Spór, polemika, dialog: Wrocław buspasami podzielony? [WIDEO, SONDA, WASZE OPINIE]

Dariusz Wieczorkowski, d | Utworzono: 2019-09-16 21:00 | Zmodyfikowano: 2019-09-16 21:00
A|A|A

W Radiu Wrocław pochyliliśmy się nad buspasami. Porozmawialiśmy ze zwolennikami i przeciwnikami tego rozwiązania.

Wrocławski magistrat postanowił wprowadzić na kilku ulicach stolicy Dolnego Śląska buspasy. Projekt ten wyraźnie podzielił mieszkańców. Najwięcej emocji budzi wśród kierowców.

Sonda

Buspasy we Wrocławiu:

To jak to jest z tymi buspasami? Za czy przeciw? A może za, a nawet przeciw? O to zapytaliśmy dziś Gości audycji Spór, polemika, dialog.

W naszym studiu pojawili się: Elwira Nowak (Dyrektor Wydziału Inżynierii Miejskiej), Piotr Szymański (Towarzystwo Upiększania Miasta Wrocławia), Robert Grzechnik (Radny miejski) i Andrzej Słowiński (Kierowca rajdowy, instruktor).

POSŁUCHAJ:

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~kierowca myślący
2019-11-30 20:04:51
z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Ocena: 0
Żałosne są te argumenty Grzechnika.Nie dociera do niego że korek tam powstaje dlatego że więcej aut dojezdża niż pozwalają przepuścić światła.Jeśliby dobudować 4 pasy to tylko szybciej się zrobi korek przed światłami. Skoro przepustowość skrzyżowania wynosi 1500 aut a jednym pasem może do świateł dojechać 1700 aut to po co dodatkowe pasy? Chyba po to aby zamiast płynnie jechać od pl.Srebrnego do Hallera aby szybko dochodzą do świateł i tam stać wiele cykli zamiast płynie podjeżdżać w czasie gdy są światła czerwone
~Piotr
2019-11-08 09:30:48
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 1
Bus pasy oczywiście są dobrym pomysłem, jednak nie kosztem zdrowia nas wszystkich. Połączenia są żenujące. Dojazd z Krakowskiej na Biskupin, Sępolno czy Śródmieście to jest często kilka przesiadek. Trzeba też pamiętać, że statystyki przewożonych pasażerów są liczone ze sprzedaży biletów, czyli dzielimy liczbę przez dwa z przecinkiem- każdy przecież mówi wrócić do domu licząc, że dojeżdża bez przesiadki. Buspasy wydłużyły czas dojazdu przynajmniej o połowę, biorąc pod uwagę politykę spowalniania ruchu brakiem tzw. Zielonej fali. Samochód, który pokonuje trasę bez korków i przy wyłączonych światłach w 15 min. Jedzie ok. 1 godziny. Czterokrotnie więcej spalin. We Wrocławiu przybywa domów więc i samochodów, pamiętając tablicę zanieczyszczeń przez spaliny samochodów przy korkach jakie zafundowało nam miasto robiąc kilometrowe gardła z pięciu pasów w jeden to chyba tablice przystankowe wyświetlające jakość powietrza dobra przy ostatnich informacjach radiowotelewizyjnych o smogu mija się z prawdą. Więc nasuwa sié pytanie CO Z NASZYMI PŁUCAMI? Korki były są i będą jednak nie można niezaóważyć różnicy kiedy to zlikwidowano buspas na pewien okres przy ul. Traugutta kiedy to automatycznie znikły poza kilkoma godzinami w godzinach szczytu. Ja osobiście przy kolejnych wyborach będę głosował na tego kandydata, który zlikwiduje buspasy w newralgicznych punktach miasta. Niestety zmniejszanie przepustowości na trasach wylotowych Wrocławia kosztem uzyskania kilku minut dla komunikacji miejskiej nie biorąc pod uwagę konsekwencji wynikających z podejmowanych decyzji nie jest najlepszym wyjściem. Może autobusy puścić bocznymi ulicami...
~Teodor
2019-10-29 18:27:31
z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Ocena: 1
Jak się okazuje rzeczy o których mówił Grzechnik takie jak przepustowość Grabiszyńskiej, czy problemy z przejazdem autobusów na Podwalu są prawdą. Niesamowite, że dyrektor z urzędu kłamie na antenie, a ten chłop od buspasów to chyba we Wroclawiu nie mieszka.
~zenek
2019-10-26 15:51:56
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: -2
Laik Grzechnik uczy drogowców jak zwiększyć przepustowość skrzyżowań. Kompletny ignorant i arogant.Myli proste rzeczy jak przepustowość skrzyżowania i przepustowość pasów dojazdowych. Jeśli światła przepuszczają 1500 aut to ile by zbudować pasów dojazdowych to i tak więcej nie przejedzie.
~fdadgb
2019-10-18 14:31:54
z adresu IP: (155.145.xxx.xxx)
Ocena: -1
A czy ktoś wie, czemu Gazeta Wrocławska z taką zawziętością od lat robi kampanię przeciwko komunikacji zbiorowej? Przecież masa przeciwników buspasów jak zombie po praniu mózgu powtarza formułki z tej gazety.
~Karol
2019-09-28 09:38:03
z adresu IP: (81.219.xxx.xxx)
Ocena: 5
Ludzie nie chcą korzystać z komunikacji miejskiej. Liczy się czas przejazdu, niestety wybierając tramwaj i autobus wydłuża się on 2 krotnie!
~Jaro
2019-09-21 12:45:50
z adresu IP: (77.115.xxx.xxx)
Ocena: 5
Żenujące jest stanowisko urzędniczki co do kwestii udostępnienia buspasów poza godzinami szczytu. Typowe "niedasie". Zamiast zastanowić się, jak zrealizować ten - uważam, że całkiem rozsądny pomysł - to urzędniczyna skupia się na udowodnieniu, że nie da się. Bo to, bo tamto. Wrocławski urzędnik to nie stanowisko, to stan umysłu.
~Jaro
2019-09-21 10:55:19
z adresu IP: (77.115.xxx.xxx)
Ocena: 3
Efektywna prędkość przemieszczania się ze Swojczyc na np. Tarnogaj to ok. 8 (ośmiu) kilometrów na godzinę. Piechotą jest rzeczywiście wolniej, furmanką pewnie też, ale biegiem, rowerem, samochodem szybciej. I tak samo dzieje się poza głównymi kierunkami (np. ul. Legnicka). Osiem kilometrów na godzinę to żenada, to nie jest żadna oferta. Nie wiem, jak urzędnicy, ale mnie szkoda życia na marnowanie czasu na godzinne dojazdy do pracy. Chętnie przesiądę się do MPK pod waruniem, że będzie się rzeczywiście sprawnie przemieszczać.
