze korzystac z przystanku tramwajowego, tylko jezdzi slalomem z buspasa do zatoczki?
~Igor2019-09-16 13:22:31 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Totalny debilizm, ograniczanie wolności jednej grupy społecznej kosztem innej. Ciężko mieć w tej sytuacji nadzieję na sensowne działania magistratu, ale konsekwentnie idąc za ciosem - koszty utrzymania buspasów powinny zostać w 100% zrzucone na używających (pasażerowie MPK, Taxi) - stąd ceny w.w usług automatycznie powinny zostać podwyższone.
@Wro - bo MPK zagarnął niektóre pasy na wyłączność, indywidualni użytkownicy ruchu nie mogą się poruszać po takich pasach, zużycie buspasa jest spowodowane TYLKO przez MPK/taxi - stąd powinni sami to utrzymywać + dorzucać się do utrzymania wspólnych części jezdni.
@hehe - aktualnie już się to dzieje, chociażby w podatkach, które płacisz za paliwo (w PL jedno z największych w Europie) p.s nie mam golfa
@Achim - sorry, ale jak nie było buspasów, wszyscy mieli jednakowe prawo do poruszania się po wszytskich pasach - czyt. niczyja wolność nie była ograniczana. MPK/taxi w takim wypadku był jednym z użytkowników ruchu, traktowanym na równych prawach z innymi. Po wprowadzeniu buspasów - 99% pojazdów nie może z nich korzystać - to jest jawne ograniczenie praw.
A dlaczego wszyscy mam płacić. A utrzymanie jezdni?
Obawiam się, że gdyby koszty utrzymania pozostałych pasów zostały w 100% zrzucone na używających komunikacji indywidualnej, to musiałbyś sprzedać swojego pełnoletniego golfa III, i kupić sobie rower ;)
Dlaczego kierowcy ograniczają wolność pasażerom mpk i korkują całe ulice? Dlaczego chcą mieć dla siebie wszystkie pasy?
~TOmasz2019-09-16 13:19:49 z adresu IP: (185.75.xxx.xxx)
Pracownicy magistratu ruszyli do klawiatur.
To nie PiS, pomyliła ci się partia
~Ślązak2019-09-16 13:15:17 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Gdyby kierowcy nie korkowali ulic swoimi samochodami to niepotrzebne by były buspasy. We Wrocławiu jest 2 razy za dużo samochodów.
Aut w mieście jest za dużo, 2x więcej na mieszkańca niż w Berlinie. Nowe drogi nie rozładują korkow. Wystarczy popatrzeć na Warszawę, która nabudowała masę dróg szpecących miasto. I co? I nic, Warszawiacy stoją w nieporównywalnie większych korkach niż my.
Gdyby nie było komunikacji miejskiej, niepotrzebne by były buspasy, wszyscy równo staliby w tym samym korku - to taka sama logika... Zamiast poprawiać komunikację, magistrat utrudnia życie samochodom, żeby mało konkurencyjna komunikacja wyglądała lepiej.
Od lat wiadomo, że ilość samochodów na ilość populacji wzrasta i od lat też magistrat nic z tym nie robi. Żadnej konkretnej i usprawniającej przebudowy nie było i nie ma... Za to najłatwiej ludziom kazać jeździć autobusami i tramwajami, które też nie są bez wad.
Wszyscy płacimy podatki na całe drogi a dlaczego możemy używać tylko ich część?
~Papa2019-09-16 12:57:50 z adresu IP: (195.136.xxx.xxx)
W zakorkowanym mieście muszą być trasy po których swobodnie przejadą pojazdy karetek straży pożarnej, Policji, pogotowia ratunkowego. Po tych pasach może też poruszać się komunikacja miejska. Czasowo w ramach promocji pojazdy elektryczne, które wcale nie są tak ekologiczne. Im mniej samochodów osobowych w mieście tym lepsze powietrze bez gumowego pyłu z opon, bez tlenków azotu, bez kurzu podnoszonego przez jadące pojazdy. Powietrze to wspólne dobro o które musimy dbać, podobnie jak przestrzeń. Wolę skwery, drzewa i trawniki niż miejsca parkingowe dla samochodu. Samochód osobowy w mieście zajmuje 10 metrów kwadratowych przestrzeni wspólnej przez 24 godziny na dobę. Wychodzi na to, że miasta budujemy dla samochodów, a nie dla ludzi. Mało tego samochody ważą do 20 razy więcej od człowieka, czyli wozimy głównie metal, a te 10 % inteligentnego organizmu białkowego służy do oglądania się, czy inny złom w nas nie przywali. Poza tym szybkość zabija, w mieście także.
~Marek2019-09-16 12:49:58 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Spokojnie! Już dawno udowodniono, że zmniejszenie przepustowości ulic w danym miejscu, w dłuższej perspektywie czasu spowoduje zmniejszenie zatorów.
Jak to działa? Ci, którzy przez kolejne dni będą stali tam w korkach wybiorą inny sposób na transport swojego leniwego tyłka z jednego punktu do drugiego. Może zobaczą, że pojazdy komunikacji miejskiej w korkach nie muszą stać, więc się na nie przesiądą?
Do tego trzeba cierpliwości. Tak trzymać!
Można też pozabijać kierowców i w dłuższej perspektywie ilość aut zmniejszy się ty mój mały stalinowski geniuszu zbrodni,.
~Piter2019-09-16 12:37:54 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
To absurdalne, żeby zatłoczone tramwaje i autobusy stały w korkach w szczycie na takich ulicach jak Grabiszyńska. Teraz jeździ się dużo lepiej. A dzięki wydzielonemu torowisku do ścisłego centrum wjeżdża mniej aut z Mokronosa, i bardzo dobrze.
