Sprawa Igora Stachowiaka. Bezwzględne więzienie dla byłych policjantów

Beata Makowska, PAP, Radio Wrocław, d | Utworzono: 2020-02-19 09:30 | Zmodyfikowano: 2020-02-19 12:28

Sąd Okręgowy we Wrocławiu skazał dziś czterech byłych policjantów na kary od 2 do 2,5 roku bezwzględnego więzienia. Łukasz R., który trzykrotnie raził Igora Stachowiaka paralizatorem w toalecie na komisariacie, gdy ten miał założone kajdanki, został skazany na 2,5 roku bezwzględnego więzienia i ośmioletni zakaz wykonywania zawodu policjanta. Trzej pozostali policjanci Paweł G., Paweł P. i Adam W. usłyszeli wyrok dwóch lat pozbawienia wolności i sześcioletni zakaz wykonywania zawodu policjanta. Wyrok jest prawomocny. 

(fot. Beata Makowska)

Dla Macieja Stachowiaka, ojca mężczyzny, wyrok jest rażąco niesprawiedliwy.

- Użycie tasera nie przyczyniło się do śmierci mężczyzny, ale było bezzasadne i można traktować to jako tortury - tłumaczyła wyrok sędzia Małgorzata Szyszko.

Pełnomocniczka rodziny Igora Maria Radziejowska, podkreślała, że akt oskarżenia sporządzony przez prokuraturę był zły i nieprofesjonalny i przez to ukarano policjantów tylko za zdarzenie z toalety, a nie trzygodzinne znęcanie się nad zatrzymanym Igorem.

Tydzień temu przed SO zakończyły się mowy końcowe obrońców byłych policjantów oraz oskarżyciela posiłkowego w tym procesie. Ostatnie słowa wygłosili też dwaj oskarżeni, którzy byli na sali - Paweł P. i Adam W. Sąd ze względu na zawiłość sprawy odroczył w poniedziałek wydanie wyroku do 19 lutego.

W czerwcu ubiegłego roku Sąd Rejonowy dla Wrocławia Starego Miasta uznał, że czterej byli policjanci - Łukasz R., Paweł G., Paweł P. i Adam W. - są winni przekroczenia uprawnień i znęcania się nad Igorem Stachowiakiem. Najwyższą karę – 2,5 roku więzienia – sąd orzekł dla Łukasza R., który trzykrotnie użył wobec Stachowiaka tzw. tasera (paralizatora elektrycznego). Pozostali oskarżeni zostali skazani na 2 lata więzienia. Mieli, jak mówił sąd, "asystować przy użyciu urządzenia taser". Od wyroku odwołała się rodzina Stachowiaka, która jest oskarżycielem posiłkowym w tym procesie i chce zmiany kwalifikacji czynu na nieumyślne spowodowanie śmierci. Apelację złożyli też obrońcy byłych policjantów, domagając się ich uniewinnienia.

Pełnomocnik rodziny Stachowiaka, oskarżyciel posiłkowy, mec. Mikołaj Pietrzak podkreślił w poniedziałek w mowie końcowej w SO, że sprawiedliwy wyrok w tej sprawie to taki, który "przede wszystkim stwierdza, że istnieje związek pomiędzy zachowaniem oskarżonych funkcjonariuszy, a śmiercią Igora Stachowiaka". Dodał, że sprawiedliwy wyrok w tej sprawie to również taki, który "nazywa zachowania funkcjonariuszy po imieniu: tortury". Jak mówił mec. Pietrzak, "używając sformułowania "znęca się" bagatelizujemy ogrom cierpienia zadanego przez tych, którym powierzamy nasze bezpieczeństwo". Dodał, że postępowanie oskarżonych pasuje do definicji tortury przyjętej w Konstytucji, w Europejskiej Konwencji Praw Człowieka i w konwencji ONZ przeciw torturom.

Z kolei obrona Pawła P. zaznaczała, że udział poszczególnych oskarżonych w wydarzeniach, które rozegrały się na komisariacie, jest różny. P. - jak wskazywała obrona – nie używał tasera i nie był nawet przeszkolony do używania tego urządzenia, a więc - jak podkreślono - nie miał świadomości, jakie skutki może wywołać kilkukrotne rażenie tym urządzeniem poszkodowanego. Również obrona Adama W. - drugiego z oskarżonych obecnych w poniedziałek w sądzie - przestrzegała przed traktowaniem w taki sam sposób wszystkich oskarżonych.