~zgroza
2019-09-19 16:32:24
z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Ocena: 6
Magistrat ma wymyśloną wizję miasta, w którym wszyscy jeżdżą autobusami albo rowerami i są zadowoleni, ale to utopia. Ludzie nie zmienią nawyków tylko dlatego, że im magistrat kazał. Zamiast poprawiać komunikację i tak przekonać ludzi, namalowali bezsensowne buspasy, a kasę wydali na ich reklamę zamiast choćby na sprzątanie autobusów...
~OLO
2019-09-19 08:48:27
z adresu IP: (83.15.xxx.xxx)
Ocena: 3
A dlaczego nie zrobią pasa autobusowego na pasie zieleni? Bo kreski łatwiej narysować?
~OLO
2019-09-19 08:45:38
z adresu IP: (83.15.xxx.xxx)
Ocena: 2
1 milion zł na ankietę?! Noż k$rwa!
~NigdyWięcejMaratonuWeWroc
2019-09-18 18:44:27
z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ocena: 8
Jak jednym słowem określić stan komunikacji miejskiej we Wrocławiu? $utrykowo.
~Wrocławianie
2019-09-18 17:37:56
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: -6
Wsioki przestańcie nam korkować miasto swoimi furmankami. Mieszczanie poruszają się po mieście KOMUNIKACJĄ MIEJSKĄ. Samochody nadają się na wieś.
~zgroza
2019-09-18 13:09:08
z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Ocena: 1
Ciekawe, ile kosztowały materiały zachwalające te buspasy w mediach. Można było tę kasę lepiej wykorzystać niż na wmawianie ludziom, że lubią to, czego nie lubią. Wrocławianie wyłącznie w autobusach i na rowerach to naiwne myślenie życzeniowe, bez brania pod uwagę realiów, a namalowanie farbą kawałka buspasa nie poprawi komunikacji.
~zgroza
2019-09-18 13:04:45
z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Ocena: 3
Buspasy robione tam, gdzie nie ma na nie miejsca, generują tylko sztuczne korki. Autobusy nie zyskały nic albo niewiele, tyle że auta jadą wolniej, więc się wydaje, że autobus jest "szybszy". Na Grabiszyńskiej korek, gdzie go wcześniej nie było. Na Podwalu autobus ledwie się mieści, jeśli auto stanie bliżej krawędzi swojego pasa, autobus tez musi czekać. Władze realizują swoje idee bez patrzenia na realia miasta.
~Adam
2019-09-18 12:45:56
z adresu IP: (78.11.xxx.xxx)
Ocena: -3
Indywidualna komunikacja samochodowa jest niewydajna i nie nadaje się do masowego użytkowania w miastach. We Wrocławiu musimy radykalnie zmniejszyć liczbę aut. Tylko komunikacja miejska z priorytetem jest w stanie zaspokoić potrzeby i zachować jakośc życia w mieście. W smaochodzie średnio podróżuje 1,3 osoby, a zajmuje on powierzchnię ok 8 m2, dodac do tego nalezy jeszcze przestrzeń międyz smaochodami i okazuje się, że garstka kierowców w swoich autach jest w stanie zakorkować każda ulicę. Nie może być tak, że mniejszośc w samochodach zajmuje większość powierzchni ulic i korkuje je, zawłaszcza chodniki, podórka, zieleńce. We Wrocławiu jest ponad 2x za dużo samochodów oraz wjeżdża do miasta z zewnątrz za dużo smaochodów. Nie da się żyć w taki zawalonym autami miejscu.
~Gffg
2019-09-18 06:57:40
z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Ocena: 3
Jestem kierowcą, rowerzystą, pieszym i pasażerem KM, uważam, że buspasy już dawno powinny istnieć we Wrocławiu, tylko, władza była, jest i będzie słaba, ale z buspasami to bardzo dobry pomysł. Wielkie poruszenie jest wywołane przez ludzi przyjezdnych, których granatem od auta oderwać się nie da, znają trzy główne ulice we Wrocławiu plus jedną osiedlową i wielki krzyk podnoszą o buspasy, a sami są przyczyną tych coraz większych korków. Przy dzisiejszym stanie posiadania, muszą być buspasy wydzielane, gdyż za maksymalnie 2 lub 3 lata, Wrocław będzie jednym wielkim parkingiem, ponieważ ruch zostanie sparaliżowany
~NigdyWięcejMaratonuWeWroc
2019-09-18 06:38:35
z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ocena: 5
Za żadnego z poprzednich prezydentów nie było tak źle z komunikacją jak jest za $utryka.
~Amber Gołda
2019-09-18 05:44:33
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 1
Jeden autobus zajmuje mniej miejsca niż 100 samochodów a przewozi tyle samo ludzi. Zwłaszcza, jak przejadą 4 na godzinę po pustym buspasie... Manipulacja godna "to nie jest jedno koło przebite; to są 3 koła dobre" z Kabaretu Tey... Tylko kabaret jest dobry od czasu do czasu a nie na co dzień....
~Ryszard
2019-09-18 00:59:38
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: 1
Panie Szymański, mamy nadzieję, że chociaż do ślubu Pan pojedzie MPk, a nie bezczelnie będzie zawłaszczał Pan naszą wspólną przestrzeń jakąś kopcącą limuzyną.
~Hi Tech
2019-09-17 21:03:12
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: -3
Im szybciej kierowcy zrozumieją, że to oni są problemem, to oni korkują ulice, hałasują, trują spalinami, powodują wypadki tym lepiej dla wszystkich i ich samych. Samochody niszczą miasto i stanowią jedynie obciążenie dla niego. Jakość życia mieszkańców drastycznie spada gdy w mieście jest więcej niż 300 samochodów na 1000 mieszkańców. We Wrocławiu jest po prostu dwa razy za dużo samochodów.
