Wrocław na czele niechlubnego rankingu. To tutaj najczęściej dochodzi do wykolejeń tramwajów

Joanna Jaros, MC | Utworzono: 2021-08-13 07:37 | Zmodyfikowano: 2021-08-13 07:39
Wrocław na czele niechlubnego rankingu. To tutaj najczęściej dochodzi do wykolejeń tramwajów - fot. Patrycja Dzwonkowska
fot. Patrycja Dzwonkowska

Średnia czterech innych największych miast polski to około 20-stu. Będący na drugim miejscu Poznań, wykolejeń miał 25. -Jedyną szansą na zmianę są ciągłe i intensywne remonty torowisk, wyjaśnia Andrzej Padniewski ze stowarzyszenia:

-Cały czas nad tym pracujemy, komentuje Aleksander Łoś z MPK:

-Pieniądze i jeszcze raz pieniądze, to jedyne rozwiązanie tej sytuacji, wyjaśnia Andrzej Padniewski ze stowarzyszenia:

- Nie skupiamy się na innych miastach tylko zajmujemy się sobą, komentuje Aleksander Łoś z MPK:

Zapowiadana torywolucja, która polega na corocznym przeznaczaniu na remonty torowisk 80-ciu milionów złotych, ma potrwać jeszcze 4 lata.