Paweł P. w ostatnim słowie przed wydaniem wyroku powiedział, że "całe życie poświęcił pomaganiu innym (...) i jako ratownik medyczny i jako policjant". Podkreślił , że na komisariacie znalazł się w zupełnie innej sprawie. "Nigdy nie działem z zamiarem wyrządzenia panu Stachowiakowi żadnej rany psychicznej, ani fizycznej krzywdy” - mówił P. Dodał, że nie miał żadnego wpływu na użycie tasera przez Łukasza R. "Nie wiedziałem też, ile razy pan Stachowiak zostanie rażony" - mówił. Mówił, że do przyjazdu pogotowia prowadził reanimację Igora Stachowiaka. "Nie udało mi się go uratować i jest mi z tego powody bardzo przykro" - stwierdził. Z kolei Adam W. w ostatnim słowie podkreślał, że żałuje, iż w pomieszczeniach komisariatu nie było monitoringu, albo był on niesprawny. "To ułatwiłoby pokazanie tego, że mój udział w tej sprawie był przypadkowy, chwilowy" - powiedział. Dodał, że użycie paralizatora wobec Stachowiaka było zasadne, ale już sposób tego użycia – jak mówił W. - był nieprawidłowy. "Ja użyłbym tego paralizatora raz (taser został użyty trzykrotnie – przyp. PAP) i sprawdziłbym, czy mężczyzna reaguje" - mówił.

Śledztwo dotyczące przekroczenia uprawień przez policjantów i nieumyślnego spowodowania śmierci Igora Stachowiaka wszczęła Prokuratura Rejonowa dla Wrocławia Starego Miasta. Decyzją Prokuratury Krajowej postępowanie zostało jednak przekazane Prokuraturze Okręgowej w Poznaniu. Podczas śledztwa przesłuchano kilkudziesięciu świadków, powołano biegłych - lekarzy medycyny sądowej oraz z zakresu fonoskopii, biologii, toksykologii, genetyki, informatyki, daktyloskopii, taktyki i techniki interwencji. Zabezpieczono także dokumenty oraz nagrania z monitoringu, kamer - paralizatora i telefonów komórkowych. Przeprowadzono też eksperyment procesowy. Po śmierci Stachowiaka w maju 2016 r. pod komisariatem przez kilka dni trwały zamieszki. Mieszkańcy protestowali, sugerując, że policjanci doprowadzili do śmierci zatrzymanego. Za spowodowanie tych zamieszek i naruszenie nietykalności policjantów oskarżono i skazano kilkadziesiąt osób.

W maju 2017 r. po ujawnieniu przez media nagrania z kamery paralizatora, którego funkcjonariusze użyli wobec Stachowiaka na komisariacie, ówczesny minister spraw wewnętrznych Mariusz Błaszczak odwołał komendanta wojewódzkiego policji we Wrocławiu. Stanowiska stracili też komendant miejski i zastępca komendanta komisariatu Stare Miasto.