~Małgorzata
2019-09-17 20:55:55
z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Ocena: 5
A czy ktoś się zastanowił,że jeśli przepustowość danej ulicy znacznie się pogorszyła,to jeszcze bardziej trujemy nasze powietrze. Samochody dłużej pokonując dany odcinek, bardziej trują środowisko. A buspas pusty,pusty i czeka,że może ktoś nim przejedzie. Kto wpadł na pomysł,abyprzy ślimaku,gdzie auta włączają się do ruchu robić buspas i zostawić jedna nitkę?
~Helmut
2019-09-17 20:45:56
z adresu IP: (87.99.xxx.xxx)
Ocena: 4
Dlaczego w studiu nie było nikogo z ochrony środowiska który by powiedział o truciu spalinami na buspasach i pasach obok. Ile samochód w danej chwili wyrzuca spalin do otoczenia??
~Sutryk ma kota
2019-09-17 19:12:41
z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Ocena: 3
2 pełne tramwaje to 200 osób na godzinę (więcej się nie da), kontra 6000 ludzi w autach w tym samym czasie.
~Gość
2019-09-17 18:04:12
z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Ocena: 13
Zwolennik buspasów i MPK przyjechał do radia samochodem :D. Komizm i hipokryzja w czystej postaci...
~STOP samochodozie
2019-09-17 16:11:45
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: -3
Znowu to skomlenie kierowców - najbardziej roszczeniowej grupy w Polsce. Miłośnicy samochodów sami tworzą korki, a mają pretensje do całego świata dookoła. Kierowcy dyskryminują wszystkich innych uczestników ruchu - pieszych, rowerzystów, pasażerów MPK, pojazdy ratownicze. Jakim prawem kierowcy kradną chodniki, podwórka i chcą mieć wszystkie pasy ruchu dla siebie. "Kierowca" to już jednostka chorobowa. Najwięcej pieniędzy idzie na miłośników samochodów, a najwięcej skomlą. Studnia bez dnia. Im więcej dróg i parkingów tym większe korki. Trzeba wreszcie przeciąć ten węzeł autodestrukcji.
~Meryl
2019-09-17 15:06:25
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: 2
Wydzielając buspasy w mieście takim jak Wrocław, które ma potrzebną infrastrukturę drogową wybudowaną w ~60% i nie posiada komunikacji kolejowej i metra jest ogromnym błędem za który zapłacimy przemieszczaniem się po mieście jak w średniowieczu.
~klsjdfg
2019-09-17 14:50:18
z adresu IP: (165.225.xxx.xxx)
Ocena: 2
Trzeba być skończonym debilem, żeby myśleć, że ograniczenie ruchu (wprowadzenie bus pasów) pomoże w rozładowaniu korków - teraz na Grabiszyńskiej w nocy jedzie się pół godziny - wcześniej w korku stojąc na obu pasach jechało się 15 min... Idioci wszędzie!!!
~NigdyWięcejMaratonuWeWroc
2019-09-17 14:14:51
z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ocena: 14
$utryk nie ma koncepcji kompleksowej poprawy komunikacji we Wrocławiu. Te bucpasy to mydlenie oczu.
~geniusz
2019-09-17 11:11:44
z adresu IP: (94.216.xxx.xxx)
Ocena: 2
jedyne rozwiazanie na korki to jest sprawna komunikacja zbiorowa! W ziawzaku z tym, ze miejsce w centrum jest fizycznie ograniczone - niestety - musi to isc tez kosztem KI. Nie wyburzymy miasta aby poszerzac ulice w nieskonczonosc - a wiec musimy stawiac na KZ.
~Wrocławianin
2019-09-17 10:52:46
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 4
Burzenie bezkolizyjnych estakad na społecznym to jakiś dramat!! Jak nie macie zamiaru ich zbudować pod ziemią, to wyjazd z biurowcami! Żeby jeszcze więcej aut tam nie jeździło!
~kierowca bmw
2019-09-17 10:27:07
z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Ocena: 5
Może najpierw trzeba zbudować infrastruktura która by pozwalała na buspasy? Jeśli chcecie dojechać ze wschodniego wrocława na takie sępolno to trzeba się przeciskać przez centrum, nie istnieje żadna alternatywna droga, a przecież można by w końcu zbudować ten most z armii krajowej.
~Sutryk ma kota
2019-09-17 10:08:36
z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Ocena: 4
Porównywanie się do Krakowa, Warszawy, czy Berlina nie ma sensu. Wystarczy popatrzyć na Stadion Miejski :))))))))))))) Wrocław to obecnie zapyziałe miasto.
~Sutryk ma kota
2019-09-17 10:01:59
z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Ocena: 5
Linie 149 czy 142 są przeznaczone do likwidacji. Takie są plany magistratu.
~Arek
2019-09-17 10:01:15
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 6
Ogólnie dobra debata. Co prawda było dwóch obrońców buspasów od prezydenta Sutryka kontra jeden obrońca kierowców - radny Grzechnik. Kierowcy rajdowego nie liczę, bo jakby zagubiony w całej sytuacji. Pan Wieczorkowski widać przygotowany. Ogólnie warto przesłuchać i zderzyć z tym co się dzieje na ulicach Wrocławia.
~Sutryk ma kota
2019-09-17 09:50:07
z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Ocena: 5
Miasto to masssssssssssssssakra. Skąd ich bierze Sutryk? Tak niekompetentnych ludzi.
~gryllu
2019-09-17 09:49:30
z adresu IP: (46.76.xxx.xxx)
Ocena: 3
żeby miasto odkorkować, to trzeba przestać budować biurowce w centrum i wynieść wszystkie firmy na obrzeża. Wtedy 50% ruchu do miasta zatrzyma się na granicach. Wtedy można malować sobie buspasy.
~Sutryk ma kota
2019-09-17 09:27:56
z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Ocena: 11
2 pasy mają mniejszą przepustowość niż 1 pas. Teza warta Nobla.
~Sutryk ma kota
2019-09-17 09:23:02
z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Ocena: 3
1 minuta. To wielki zysk dla Grabiszyńskiej. :)))))))))))))
~Sutryk ma kota
2019-09-16 23:09:31
z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Ocena: 9
Wrocławianie nie mają nic przeciw bus-pasom. Mają przeciw malowaniu bzdurnych pasów, a la "a jezioro przeniesiemy tutaj".
