Praca w biurze to przeżytek? Wielkie biurowce pustoszeją

Martyna Czerwińska, WK | Utworzono: 2021-09-03 07:02 | Zmodyfikowano: 2021-09-03 07:05
Praca w biurze to przeżytek? Wielkie biurowce pustoszeją - fot. Patrycja Dzwonkowska
fot. Patrycja Dzwonkowska

Wiele firm, w związku z wysłaniem swoich pracowników do pracy zdalnej, postanowiło renegocjować umowy z właścicielami biurowców i walczyć o lepsze stawki. Podpisują też umowy na krótsze odcinki czasu i żądają benefitów, np. wakacji od czynszu, w razie kolejnej fali covida. Inni wolą zostawić sobie powierzchnie, mając na uwadze, że praca zdalna może się skończyć - mówi Mateusz Jarzombek z Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej:

Powstaje jednak mniej nowych powierzchni biurowych, przyznaje Jarzombek:

Praca z domu to oszczędność nie tylko dla firm, ale także pracowników. Katarzyna Kulbaka z Wrocławia dostała od pracodawcy wygodne krzesło, monitor, słuchawki i dopłaty do rachunków. Nie wydaje natomiast pieniędzy na paliwo. To nie wszystko - mówi Kulbaka:

Według ekspertów nowoczesne biurowce mają szansę przetrwać. Zwalniane są głównie powierzchnie w starszych budynkach. Szczególnie młodzi ludzie chcą dziś pracować w prestiżowych, nowoczesnych obiektach. Ich właściciele są też bardziej skłonni do negocjacji.

POSŁUCHAJ CAŁEGO MATERIAŁU:

 