Element Serwisów Informacyjnych PAP
Reklama

Komentarze (86)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Jandar2022-04-08 03:45:53 z adresu IP: (82.132.xxx.xxx)
Zycze duuzo wypadkow samochodowych i duzo postrzelen w glowe. Oczywiscie wlasna. Serdeczne zyczenia do wroclawia bando mordercow z Trzemeskiej.Lesiewicz z konina i Smakosz z olsztyna swiete dziwki a nad nimi patron strapionych sw bartlomiej lademan-wszyscy pojdzieie siedziec. Apel do ludzi z olsztyna-jak ten zabojca Smakosz za trzyma was, wmawiajcie mu, ze jest pier... onym morderca.
~Sggerg2022-04-08 03:32:46 z adresu IP: (82.132.xxx.xxx)
Policyjni mordercy, ktorych wyszkolila ta formacja pojda do pierdla. Ale mam nadzieje, ze po wyroku ktos ich zlikwiduje. Za maly wyrok.Przekroczenie uprawnien w normalnym panstwie prawa znaczyloby kare smierci. I zycze tego polsce, zeby otworzyla oczy na idiotow z policji typu Smakosz, Lesiewicz, lademan i inni. Was czas minal. Radzilbym Wy jebani mordercy sie patrzyli za siebie.
~Seba2020-06-02 11:24:22 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
W policji zaczęło się psuć wszystko od kiedy zwierzchnictwo nad prokuraturą przejął Z. Ziobro, nad więziennictwem P. Jaki, a M. Błaszczak był wtedy jeśli dobrze pamiętam zwierzchnikiem służb, w tym policji. Jak to stare i mądre przysłowie mówi - ryba psuje się zawsze od głowy. Jaki pan, taki kram. Wcześniej takich rzeczy nie było, mam na myśli czasy PO. Pamiętam też z dawniejszych czasów, że ZOMO nie było tak brutalne i chamskie jak obecna policja. Mieli więcej respektu do obywateli a surowo traktowali tylko niebezpieczne i agresywne jednostki.
~Joanna2020-05-23 15:50:07 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Śmierć tego chłopaka była zaplanowana ja już o niej słyszałam pod koniec września 2015 roku i zaczęłam o tym mówić . Informacje szybko się rozeszły zabili go zaplanowali.Byl podesłany a ja jestem osobą czipowana i wiem.Co do ZOMO to też mordowali nawet w Sądzie papiery fałszowali ja też walczę o odszkodowanie niech się pan Stachowiaka nie da
~Kris2020-03-02 11:51:59 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Pan Maciej z rodziną założyli sprawę Igorowi o nękanie, wyrzucili go z domu., zeznali, że "jest czynnym narkomanem, uzależnionym od dopalaczy, terroryzuje rodzine". Owych narkotykow Igor miał poprzekraczane dawki śmiertelne np. Amfetamina, tramadol, katynony. Kiedy pojawiła się możliwość walki o pieniądze to Pan Igor stał się "złotym dzieckiem, jeszcze prezydentem miał zostać". Żenada Panie Macieju...
~Ela2020-03-02 11:49:37 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ojciec jest wyznacznikiem prawa,:) Może jego na prezydenta? Jeden Syn śp. Narkoman, nie ukryje Pan tego... Drugi syn aktualnie ma sprawę za ciężkie pobicie dokonane w czasie kiedy miał już jeden wyrok w zawieszeniu... Sprawa apelacyjna się toczy we Wrocławskim sądzie... W 1 instancji dostał rok więzienia... Co będzie w drugiej? CZY DRUGIEGO SYNA BĘDZIE PAN BRONIŁ TAK SAMO ZACIEKLE? Skoro pieniędzy tam Pan nie dostanie? Też Pan powie, że miał "małe konflikty z prawem"? Jeden syn jak nie wyjdzie na ludzi to przypadek a jak 2 nie wyjdzie to jak to nazwać? Zobaczymy...
~Jandar2022-04-08 03:44:54 z adresu IP: (82.132.xxx.xxx)
Sluchaj, igor byl I tak dobry w porownaniu z kedzierskim.pamietaj, bedziesz igora dyskredytowal po smierci, A my zrobi my nagonke na narkomana kedzierskiego. Pasi?
~Joanna2020-05-23 15:55:24 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Wie pani co już we wrześniu 2015 roku słychać było co inni będą pisać o tej rodzinie .Jesteście puści są ludzie czipowani a wy za dzieci kim są nie będziecie niszczyć prawdy.Jak to było zaplanowane
~Antykibol2020-02-21 09:37:20 z adresu IP: (91.189.xxx.xxx)
Wyrok za śmierć Stachowiaka to żart! Za dilera wyrok powinien być zdecydowanie mniejszy. ;)
~JAN2020-02-20 16:16:47 z adresu IP: (62.141.xxx.xxx)
NA JEDNYM ZE ZDJĘĆ MŁODZI LUDZIE TRZYMAJĄ PLAKAT Z NAPISEM /ZOMO/.BYŁEM W ZOMO I WIEM ,ŻE NAWET ZOMOWCY NIE DOPUŚCILI BY SIĘ TAKIEJ ZBRODNI.CI CO MIELI DO CZYNIENIA Z ZOMO TO WIEDZĄ JAK BYŁO PARĘ PAŁEK NA GRZBIET I TYLE.
~Marcin2020-02-20 17:47:43 z adresu IP: (31.182.xxx.xxx)
Chyba sobie żartujesz z tymi kilkoma pałami... z mojej tylko rodziny dwie osoby zostały zamordowane.
~koba2020-02-20 12:47:58 z adresu IP: (178.216.xxx.xxx)