~kory
2019-09-16 23:06:13
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: 2
Elwira Nowak nie przygotowana lub co gorsza brak elementarnej wiedzy, moja ulubiona cyfra jak i pani to " DUŻO "
~kory
2019-09-16 22:56:32
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: 5
Dudkiewicz zabił komunikację miejską, a Sutryk dobija resztki, niestety Mleczko miał rację kilkadziesiąt lat temu - Rządzą nami idioci
~Wrocław moje miasto
2019-09-16 22:34:49
z adresu IP: (79.184.xxx.xxx)
Ocena: 4
W Warszawie od lat funkcjonują buspasy na głównych arteriach, min. na trasie łazienkowskiej i się świetnie sprawdzają umożliwiając mieszkańcom przejazd przez miasto okropnie zakorkowane przez 0,5mln aut wjeżdżających codziennie do miasta. We Wrocławiu jest ten sam problem.. 250tys aut dziennie wjezdzających spoza miasta... Pora zacząć budować duże parkingi P+R przy pętlach tramwajowych i węzłach przesiadkowych.
~Sutryk ma kota
2019-09-16 22:31:55
z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Ocena: 7
Ten sam błąd jest powielany przy budowie linii tramwajowej na Popowice. Tramwaj oddzielnie, nieprzejezdnym dla autobusów, karetek i straży pożarnej pasem. Kolejne wyrzucone w błoto miliony złotych.
~KJB
2019-09-16 22:10:26
z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ocena: 10
Szkoda, że nie zaprosił Pan kierowców i kogoś, kto ma trochę doświadczenia w innych krajach i zdrowego rozsadku... takiego głosu zabrakło. Magistrat ma tendencje do wynajdowania koła na nowo, zaś TUMW jest spaczone ideologicznie. W tej dyskusji nie na Wrocławian :(
~Sutryk ma kota
2019-09-16 22:07:00
z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Ocena: 9
Wrocławianom nie podobają się bus-pasy w obecnej formie. Ale na Legnickiej spokojnie idzie zalać torowisko i puścić tamtędy bus-pas.
~Krzyki
2019-09-16 21:58:31
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: 0
Każde torowisko tramwajowe musi mieć przejazd wolny od samochodów. Czas na wydzielenie torowiska na całej długości ul. Krakowskiej!
~Kozak
2019-09-16 21:58:22
z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Ocena: 0
A może by tak Pani Dyrektor zainteresowała się też dziurami na ul. Modnej (dojazd boczny równoległy do ul.Pilczyckiej). To też bezpieczeństwo ludzi.
~agawa
2019-09-16 21:53:04
z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Ocena: 6
Poprawcie komunikację miejską, to ludzie sami się przesiądą - ale to trudniejsze. Łatwiej jest utrudnić życie kierowcom, siłą zmuszać ludzi do tego, co jest dla nich gorsze. Ludzie marzną na przystankach, stoją w zatłoczonym autobusie, kichają na siebie, a potem płacz, że się grypa rozprzestrzenia. No i nie zapominajcie, że na kierowcach państwo zarabia więcej niż na kimkolwiek - akcyza, podatki, opłaty parkingowe...
~Luki
2019-09-16 21:28:03
z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Ocena: 4
Chcą dbać o ekologie i robia buspasy. Przez to nie ma jak przejechac przez miasto i CH..! Z tą całą ekologia bo wszystkie auta w korku stoją. Później pieprzenie, że Smog jest ogromny..
~Lelo
2019-09-16 21:26:40
z adresu IP: (90.253.xxx.xxx)
Ocena: 4
Komunikacja miejska ma priorytet. Gdy polowa kierowcow przesiadzie sie z samochodu do autobusu lub tramwaju to te korki znikna.
~NigdyWięcejMaratonuWeWroc
2019-09-16 21:22:23
z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ocena: 7
Buspasy to temat zastępczy. Odwrócenie uwagi od poważniejszych wad i zaniechań komunikacji we Wrocławiu. Panie $utryk buspas to pryszcz jak brak jest wizji poprawy komunikacji we Wrocławiu. A przy okazji komunikacji Nigdy Więcej Maratonu We Wrocławiu. Brak było kartek z rozkładem jazdy MPK podczas Maratonu. Brak było informacji o maratonie na elektronicznych tablicach informacyjnych. Dlaczego blokuje się miejską komunikację wiele godzin przed pojawieniem się zawodników? Jakie plusy ma przyjazd do Wrocławia kilku mało znanych zawodników z Kenii, wobec utrudnienia życia w niedzielny dzień 600 000 wrocławian.
~XxX
2019-09-16 21:17:56
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 1
Będzie można gdzieś odsłuchać audycje? A Rafi co robi....
~Zaniepokojony
2019-09-16 21:07:28
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: 8
Brawo Panie Robercie, potrzeba nam więcej świadomych problemu ludzi ! To co sie teraz dzieje można porównać tylko do terroryzmu. Ludzi przymusza się do przesiadki na niewygodne, nie sprawne technicznie oraz źle przemyślane MPK, a jako alternatywe przedstawia sie rower, którym całoroczna jazda jest jedynie domeną ekstremistów. Wyburzenie estakady, zwężanie ulic, buspasy oraz inne wymysły aktywistów są przykładem idea fix, które zbyt mocno przesłania oczy, aby dostrzec rzeczywistość. Jestem zaniepokojony zmianami w ostatnim czasie i dostrzegam znaczne pogorszenie w czasach przejazdu przez miasto, a to wszystko jak sama Pani urbanistka powiedziała w zamian za minute szybszy przejazd MPK. Jeżeli wymiana byłaby jeden do jeden tzn kierowcy stoją minute sumarycznie dłużej, a pasażerowie mpk jadą minute szybciej to możnaby takie działania popierać, ale jak wszyscy chyba widzimy tak nie jest. Pozdrawiam wszystkich racjonalnych oraz Pana radnego. Jeszcze raz brawo !
~Ola
2019-09-16 20:53:48
z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Ocena: 0
A mi się buspasy podobają, we Wrocławiu jest za dużo samochodów, wjeżdżają na trawniki, chodniki, nie ma nawet miejsca żeby przejść się z wózkiem. ludzie powinni się przesiąść na komunikację miejską albo rower. Na zachodzie jest mniej samochodów w mieście, ludzie korzystają z komunikacji miejskiej i rowerów i im to jakoś nie przeszkadza w normalnym życiu. Popieram buspasy!!!
~Ksieze małe
2019-09-16 20:50:42
z adresu IP: (89.70.xxx.xxx)
Ocena: 5
Tak ach ten Berlin, proszę patrzeć na Berlin całościowo, a nie tylko wybrane punkty które aktualnie Wam pasują. Proszę pojechać do Berlina i na własnej skórze sprawdzić jak działa cała powtarzam cala infrastruktura miejska!!!