Reklama

Komentarze (15)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~www2021-08-14 15:55:13 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Jak zwykle Pan Andrzej się wypowiada na temat o którym nie ma pojęcia. Dużo słów i brak wiedzy. Typowa akcjomiastoza. Kim on w ogóle jest i jakie ma wykształcenie? Bo na pewno mandatu społecznego i kwalifikacji brak.
~wykolej7omny2021-08-14 01:06:00 z adresu IP: (37.249.xxx.xxx)
a1l9 tvbior d US2T
~PRW2021-08-13 20:56:55 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
w służbie partii, jedynie słusznej.
~Carto2021-08-13 17:44:05 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Technologia zabudowy torowiska oparta jest na procedurach budowlanych - nie da się inaczej - każde torowisko musi mieć stabilne podłoże, żeby nie było niszczenia szyn, rozjazdów . Potrzebny zatem remont kapitalny ulicy z całą infrastrukturą inżynierii podziemnej, utwardzenia i dobrego podłoża pod torowisko - a to są olbrzymie koszty i wyłączenie ulicy na długie miesiące - tak jak było na Hubskiej . Kto był w Niemczech na ulicy, to nawet nie słyszał jadącego tramwaju, tam nawet motocykle nie hałasują . Bo nie wolno tworzyć smogu akustycznego . O to walczy każdy mieszkaniec.
~karzeł żoliborski2021-08-13 21:26:35 z adresu IP: (91.207.xxx.xxx)
@motorowy/wrocławianin/KONRAD, czy jak tam się dzisiaj podpisujesz: podaj konkretne źródło. Jesteś ciężko zaburzony, chory z nienawiści, przepełniony jadem. Czy twoja rodzina wie czym się tutaj zajmujesz? Jesteś dumny z tego co robisz? Czy uważasz, że przez obrzydliwy hejt przyczyniasz się do rozwoju miasta? A może sam coś zrobisz dla miasta, albo choćby dla swojego osiedla czy klatki schodowej?
~motorowy2021-08-13 21:19:02 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Tak jak opisałeś były robione remonty za Zdrojewskiego. Pracownicy MPK z tego okresu o tym mówili. Za $utryka robi się zbyt tanie remonty. W lokalnej prasie wrocławskiej może nawet w PRWr publikowane były zdjęcia z remontu torowiska na których było widać jak zamiast solidnych materiałów budowlanych używano desek i pianki do mocowane ościeżnic.
~motorowy2021-08-13 16:41:48 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Prawdziwym prezydentem miasta Wrocławia to był Zdrojewski. Nie przeszkadzał tramwajarzom w ich robocie. Zabezpieczał środki na eksploatację i remonty torów w wystarczającej ilości. Tory remontowane za jego czasów do tej pory są sprawne. Dutkiewicz aby mieć pieniądze na swoje poronione pomysły maksymalnie obciął wydatki na tory i tramwaje. Tory remontowane za Zdrojewskiego jeszcze się trzymały, naprawy więc były tylko kosmetyczne. Jak nastał $utryk myślał, że uda mu się ślizgać tak jak Dutkiewiczowi i będzie miał forsę na lansowanie się w mediach, Internecie, oraz na stadion i kopaczy. $utryk był tramwajarskim ignorantem (znał się tylko na MOPSie) i aby nikt mu nie mówił co ma z MPK robić dobrał sobie na kierownika MPK jeszcze większego ignoranta od siebie. Co może zdziałać dwu ignorantów pracujących w jednej sferze kierowania miastem doświadczyli mieszkańcy Wrocławia podczas ostatniej zimy kiedy nadeszła zima, a tory po dwu latach kadencji $utryka i alebajzela nie były do niej przygotowane. Teraz nadrabiane są dwa lata nie robienia nic przez $utryka i alebajzela. Zarówno $utryk jak i alebajzel nie identyfikują się z potrzeba Wrocławia. Pierwszy ma ciągoty polityczne drugi pseudokibolskie.
~Mpk2021-08-13 19:49:33 z adresu IP: (37.128.xxx.xxx)
~wro znowu wypełzłes z dziury z hejtem i pluciem . Twoje lansowanie się w internecie kompletnie ci nie wychodzi. Jesteś kompletnym ignorantem w dziedzinie komunikacji, masz problemy z językiem polskim na poziomie podstawowym. Wydrukuj te swój wypociny i zanies do lekarza pierwszego kontaktu , a on już będzie wiedział co z tobą zrobić. My już wiemy, teraz ty tez musisz się tym dowiedzieć. O twoich” ciągotach” nie będę pisał
~Barbi 2021-08-13 18:05:23 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Chory z nienawiści, żałosny hejter... Kim jesteś? Co osiągnąłeś w życiu? Co zrobiłeś dla innych i dla swojego miasta?
~ech2021-08-13 14:14:45 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
Tramwaj to się może chyba wytramwaić, a nie wykoleić.
~Sztywny wózek w Skodach2021-08-13 09:26:14 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Zdaje się, że to ta część, która rozwala każde torowisko i każdy rozjazd we Wrocławiu? Przypomnijmy, do kogo należy Skoda i za czyjej władzy były kupione tramwaje tej marki? Jakby nie patrzeć, to ślad prowadzi do pewnego uczestnika berlińskich kursów dla folksdojczów. To miasto jest od 20 lat pod proniemieckim zarządem tymczasowym ze szkodą dla mieszkańców.
~xdamian2021-08-13 08:15:47 z adresu IP: (77.253.xxx.xxx)
Tylko dlaczego nie pociągnie się do odpowiedzialności winnych zaniedbań z poprzednich lat? Teraz to samo jest z trawnikami, za rok za dwa potrzebna będzie kolejna rewolucja bo wszystko będzie zachwaszczone do imentu!
~Wnikliwy obserwator2021-08-13 07:47:19 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
"Nie skupiamy się na innych miastach tylko zajmujemy się sobą, komentuje Aleksander Łoś z MPK". No jak to - prezydent Sutryk co rusz odwiedza inne miasta, by "konsultować się z samorządowcami i wymieniać doświadczenia". A to na pierogi do Rzeszowa pojedzie, a to do Wałbrzycha na wiec pod szpitalem, a to do Gdańska pospacerować z panią prezydent Dulkiewicz. Prezes MPK też lubi sobie jeździć poza Dolny Śląsk (np. na mecze Śląska Wrocław). Może pan Łoś doradzi obu, by skupili się na Wrocławiu, a nie na innych miastach? Złota myśl! To jeszcze może pan Łoś rozwinie myśl i wymieni z imienia i nazwiska winnych wieloletnich zaniedbań w remoncie torowisk. Podpowiem mu nazwisko z pozycji nr 1 na tej liście: Rafał Dutkiewicz.
~Wnikliwy obserwator2021-08-13 12:56:20 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Zacznę od podstawowego pytania - znasz obowiązki członka rady nadzorczej? Najwyraźniej nie. W skrócie: w spółkach zarząd jest od prowadzenia spraw spółki i jej reprezentowania, a rada nadzorcza – od nadzoru i kontroli. Jeśli sądzisz, że pan Balawejder jeździ na mecze, żeby kontrolować i nadzorować, świadczy to o Twojej niewiedzy i/lub naiwności. Pierwszy z brzegu przykład - w lipcu b.r. pan prezes MPK był w Estonii z zawodnikami i działaczami WKS-u, wcześniej w Chorwacji i Słowenii na zgrupowaniu. Nikt mu nie broni jeździć tam za własne pieniądze i podczas urlopu, ale Balawejder nie chciał nawet odpowiedzieć dziennikarzom, czy na te wyjazdy wziął urlop w MPK. A za wyjazdy (hotel itd.) płacił klub. Czyli my - bo wielomilionowe dotacje idą z miasta. Widać 400 tys. zł zarobku rocznie jako prezes MPK (+ kolejne tysiące jako członek rady nadzorczej) to za mało, żeby opłacić wyjazd. To jest patologia i takie m.in. rzeczy powinny tępić rady nadzorcze, zwłaszcza że wyniki finansowe Śląska nie powalają. Ale cudzymi pieniędzmi łatwo się szasta...
~Obserwator2021-08-13 11:17:51 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
A dlaczego Prezes MPK ma nie jeździć na mecze Śląska skoro jest tam w Radzie Nadzorczej?