Policja to najdurniejsza instytucja jaką kiedykolwiek stworzono. To firma w której nikt normalny długo nie wytrzyma, gdyż trudno jest wytrzymać długo w formacji przesiąkniętej głupotą i zasadami funkcjonowania całkowicie sprzecznymi z ludzką naturą i tym czego rodzice nauczyli i wpoili w domu rodzinnym. Policja to zgrupowanie ludzi bez perspektyw, bez przyszłości i takich co to nie bardzo potrafią sobie poradzić w życiu. Często ludzi z zabitych dechami wiosek mających perspektywę albo iść do policji albo przejąć gospodarkę po ojcu i uprawiać rolę a w wolnych chwilach pracować w pobliskiej gminnej spółdzielni jako kierowca w piekarni. Takich kandydatów policja zatrudnia najchętniej gdyż wobec braku alternatywy taki kandydat na bardzo długo wiąże się z policją. Wykształcony "mieszczuch" z szerokimi kontaktami szybko zmienia pracę i ucieka z policji która traci czas i pieniądze na wyszkolenie kolejnego. Dlatego ta firma woli i preferuje niedojdy bez perspektyw i niechętnie zatrudnia ludzi sprytnych i "ogarniętych życiowo". Tak więc czy głupszy ty lepszy bo na dłużej uwiązany. Potem takiego kandydata łechta się medalami i gwiazdkami na pagonie aby poczuł się ważny. To jeszcze bardziej wiąże go z policją bo daje u poczucie bycia wielki i ważnym. Nikt na wsi nie ma medali, stopni oficerskich, mundurku. Tylko ja a więc jestem bardzo ważny. Poczucie ważności jakie daje policja różnym cymbałom oraz świadomość, że w policji jest kimś ważnym a w cywilu kopał by rowy powoduje bezwzględne posłuszeństwo i lojalność wobec policji. Bo gdzie będzie takiemu osobnikowi lepiej. Owa lojalność i bezwzględne posłuszeństwo zabija w człowieku samodzielne myślenie, zdrowy rozsądek i taki obiektywizm w działaniu. Zostaje tylko ślepe wykonywanie rozkazów, poleceń i realizowanie wyuczonych procedur. Zasada "nie myślę, nie czuję, ślepo i bezkrytycznie wykonuję". I tak się to czasami właśnie kończy...............
~Policjant2020-02-21 11:48:57 z adresu IP: (195.20.xxx.xxx)
Jest to ale tylko część prawdy gdyż część pochodzi z miast i są dobrze wykształceni. Niestety zaczynali służbę w czasach kiedy pracy w ogóle nie było lub jak się miało szczęście to była mało płatna jeszcze na umowę zlecenie. Jedyne co można zauważyć iż te osoby wykształcone są bardzo źle traktowani w tych strukturach gdyż mają swoje wartości i nie mogą liczyć na żadne awanse. Jedyna szansa to otwarcie zawodu na młodych oficerów taka jak ma to miejsce w straży pożarnej czy też w wojsku.
~Antykibol2020-02-21 09:39:03 z adresu IP: (91.189.xxx.xxx)
Ok, a teraz pochwal się ile mandatów dostałeś w życiu . :)
~Marek policjant2020-02-20 15:02:27 z adresu IP: (185.12.xxx.xxx)
Ziarenko prawdy jest w Twoim wywodzie ale tylko ziarenko. Bardzo generalnie ująłeś zagadnienie.
~bajkopisarz2020-02-20 09:08:14 z adresu IP: (91.196.xxx.xxx)
Miałem szczęście pracować w latach 1975 - 1998 i przez większość "kariery" było jasne kto jest kim co może ,a co musi.
~fachowiec2020-02-20 09:07:58 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
2,5 roku za zabójstwo chłopaka. Widać są równi i Ci równiejsi w mundurkach
~Łukasz2020-02-20 14:33:40 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Przeczytaj za co zostali skazania....o zabójstwie nic nie ma w wyroku mowy...chyba ze masz inny wyrok
~Bili2020-02-20 00:34:24 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
No cóż debile że tak postąpili i do tego to się nagrało. Ale cóż. że kartotekę miał I. S. podobno długą to zapewne wielu którym uprzykrzył, uprzykrzał życie odetchneło.
~Andreas2020-02-20 08:54:34 z adresu IP: (178.212.xxx.xxx)
Jak będzie potrzeba to i tobie w policji ''wyprodukują'' taką kartotekę że aż sam się zdziwisz. A wtedy takich z taką ''kartoteką'', to tylko na odstrzał co nie ?
~Oko2020-02-19 23:09:31 z adresu IP: (91.222.xxx.xxx)
Dobry chłopak był i malo pil.Trzeba go było po głowie pogłaskać na interwencji.
~Gonzik 2020-02-19 22:04:29 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Bardzo dobrze mordeca nie powinien czuć się bezkarny nie ma znaczenia że nosi mundur zbrodnia to zbrodnia
~kichu2020-02-19 20:35:25 z adresu IP: (91.230.xxx.xxx)
widać, że wymiar sprawiedliwości u nas to patologia reforma sądownictwa musi być takie wyroki to porażka
~jpis2020-02-25 23:18:07 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
~prawnik2020-02-19 20:03:57 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Zachęcam do przeczytania co tym pisze PAP.
~Hubert2020-02-19 19:56:29 z adresu IP: (77.61.xxx.xxx)
Tojest skandal nic dodac nic ujac , wiemy i widzi m yn ze panstwo polityczne sadow brak swoich brania ludziom zwyklym wyrzadzja krzywde , kiedy to sie skonczy