~Ksieze małe
2019-09-16 20:47:50
z adresu IP: (89.70.xxx.xxx)
Ocena: 3
Pani z magistratu niech odpowiada na pytania A nie robi polityki tutaj !!!
~Marcin
2019-09-16 20:43:48
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 1
Do Pana Słowońskiego, Czas na Kolej! Brochów posiada przede wszystkim Kolej! I to za jej pomocą można przemieścić się do centrum miasta - 114 o którym Pan wspomniał, mógłby się poruszać ale buspas na torowisku - jednak to generuje koszta do których miasto nie chce przeznaczyć funduszy... Czas na Kolej!
~Ksieze małe
2019-09-16 20:43:39
z adresu IP: (89.70.xxx.xxx)
Ocena: 0
Co do P&R przy glubczyckiej codziennie liczę więc Max 35 aut na parkingu na jakieś 150-160 samochodu.
~Naconitu
2019-09-16 20:28:45
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: 7
Buspasy żeby zmiejszyć korki, buspasy żeby polepszyć powietrze generalnie buspas rozwiązaniem na wszystko... Auta stoją dłużej w korkach, więc powietrze będzie gorsze niż zwykle. Zamiast ułatwiać ludziom życie, to przymusowo i niezbyt mądrze jest realizowany plan ruchu oporu przeciw samochodom, który przy obecnej komunikacji zbiorowej nie ma racji bytu. Szczególnie że życie wyjątkowo utrudnione mają życie osoby których jeżdżenie jest częścią pracy (nie mówię o uberach i innych boltach), bo jakoś nie wyobrażam sobie Pana murarza ładującego się do tramwaju z wiadrem, kielnią i pięcioma workami zaprawy...
~Piotrek
2019-09-16 20:20:18
z adresu IP: (85.14.xxx.xxx)
Ocena: 5
Nie wiem kto głosował na obecnych włodarzy Wrocławia, ale widocznie obie grupy posiadają tak samo ograniczone horyzonty. Buspasy i pasy dla rowerów odbiją się czkawką już najbliższej zimy, a rozebranie estakady i zabudowanie jej biurowcami także nie pomoże w walce ze smogiem. Ludzie i tak będą woleli stać w korkach, w końcu w samochodzie zawsze jest wolne miejsce, sprawna klimatyzacja i ogrzewanie w przeciwieństwie do MPK. Do tego cena niekoniecznie wyższa :)
~Ksieze małe
2019-09-16 20:20:00
z adresu IP: (89.70.xxx.xxx)
Ocena: 6
A ja myślę że jest to po prostu najtańszy zabieg marketingowy by pokazać zw coś się robi, jeśli Pani inżynier mówi że praktycznie nie ma strat dla kierowców to zapraszam na ksieze male. Co do realizacji bus pasów jestem jak najbardziej za ale w momencie gdy będziemy mieli tzw. Ring zewnętrzny AOW i wewnętrznego tzw. Śródmiejskiej, jak to redaktor z gazety wyborczej porownywal do bus pasów z Berlina. Miasto samo sprzedaje grunty by budować osiedla gdzie popadnie A kompletnie się nie myśli o infrastrukturze...Także w takiej formie to nie będzie dobrze działać. Co do grabiszynskiej, kolega tam mieszka dojezdzal do pracy 35 minut, w tej chwili jest to wydłużone do 45 minut.
~Rafał
2019-09-16 20:12:56
z adresu IP: (178.36.xxx.xxx)
Ocena: 2
Interesuje mnie czy władze Wrocławia po wprowadzeniu buspasów zderzyły się w ostatnich tygodniach z bardzo dużą krytyką, gdyż z jednej strony prezydent Sutryk obiecał nie tworzyć więcej, z drugiej zaś strony aktywiści miejscy i solidaryzujący z nimi niektórzy dziennikarze muszą toczyć spore boje w ich obronie.
~Ultragentelmenel
2019-09-16 19:56:07
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 3
Wynoszę się w przyszłym roku płacić podatki poza Wrocławiem.
~Mieszkaniec Traugutta
2019-09-16 19:37:00
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 5
Obecne buspasy to patologia!
~Olo
2019-09-16 19:19:44
z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Ocena: 4
Buspas ok, ale z głową, cała Legnicka i Lotnicza może mieć bus pas ale na torowisku. To będzie więcej kosztować niż beczka farby ale to się sprawdzi. A nie, z jednej strony zabierają pasy dla rowerzystów którzy za wyjątkiem kilku napaleńców jeżdżą tylko przez 1/3roku a z drugiej strony buspasy!
~Olo
2019-09-16 19:02:05
z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Ocena: 8
A dlaczego nie robią tych bus pasów na torowiskach? Na Krakowskiej zamiast zrobić bus pas na torowisku to zabrali kierowcom. Bo farba tańsza. Dlaczego nie realizują projektu który powstał przed Euro? Bo farba tańsza.
~WD-40
2019-09-16 18:55:04
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 2
Ta polityka to jest efekt nie wietrzenia urzędu i podległych jednostek od kilku dekad. Pamiętacie, jak pod koniec kadencji w Warszawie gronkowiec się wziął do roboty pod presją referendum odwoławczego? Każdy urząd powinien być co 4, max co 8 lat czyszczony. Tam nie ma żadnej selekcji, kiedyś zatrudniano po znajomości, dziś już nikt nie chce takiej marnej roboty, trafiają tam spady z rynku pracy ale głównie siedzi beton....
~Perła R1
2019-09-16 18:54:37
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 7
Na zachodzie likwiduja a u nas budują,jesteśmy sporo za cywilizacją .Burzą estkady żeby uwolnić przestrzeń,dla kogo ? dla biórowców.Wszędzie budują nad i pod ziemia żeby usprawnić ruch a u nas? Przekazuje się mentalność z pokolenai na poklolenie żeby tylko napchać własne kieszenie.Ledwo wyszlismy z komuny i każy chiał by poczuć odrobine lususu we wlasnym aucie to go chcą na siłe wepchnąć do smierdzącego MPK na który trzeba czekać na przystankach gdzie zimą zimno cholera wie jak dług.Jak dla mnie BUS PAS,PRZYSTANKI WENECKIE i PRZEBUDOWY DRÓG to istny kretynizm,mamy przykład przejścia na Świdnickiej,EHH.... Nie pozdrawiam pomysłodawców.
