Aleja Piastów: Kończą się progi i kierowcy wciskają gaz do dechy

Joanna Jaros, KM | Utworzono: 2020-07-31 06:10 | Zmodyfikowano: 2020-07-31 06:11
Aleja Piastów: Kończą się progi i kierowcy wciskają gaz do dechy - Fot. mat. prasowe
Fot. mat. prasowe

Są na prawie całej ulicy, prócz odcinka tuż przed mostem Racławickim - wyjaśnia słuchacz Pan Piotr, który zwrócił się do Radia Wrocław o pomoc w tej sprawie:

Elżbieta Maciąg z Wydziału Inżynierii Miejskiej Urzędu Miasta odpowiada, że na tym odcinku obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h, więc kierowcy powinni go przestrzegać.  Poza tym zastosowano tam inne niż progi rozwiązania:

Chodzi o odcinek tuż przed mostem Racławickim:

Urzędnicy uważają, że zastosowane tam rozwiązania, czyli wyspy i zwężenie jezdni powinny wystarczyć:

Urzędnicy dodają również, że w tym miejscu nie odnotowano zwiększonej liczby kolizji drogowych.

 


Komentarze (9)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~ProgiPrzeszkodySpowalniac2020-09-04 11:30:12 z adresu IP: (80.48.xxx.xxx)
Postawcie fotoradary i ograniczenie do 50 km albo aktywną sygnalizacje, która wyłapuje nadmierną prędkość kierowców i włącza czerwone światło plus np fotoradar. Progi zwalniające są chorym rozwiązaniem. Budowanie przeszkód terenowych według widzi misie firmy drogowej niespełniających żadnych norm na drodze głównej to chory pomysł i chyba nie zgodny z prawem. Po za tym oprócz kierowców, którzy jeżdżą zgodnie z przepisami ruchu drogowego i konsekwencje tych którzy wszystko maja gdzieś to chyba coś nie tak??? Po drogach jeżdżą także karetki pogotowia na sygnale z pacjentami oraz wozy strażackie, które te progi muszą pokonać sprawnie!!!! Nie życzę podczas reanimacji nikomu.
~wrocławianin2020-08-01 08:36:01 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Podobna sytuacja jest na ulicy Wojanowskiej na Stabłowicach. Komisja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, złożona z przedstawicieli jednostek miejskich i policji, rozważała również korektę geometrii ronda, łączącego ulice Wojanowską i Fieldorfa, tak, by zniechęcić kierowców do rozpędzania się na jego terenie. Negatywnie zopiniował ten wniosek Wydział Inżynierii Miejskiej Urzędu Miasta, motywując to koniecznością zapewnienia przejazdu autobusom linii 102 i 243 oraz możliwością jego rozbudowy. To kolejny przypadek, że na tle rozwiązania komunikacyjnego dochodzi do sporu między mieszkańcami, a urzędnikami $utryka. Ci lekceważą żądania mieszkańców wiedząc, że dla $utryka priorytetem są stadion, kopacze, lansowanie się, jego fanaberie.
~Paweł2020-07-31 13:50:42 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Jak dla mnie, ta droga wraz z Racławicką, aż do Powstańców Śląskich powinna być dwupasmowa, bo jest to jedyne miejsce, gdzie możnaby rozprowadzić ruch z południa/zachodu Wrocławia w stronę centrum i to niewielkim kosztem. Od wielu lat jest zachowana rezerwa terenowa pod takie rozwiązanie. No ale... jaśnie Państwo od domków oczywiście w ramach walki z kierowcami musieli napisać pierdyliard petycji, żeby narać co 10 metrów progów, szykan, wysp, krokodyli, fos i zasieków, żeby tylko ich interes był na wierzchu. Niech się wyprowadzą do Chmielowa, albo do Jarząbkowic- wtedy będą mieć uspokojony ruch.
~andant19732020-07-31 21:30:40 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Nic dodać, nic ująć. Tak jest
~rafka2020-07-31 11:53:25 z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
Na tym odcinku mamy między jezdniami pas zieleni, nie ma żadnych naturalnych szlaków (brak przedeptów). Nikt tamtędy nie przechodzi przez jezdnię. Po co stosować progi? Żeby zrobić na złość kierowcom? Zrozumiałbym na Racławickiej, ale tu?
~Mucha2020-07-31 11:05:20 z adresu IP: (83.29.xxx.xxx)
Niech wreszcie miasto zlikwiduje ten darmowy parking na całej ulicy! Nie widziałam nigdzie takiego rozwiązania na jezdni dwupasmowej.
~Szalo2020-07-31 09:46:39 z adresu IP: (78.11.xxx.xxx)
Mieszkańcy Al. Piastów chyba za bardzo przyzwyczaili się do najdroższego parkingu na całym jednym pasie który mieli od lat, a ruch tam jest minimalny, ale jak ktoś całe życie myślał że mieszka w mieście i samochody nie będą mu jeździły pod oknem to ma wyimaginowany problem. Na odcinku jest 11 progów zwalniających co już jest kpiną, a ludzie chcą kolejnych??? Trochę zdrowego rozsądku.
~wrocławianin2020-07-31 07:48:43 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
$utryk nie dba o bezpieczeństwo mieszkańców Wrocławia. To nie jest pierwszy przypadek, że na tle rozwiązania komunikacyjnego dochodzi do sporu między mieszkańcami, a urzędnikami $utryka. Ci lekceważą żadania mieszkańców wiedząc, że dla $utryka priorytetem są stadion, kopacze, jego fanaberie.
~Mieszkaniec Oporowa2020-07-31 13:14:05 z adresu IP: (62.111.xxx.xxx)
Tu nie chodzi o bezpieczeństwo tylko "widzimisie" mieszkańców. Już i tak wywalczyli kuriozalne w mojej ocenie progi, które są tragiczne! Dwupasmowa jezdnia, która na jednym pasie jest parkingiem (rozrzutność miasta, że się na to godzi), a drugim nie da się jechać bo trzeba skakać. I tu nie chodzi o szybką tylko płynną jazdę bez hamowania i przyspieszania (gdzie tu ekologia). Tym samym 90% ruchu od węzła Oporów na AOW do centrum odbywa się przez ul. Solskiego. Jestem za usunięciem progów i postawieniem zakazu postoju wzdłuż Al.Piastów na całym odcinku. Z takim postulatem trzeba się zwrócić do UM. Do tego można jednym pasem zrobić tramwaj/bus pas od Gajowickiej/Hallera przez Racławicką, Al.Piastów, Avicenny z pętlą przy Dworcu Wrocław Zachodni.