~Piotr2020-02-19 19:44:49 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Widzę, że większość z komentujących nie miała do czynienia z francuską policja!!!A idzie się później pożalić? Tam przecież sama praworządność i prawa człowieka itd?
~Gosc2020-02-20 10:29:18 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ja miałem do czynienia, przyjechało do mnie 2 panów na rowerach, zwróciło uwagę, że tu nie można parkować i kazali odjechać, w tutejszej narodowej republice byłby mandat i straszenie, że jak się nie podoba to poszukamy jeszcze jakiś nieprawidłowości.
~Marek policjant2020-02-19 19:36:26 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Podstawowym błędem jaki popełnili policjanci było użycie tasera. Od momentu, kiedy w szkole Policji w Katowicach zapoznałem się z tym gów...em na prezentacji zorganizowanej przez bodajże przedstawiciela producenta, wiedziałem, że będzie on przede wszystkim źródłem poważnych problemów dla nas. Dlatego nigdy go nie używałem. Policjanci interweniujący wobec tego ,,prawego" obywatela (świeć Panie nad Jego duszą) powinni byli lać go pałami w miejscu zatrzymania, przy świadkach, publicznie bo okoliczności interwencji i zachowanie tego ,,prawego" obywatela dawały im podstawy do tego. Stosować pały powinni byli zgodnie z obowiązującymi przepisami czyli do momentu aż obywatel zacząłby stosować się do poleceń wydawanych mu przez policjantów. ZAWSZE tak postępowałem w podczas interwencji i NIGDY prokurator nie przedstawił mi zarzutów- dlaczego? Bo wszystko było zgodnie z prawem i świadkowie ( nieprzychylni i przychylni mi) mówili to samo - ,,lał pałą" , również ja mówiłem prokuratorowi ,, tak zastosowałem ŚPB w postaci pałki służbowej, ponieważ...,, Ot cała filozofia służby policjanta - działanie zgodne z prawem i jawne. Jeszcze raz powtórzę - powinien był dostać pałą tyle, aż zacząłby się stosować do poleceń. Wszystko ponad to jest bezsensem i bezmyślną przemocą, przez którą cierpią wszyscy jej uczestnicy. Wyrazy współczucia składam Ojcu zmarłego. Rozumiem jego ból bo też mam syna w podobnym wieku.
~marlon gałgan2020-02-19 20:36:56 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
przecież jest filmik z rynku, ludziom potem pozabierano telefony, zatrzymano filmujących na dołku, bo ewidentnie było widac, że koleżka nic nie zrobił w danym momencie, choć wszyscy wiedzą, że święty nie był.
~Andrzej 642020-02-19 20:22:47 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
I tu masz pełne poparcie trzeba stosować środek przymusu bezpośredniego właśnie w postaci przysłowiowej pały efekt skuteczny
~klk2020-02-19 19:07:14 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
... policjanci otrzymali wyrok 2-2.5 roku !!!! a inna osoba (nie mundurowy) za zabilcie człowieka to lekko 20 lat otrzyma :((
~Kolorowa2020-02-19 18:31:59 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Doszło do skutku śmiertelnego , cóż za absurdalny wyrok. Łącze wyrazy współczucia dla rodziny ,a także życzę asertywności i dążenia do większego wymiaru sprawiedliwości ! Tak nie może być .
~Andrzej 642020-02-19 18:53:43 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Jest nas ponad 80: tych którzy zdecydowanie chcą zmian w wymiarze sprawiedliwości i znikomy procent bolszewików
~Kama2020-02-19 18:28:43 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Słaby wyrok.! Nie wiedzieli ile razy można użyć paralizator ,to po h... Po niego sięgali. Tym bardziej ,że człowiek był obezwładniony. Miał kajdanki ,więc nie mógł stwarzać żadnego zagrożenia . Po za tym widać po zdjęciach jak go maltretowali ! 2lata za tortury zakończone śmiercią człowieka ? To jakieś jaja totalne !
~Andrzej 642020-02-19 18:43:13 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Teraz pan Stachowiak ojciec Igora powinien złożyć kasację o stanowczo wyższy wyrok
~Markus2020-02-19 18:01:09 z adresu IP: (95.41.xxx.xxx)
Kpina a nie wyrok. Goście mają zapewniać nam bezpieczeństwo! Chronić i służyć! Nie odstrzelili agresywnego czuba rzucającego w nich na ulicy cegłami ani atakującego nożem. Torturowali i zakatowali skutego, bezbronnego człowieka! Jego ewentualna wina dotycząca czegokolwiek to sprawa sądu a nie samosądu bandytów w mundurach. 25 lat za morderstwo ze szczególnym okrucieństwem dla używającego paralizatora i po 15 dla "policjantów" pozwalających swojemu koledze na takie działanie oraz udział w tej chorej "zabawie". Nie jestem zwolennikiem "CHWDP" ale te śmieci nie są policjantami. Nie różnią się niczym od bandziorów z ulicy. I co to jest ośmioletni zakaz wykonywania zawodu!? Dożywotni zakaz wykonywania jakiejkolwiek funkcji publicznej!!! Oni nie mają prawa reprezentować obywateli w żadnym zawodzie!