~Pasy
2019-09-16 18:46:13
z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Ocena: 1
Buspasy nie mogą być robione kosztem pasa ruchu.
~Dddd
2019-09-16 18:39:56
z adresu IP: (85.221.xxx.xxx)
Ocena: 3
pozdrawiam serdecznie kota Wrocka
~aloalo
2019-09-16 18:30:10
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 0
dlaczego nie zrobili po dwa pasy w kazda strone plus zatoczki na autobusy i byloby super a tak bida strasza a bloki rosna jak grzyby po deszczu jeszcze troche i znowu zrobi sie ciasno
~aloalo
2019-09-16 18:26:45
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: -1
na buforowej tez mialobyc lepiej a tam to samo co byli dalej korki bo buspasy porobili i wyglada to jakby ktos nie myslal przy projektowaniu prosty przyklad jak wyjechac z cmentarza na bardzkiej chcac jechac w strone buforowej nawet nie ma gdzie zawrócic bo na wszystkich swiatlach jest zakaz zawracania paranoja
~aloalo
2019-09-16 18:22:37
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 1
urzednicy juz pokazali jak dbaja o mieszkancow budujac galerie z przystankiem autobusowym tak malym ze smiech na sali a pomoc to mialbyc przystanek z galeria a wyszla galeria z przystaneczkiem
~janusz
2019-09-16 18:07:15
z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Ocena: 3
Panie Jaros gdzie są Pana zielone estakady z 2018r.
~Ola
2019-09-16 17:41:41
z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Ocena: 3
Popieram rozwój komunikacji miejskiej, ale potrzebujemy alternatyw a nie nakazów. Towarzystwo Upiększania Miasta Wrocław porównuje nas do europejskich miast, a w kategorii komunikacji z tymi miastami łączą nas jedynie buspasy. Budowa obwodnicy wschodniej znowu jest odkładana, komunikacja miejska jest niepunktualna, przeciążona i zwyczajnie niesprawna, nie inwestujemy w kolej śródmiejską, która tak doskonale sprawdza się w Europie. Miasto wydaje pozwolenia na budowę inwestycji na obrzeżach w miejscach gdzie nie ma szkół, przedszkoli, szpitali, sklepów a od ludzi oczekuje się, że będą korzystać z jedynej istniejącej linii autobusowej. A na filmie widać stojące samochody i dwa autobusy. To chyba nie wymaga komentarza.
~Erazm z Rotterdamu
2019-09-16 17:41:08
z adresu IP: (89.70.xxx.xxx)
Ocena: 1
Jestem za bus pasami ale wyłącznie tam gdzie położone są tory tramwajowe
~Patryk
2019-09-16 17:29:53
z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Ocena: 6
Polemika czyli dyskusja? Przecież tu nie ma ŻADNEJ dyskusji tylko wdrażanie na chama bez pytania mieszkańców rozwiązań zrobionych za przeproszeniem na odpier..., które dyskryminują tych, którzy muszą korzystać z samochodu. Ja jestem za usprawnianiem komunikacji i buspasami, ale to co obecnie zrobiono powinno być karalne (jest, niebezpośrednio - jeśli nazwać to dyskryminacją oraz celowym działaniem na szkodę gminy wrocław). Na całej długości np ul. Grabiszyńskiej - buspas można swobodnie wybudować tak, by nie powodowało miażdżycy w głównych aortach w miejskim krwioobiegu. Obecne buspasy na ul. Grabiszyńskiej - są nieprzemyślane. Tyle się mówi, o odkorkowaniu miasta i wprowadza się nagle buspas, którym przejadą 4 autobusy na godzinę i przewiozą po te 150 pasażerów - 600 pasażerów w autobusach na godzinę czy 6000 w autach na godzinę - tylko jedno zero różnicy. Gdyby wykonano rzetelne badania przepustowości i analityk (albo przynajmniej osoba po studiach) wyciągnął z tego wnioski - nikt przy zdrowych zmysłach nie ograniczałby ruchu w mieście. Dla mnie buspasy przyniosły następujący efekt: - mandat za jazdę buspasem to 50-100zł i 1 pkt - szansa złapania jest znikoma. - emigracja podatkowa - to nic, że jestem 3 pokoleniem, które od urodzenia mieszka we Wrocławiu - wraz z całą rodziną "wyprowadzę się" i będę płacić podatki w innej gminie bo tu nie szanuje się moich praw obywatelskich i mojej opinii. - jak już będę musiał skorzystać z komunikacji miejskiej - nie będę kupować biletów - raz jeszcze - skoro mnie zmuszacie do korzystania z czegoś - ponieście koszty, ale złamanego grosza nie zobaczycie
~jojo
2019-09-16 17:22:01
z adresu IP: (77.253.xxx.xxx)
Ocena: 4
U mnie w Łodzi to działa. Autobusy zgodne z rozkładem. Oczywiście jak jest szczyt to są korki, ale zawsze będą. Ci co nie muszą jeździć autem to jadą MPK.
~Sutryk ma kota
2019-09-16 17:21:44
z adresu IP: (82.145.xxx.xxx)
Ocena: 5
W jaki sposób dojechać szybko MPK z Muchoboru Wielkiego pod Astrę, Szpital Marciniaka, czy Magnolię?
~Anty
2019-09-16 17:09:31
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: 1
Komunikacja zbiorowa to podstawa komunikacji w każdym rozwiniętym mieście. Na zachodzie już dawno się przekonano, ze dominacja ruchu samochodowego w mieście to nieudolne rozwiązanie. A u nas niestety póki co jeszcze taka wiocha, ze ludzie za wszelka cenę pchaja się autami do centrum, tak jak na swoich wioskach jeździli furmankami.
~Wieczor Wroclawia
2019-09-16 16:59:33
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: 0
Widać mieszkańcy Siechnic i innych wiosek się dorwali do sondy. Polecam pociąg, nie korkujcie nam miasta
~Tomasz
2019-09-16 16:35:52
z adresu IP: (77.115.xxx.xxx)
Ocena: 0
A dlaczego 1 rady z 1 opcji politycznej tylko? To są jaja?