Nie karmić trolla.
Mieszkańcy ul. Inżynierskiej pozdrawiają troli
~Do Marcina2019-09-16 12:21:55 z adresu IP: (194.8.xxx.xxx)
Piotr Szymański jest z Politechniki i TUMW
Wydziału informatyki oraz Zarządzania nie Architektury i Planowania Miast!
Czy Pan Piotr prezentuje jeden jedyny spójny pkt widzenia dla całej Politechniki?
Wierzę że badania Pana Piotra są wiarygodne wobec założeń które zostały zastosowane... pytanie czy założenia są jedynymi jakie można zastosować?
Dla takiej debaty chciałbym posłuchać nie tylko osób przedstawiających jedyny pkt widzenia ale także potrafiących przedstawić inny pkt widzenia.
~Marcin2019-09-16 12:02:04 z adresu IP: (62.153.xxx.xxx)
Z całym szacunkiem dla Radia Wrocław ale na 4 osoby zaprosiliście 3x które są powiązane z Magistratem bądź też są inicjatorami akcji łącznie z TUmw który w ostatnim czasie jest niczym innym jak Tubą propagandową nie wykazując żadnej chęci dyskusji na własnym forum... także śmiem twierdzić że wynik debaty jest już oczywisty... czemu nie zaprosicie kogoś z PWr z wydziału Architektury - planowanie przestrzenne, specjalizującym się w temacie projektowania oraz Urbanistyki?
Pan Szymański pochodzi z działu Informatyki i Zarządzania katedry KIO nie Architektury - katedry Urbanistyki i planowania przestrzennego. Czy Wydział informatyki jest jedynym posiadającym prawo wypowiedzi? Czy badania są rezultatem opracowanym wspólnie z innymi wydziałami?
Tak się składa, że akurat Szymański jest z PWr i razem z Gisterkiem opracowali największe wrocławskie badanie opóźnień komunikacji zbiorowej. Mają zapraszać ludzi z architektury, którzy nie mają nawet serwerów do takich obliczeń?
~Purity2019-09-16 12:00:14 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Komunikacja miejska we Wrocławiu pomimo samozachwytu władz oraz błyszczącego taboru stoi na tragicznym poziomie. Brakuje dróg, estakad, tuneli....Brakuje arterii komunikacyjnych.
Dojazd spoza centrum to czas porównywalny z wycieczką w Karkonosze. Dzielnice, oddalone 10 km, z których do centrum w godzinach szczytu jedzie się godzinę. Serio... W dwudziestym pierwszym wieku w kraju rozwiniętym?
Zanim zaczniemy wymuszać na mieszkańcach poruszanie się komunikacją miejską może spróbujmy najpierw zbudować to po czym ta komunikacja ma się poruszać.
Temat na dłuższy wywód...
W XXI wieku w rozwiniętych miastach z obrzeży do centrum podróżuje się właśnie komunikacją zbiorową. Dominacja ruchu samochodowego w miastach się nie sprawdza.
~Andre2019-09-16 11:46:47 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Jeśli ktoś przedkłada komfort podróży nad czas dojazdu to niech stoi sobie w swoim samochodziku w korku. A ci, którzy wybiorą komunikację miejską dojadą w trochę mniej komfortowych warunkach ale szybciej. Nie wynika to z uprzywilejowania jednych czy szykanowania drugich. Przy buspasie przestrzeń jest rozdzielona po równo i to że auta stoją w korku wynika po prostu z tego że zajmują więcej przestrzeni w stosunku do ilości przewożonych pasażerów i są mniej efektywne .
Problem polega na tym, że autobus wcale nie jedzie znacząco szybciej (gdyby tak było, miasto już chwaliłoby się wszędzie poprawą czasów przejazdu). Po prostu spowolniono auta, żeby się wydawało, że autobus pojechał szybciej... Zamiast realnie poprawić komunikację, pogarsza się sytuacje aut, żeby komunikacja wyglądała lepiej. To jak uderzyć się młotkiem w nogę, żeby zapomnieć, że głowa boli...
~Jak2019-09-16 11:41:05 z adresu IP: (46.76.xxx.xxx)
Sonda jest raczej, przy tych odpowiedziach, mało miarodajna. Buspasy są potrzebne ale tam, gdzie jest szeroko. Ograniczając ruch dla osobówek do jednego pasa tworzymy korki. To jednak nie wszystko - zmiany na ulicach Wrocławia doprowadzają do faktu, iż podróżuje się osobówkami tragicznie. Przykład - estakady na pl. Społecznym. Ciekaw jestem co będzie, kiedy wrócą z wakacji studenci. Miasto uprawia politykę - bić kierowców osobówek. Dlaczego? Bo trzeba ich zniechęcić do poruszania się po mieście. A ja i wielu innych musimy jeździć samochodem, bo taką mamy pracę. I co? Ktoś o tym myśli?
Estakada na pl. Społecznym była w tragicznym stanie technicznym. Nie było sensu jej odbudowywać, skoro cały płac społeczny idzie do przebudowy za kilka lat. Poza tym dla kierowców sytuacja się nie zmieni. Dalej będą dwa lewoskręty i dwa pasy na wprost.
Zmiany w mieście powinny polegać na zmniejszeniu ruchu samochodowego szczególnie w kierunku centrum miasta, oraz na zwiększeniu udziału komunikacji zbiorowej miejskiej i co równie wazne aglomeracyjnej. Tak aby mieszkańcy Jelcza, Siechnic i innych miejscowości jeździli do miasta koleją, a nie psioczyli na korki na Krakowskiej.
Zobacz także