~Andrzej 642020-02-19 18:13:35 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Zgadzam się z tobą w zupełności i dlatego trzeba zmienić wymiar sprawiedliwości takie wyroki to porażka
~Roman2020-02-19 18:00:46 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Oni nas chronią przed takim al był IGOR
~Teofil 2020-02-19 17:59:45 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Każdy musi się z tym liczyć jeżeli podnosi rękę na policję!!!!
~Andrzej 642020-02-19 18:16:55 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Tu się z tobą zgadzam ale w ramach przepisów prawa ma być skutecznie ale jak najmniej dotkliwie
~Markus2020-02-19 17:59:16 z adresu IP: (95.41.xxx.xxx)
Kpina a nie wyrok. Goście mają zapewniać nam bezpieczeństwo! Chronić i służyć! Nie odstrzelili agresywnego czuba rzucającego w nich na ulicy cegłami ani atakującego nożem. Torturowali i zakatowali skutego, bezbronnego człowieka! Jego ewentualna wina dotycząca czegokolwiek to sprawa sądu a nie samosądu bandytów w mundurach. 25 lat za morderstwo ze szczególnym okrucieństwem dla używającego paralizatora i po 15 dla "policjantów" pozwalających swojemu koledze na takie działanie oraz udział w tej chorej "zabawie". Nie jestem zwolennikiem "CHWDP" ale te śmieci nie są policjantami. Nie różnią się niczym od bandziorów z ulicy.
~Komentarz został usunięty2020-02-19 17:58:52 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-19 17:57:40 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~eles19492020-02-19 17:40:27 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Komunikat do policjantów - róbta tak dalej ! Wyrok jest śmieszny, doszło do mordu.
~WOLNE SĄDY! PROSTYTUCJA !2020-02-19 16:52:05 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Idźcie sobie pokrzyczeć narkomani
~Żałosne2020-02-20 12:32:01 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Jak Cię policja pałą zdzieli bo będziesz siedzieć na ławce po piwie, obudzisz się ze śpiączki (lub i nie) i pierwsze co usłyszysz to to, że jesteś alkoholikiem i Ci się należało - pogadamy o sprawiedliwości. Na razie nie znasz się.
~BRAKUJE U WAS FRANCUSKIEJ2020-02-19 16:50:21 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
POLICJI - wtedy obrońcy dilerów żarty by się skończyły
~Bezstronny2020-02-19 16:39:50 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Zapewne większość oburzonych na niski wyrok skazujący byłych już policjantów na więzienie oraz mających traumę z powodu śmierci Stachowiaka wolałaby, żeby Igor chodził dalej po świecie i robił, to co robił za życia? Wtedy wołalibyście równie oburzonym głosem: "gdzie jest policja?!"?
~wowka54 r.2020-02-19 20:41:58 z adresu IP: (205.201.xxx.xxx)
31.60... akurat w tym temacie jesteśmy zgodni. Policja to służba a nie praca, policjant wychodząc z domu nigdy nie jest pewien ,że do niego wróci. A PKP pyta co takiego robił Igorek, zaraz wyleją na mnie kubeł pomyj, to Ci powiem - lepiej,że już nie robi.
~Pkp2020-02-19 18:15:52 z adresu IP: (176.32.xxx.xxx)
Co on robił? Ten Igor,bo nie jestem w temacie?
~Andrzej 642020-02-19 17:21:45 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Do marek policjant policja to służba a nie praca a jeżeli ktoś myśli inaczej to jak najszybciej oddać odznakę
~Marek policjant2020-02-19 16:53:07 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Dokładnie tak jak napisałeś. Co do wołania o Policję? Takie wyroki powodują, że inni policjanci będą udawać, że nie widzą Igorków biegających po ulicy a na wołających o pomoc nie będą słyszeć.
~Zenon z poczty2020-02-19 16:34:17 z adresu IP: (80.68.xxx.xxx)
~wowka54 r.2020-02-19 20:57:21 z adresu IP: (205.201.xxx.xxx)
31.60... szkolenie jest i to dobre. Jest sprzęt. Problem jest w tym,że dziennikarze mają swoje, zawsze inne zdanie (sic!). Polega to na tym, że jeśli nie było interwencji to jest w mediach raban o opieszałość policji, a jeśli była interwencja to ZAWSZE zbyt brutalna! Jakieś idiotyczne czasy, że strach się bać być policjantem . No i jeszcze ta masakryczna nieporadność i miałkość szefów policji ( bez względu na aktualną obsadę koryta) - żaden z nich nie stanął z podniesionym czołem, ze wzrokiem skierowanym prosto w obiektyw kamery i nie powiedział - Moi ludzie zrobili to co do nich należało a ich bezpośredni szefowie przedstawią ich do nagrody. Gdyby policjant czuł oparcie w szefie nie byłoby sprawy Igorka bo byłoby tylko ostre pałowanie.