~Wroclaw
2019-09-16 16:21:51
z adresu IP: (194.146.xxx.xxx)
Ocena: 7
A ja jestem ZA szybka komunikacja miejska. Nie oznacza ze jestem za buspasami takimi jakimi mamy akurat teraz.... Przepraszam ale buspas na krakowskiej gdzie obok jedzie tramwaj??? Serio?? Czemu nie wyasfaltuja linie tramwajowa i tedy pojedzie bus? Przeciez to lepsze rozwiazanie... a no to tak... farba tansza.... Buspas na traugutta... ten kto tam jezdzil to pamieta ze tam NIGDY sie nie korkowalo....buforowa... jeszcze nie skoczona w 100% ale pierwsze co zrobili to namalowali buspas.... i teraz wszyscy stoimi w korku... juz nie mowiac ze buforowa to bubel jakich malo. gdzie jest obiecana aleja wielkiej wyspy z armii w kierunku biskupina/sepolna??? no tak, brak kasy... gdzie jest obwodnica wroclawia (ciezko 1 pas nazwac obwodnica)?? no tak, brak kasy... uff dobrze ze mamy stadion, foty merylin, arlekina i inne bzdety... dodam ze ostatnio nawet wyprobowalem to cale MPK.... dom - praca = 50 min ze wszystkim... aha... 50 min stania... praca - dom 60 min.... to samo... uplanie, brak klimy, stanie w wymuszonych korkach... sorry ale nie...
~agawa
2019-09-16 15:59:19
z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Ocena: 0
Wszyscy dążą do zmniejszania korków, Wrocław tworzy nowe. Ludzie nie zrezygnują z aut, bo wielu z nich po prostu nie może. Zamiast poprawiać komunikację miejską, utrudnia się życie kierowcom, żeby ich zmusić do jeżdżenia słabą komunikacją. A do tego te naiwne spoty reklamowe...
~agawa
2019-09-16 15:54:13
z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Ocena: 1
Miasto nie podaje informacji o tym, ile minut zyskuje konkretny autobus na konkretnym buspasie. Zgaduję więc, że zyskuje niewiele. Za to dużo tracą kierowcy, stojący w sztucznie wygenerowanych korkach. Komunikacja nie jedzie szybciej niż jeździła - po prostu spowolniono auta, żeby się wydawało, że autobus ma większy sens.
~podmiastowy
2019-09-16 15:20:30
z adresu IP: (46.228.xxx.xxx)
Ocena: 0
jak widac na nagraniu, przez 90% czasu pas jest nieuzywany, bo autobus przejezdza raz o okreslonej godzinie, i przez to wszyscy keirowcy maja sciskac się na jednym pasie? kto to wymyslil? XD
~GGR
2019-09-16 14:07:43
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: 4
W tej całej pseudo dyskusji brak podstawowej informacji, mianowicie wydzielenie buspasów wpłynęło na funkcjonowania linii, które z nich korzystają, tzn. czy i jeśli tak to; jak zmieniły się czasy przejazdów, jaki wpływ istnienie buspasów ma na poprawę punktualności, czy dało to możliwość zwiększenia częstotliwości kursowania autobusów i tramwajów etc. Ponadto chciałbym dowiedzieć się czy korzystający z komunikacji miejskiej odczuwają poprawę.
~dziecko we mgle
2019-09-16 14:07:03
z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Ocena: -2
Stara sprawa,jak nie zostanie zbudowany parking wielopiętrowy na co najmniej 2000 pojazdów wszelkie dywagacje są zbędne. Rozwiązanie alternatywne:Zbudować nad głównymi traktami estakady.Będzie wyglądało strasznie ale będzie można się. odkorkować.Amerykanie to już przećwiczyli sto lat temu.
~DTR-y i DWR-y
2019-09-16 13:49:06
z adresu IP: (80.252.xxx.xxx)
Ocena: -5
Najgłośniej przeciwko buspasom protestują właściciele aut z rejestracją DWR i DTR. Wyprowadzili się z miasta i chcą nam meblować przestrzeń, mimo że podatków tu nie płacą. Tylko rozjeżdżają nas samochodami. Mieszkańcy Wrocławia w większości korzystają z komunikacji miejskiej i są za takimi zmianami.
~123
2019-09-16 13:43:05
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: 8
Moim ulubionym buspasem jest ten wzdłuż Robotniczej. Droga jest tak dziurawa, że autobusy i tak nie jeżdżą buspasem. Wcześniej mieliśmy dwa pasy, teraz mamy jeden plus nieużytkowany buspas. Żeby buspasy miały jakikolwiek sens trzeba szukać środka w obydwu rozwiązaniach, a nie próbować na jednej i drugiej grupie wymusić na siłę rozwiązania, które się nie sprawdzają.
~Marcin
2019-09-16 13:30:27
z adresu IP: (62.153.xxx.xxx)
Ocena: 4
Sposób narracji niektórych obrońców buspasów, stara się polaryzować społeczeństwo na tych którzy korkują ulice ponieważ są „leniwi” oraz na tych którzy przez nich są poszkodowani... Tymczasem prawda jest taka że nie każdy stoi w aucie ponieważ lubi, ale dlatego że czasami nie ma innego wyboru z uwagi na nieefektywną komunikację, i niestety buspas nie jest tutaj rozwiązaniem, które efektywnie pozwoli na przemieszczanie się wschód zachód, północ południe... skazując wszystkich na przejazd przez Centrum z uwagi na brak alternatywy... Prawda jest taka że Wrocław jest zadłużony i nie posiada funduszy na inwestycje jak 1. usprawnienie obwodnicy śródmiejskiej o bezkolizyjne skrzyżowania które w sposób płynny pozwoliłyby przemieszczać się między węzłami komunikacji 2.całe miasto posiada kolej, która nie jest wykorzystywana, po za dojazdami do Dworca Głównego... (z rana na Brochowie ciężko jest wsiąść) natomiast przesiadki do innych części miasta są słabo skoordynowane... Są miasta jak Niemieckie Karlsruhe, które przy znacznie mniejszej populacji postawiło już dawno temu na metro... czemu nie możemy postawić na kolej skoro posiadamy tyle torowisk oraz wiaduktów? Ponieważ to już nie Wrocław a Urząd Wojewódzki spod innego ramienia politycznego?
~asad
2019-09-16 13:26:38
z adresu IP: (109.231.xxx.xxx)
Ocena: -3
Zaraz wymyślą tak jak prezydent białegostoku Tadeusz "koperta przydupas deweloperów" Truskolaski. Tylko on wpadł na genialny pomysł, aby skręcić w prawo trzeba przeciąć 2 bus pasy (nie są obok siebie).
