Zamieszanie przy budowie trasy tramwajowej na wrocławski Nowy Dwór

Joanna Jaros, PP | Utworzono: 2021-07-05 10:05 | Zmodyfikowano: 2021-07-05 10:05
A|A|A

zdjęcie ilustracyjne - fot. Patrycja Dzwonkowska

- Akcja Miasto zauważyła w dokumentacji przetargowej, że miasto zrezygnowało z budowy tej pętli -  wyjaśnia Andrzej Padniewski ze stowarzyszenia:

Pętla, która figuruje w przetargu, została zaprojektowana przed decyzją o wydłużeniu trasy do stacji kolejowej Nowy Dwór. - Teraz jest niekoniecznie potrzebna - wyjaśnia Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji:

Decyzja o budowie spornej pętli jest także uzależniona od rozstrzygnięcia przetargu na ostatni odcinek trasy. Jeżeli procedura się przedłuży, to być może miasto zdecyduje się na jej budowę, aby tramwaj jeździł skróconą trasą.

Bez względu na to czy pętla powstanie, całość trasy na Nowy Dwór ma być gotowa w 2023 roku.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Nie dla pętli
2021-07-07 10:37:10
z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Ocena: 3
A czy ktoś z Akcji Miasto nas mieszkańców pytał o zdanie? No nie bardzo. Gdyby zapytali to by usłyszeli, że nie chcemy pętlli a kawałek parku. Ale aktywiści wiedzą lepiej.
~Marian
2021-07-06 18:06:23
z adresu IP: (188.47.xxx.xxx)
Ocena: 3
Ale bzdury. O tym, że trasa dojdzie do stacji kolejowej wiadomo od kilku lat. Widocznie ktoś "zamówił" ten teren i trzeba było odebrać właścicielom. Przypominam też, że ta trasa miała kosztować poniżej 250 milionów, a już jest 390 milionów. Sporo kasy do podziału dla swoich.
~k. jarzyna ze szczepina
2021-07-06 12:05:38
z adresu IP: (148.81.xxx.xxx)
Ocena: 5
Znowu akcja miasto się pcha tam gdzie ich nikt nie chce. Już dość nam napsuli na osiedlu i w całym mieście pchając nos w nie swoje sprawy.
~U Słysz
2021-07-05 21:18:23
z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Ocena: -2
Ilu członków ma akcja miasto?
~Alina
2021-07-05 15:34:19
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 3
Puszczać ludziom pod oknami tramwaje jest łatwo ale pomyśleć o ekranach dźwiękochłonnych,żeby ci ludzie mogli żyć jest już ciężko.
~da-rek
2021-07-05 13:13:03
z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Ocena: 0
I znowu akcja miasto "wie lepiej" niż planiści. Kto ich w ogóle prosił o wypowiedź?
~Mieszkaniec
2021-07-05 12:48:48
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 0
Akcja miasto niedługo będzie na placu budowy wymuszać rodzaj kasków i rękawic. Co to w ogóle jest? To jakaś paranoja. A może podwójne zapętlenie zaproponujecie, albo ślimaka? To są jednak ludzie od paraliżu miasta...
~////
2021-07-05 11:51:35
z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ocena: 3
Pytanie czy Wrocław potrzebuje hałaśliwych tramwai, czy też sieci szybkich autobusów elektrycznych, zwanych trolejbusami. Obecnie trolejbus, to nieprodukowany na Białorusi pojazd podpięty cały czas do sieci, a zwykły autobus elektryczny, który ładuje się np. na odcinkach prostych podpinając się autonomicznie. Dla autobusu elektrycznego, przecięcie trasy z pociągiem to nie problem.
~Wrocławiak
2021-07-05 11:46:09
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: -3
Most nad Ślęzą to pikuś jednak linia kolejowa to bariera zażądzana przez pisiorków i jest nie do pokonania..
~////
2021-07-05 10:55:32
z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ocena: 2
Trasa zakończyłaby się na owej pętli przy Strzegomskiej i nikt by nie wszczynał sporów. Trasa ulicą Rogowską raz nie jest trasą wydzieloną, dwa nie istnieje w planach zagospodarowania przestrzennego, trzy jest wbrew mieszkańcom, którzy powiedzieli jasno, że tam tramwaju nie chcą mieć. W następnych latach była by możliwość przedłużenia na Muchobór Wielki. Za kasę zaoszczędzono na Rogowskiej 60-100 baniek, można wybudować wiadukt nad Ślęzą. Jak wejdą w Rogowską, pojawią się protesty społeczne.
~wrocławianin
2021-07-05 10:22:18
z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Ocena: 17
Bez względu na to czy pętla powstanie, całość trasy na Nowy Dwór ma być gotowa w 2023 roku aby $utryk miał się czym chwalić w mediach i Internecie. Rację ma stowarzyszenie Akcja Miasto biorąc pod uwagę to, że $utryk i alebajzel nie panują nad tym co się dzieje we wrocławskiej komunikacji tramwajowej.
Reklama