~Jaro 2020-02-19 15:56:58 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Co drugiego stróża pseudo prawa trzeba było by zamknąć,
~Marek policjant2020-02-19 16:19:57 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Nie co drugiego - wszystkich zwolnić, zlikwidować Policję a ,,porządku" niech pilnują Igorki.
~Andrzej642020-02-19 16:19:23 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Brak wyszkolenia główna bolączka polskiej policji i dlatego nie radzą sobie w tak trudnych sytuacjach taka jest prawda
~ZABILI DILERA2020-02-19 15:53:46 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Policja niewinnie poszła siedzieć
~Andrzej642020-02-19 15:17:44 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Mówiłem że tak będzie ten wyrok to śmiech na sali.
~Demokrata2020-02-19 21:19:13 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Historię znasz równie dobrze co zasady polskiej pisowni? Nawet własnego nicka nie potrafisz poprawnie zapisać. Myślisz, że jak zakończysz zdanie czterema wykrzyknikami (czyli krzycząc), Twoje słowa nabiorą większej mocy? Przeżyłeś tamte czasy (lata 80.) i niczego Cię to nie nauczyło. Jak tak bardzo chcesz powtórki z historii, wybierz się do Korei Północnej. Tam to dopiero jest porządek w państwie - nie ma demokracji, nie ma opozycji, jest wódz narodu Kim. Mam prośbę - jak będziesz tam jechał, zabierz wszystkich swoich znajomych, którzy mają podobne poglądy jak Ty.
~Andzrej642020-02-19 18:03:07 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Bardzo dobrze znam historię i ten czas,a to komuchów się nie rozliczono to niestety mści się !!!!
~Demokrata2020-02-19 17:40:50 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Coś ci powiem mistrzu. Nie tak dawno temu, z okazji rocznicy wprowadzenia stanu wojennego, puściłem sobie na youtube utwór Przemysława Gintrowskiego "A my nie chcemy uciekać stąd" ilustrowany zdjęciami z tamtego ponurego czasu. Na fotografiach były m.in. napisy na murach, wśród nich: "Partyjny bełkot to nie informacja", "Zaufajmy władzy - zostaniemy nadzy" oraz "Dosyć partyjnego monopolu w środkach masowego przekazu". Jak niewiele zmieniło się przez 40 lat. Równie dobrze takie hasła mogłyby zostać malowane na murach dziś. Nie odrobiłeś lekcji historii, skoro przeszłość niczego Cię nie nauczyła...
~Andrzej642020-02-19 17:17:50 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Do demokrata ta nadzwyczajna kasta to wasz relikt i dlatego taki są wyroki oni zawsze siebie chronili
~Demokrata2020-02-19 16:45:37 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Nie podniecaj się niepotrzebnie - w końcu to ta Twoja "nazwyczajna kasta" wydała wyrok. Ta sama, z której wywodzi się Jolanta Turczynowicz-Kieryłło, mianowana szefową kampanii prezydenckiej Andrzeja Dudy. W rodzinie jej matki było wielu sędziów. Córeczka "nadzwyczajnej kasty" na pewno wie, jak łamać prawo (jest adwokatem), nieprawdaż, miłośniku PiS-u?
~1233212020-02-19 14:19:38 z adresu IP: (5.104.xxx.xxx)
Najważniejsze to skazać na więzienie pod naciskiem zmanipulowanej opinii publicznej. Bez względu na fakty i dowody. Ten kraj upadnie pod naporem własnej głupoty
~biały2020-02-19 14:11:42 z adresu IP: (176.221.xxx.xxx)
należy się tym degeneratom jak psu buda.
~Marek policjant2020-02-19 16:21:51 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
A ty kim jesteś?
~TO chuligani powinni iść 2020-02-19 14:05:33 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
siedzieć a nie policjanci. Bydlaki rzucali w policjantów na Trzemeskiej kamieniami i strzykawkami - dla nich jakie wyrok?
~Aaa2020-02-19 14:40:36 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
A zabili kogoś? Nie. Ci policjanci to mordercy. Dożywocie powinni dostać
~Jaro2020-02-19 13:59:40 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Biedne pustaki wierzą że Ogórek taki światy. Teraz się zacznie. Lepiej odwrócić głowę niż ryzykować . Do tego doprowadzamy. Nawet Igorek dopalaczy nie brał. U mnie w mieście też cpun zszedł na interwencji. Na szczęście przy swiadkach bo też by byli
~Tylko surowy wyrok!2020-02-19 13:42:52 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Za morderstwo 2-2,5 roku,wyrok ten jest porazką wymiaru sprawiedliwośći!