~Mag
2019-09-16 13:23:28
z adresu IP: (46.215.xxx.xxx)
Ocena: 9
To może ktos wyjaśni, dlaczego autobus nie moze korzystac z przystanku tramwajowego, tylko jezdzi slalomem z buspasa do zatoczki?
~Igor
2019-09-16 13:22:31
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 1
Totalny debilizm, ograniczanie wolności jednej grupy społecznej kosztem innej. Ciężko mieć w tej sytuacji nadzieję na sensowne działania magistratu, ale konsekwentnie idąc za ciosem - koszty utrzymania buspasów powinny zostać w 100% zrzucone na używających (pasażerowie MPK, Taxi) - stąd ceny w.w usług automatycznie powinny zostać podwyższone.
~TOmasz
2019-09-16 13:19:49
z adresu IP: (185.75.xxx.xxx)
Ocena: -4
Pracownicy magistratu ruszyli do klawiatur.
~Ślązak
2019-09-16 13:15:17
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: 7
Gdyby kierowcy nie korkowali ulic swoimi samochodami to niepotrzebne by były buspasy. We Wrocławiu jest 2 razy za dużo samochodów.
~Papa
2019-09-16 12:57:50
z adresu IP: (195.136.xxx.xxx)
Ocena: 0
W zakorkowanym mieście muszą być trasy po których swobodnie przejadą pojazdy karetek straży pożarnej, Policji, pogotowia ratunkowego. Po tych pasach może też poruszać się komunikacja miejska. Czasowo w ramach promocji pojazdy elektryczne, które wcale nie są tak ekologiczne. Im mniej samochodów osobowych w mieście tym lepsze powietrze bez gumowego pyłu z opon, bez tlenków azotu, bez kurzu podnoszonego przez jadące pojazdy. Powietrze to wspólne dobro o które musimy dbać, podobnie jak przestrzeń. Wolę skwery, drzewa i trawniki niż miejsca parkingowe dla samochodu. Samochód osobowy w mieście zajmuje 10 metrów kwadratowych przestrzeni wspólnej przez 24 godziny na dobę. Wychodzi na to, że miasta budujemy dla samochodów, a nie dla ludzi. Mało tego samochody ważą do 20 razy więcej od człowieka, czyli wozimy głównie metal, a te 10 % inteligentnego organizmu białkowego służy do oglądania się, czy inny złom w nas nie przywali. Poza tym szybkość zabija, w mieście także.
~Marek
2019-09-16 12:49:58
z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Ocena: -5
Spokojnie! Już dawno udowodniono, że zmniejszenie przepustowości ulic w danym miejscu, w dłuższej perspektywie czasu spowoduje zmniejszenie zatorów. Jak to działa? Ci, którzy przez kolejne dni będą stali tam w korkach wybiorą inny sposób na transport swojego leniwego tyłka z jednego punktu do drugiego. Może zobaczą, że pojazdy komunikacji miejskiej w korkach nie muszą stać, więc się na nie przesiądą? Do tego trzeba cierpliwości. Tak trzymać!
~Piter
2019-09-16 12:37:54
z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Ocena: -2
To absurdalne, żeby zatłoczone tramwaje i autobusy stały w korkach w szczycie na takich ulicach jak Grabiszyńska. Teraz jeździ się dużo lepiej. A dzięki wydzielonemu torowisku do ścisłego centrum wjeżdża mniej aut z Mokronosa, i bardzo dobrze.
~Do Marcina
2019-09-16 12:21:55
z adresu IP: (194.8.xxx.xxx)
Ocena: 1
Piotr Szymański jest z Politechniki i TUMW
~Marcin
2019-09-16 12:02:04
z adresu IP: (62.153.xxx.xxx)
Ocena: 8
Z całym szacunkiem dla Radia Wrocław ale na 4 osoby zaprosiliście 3x które są powiązane z Magistratem bądź też są inicjatorami akcji łącznie z TUmw który w ostatnim czasie jest niczym innym jak Tubą propagandową nie wykazując żadnej chęci dyskusji na własnym forum... także śmiem twierdzić że wynik debaty jest już oczywisty... czemu nie zaprosicie kogoś z PWr z wydziału Architektury - planowanie przestrzenne, specjalizującym się w temacie projektowania oraz Urbanistyki?
~Purity
2019-09-16 12:00:14
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 8
Komunikacja miejska we Wrocławiu pomimo samozachwytu władz oraz błyszczącego taboru stoi na tragicznym poziomie. Brakuje dróg, estakad, tuneli....Brakuje arterii komunikacyjnych. Dojazd spoza centrum to czas porównywalny z wycieczką w Karkonosze. Dzielnice, oddalone 10 km, z których do centrum w godzinach szczytu jedzie się godzinę. Serio... W dwudziestym pierwszym wieku w kraju rozwiniętym? Zanim zaczniemy wymuszać na mieszkańcach poruszanie się komunikacją miejską może spróbujmy najpierw zbudować to po czym ta komunikacja ma się poruszać. Temat na dłuższy wywód...
~Andre
2019-09-16 11:46:47
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: 1
Jeśli ktoś przedkłada komfort podróży nad czas dojazdu to niech stoi sobie w swoim samochodziku w korku. A ci, którzy wybiorą komunikację miejską dojadą w trochę mniej komfortowych warunkach ale szybciej. Nie wynika to z uprzywilejowania jednych czy szykanowania drugich. Przy buspasie przestrzeń jest rozdzielona po równo i to że auta stoją w korku wynika po prostu z tego że zajmują więcej przestrzeni w stosunku do ilości przewożonych pasażerów i są mniej efektywne .
~Jak
2019-09-16 11:41:05
z adresu IP: (46.76.xxx.xxx)
Ocena: 6
Sonda jest raczej, przy tych odpowiedziach, mało miarodajna. Buspasy są potrzebne ale tam, gdzie jest szeroko. Ograniczając ruch dla osobówek do jednego pasa tworzymy korki. To jednak nie wszystko - zmiany na ulicach Wrocławia doprowadzają do faktu, iż podróżuje się osobówkami tragicznie. Przykład - estakady na pl. Społecznym. Ciekaw jestem co będzie, kiedy wrócą z wakacji studenci. Miasto uprawia politykę - bić kierowców osobówek. Dlaczego? Bo trzeba ich zniechęcić do poruszania się po mieście. A ja i wielu innych musimy jeździć samochodem, bo taką mamy pracę. I co? Ktoś o tym myśli?
Reklama