Będzie jednak rewitalizacja linii kolejowej z Bogatyni do Zgorzelca?

PP/PAP | Utworzono: 2021-08-30 19:15
Będzie jednak rewitalizacja linii kolejowej z Bogatyni do Zgorzelca? - fot. Patrycja Dzwonkowska
fot. Patrycja Dzwonkowska

- Podpisana dziś umowa pozwala nam wkroczyć w kolejny etap tej inwestycji. Następnym krokiem jest studium planistyczno-prognostyczne, które pozwoli określić zakres i koszty rewitalizacji oraz umożliwi otrzymanie dofinansowania z rządowego programu Kolej Plus - powiedział, cytowany w komunikacie, Cezary Przybylski.

Samorząd województwa przejął już 19 z planowanych 22 nieczynnych linii kolejowych. Projekt rewitalizacji linii kolejowej Zgorzelec - Bogatynia został zgłoszony w ubiegłym roku przez woj. dolnośląskie do Programu Kolej+. Koncepcja uzyskała pozytywną ocenę formalną i została zakwalifikowana do II etapu naboru w ramach Programu. Jednym z kluczowych elementów wniosku w ramach II etapu naboru jest przygotowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego.

Jego sfinansowanie będzie możliwe dzięki współpracy samorządu województwa i samorządu Bogatyni. Koszt oszacowano na 1,4 mln zł i samorządy podzielą się nim po połowie. Z uwagi na brak woli współpracy ze strony większości lokalnych samorządów: Miasta Zgorzelec, Gminy Zgorzelec, Gminy Sulików oraz Powiatu Zgorzeleckiego przy projekcie rewitalizacji kolejowej realizacja dokumentacji dla II etapu naboru została czasowo wstrzymana.

- Jedynie Gmina Bogatynia od początku wyrażała zainteresowanie i wolę współpracy przy tym ważnym społeczne projekcie. Dzięki uchwale samorządu Bogatyni o zabezpieczeniu środków finansowych w wymaganej kwocie woj. dolnośląskie kontynuuje również kompletowanie dokumentacji dla tego projektu - napisano w komunikacie.

Ogłoszony został przetarg na wyłonienie wykonawcy, którego zadaniem będzie opracowanie wspomnianego studium dla tego projektu. Otwarcie ofert w przetargu planowane jest na 19 września tego roku. 

Element Serwisów Informacyjnych PAP

Komentarze (3)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~crs2021-08-30 21:48:47 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Cześć, jestem z Lwówka. Wiem jak przyspieszyć remont linii do Bogatyni. Wystarczy przenieść z LK 283 wiaty, słupy i wszystko co się da, nawet perony i most. Szyn już niestety nie ma. LK 283 i tak idzie pod ścieżkę rowerową, o która od lat walczą społecznicy. Szkoda żeby resztki infrastruktury kolejowej zmarnowały się. Można to wszystko z powodzeniem wykorzystać na linii do Bogatyni.
~Lkjh2021-08-31 18:45:05 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Bez sensu to jest tak zdezelowane że szok a miejscowi wszystko rozkradają
~Tomek2021-08-30 21:30:15 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Ostre cięcie jak niszczono polską kolej.