~inf2020-02-19 13:09:36 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Znacie panstwo tylko to , co zostało podane przez media - film celowo zmontowany z nagrań z tasera na potrzeby rodziny ... Nie wiem czy ktos z was wie, ze wczesniej ten niewinny Igor wszczynał bójki w innych lokalach, ten biedny Igor był po zażyciu dopalaczy, pod wpływem alkoholu i posiadał saszetki z narkotykami przy sobie .. Zaś biedny tatuś kilka miesięcy przed całą tą sytuacją sam wzywał policję na swojego synka, który wszczynał w domu awantury, podnosił niejednokrotnie ręce na swoich domowników ... Syuacja wygląda tak, że tatuś nie dostanie odszkodowania z towrzystwa ubezpieczeniowego za śmierc syna pod wpływem alkoholu czy narkotyków, chyba że udowodni się zbrodnie..
~Marek policjant2020-02-19 16:48:49 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Masz rację. Należy jeszcze dodać, że wyrok jest polityczny bo przez tą interwencję o mało nie stracił stołka ówczesny MSW i to w atmosferze skandalu. Należało więc dać motłochowi na pożarcie kogoś a kto jest lepszym żerem dla gawiedzi jak nie policjant, ksiądz, lekarz, nauczyciel? Ale...spokojnie, chłopaki pójdą odsiadywać wyrok w półotwartym, za dobre sprawowanie wyjdą po roku może półtora, a zakaz wykonywania zawodu policjanta? Ha ha ha !!! Już teraz nie mają chętnych a z tego, co przyjmują to ledwo patrol można poskładać, pod warunkiem, że nie bierze się pod uwagę jego wartości bojowej. Czasem jak widzę ,,patrol" w radiowozie to się zastanawiam czy to nie uczniowie ,,klasy mundurowej,, na jakieś praktyki nie wyjechali. Dziewczątka o urodzie i posturze kurczątka i chłoptasie nadrabiające deficyty fizyczności brodą drwala. Niestety na razie w konfrontacji ulica-policjanci wynik jest jeden do zera dla Igorków.
~Czarna...2020-02-19 14:02:55 z adresu IP: (89.76.xxx.xxx)
A czy ty wiesz ze ten igor mial cos...czy byles przy nim caly czas ze wypowiadasz sie ze posiadal to czy tamto,,ze zachowywal sie tak czy owak..I pomysl jesli ty bys np sie z kims awanturowal to co nalezy cie zabic od razu....NIE ZABIJA SIE I NIE ZNECA NAD DRUGA OSOBA ..zastanow sie za nim wypowiesz sie o kims jesli nie jestes tego swiadkiem i nie uczestniczysz w tym
~ktoś2020-02-19 13:55:47 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ta bo ty wiesz najlepiej co robił Igor i ile czego miał przy sobie, byłeś tam? widziałeś całe zajście? To się k*wa nie wypowiadaj, poza tym żadnym swoim czynem nie zasłużył na taką smierć, tylko ludzkie ścierwo może mieć takie podejście jak Ty, pozdrawiam
~Denio762020-02-19 13:46:59 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
No i po co te dywagacje nie na temat
~Deny2020-02-19 13:46:09 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
No i po co te dywagacji nie na temat?
~beata2020-02-19 13:33:29 z adresu IP: (95.40.xxx.xxx)
Naprawdę tak argumentujesz znęcanie się nad zatrzymanym i w rezultacie śmierć człowieka?Skoro mówisz że był pod wpływem takich czy innych środków,to wiesz że powinien trafić na wytrzeźwiałkę lub do aresztu i tam muszą poczekać za będzie zdolny do przesłuchania.To teraz każdego młodego chłopaka który rozrabia będziemy mordować?Każdego który jest nietrzeźwy lub pod wpływem narkotyków?
~Stefan2020-02-19 13:05:05 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Wyrok pokazuje ze nawet bedac strozem prawa mozna wyladowac w kriminale
~tutejszy2020-02-19 12:21:42 z adresu IP: (185.119.xxx.xxx)
wypada sie tylko cieszyć ze pp. premierzy, ministrowie posłowie mieli więcej szczęścia gdy przed laty"stróże prawa" podejmowali wobec nich"interwencje"
~adela2020-02-19 11:31:45 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
~wrocławianin a to niby dlaczego?
~wrocławianin2020-02-19 10:31:44 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Policjanci powinni być uniewinnieni.
~Tylko surowy wyrok!2020-02-19 09:43:20 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Surowy wyrok dla tych zwyrodnialców i może na deser rażenie paralizatorem!? Niech też poczują ból jaki czuł Igor Stachowowiak!
~policjant2020-02-19 23:12:07 z adresu IP: (109.231.xxx.xxx)
Proszę pamiętać, że za przestępstwo nieumyślnego spowodowania śmierci górna granica kary to 5 lat. Okolicznością łagodzącą była niewątpliwie niekaralność oskarżonych więc sąd nie mógł chociażby z tego powodu wymierzyć kary maksymalnej. Poza tym kara bezwzględnego pozbawienia wolności dla osoby niekaranej już sama w sobie jest surowa. Nie bez znaczenie bło też achowanie zmarłego, o którym nie wszyscy chyba wiedzą. Czyn policjantów był odrażający- zgadzam się z tym, ale musimy pamiętać że sąd ma granice kary wyznaczone ustawą i nie może ich przekraczać.
~Nirra2020-02-19 13:58:19 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
On nie czuł bólu. Za bardzo był naćpany by cokolwiek odczuwać.