Komentarze (10)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Wero2021-09-03 07:38:02 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Układ komunikacyjny miasta - krwiobieg bliski zawału Drogi dojazdowe do osiedli – wąskie bez parkingów. Przed Strażą Pożarną, Pogotowiem, autobusami musi jechać spychacz, żeby przecisnąć się w tych wąskich uliczkach zastawionych samochodami. Mści się indolencja architektów miejskich, którzy pozwolili na budowanie osiedli z wąskimi drogami dojazdowymi zamiast dwupasmowych z pasem dla MPK Popatrzcie na przedwojenny układ komunikacyjny - przemyślany i wzorowy. Developerzy z architektem miasta niszczą komunikację Wrocławia. Każde nowe osiedle bez porządnego układu komunikacyjnego - bez możliwości doprowadzenia komunikacji tramwajowej , skoro walczymy z zanieczyszczeniem powietrza i eliminowaniem samochodów z centrum miasta . Gdzie są wizjonerzy , którzy widzą Wrocław za 40 lat? Kiepski układ komunikacyjny to kiepskie życie w mieście , na osiedlu. Niestety brakowało i brakuje wizjonerów od komunikacji - nawet nie realizują wspaniałych planów tras komunikacyjnych niemieckich. Skoro buduje się satelitarne osiedla , to powinny mieć własne układy komunikacyjne i to dwupasmowe. Dodatkowo między nimi obwodnice i porządne drogi wyjazdowo/dojazdowe czyli trasy szybkiego ruchu, żeby szybko wyprowadzić ruch z miasta. Obwodnice pozwalają dotrzeć do dowolnego miejsca bez poruszania się przez śródmieście czy centrum miasta. To takie logiczne ale nie dla Ratusza , Urbanisty i Architekta Miasta. A gdzie szczegółowe plany, wstępne projekty i kosztorysy - biznesplany? Obiecywać można dużo ale z własnej kieszeni. Za to powinien być rozliczany architekt miejski, który zatwierdza plany rozbudowy.
~@ Mieszkaniec2021-09-06 07:35:23 z adresu IP: (194.242.xxx.xxx)
którą drogę osiedlową Niemcy zaprojektowali jako dwupasmową ?? Trzeba mieć niezłą schizę, żeby komentować swoje własne wpisy.
~MIkeszkaniec2021-09-03 15:55:21 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Chodziło mi o kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców oczywiście.
~Mieszkaniec2021-09-03 15:54:25 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Zgadzam się z Tobą w 100%. A już się jakiś troll uruchomił. Czego nie rozumiesz? Skoro osiedle ma kilkadziesiat nowych mieszkanców a za nim powstaje kolejne to MUSI mieć dwupasmowe drogi dojazdowe i pas dla MPK i tramwajów. Niemcy projektowali z rozmachem na 100 lat do przodu. Obecni nieudacznicy uwsteczniają miasto. Nie mają żadnej sensownej kopleksowej wizji rozbudowy także komunikacyjnej miasta z założeniami co najmniej na 50 lat do przodu.
~@Wero2021-09-03 10:34:10 z adresu IP: (194.242.xxx.xxx)
dwupasmowe drogi z pasem dla MPK na osiedlu?? Chyba Cię trochę poniosło.
~wrocławianin2021-09-03 08:01:30 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Układ komunikacyjny miasta to druga kolejność planu dnia pana prezydenta miasta Wrocławia. Pierwsza kolejność to lansowanie się w mediach i Internecie. Popatrz ile postów na dobę produkuje. Aby je przygotować traci na to mnóstwo czasu, za który płacą podatnicy. To jest po prostu lekceważenie obowiązków służbowych. W książce służb pana prezydenta miasta Wrocławia nie jest bytność na fesbuku, tłiterze, instagramie i w wielu innych niepotrzebnych miejscach na świecie, ale codzienne bieżące rozwiązywanie problemów miasta Wrocławia. Wrocław tonie w śmieciach żywiących szczury i insekty, a miłościwie panujący buja w Internecie.
~Wero2021-09-03 07:37:52 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
może przerabiać na przedszkola, żłobki ?
~Ale ogarniasz,2021-09-03 13:51:00 z adresu IP: (194.242.xxx.xxx)
że biurowce to są prywatne, komercyjne budynki?
~wrocławianin2021-09-03 07:18:16 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Urząd miasta Wrocławia odpowiada za planowanie przestrzenne. Jeżeli miasto się rozrasta, a mieszkańcy „uciekają” na przedmieścia, a nawet jeszcze dalej, potrzebna jest rozbudowa infrastruktury podmiejskiej, w tym zwiększenie liczby sklepów spożywczych, zakładów usługowych, infrastruktury usług publicznych takich jak gastronomia, służba zdrowia, telekomunikacja, gaz, prąd, woda, wywóz śmieci oraz instytucji oświatowych takich jak szkoły, przedszkola, żłobki. Takie procesy wiążą się z dużymi kosztami, więc lepiej je zawczasu planować i kontrolować. Jeżeli ludzie przeprowadzają się na przedmieścia, ale wciąż pracują blisko centrum, zwiększa się czas dojazdów do pracy, co powoduje nie tylko znaczne straty czasu na dojazd, ale również ma negatywne konsekwencje środowiskowe związane ze zwiększeniem natężenia ruchu drogowego oraz zanieczyszczeniem powietrza. Jeżeli urząd nie zareaguje na takie procesy odpowiednio wcześniej, spowoduje to duże straty dla budżetów lokalnych oraz dla społeczeństwa ogółem. Mając odpowiednią motywację Urząd mógłby skutecznie zaplanować odpowiednią infrastrukturę oświatową, rozbudowę dróg czy zwiększenie ilości transportu publicznego. Patrząc na poczynania Urzędu miasta Wrocławia nie wróżę harmonijnego rozwoju dolnośląskiej metropolii. Papierkiem lakmusowym tego procesu jest rezygnacja z Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej przez Urząd miasta Wrocławia.
~Alta2021-09-03 07:39:11 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Tramwaje dwusystemowe – Wrocław Kolej aglomeracyjną we Wrocławiu zamierzają utworzyć władze wojewódzkie. Jednak przedstawiciele miasta są wobec tych planów nieufni. Do tego stopnia, że stawiają marszałkowi ultimatum: jeżeli w ciągu dwóch lat taka kolej nie powstanie, to magistrat wprowadzi tramwaje dwusystemowe, czyli takie które pojadą po torach tramwajowych i kolejowych. Projekt jest na liście rezerwowej w kolejce po pieniądze z UE na lata 2014-2020 – informuje „Gazeta Wrocławska”. Urząd Marszałkowski wciąż jednak nie ustalił szczegółów dotyczących harmonogramu uruchamiania kolei aglomeracyjnej. Władze województwa podkreślają w tym względzie konieczność współpracy z gminą Wrocław. Ta deklaruje, że chce współpracy, ale na konkretne decyzje daje marszałkowi dwa lata. Inaczej zacznie wdrażać w życie alternatywny projekt, czyli tramwaj dwusystemowy. Zaletą takiego pojazdu jest możliwość jazdy zarówno po torach tramwajowych, jak i kolejowych. Zwłaszcza, że ich rozstaw jest taki sam. Projekt znajduje się na liście rezerwowej wśród zadań do realizacji współfinansowanych ze środków unijnych do 2020 roku. Wrocław oszacował, że przedsięwzięcie pochłonie aż 412 mln zł, z czego 285 mln zł pokryje UE.